Maksatko tv-luvan ?

  • 54 051
  • 544

Maksatko tv-luvan ?

  • Kyllä

    Ääniä: 464 43,0%
  • En

    Ääniä: 616 57,0%

  • Äänestäjiä
    1 080

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Snakster
Eikö se nyt saatana olisi yksinkertaisempaa vaan kiltisti maksaa.

Pöh, Ottakoot mun veromarkoistani mun osuuteni. Tarpeeksi suuren siivun ovat päältä jo vuolleet..


K
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Ande
Tiedätkö jonkun sivuston, mistä löytyy lakitekstiä tai muita ohjeistuksia joista käy ilmi, miten tv-lupatarkastaja saa toimia etsiessään tv-vastaanottimia, sakotusperusteita jne. jne.

Olen edelleen kuullut, että tarkastaja voi sakottaa, jos kuulee tv:n äänen oven takaa; olisiko ollut Tamperelainen-lehdessä tällaista tietoa.
En tiedä. Tuon apuvälineillä tapahtuvan tarkkailun kiellon sain tietää aikanaan tiedotusopin luennolla. Taisi kuulua lehtimiesetiikan kurssiin. Käytännössä millä tahansa apuvälineellä tehty tarkkailu on kielletty, mutta ilman apuvälineitä taasen sallittu. Korvan saa siis painaa vasten ovea tai naapurin seinää, mutta korvan ja seinän väliin ei saa laittaa juomalasia.

Sakotusperusteista tiedän saman verran kuin "kaikki muutkin", eli tarkastajan tekemä luotettava ja varma havainto riittää. Ja käsittääkseni oven läpi kuultu Salattujen elämien tai Urheiluruudun tunnari riittää. Tämäkin tieto voi sitten olla väärä; en ole jaksanut asiasta ottaa niin tarkasti selvää, koska maksan tv-maksun.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Snakster
Eikö se nyt saatana olisi yksinkertaisempaa vaan kiltisti maksaa.

No ei se nyt ainakaan yksinkertaisempaa ole, kuin maksamatta jättäminen. Ainakaan tästä maksamatta jättämisestä ei ole koitunut mitään vaivaa.

Viestin lähetti Snakster
Toisaalta voihan tuollainen puijaaminen olla ihan hauska harrastus samalla tavalla kuin teinien autovarkaudet. Jännitystä ja puuhaa elämään.

Niin, voihan sen harrastuksen kauttakin ottaa. Tai sitten vaan rahansäästön kannalta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze
Pöh, Ottakoot mun veromarkoistani mun osuuteni. Tarpeeksi suuren siivun ovat päältä jo vuolleet..


K

Miten niin tarpeeksi? Meinaatko todella, että olet jo verojen muodossa maksanut kaiken saamasi: koulutuksen, terveydenhuollon, eläkkeen yms.

Ja kyllähän tv-lupamaksu minunkin mielestäni voitaisiin poistaa ja rahat ottaa veromarkoista, mutta kun niin ei ole, en näe moraalisessa mielessä mitään muuta mahdollisuutta kuin maksaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti Snakster
en näe moraalisessa mielessä mitään muuta mahdollisuutta kuin maksaa.

Ja paskat. Minäpä näen. Niin kauan kun voin maksamatta olla, en takuulla tuota suostu maksamaan. Maksakoot ne, joiden omatunto soimaa.

Kun kaikesta muusta joudunkin sitten maksamaan pakollista veroa, niin on tämä pieni protesti AH ! niin tyydyttävää..

En maksasi auton käyttömaksua, jos ei siitä pystyisi luistamaan, en olut-veroa, polttoaineveroa, makeisveroa, koiraveroa, kirkollisveroa ynnä muita ihanuuksia jos se olisi mahdollista. TV-lupamaksusta luistaminen on mahdollista.. Ja sen teen.

Suomalainen kyllä maksaa kaiken minkä valtio pyytää. Jopa uuden auton käyttömaksun, a' 700mk vaikka auto on vm 95.

K
 

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en myöskään maksa. 8 vuotta olen omissa kämpissä asunut ja kertaakaan ei ole tarkastajaa oven takana ollut (ainakaan silloin kun on oltu kotona).

Kaverille kävi niin, että tarkastaja tosiaan kyttäs postiluukusta ja huusi vielä, että "hei avaa vaan, näen, että olette kotona". Jätkä oli muuten hiukan pelästyny, muttei avannu kuitenkaan.

Toisella kertaa yks kaveri teki niin, että heitti pyyhkeen päähänsä (hetken siinä emmittyään mitä tehdä) ja pyyteli anteeksi suihkussa oloaan. Tarkastaja sitte kysyi, että onko tv käytössä? Muija vastas, että tää on kaverin asunto, että hän on vaan kissaa ruokkimassa ja kukkia kastelemassa, ettei voi sanoa mitään. Sen jälkeen ei ole näkynyt tarkastajaa siellä myöskään.

Säästöä tosiaanki siis on kertynyt tässä vuosien varrella. Nyt jos muutan rivariin, niin ehkä se on sitte pakko uhrata rahat siihe lupaan. Tai kunnon sädekaihtimiin :-)
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
en oo maksanut,enkä maksa.Itse olen kyllä asunut omassa kämpässä vasta reilut viisi kuukautta ,mutta ei ole äijää näkynyt.Muutenkin katson tv:tä niin vähän ,että en todellakaan uhraa vähiä rahojani johonkin lupaan.
Mä kuulin jostain villin huhun ,että ensin tulis lappu kotiin missä lukee suunnilleen näin:"tietojemme mukaan ette ole maksaneet tv-lupamaksu blaablaa..Tulemme tarkistamaan asian sinä ja sinä päivänä".Enpä usko ,että ilmoittavat siitä milloin ovat tulossa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Memmu26

Säästöä tosiaanki siis on kertynyt tässä vuosien varrella. Nyt jos muutan rivariin, niin ehkä se on sitte pakko uhrata rahat siihe lupaan. Tai kunnon sädekaihtimiin :-)

No tuntuu kertyneen, jos suorastaan pääset rivariin muuttamaan. Vielä pari vuotta kun olet maksamatta, saatat saada hommattua jo omakotitalon.

Nämä kikat muuten millä tarkastajaa on puijattu ovat melkein yhtä ratkiriemukkaita kuin ne millä jehovat on saatu poistumaan ovelta. Kyllä ihmisen luovuus on rajaton.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuo postiluukusta kurkkiminenkin menee jo kotirauhan rikkomisen puolelle. Jos joku tarkastaja päättäisi postiluukusta alkaa kuikuilemaan, niin ei muuta, kuin rikosilmoitusta kehiin.

Yleisradiollekko pitäisi maksaa siitä sonnasta mitä ne tuottavat. Meidän 5% vähemmistölle pitää luonnollisesti tuottaa ohjelmia - ottakaapa huvikseen selvää mitä maksaa yhden FST:n ohjelman tuottaminen, kun tarkastellaan sitä katsoneita ihmisiä - aika halpoja kontaktimääriä saadaan.

Yleltä katson lätkän mm-kisoja(jos niitäkään) ja kummelit tulen katsomaan. Niistä voisin jonkun nimellisen maksun maksaakkin kertaluontoisena, mutta vähemmistöryhmille tuotettujen ohjelmien tuotantokustannuksia minä en suostu maksamaan.

Miettikääpä sitä.

-ipa rules
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Opiskeluaikoina ei tosiaan tullut mieleenkään maksaa TV-lupaa, juurikin sen suuruden vuoksi, silloisiin tuloihin suhteutettuna. Eihän tuollainen laillista ole, mutta ei minun mielestäni myöskään se moraalittomin mahdollinen teko. Huonompaa omatuntoa kannan siitä, että ei tullut ihan välittömästi työelämään pääsyn jälkeenkään lupaa maksettua. Syynä kylläkin enemmän oma laiskuus kuin varsinainen rahallisen hyötymisen toivo. Nyttemmin on kyllä jo lupa maksettuna, vaikka tarkastaja ei koskaan ole ovellani vieraillutkaan.

Lupamaksun maksan ihan mielelläni. Vaihtoehtona nimittäin Suomen kokoisessa maassa olisi pelkästään mainosrahoilla toimivat kanavat, koska verovaroista YLE:n toimintaa ei olla halukkaita maksamaan jo siitä syystä, että YLE voidaan pitää rahoituksellisesti riippumattomana valtiovallasta. Minä haluan myös nähdä muutakin kotimaista viihdettä kuin Bumtsibumia, muitakin dokumentteja kuin 4D: Peppu on pop, ja muutakin urheiluun liittyvää kuin juttuja Kimin moottorikelkkasafarista Grönlannissa.

Monet FST:n ohjelmat ovat muuten erittäin hyviä. Kannattaa joskus tutustua, saattaa vahingossa oppia kieltäkin.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Viestin lähetti Kaiser Soze
En maksasi auton käyttömaksua, jos ei siitä pystyisi luistamaan, en olut-veroa, polttoaineveroa, makeisveroa, koiraveroa, kirkollisveroa ynnä muita ihanuuksia jos se olisi mahdollista. TV-lupamaksusta luistaminen on mahdollista.. Ja sen teen.
K

Kirkollisveroahan ei kirkosta eronneen tarvi maksaa. Taisi olla kuitenkin niin, että yritys joutuu kirkollisveroa maksamaan, vaikka kaikki työntekijät olisivatkin eronneet. Korjatkaa, jos/kun olen jälkimmäisen suhteen väärässä.

Eli etkö ole vielä eronnut kirkosta? Ilmeisesti et, kun pohdit, miten kirkollisveronkin pystyisi olla maksamatta. Tartu nyt mahdollisuuteen, joten eroa kirkosta (jos et sitä ole vielä tehnyt) ja todista myös erosi. Älä uhoa turhaan, vaan osoita selkärankaisuutesi.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti seisnauraa
Kirkollisveroahan ei kirkosta eronneen tarvi maksaa. ..
....niin, että yritys joutuu kirkollisveroa maksamaan,

Kyllä olen eronnut jo aikaa sitten..
Tuo yritysjuttuhan kirkollisverosta niin naurettavan tekeekin ja nimenomaan sen vuoksi asiasta mainitsinkin. Niin sitä piruntorjuntabunkkereiden toimintaa rahoitetaan, ihan kuin niillä ei rahaa olisi jo tarpeeksi..


K
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kaiser Soze


Suomalainen kyllä maksaa kaiken minkä valtio pyytää. Jopa uuden auton käyttömaksun, a' 700mk vaikka auto on vm 95.

K

Pakko viilata sen verran että Ajoneuvohallintokeskus ei ole koskaan väittänytkään että vanhoissa autoissa olisi pienempi vero kuin uusissa. Ainoastaan sillä on merkitystä onko auto otettu käyttöön ennen vuotta 94 vai sen jälkeen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Pakko tässä nyt on sitten ihmetellä, kun kerran näinkin paljon on jo tavaraa löytynyt tähän ketjuun. Että miksi on TV-lupatarkastajia, jos kerran he eivät saa mitään tehdä? Hassua, eikö totta...

Nuita vaan tarkoitin, että sopivalla aparaatilla pääsee kuuntelemaan mitä kanavaa katsellaan. Nuo telkkarin oskillaattorit kun ovat aika hassuja vehkeitä.

Että silleen...
 

Ande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Snakster
Eikö se nyt saatana olisi yksinkertaisempaa vaan kiltisti maksaa. Toisaalta voihan tuollainen puijaaminen olla ihan hauska harrastus samalla tavalla kuin teinien autovarkaudet. Jännitystä ja puuhaa elämään.

Niin, oman kämppäni oven takana ei tarkastajia ole käynyt. Maksan varmasti luvan heti, kun muutamme paremman puoliskoni kanssa yhteiseen asuntoon, kunhan komennukseni tässä opinahjossa täällä erittäin syrjäisellä rannikolla loppuu.

Toivottavasti tuleva teknologia mahdollistaisi sen, että maksaisi vain siitä ajasta, jolloin oikeasti katselee ykköstä tai kakkosta. Jos katson kerran viikossa prisman (joskus), taistelutoverit (sekin loppui jo) ja satunnaisesti jotain muuta, niin en helvetissä maksa siitä vanhaa tonnia vuodessa.

Niin, ja jos 5%:n vähemmistölle tehdään kuitenkin n. 30% yle:n ohjelmista, joita ihmiset tv-luvilla rahoittavat (muistaakseni oikea luku on 36%), niin jossain mättää edelleen.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Kyllä tekee opiskelijan budjettiin armottoman loven tämä taas näköjään noussut tv-maksu. Aivan järjetöntä maksaa lupia, varsinkin kun asuu talossa, johon ei kukaan pääse ilman puhelinsoittoa sisään. Ja tv-lupasetä tuskin uskaltaa tarkastettaville soittaa.

Olisin tyytyväisenä katsonut ilmaiseksi tämänkin illan yhden kiinnostavan ohjelman, jos olisin itse saanut päättää.

Onkos muuten tv-lupamaksuilla samanlaista organisaatiota kuin pummit.org tuolla matkalippupuolella?

Käsittämätöntä.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Syksystä 2001 asti on ollut pakko maksaa kun kävi vähän ikävästi. Asuin silloin kerrostalossa, jossa alaovi on aina lukossa ja sisään pääsee vain soittamalla summeria. Olin kyllä tiedostanut vaaran, että tarkastaja voi tulla, mutta näin huonoa tuuria en silti osannut kohdalleni odottaa. Kävipä nimittäin niin, että kaverini soitti illalla puoli kuuden aikoihin että tulee pelailemaan muutaman pelin NHL:ää pleikkarilla n.10 minuutin kuluttua. No, laitoin pelin valmiiksi ja ison mällin nuuskaa huuleen. 10 minuutin kuluttua ovikelloni soi, ihmettelin ensin että miten kaverini on päässyt sisään mutta mieleeni tuli että joku talon asukas on samaan aikaan ollut alaovella ja näinollen kaverini on päässyt samalla ovenavauksella sisään.
Avasin oven ja samalla huomasin että käytävä on aivan pimeä. Samalla hetkellä valot syttyivät ja oveni eteen ilmestyi mies, joka otti jonkun kortin esille ja sanoi että "TV-lupatarkastaja, onko teillä lupa maksettu?" Ovestani on suora näkymä olohuoneeseen, joten NHL:n päävalikko loisti suoraan tarkastajan silmiin. Siinä sitten vain selitin jotain, että olen ollut aikeissa maksaa ym. turhaa ja tarkastaja kysyi minulta että kuinka kauan telkkari on ollut asunnossani. Vastasin, että muutaman kuukauden ja tarkastaja sanoi että ok, laitetaan lupa alkamaan sitten siitä päivästä ja lähti menemään.
Muutaman viikon kuluttua postiluukustani tipahti lupamaksu ja 50 euron tarkastusmaksu, mutta täytyy myöntää että suurempiakin sakkoja olin ehtinyt pelätä. Otin silti vahingon takaisin viime syksynä muuttaessani Raumalta Tampereelle, enkä maksanut TV-lupaani 4:ään kuukauteen eli tein ilmoituksen etten omista telkkaria...sellainen pieni pelko tuosta tapauksesta kuitenkin jäi takaraivoon, että mielenrauhani vuoksi maksoin luvan jälleen ennen joulua ja aion tod.näk. maksaa tulevaisuudessakin...
 

Shane

Jäsen
No enpä maksa. Näin opiskelijana ei olisi kyllä toivoakaan selvitä moisesta laskusta.

Tarkastajille olen kyllä selitellyt niitä näitä useammankin kerran, niin ovella kuin puhelimessakin, mutta maksumieheksi en tosiaan ole onneksi vielä joutunut.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maksan, vaikka tv-lupamaksun nouseminen n. 20 eurolla ottaakin hieman kupoliin. Meillä katsotaan tv:tä kuitenkin sen verran, että turha sitä on lähteä kikkailemaan lupamaksun välttämisellä. Iso rahasummahan tuo on, mutta työssäkäyvälle se ei todellakaan ole koko maailmaa.

Hieno muuten tämä taannoinen mainos, jossa ravintolassa aterioiva kaveri tipauttaa saamansa laskun viereisessä pöydässä istuvien maksettavaksi. Eihän sitä tiedä, vaikka lupamaksun nouseminen olisi kaikkien näiden maksamatta jättävien mulk..ihmisten ansiota. Vai tietääkö?
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Johto
Syksystä 2001 asti on ollut pakko maksaa kun kävi vähän ikävästi...

Vähän sama homma kävi täällä, tosin tossa marraskuun kohdilla vasta. Tarkastaja oli ilmeisesti päässyt ikkunasta tarkastamaan, että tölsö löytyy. Menin pahaa aavistamatta avaamaan oven ja kaveri heitti heti näkemänsä "speksit" kehiin eli, että 14 tuuman matkatölsö teillä makkarissa. Selittelin siinä sitten, jotain, että telkkari on vaan kaverilta lainassa, että vähän oon xboxia pelaillu.

Tarkastaja totesi sitten että ala maksaa tässä nyt samantien niin säästyt tarkastusmaksulta sekä siltä tv-luvan tuplamaksulta siltä ajalta millä tv on ollut ilman lupaa. Pitäydyin kuitenkin tarinassani ja mies lähti suhteellisin kiihdyksissä pois paikalta. Ajattelin, että homma on silä kunnossa, mutta nyt maanantaina odotti epämiellyttävä ylläri postilaatikossa.

Se oli nimittäin kirje tv-lupamaksuhallinnolta, jossa ilmoitettiin ystävällisesti, että lupaa on syytä alkaa maksamaan 20 päivän sisällä tai he alkavat "yksipuolisiin toimiin". Lupasivat myös, että 100 euron tarkastumaksu ja tuplamaksu marrakuusta lähtien on tulossa laskun muodossa pikapikaa.

Eli tässä kävi hiukan ikävästi. Eniten häiritsee se, että kaveri on kärkkynyt makuuhuoneen ikkunan alla. Mistään muualta ei huoneeseen näe ja ikkunassakin pitää olla ns. nenä kiinni, koska puskat on n. puolen metrin päässä ikkunasta ja siinä joutuu tosissaan tekemään työtä, että siihen ikkunan alle pääsee. Nyt en tätä tiirailua nähnyt, mutta aikaisemmin on kerran yksi äijä ollut siinä ikkunan alla. Ei mikään mukava näky kun 40-50 vuotias äijä tiirailee makuuhuoneeseen nenä kiinni ruudussa. Ajattelin tästä asiasta mainita valituksen yhteydessä minkä teen kunhan se lasku tulee ohjeiden kanssa perille.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tai muuten vaan vinkkejä asiaan, että mitä kannattaisi tässä hommassa tehdä?

EDIT: Voisi tosiaan olla opiskelijalle vähän edullisempi tuo tv-lupa. Tuntuu "hieman" enemmän opiskelijan tuloilla tuo maksu kuin vakituisessa työsuhteessa elävällä :(
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Viestin lähetti Fläppis

Eniten häiritsee se, että kaveri on kärkkynyt makuuhuoneen ikkunan alla. Mistään muualta ei huoneeseen näe ja ikkunassakin pitää olla ns. nenä kiinni, koska puskat on n. puolen metrin päässä ikkunasta ja siinä joutuu tosissaan tekemään työtä, että siihen ikkunan alle pääsee. Nyt en tätä tiirailua nähnyt, mutta aikaisemmin on kerran yksi äijä ollut siinä ikkunan alla. Ei mikään mukava näky kun 40-50 vuotias äijä tiirailee makuuhuoneeseen nenä kiinni ruudussa. Ajattelin tästä asiasta mainita valituksen yhteydessä minkä teen kunhan se lasku tulee ohjeiden kanssa perille.

Onkohan edes sallittua tulla tolla tavalla kattelemaan ikkunasta sisään?Sinuna tekisin aivan varmasti valituksen.
Kirjoittelin itse tähän ketjuun tuossa marraskuun puolivälissä ja sanoin silloin etten ole maksanut lupamaksua.Enkä kyllä ole maksanut vieläkään ja niin kauan kun tällä tavalla pärjää ,en sitä myöskään aio maksaa.Telkkarini on sitä paitsi niin paska ,että siitä pitäisi maksasa mulle ,että mä yleennsä pidän sitä.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miten on asian laita?

Kuulin juttua, että lupatarkastajaa ei tarvi päästää sisälle. Mutta lupatarkastaja voi pistää semmosset virkamiehet perään, jotka on päästettävä sisälle. Kellään inside-tietoa?

Kuulin myös erään toisen asian, eli vanhaan aikaan kun oli vielä videoita paljon myynnissä (ja onhan niitä vieläkin) niin pystyi pyytämään ns. lapun ostaessa telkkaria ja videoita samaan aikaan, että telkkarista poistetaan se joku härveli, jota tarvii kun katsotaan lähetyksiä (tosin ei sitä kumminka poistettu) ja sittenkun tarkastaja tuli niin näytti vaan että: "tätä telkkaria käytetään vain videoitten katselemiseen". Tiedä sitten tuostakaan.

I
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tv-lupatarkastaja ei voi lähettää ketään paikalle tarkistamaan asuntoa, sillä asunnon tarkastus vaatisi kotietsintäluvan ja sen saaminen taas vaati epäilyn rikoksesta josta voidaan tuomita vankeutta. Tv-lupamaksun maksamatta jättämisestä ei ainakaan vielä voi saada vankeutta, :-)

Tuo on se mitä olen antanut itselleni kertoa.

Aivan eri asia on se, että tv-lupatarkastajallehan riittää, jos kämpästä iloisesti raikaa esim Salattujen elämien tunnusmusiikki ja tarkastaja sen kuulee - tuo käsittääkseni riittää sakkojen antamiseen.

-ipa rules
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Aln
Miten on asian laita?

(1.) Kuulin juttua, että lupatarkastajaa ei tarvi päästää sisälle. Mutta lupatarkastaja voi pistää semmosset virkamiehet perään, jotka on päästettävä sisälle. Kellään inside-tietoa?

(2.)Kuulin myös erään toisen asian, eli vanhaan aikaan kun oli vielä videoita paljon myynnissä (ja onhan niitä vieläkin) niin pystyi pyytämään ns. lapun ostaessa telkkaria ja videoita samaan aikaan, että telkkarista poistetaan se joku härveli, jota tarvii kun katsotaan lähetyksiä (tosin ei sitä kumminka poistettu) ja sittenkun tarkastaja tuli niin näytti vaan että: "tätä telkkaria käytetään vain videoitten katselemiseen". Tiedä sitten tuostakaan.

I

1. Kuten ipa rules totesi, niin asuntoon ei tarvitse ketään päästää ilman kotietsintälupaa.

2. Tämä on 100% varmaa tietoa. Tv-huolto/korjausliike voi asiakkaan pyynnöstä poistaa tv:stä vastaanottimen, jonka jälkeen sillä ei voi enää tv-lähetyksiä tuijotella. Tästä kirjoitetaan huoltoliikkeen puolesta todistus, joka sitten esitetään tarvittaessa tv-lupatarkastajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös