Maksatko tv-luvan ?

  • 53 771
  • 544

Maksatko tv-luvan ?

  • Kyllä

    Ääniä: 464 43,0%
  • En

    Ääniä: 616 57,0%

  • Äänestäjiä
    1 080

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin hyvät jatkoaikalaiset...käsi sydämelle...mikäli omistat television, omistatko myöskin luvan siihen? Eikös nyt ole oikein joku tehotarkistus meneillään?

Itse omistan television, en lupaa siihen. Tulee katseltua yle:n puolelta kiekkokisat ja rallikoosteet sekä frasier. Ei noista viitsi maksaa itseään kipeäksi. Eikä ole tarkastajaa näkynyt, ainakaan vielä, oven takana.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Parempi se on...

...maksaa, niin ei tarvitse jännittää ovikellon ääntä. Eikä se nyt niin suuri maksu ole, etteikö sitä maksaa viitsisi; kyllä sen rahan edestä varmaan tulee televisiota ja radiota hyväksikäytettyä, huolimatta siitä, että ohjelmien suhteen kritisoitavaa löytyykin. Tulee sieltä myös paljon hyvää.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Maksettuahan tuo on tullut. On sen veran tuota luterilaista moraalia vielä jäljellä, etten ole iljennyt jättää maksamatta, kun kerran telkkaria aika paljon käytänkin.
 

jone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Omistan television ja luvan, mutta en maksa lupaa, joten äänestyksessä vastaus oli en. (pilkun nussimista) :)
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Luvat on kunnossa. Nehän takaa sen että saamme nauttia television välityksellä mm. Raipen kuudennet olympialaiset ja miesten maastohiihdon uuden tulemisen. Tuleehan sieltä myös Hockey Night!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihmettelen miksi porukka maksaa lupia, koska tarkastajalla ei ole mitään mahdollisuutta ainakaan kerrostalossa käräyttää luvattomia. Jotta tarkastaja pystyisi tulemaan sisälle, niin hän tarvitsee kotietsintäluvan jota tuomari ei myönnä. Kotietsintälupa myönnetään vain mikäli rikoksenrangaistus on niin vakava että tulee "linnaa". No omapa on häpeänne:D
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Lupa halpenee merkittävästi, kun on useampia televisioita (4). Ei tunnu niin pahalta.

Ike
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä

Maksan TV-luvan. Minulla on tosin Digi-box johon olen hankkinut huijauskortin ja näen täten kaikki kanavat.

Mitenkä juttu on Suomessa? Täällä nuuskahuulien maassa nimittäin tarkastajalla ei ole oikeutta tulla ovesta sisään. Jos et ole maksanut TV-lupaa etkä päästä tarkastajaa sisään selviät. Huonommin on asiat siinä vaiheessa jos televisio on auki kun tarkastaja soittaa ovikelloa ja säätiedoitus on juuri meneillään:D
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Viestin lähetti tombraider
Ihmettelen miksi porukka maksaa lupia, koska tarkastajalla ei ole mitään mahdollisuutta ainakaan kerrostalossa käräyttää luvattomia. Jotta tarkastaja pystyisi tulemaan sisälle, niin hän tarvitsee kotietsintäluvan jota tuomari ei myönnä. Kotietsintälupa myönnetään vain mikäli rikoksenrangaistus on niin vakava että tulee "linnaa". No omapa on häpeänne:D

Väärä luulo.

Itse jäin kiinni kun kusipää lupatarkastaja salakuunteli ilmeisestikin postiluukun kautta... onkohan tuokaan edes laillista tässä maassa? Tuskin. Valitukset ovat olleet turhia, tv-lupatarkastajan sanaan tuntuvat uskovan...

Joten pitäkää tv:n äänet hiljaisella ettei tämä yhteiskunnan syöpä ja hylkiö, saatanan oikea käsi, pääse yllättämään... :mad:
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Kyllä maksan...

Meni jossain vaiheessa hermot tv-lupa tarkastajaan, joka muutti oveni ulkopuolelle. Oli sitkeä sissi se hemmo...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No miksipä en maksaisi? S-tanan hipit, kaikki teidän pitäisi saada aina ilmaiseksi ja muiden kustannuksella! Menkää töihin! :mad: :D
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Re: Kyllä

Viestin lähetti finnishninja
Maksan TV-luvan. Minulla on tosin Digi-box johon olen hankkinut huijauskortin ja näen täten kaikki kanavat.

Huijauskortin...? Tell me more, tell me more... (was it love at first sight)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Kyllä

Viestin lähetti Eisenhower


Huijauskortin...? Tell me more, tell me more... (was it love at first sight)


Minulla on ollut digitaali-boxi pari vuotta. Maksullisia kanavia voi tilata itse boxia käyttämällä, puhelimitse ja internetin kautta.

Laittomia piraattikortteja on paljon liikenteessä täällä Ruotsissa.

Kaapeli-TV:n Digitaali-boxeihin niitä on kahta tyyppiä.

1. Kortit jotka päivittävät itse itsensä.
2. Kortit joihin täytyy itse hakea koodit (internetiltä).

Kortti aukaisee kaiken mitä seinästä tulee sisään. Myös ns. Pay per view kanavat.

Homma on tosin epävarmaa kilpajuoksua. Joskus saa koodata kaksi kertaa huipputason matsin aikana, väliin on rauha maassa kuukauden.
Itsestään päivittäväkin pimentää ruudun silloin tällöin ja vaatii uuden ohjelmoinnin.

Kannattaa miettiä mitä kanavia haluaa katsoa. Usein rehellinen keino on se parempi. Jos tilaa vain sen mitä katsoo niin pääsee monelta harmilta. Taas kortti jolla näkee läjän kanavia tekee vain sen että kanavia on - mutta niitä ei koskaan katso.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Piiiiitkään olin maksamatta mutta nyt olen maksanut kahden vuoden. Oli niin perkeleen sitkeä luvan tiedustelija että hellyin lopulta maksamaan.

Kaveri kävi viikon ajan joka ilta pimpottelemassa ovikelloa sekä soitteli päivällä työnumeroon.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syy etten maksa on täysin periaatteellinen: En katso
juuri ollenkaan näitä Ylen kanavia joita niillä rahoilla ylläpidetään,
joten miksi sitten tukea niitä? Ja tarkastajakaan ei saa tunkeutua
sisälle asuntoon. Kyllä se veronmaksu riittää hyvin tämän valtiovallan tukemiseen..... Minäkin olen muutaman kerran saanut soittoja näiltä THK.n palkkaamien puhelinmyyntifirmojen daameilta
mutta joka kerta olen vaan todennut miten asianlaita lupamaksun
suhteen on
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En maksa. Monesti ovat koittaneet pelotella ennakkoon tehotarkastuksilla, mutta kertaakaan ei ole tarkastajaa näkynyt. Syy maksamattomuuteen on yksinkertainen: ei kiinnosta maksaa turhaan. Jos maksamatta tulee toimeen niin miksi maksaa? En jakele kadullakaan rahaa, saatana ;)
 

Rocco

Jäsen
Kyllähän se tulee maksettua. Meikäläisellä on Digiboksi joten voi olla vaikeaa selitellä miksi on digiboksi mutta ei televisiota.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Sam#9
Luvat on kunnossa. Nehän takaa sen että saamme nauttia television välityksellä mm. Raipen kuudennet olympialaiset ja miesten maastohiihdon uuden tulemisen. Tuleehan sieltä myös Hockey Night!

Hockey Night tulee käsittääkseni MAINOS televisio kolmoselta. Minähän en rahoita mitään kanavaa joka näyttää FST:n yliärsyttäviä "De va mykket kiva juttu de ellär va teikäläinen tykte?" ohjelmia.
 

Aksu

Jäsen
Kyllä maksan. Mikäli minulla ei lupaa olisi niin saattaisin hyvinkin jättää maksamatta, mutta kun sen aikoinaan hommasin niin veikkaanpa, että tv-lupan lopettamisen jälkeen ei mene kauaa kun joku käy pimputtelemassa. Selitä siinä sitten ovella elämäntapamuutosta ja orastaa erakoitumista tietoyhteiskunnan ahdistuksesta.
 

Särki

Jäsen
Juuri perjantaina tipahti postiluukusta tv-maksuhallinnon kirjekuori ja pelkäsin jo pahinta, eli että tv-lupalaskuHAN se siellä.
MUTTA yllätys oli melkoinen kun huomasin, että kirje alkoi seuraavasti:

JOS SINULLA ON TELEVISIO KÄYTÖSSÄSI, TEE ILMOITUS AJOISSA!
...
PS. Mikäli sinulla ei ole televisiota käytössäsi, valitamme tv-maksutarkastajan aiheuttamaa tappiota.

No, eihän mulla ole televisiota käytössä, joten ei tarvitse lupaakaan maksaa!
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Poikamiehenä ollessa en maksanut lupaa, mutta kun emännän kanssa muutettiin yhteen ja leidillä oli lupa, on se siitä lähtien ollut vähän pakko maksaa. Tuntuisi aika epäuskottavalta jos nyt ilmoittaisi tv-maksuhallinnolle, että pamahdettiin koko porukka uskoon ja tehtiin telkkarista ovenpönkkä, älkää enää lähettäkö lupamaksua.

Kyllähän hinta kirpaisee aina kun lappu luukusta kolahtaa vaikka kuinka mainoksissa väitetään hinnan olevan halpa päivää kohti laskettuna. Meikäläiselle sopisi mainiosti sellainen järjestelmä, jossa Ylellä olisi joku laskuri toosan kyljessä ja aina, kun katselisin Ylen ohjelmia, mittari raksuttaisi iloisesti. Nimittäin nykyinen systeemi, jossa maksetaa "mahdollisuudesta" seurata Ylen ohjelmia on aika lailla vehkeestä. Taannoin lupatarkastajat tekivät tehoiskuja messuille, joissa telkkareissa pyöri pelkkiä mainosvideoita. Töllöissä oli kuitenkin vastaanotinominaisuudet olemassa, joten lupa piti maksaa. Saivartelua, sanon minä.

Lupatarkastajien oikeuksia on näillä sivuilla ennenkin käsitelty. Kerrottakoon vielä kerran, että vaikka lupatarkastajina toimii paljon esim. poliiseja, ei lupatarkastajalla ole minkäänlaisia valtuuksia vaatia pääsyä sisälle huoneistoon vaikka epäilisi televisiota katseltavan ilman lupaa. Eikä ole poliisillakaan. Sisäänpääsy edellyttää kotietsintälupaa, jonka saaminen taas edellyttää, että on olemassa epäilys rikoksesta, jonka vähimmäistuomio on 6 kk vankeutta. Muistan oikeusopinopettajamme neuvoneen toimimaan seuraavasti: kehota lupatarkastajaa poistumaan asiallisesti mutta määrätietoisesti. Ellei mitään tapahdu, toista kehotuksesi. Ellei lupatarkastaja vieläkään älyä häipyä, muistuta, että kyseessä on kotirauhan häirintä ja ellei herra/rouva tarkastaja tällä sekunnilla suori tiehensä, niin raastuvassa tavataan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En maksa, niin kauan kun maksuilla tuotetaan niin paljon paskaa jota en halua katsoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös