Liigaseurojen taloudelliset tulokset

  • 1 762 232
  • 6 787

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Milloin nuo ”uudet” tulonjakopäätökset on muuten tehty? Mun mielestä siitä ei ole kovinkaan pitkä aika, kun Liiga vastasi välierien ja finaaleiden järjestämisestä ja täten kuluista. Voitot jaettiin sitten menestyksen mukaan. Tässä jaossa ei voinut jäädä välieräjoukkueet ja finaalijoukkueet kotipeleistään tappiolle, vaikka tulonjako suoritettiin. Minusta tuo oli oikeudenmukaisempi tapa.
Tosiaan Liigahan vastasi välieristä eteenpäin kuluista. Ei tuokaan loppupeleissä mikään hyvä ratkaisu ole (toki tamperelaiset ei tee tappiota otteluista), mutta ei tuollakaan mitään rahaa keväisin tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen ymmärtänyt, että Tampereella ei niinkään valiteta kuluista koska niihin ei juurikaan voida vaikuttaa, vaan siitä että tuotot pitää antaa muille seuroille sellaisella suhteella mikä ei kata edes kuluja, saatika että siitä saisi jotain viivan alle.

Näin juuri.

Runkosarjan kulut ja tuotot on "helppo" laskea, koska niihin pystyy itse vaikuttamaan. Jos niistä tulee tappiota, voi katsoa pääosin peiliin. Playoffien kohdalla tilanne on eri nykymallilla. Kulut kasvaa mitä enemmän tulee kotipelejä, tuotot eivät kasva samassa suhteessa vaan ovat paljon riippuvaisia miten muiden pelit menevät. Areenan vuokrat vielä nousevat playoff-peleissä, joten yhtälö on todella hankala. Playoffien tulonjaosta on aiemminkin jo hieman purnattu, mutta Hakametsässä kulut olivat pienet, joten ei sentään tappiota päässyt syntymään ratkaisupeleistä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen ymmärtänyt, että Tampereella ei niinkään valiteta kuluista koska niihin ei juurikaan voida vaikuttaa, vaan siitä että tuotot pitää antaa muille seuroille sellaisella suhteella mikä ei kata edes kuluja, saatika että siitä saisi jotain viivan alle.
Varmasti pääosin noin, vaikka kyllä esimerkiksi tänne linkitetyn lehden(olikohan nimeltään Tamperelainen?) päätoimittajan kirjoitus liigajoukkueiden kuluista oli vähän kokonaisvaltaisempaa valitusta.

Olen samaa mieltä siitä, että Liigan pudotuspelien tulonjako on perseestä. Se on kuitenkin mitä on ja Tappara on sen tiennyt kauteen lähdettäessä. Silti tuli kaudesta tappiota. Tuohon Tappara olisi pystynyt vaikuttamaan kasaamalla alle neljän miljoonan joukkueen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
ps. yhden aition vuosivuokra (n.70t€) joka on siis lähes yhtä suuri kuin tuo Kärppien koko kauden kotipelien hallivuokra (75k€). Toki tämä aitio voi tuottaa jotain, mutta lähinnä siis vertailun vuoksi sitä että mitä Ilveksen ja Tapparan pitää ensiksi saada ansaittua/myytyä, että tuollainen yksi aitio voi tuottaa jotain taloudellista hyötyäkin. Ei siis ihan mitään pikkurahoja ja samoja haasteita on tiedossa ihan jokaisella uuden halliprojektin aloittavalla kaupungilla ja siellä pelaavalla joukkueella.
Kovin suurta voittoa aitioilla on varmaan vaikea tehdä, mutta ei niistä kovin vaikeaa ole saada kannattavia. Näillä siis Ilves ja Tappara voivat tehdä kaikissa tapahtumissa bisnestä.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
2027 taisi olla vuosi kun Tappara ja Ilves joutunee uusimaan aitioiden vuokrasopimuksen. Tällä hetkellä kummallakinhan niitä on 10 kpl käytössä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Minä olen edelleen hämilläni, kun täällä on esitetty faktana. Että sekä Tapparalla että Ilveksellä oli 4milj joukkueet. Mutta itse joukkueet ja mediat esittäneet toista. Tahallista vääristämistäkö? Ja siitäkö nyt johtuikin molempien joukkueiden viime vuosia heikommat tulokset? Vai olisiko taustalla jotain muuta..

Ja pakko sanoa, että on prkl kallista pelata tuolla Tampereen uudessa hallissa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ja pakko sanoa, että on prkl kallista pelata tuolla Tampereen uudessa hallissa.
On kyllä valtavat erot noissa halleissa. TPS maksoi 1 400 000 hallista, toki huhujen mukaan sai juuri hintaa alaspäin.

Isompien hallien kohdalla pitää ottaa, että kaikki karjalaturnaukset etc on rahasampoja järjestävälle joukkueella. MM-kisojen merkitystä tamperelaisille joukkueille painotettiin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä olen edelleen hämilläni, kun täällä on esitetty faktana. Että sekä Tapparalla että Ilveksellä oli 4milj joukkueet. Mutta itse joukkueet ja mediat esittäneet toista. Tahallista vääristämistäkö?
Tuosta sietääkin olla hämillään. Jostain syystä liigaseurat eivät ilmoita avoimesti ja rehellisesti pelaajakustannuksiaan. Onhan tuota myös valtakunnan mediassa aina aika ajoin ihmetelty, jotta miksi pitää ilmoittaa alakanttiin. Taitaa olla vaan tämän kateellisten ihmisten täyttämän maan tapa. Ei tule muille niin paha mieli.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Tuosta sietääkin olla hämillään. Jostain syystä liigaseurat eivät ilmoita avoimesti ja rehellisesti pelaajakustannuksiaan. Onhan tuota myös valtakunnan mediassa aina aika ajoin ihmetelty, jotta miksi pitää ilmoittaa alakanttiin. Taitaa olla vaan tämän kateellisten ihmisten täyttämän maan tapa. Ei tule muille niin paha mieli.
Mutta eikös toi sitten päde jokaiseen seuraan? Eli tosta voi pistää jokaiselle seuralle sen 300000-750000€ extraa pelaajabudjetteihin.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta eikös toi sitten päde jokaiseen seuraan? Eli tosta voi pistää jokaiselle seuralle sen 300000-750000€ extraa pelaajabudjetteihin.
En osaa muista sanoa kuin Kärpistä, Ilveksestä, Tapparasta ja HIFK:sta. Toki siellä yksi 3,3 miljoonan joukkue oli noiden lisäksi, mutten saa nimetä sitä.

Kärppien toteutunut pelaajabudjetti asettui hitusen yli kolmen miljoonan. Keväällä pelannut joukkue oli vähän alle. Tappara, Ilves ja HIFK huiteli neljässä. Kolme edellä mainittua ovat muuten nyt materiaaliltaan paljon viime kautta kevyemmät, vaikka budjetti on muka aika lailla sama. Varsinkin Tapparan ja HIFK:n kohdalla tilanne korostuu ja voidaan huomata joukkueiden olevan huomattavasti viime kautta edullisemmat. Kärppien joukkue on jo nyt viime kautta selvästi kalliimpi ja neljä miljoona voi kauden mittaan paukkua rikki. Olisi mahtavaa, jos noin kävisi.
 

axe

Jäsen
En osaa muista sanoa kuin Kärpistä, Ilveksestä, Tapparasta ja HIFK:sta. Toki siellä yksi 3,3 miljoonan joukkue oli noiden lisäksi, mutten saa nimetä sitä.

Kärppien toteutunut pelaajabudjetti asettui hitusen yli kolmen miljoonan. Keväällä pelannut joukkue oli vähän alle. Tappara, Ilves ja HIFK huiteli neljässä. Kolme edellä mainittua ovat muuten nyt materiaaliltaan paljon viime kautta kevyemmät, vaikka budjetti on muka aika lailla sama. Varsinkin Tapparan ja HIFK:n kohdalla tilanne korostuu ja voidaan huomata joukkueiden olevan huomattavasti viime kautta edullisemmat. Kärppien joukkue on jo nyt viime kautta selvästi kalliimpi ja neljä miljoona voi kauden mittaan paukkua rikki. Olisi mahtavaa, jos noin kävisi.
Mää haluaisin kyllä kovasti tietää edes jonkinlaisen tietolähteen näille väittämillesi muiden kuin Kärppien toteutuneista budjeteista.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
En osaa muista sanoa kuin Kärpistä, Ilveksestä, Tapparasta ja HIFK:sta. Toki siellä yksi 3,3 miljoonan joukkue oli noiden lisäksi, mutten saa nimetä sitä.

Kärppien toteutunut pelaajabudjetti asettui hitusen yli kolmen miljoonan. Keväällä pelannut joukkue oli vähän alle. Tappara, Ilves ja HIFK huiteli neljässä. Kolme edellä mainittua ovat muuten nyt materiaaliltaan paljon viime kautta kevyemmät, vaikka budjetti on muka aika lailla sama. Varsinkin Tapparan ja HIFK:n kohdalla tilanne korostuu ja voidaan huomata joukkueiden olevan huomattavasti viime kautta edullisemmat. Kärppien joukkue on jo nyt viime kautta selvästi kalliimpi ja neljä miljoona voi kauden mittaan paukkua rikki. Olisi mahtavaa, jos noin kävisi.
Eli Tappara ja Kärpät ilmoittivat samat pelaajabudjetit ennen kauden alkua, mutta todellisuudessa Tappara oli miljoonan kalliimpi. En osta tätä.
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret, Air Baltic
Minä olen edelleen hämilläni, kun täällä on esitetty faktana. Että sekä Tapparalla että Ilveksellä oli 4milj joukkueet. Mutta itse joukkueet ja mediat esittäneet toista. Tahallista vääristämistäkö? Ja siitäkö nyt johtuikin molempien joukkueiden viime vuosia heikommat tulokset? Vai olisiko taustalla jotain muuta..

Ja pakko sanoa, että on prkl kallista pelata tuolla Tampereen uudessa hallissa.
Mctorso vetelee näitä aivan hatusta samalla tyylillä kuin joukkue arvioinnit, ei kannata hänen katkeria tekstejä ottaa tosissaan.

Kärpillä oli viime kaudella 5 milj. Joukkue mutta valehtelevat medioille
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mää haluaisin kyllä kovasti tietää edes jonkinlaisen tietolähteen näille väittämillesi muiden kuin Kärppien toteutuneista budjeteista.
En tietenkään tasan tarkkaan tiedä toteutuneita pelaajabudjetteja. Uskottavat perusteet uskottavilta lähteiltä olen väitteilleni kuullut. En tietenkään voi lähteitäni paljastaa, tiedät kyllä sen. Nimimerkkini on erinäisistä syistä johtuen paljastunut useallekin. Toki toivon heiltä kunnioitusta anonymiteettiä kohtaan ja minä kunnioitan puolestani lähdesuojaa. Voin vain todeta, että voit uskoa tai olla uskomatta kirjoituksiani. Sen haluan kuitenkin todeta, että lyhyet ovat valheen jäljet. Jos olisin valehdellut mennen ja tullen, tuskin kukaan kiinnittäisi kirjoituksiini enää mitään huomiota. Olen oppinut jo 30 vuotta sitten, että elämä on paljon mukavampaa rehellisesti eläen ja sama pätee tällä palstalla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös Kärppien 3 miljoonaa ollut vuosikausia jonkinlainen liigan sisäpiirivitsi, eli Kärpät ilmoitti sen nollat taulussa vaikkei vuosiin pitänyt paikkaansa ja sen kaikki tiesivät.
Eihän näitten ilmoitettujen pelaajabudjettien vertailussa ole mitään järkeä, kun ei luvuille ole mitään yhteismittaa tai sääntöä. Isot on isoja ja pienet pieniä mutta sen nyt voi nähdä rosterista ja usein myös sarjataulukosta.
Lukonkin osalta oli huhua että budjetti nousee merkittävästi ja kieltämättä joukkue näyttää aika laadukkaalta, mutta kuitenkin julkinen ja "virallinen" tieto on että budjetti nousi 50k€ urheilujohtajan saatteella: "Tämä on ihan turhanpäiväistä, että tästä asiasta edes puhutaan. Niin kauan, kun Suomessa eletään näin, että ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa oikein ja palkkatiedot eivät ole julkisia, on turhanpäiväistä noita ilmoitella.” (SK 26.8.2024)
 

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Isompien hallien kohdalla pitää ottaa, että kaikki karjalaturnaukset etc on rahasampoja järjestävälle joukkueella. MM-kisojen merkitystä tamperelaisille joukkueille painotettiin.
Eli, Jääkiekkoliitolle. Kyllä - MM-kisat, varsinkin toissavuotinen oli jättimenestys liitolle, joka puolestaan tuloutti niiden tuloja ihan kiitettävästi eri seuroille lisensoitujen pelaajamäärien mukaisesti. Varsinkin K-Espoo suurimpana seurana korjasi todella mukavan potin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tapparalla että Ilveksellä oli 4milj joukkueet.

Ilveksen pelaajabudjetti oli viimekaudelta 3.55M€ joista 150k€ meni KooVee ja Ajunnuihin (kyllä, joillekkin junnuille maksettiin). Kauteen lähdettiin 3.1M€ joukkueella jota täydennetiin niin, että lopullinen pelaajabudjetti Liigajoukkueelle oli 3.4M€
 

axe

Jäsen
En tietenkään tasan tarkkaan tiedä toteutuneita pelaajabudjetteja. Uskottavat perusteet uskottavilta lähteiltä olen väitteilleni kuullut. En tietenkään voi lähteitäni paljastaa, tiedät kyllä sen. Nimimerkkini on erinäisistä syistä johtuen paljastunut useallekin. Toki toivon heiltä kunnioitusta anonymiteettiä kohtaan ja minä kunnioitan puolestani lähdesuojaa. Voin vain todeta, että voit uskoa tai olla uskomatta kirjoituksiani. Sen haluan kuitenkin todeta, että lyhyet ovat valheen jäljet. Jos olisin valehdellut mennen ja tullen, tuskin kukaan kiinnittäisi kirjoituksiini enää mitään huomiota. Olen oppinut jo 30 vuotta sitten, että elämä on paljon mukavampaa rehellisesti eläen ja sama pätee tällä palstalla.
En epäilekään sua valehtelusta. Ja vaikka epäilenkin lähdettäsi, niin en häntäkään epäile suoranaisesti valehtelusta. Mutta osaan olla melko varma, että lähteesi ei ole näiden minkään joukkueen toimitusjohtaja tai muutakaan ylempää johtoporrasta, eikä varsinkaan kaikkien niiden kolmen, ja uskallan olla varma että lähteesi ei myöskään näe näiden seurojen kirjanpitoa eikä saa niiltä edes suullista infoa, joka kertoisi "oikean totuuden" niiden mediatietojen ohi.

Olen satavarma, että lähteesi on tyypillinen seurahenkinen paskanpuhuja, jolla on se tyypillinen fanipoika-asenne missä pahimmat kilpailijat ovat aina jollain lailla kieroja, jotka (tässä tapauksessa) heiluvat rahanippujen kanssa. Sitten sitä koitetaan lieventää näillä, että hyvä asia vaan käyttää rahaa jos sitä on, ja olisipa meilläkin niin iloisesti kyllä käytettäisiin.

Tässä nyt vaan leimataan toisia seuroja valehtelijoiksi ja ainoa perustelu on "trust me, bro". No en vittu luota.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toisaalta miksi pelaajabudjetit pitää edes ilmoittaa? Eihän Liiga vaadi seuroja ilmoittamaan yhtään mitään, joten ilmoitukset ovat lähinnä Ilta-Sanomien urheilusivujen ja keskustelupalstojen juttu. Mitä väliä sillä on, että esimerkiksi Kauhavan Kauhun ilmoittama pelaajabudjetti on 3M€, mutta todellinen pelaajabudjetti on 3,5M€. Kuka tästä "totuudesta" hyötyisi jos Kauhavan Kauhu ilmoittaisi budjetikseen todellisen budjetin eli 3,5M€. Samaa vänkäämistä se olisi jatkossakin, eli ei kukaan tuota "totuutta" uskoisi kuitenkaan. Toiset väittäisivät kiven kovaa, että ei millään ole voinut tuohon joukkueeseen mennä 3,5M€ ja toiset taas pitäisivät sitä liian pienenä. Mitä isomman pelaajabudjetin ilmoitat niin sitä enemmän riittää jälkikäteen naureskelijoita, jos siis kausi ei päätykkään mestaruuteen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen satavarma, että lähteesi on tyypillinen seurahenkinen paskanpuhuja, jolla on se tyypillinen fanipoika-asenne missä pahimmat kilpailijat ovat aina jollain lailla kieroja, jotka (tässä tapauksessa) heiluvat rahanippujen kanssa. Sitten sitä koitetaan lieventää näillä, että hyvä asia vaan käyttää rahaa jos sitä on, ja olisipa meilläkin niin iloisesti kyllä käytettäisiin.
Okei, eli en ole mielestäsi valehtelija. Se on hyvä se. Sen sijaan olen mielestäsi typerys ja uskon jonkun seurahenkisen jorinoita ja kirjoitan ne tänne totena. No joo, minun ehkä minun vain pitää elää tuon kanssa.

Oikeasti tuo väitteesi lähteistäni ei pidä paikkansa. Jos pitäisi, olisin valehtelija, sillä eihän tuossa kuvailussa täyty uskottavan lähteen kriteerit.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei taaskaan pidä paikkaansa. Ilves-Hockey Oy yhtiökokouksessa näytettiin mustaa valkoisella, että pelaajabudjetti oli 3.55 miljoonaa. Paikalla ollut KHT-tilintarkastaja vahvisti asian.

Nyt jotain rajaa, ei pidä tulla pätemään Faktoilla tänne ketjuun.
Mansessa vedettiin 4 millin budjetilla. Niin on täällä sanottu !
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs K-Espoo
  • 3.00
  • 4.00
  • 2.14
KalPa vs Jukurit
  • 1.61
  • 4.90
  • 4.40
KooKoo vs Sport
  • 2.12
  • 4.20
  • 2.94
Lukko vs HIFK
  • 1.97
  • 4.20
  • 3.25
Tappara vs Kärpät
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
Ässät vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.05
Pelicans vs Ilves
  • 4.75
  • 4.80
  • 1.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös