Sen sijaan sitä on, mielestäni aiheesta, kritisoitu, että jos jossain vanhassa puoli-ilmaisessa hallissa 20 % lipputuloista riittääkin kattamaan kulut, niin onko se peruste sosialisoida 80 % lippukuluista myös siellä, missä kulut ovat suhteessa merkittävästi suuremmat.
Tuota minäkin olen kritisoinut. Pikkuseurat ovat ajaneet muutoksen, jossa Liiga ei ole enää järjestäjänä välierissä ja finaaleissa, kuten aiemmin oli. Näin ollen kulupuoli jää seuroille, eikä tulopuoli ole tulonjaon vuoksi kunnossa. Tappara kärsi tuosta viime kaudella härskisti. Samoin se lisää myös Kärppien kuluja. Charter-lennot eivät ole halpoja. Viime keväänä kolme charter-lentoa Mikkeliin. Kolme reissua myös Lahteen. En muista, olivatko nuo reittilentoja vai charter-lentoja.
Toki on syytä muistaa, että Tampereella areenan kulut ja tuotot muodostuvat laajemmasta kokonaisuudesta kuin vain liigapeleistä. Tamperelaisten valituksiin liittyvä kritiikkini kohdistuu tuohon kokonaisuuteen. Isossa kuvassa en näe aihetta itkuvirsiin varsinkaan, kun Tappara, Ilves ja Kärpät ovat olleet itse mahdollistamassa pienten valtaannousun ja tätä myötä tällaiset isoilta pienille tehtävät tulonsiirrot.
Ilves ja Tappara tekivät heikohkot taloudelliset tulokset. Jos pelaajabudjetit olisivat olleet lähempänä sitä normaalia kolmea miljoonaa, olisivat molemmat tehneet mukavasti voittoa. No, minusta Tapparan miinustulos on pieni hinta mestaruudesta, varsinkin, kun kyseessä oli täysin hallittu teko, eikä mikään riski. Ei ole häpeä pelata neljän miljoonan joukkueella ja voittaa mestaruus. Minä arvostan tuollaista.