Eihän makkaranmyyntikään ole tällä logiikalla joukkueen toimintaa. Joukkueen toimintaa ei myöskään ole tällä logiikalla sponsorien hankkiminen. Tällä logiikalla ainoaa joukkueen toimintaa on pelaaminen ja pääsylipun myynti otteluun. Kaikki muut on oheistoimintaa. Samalla tavalla Lukolle tuo kiinteistöjen kunnossapito on oheistoimintaa.
Noniin, sekin on sitten kyllä ehkä eri keskustelun paikka mikä on joukkueen toimintaa mikä ei. Mutta juuri äsken koitin tuossa kirjoitella mikä taitaa olla? yleisesti "jääkiekkobusinesta". Minusta makkaran, kahvin ja kaljan, aitioiden, lippujen ja faniroinan myynti on / "kuuluu" jääkiekkojoukkueen toimintaan, mutta hotellien siivoaminen jne. ei. Tämä toki vain oma mielipide. Itse pelaaminenhan ei tuota kuten kaikki tietää.
En ole mielestäni väittämässä sitä, kuten olen monesti koittanut sanoa niin ainoastaan etteivät ole vertailukelpoisia.. ja mainitsinkin jo kiinteistöbusineksen olevan tietenkin vakavaraisempaa kuin jääkiekon. Se ei silti tee kiinteistöbusineksen rahoilla pyörivän joukkueen toiminnasta itsessään vakavaraista.
Välikysymys. Ymmärrätkö sinä mitä minä koitan sanoa? Jätä nyt hetkeksi Lukon nykytoiminnasta paasaaminen, vaikka saattaa olla vaikea uskoa niin ymmärrän sen ihan hyvin miten se menee, siitä ei vain ole kysymys, en ole siitä puhumassa.
Ei se helpota, tiedän että se on niin ja se on ihan fine. Se ei ole vain ollenkaan asia josta minä olen puhumassa saati pointtini. Lukkokin tekee samaa, myy huppareita ja paitoja ja laitamainoksia. Mutta ero on se, että nykybudjetilla ja menoilla se ei kata Lukon kuluja. Kuten tekee monella muulla. Ja siitä on kysymys, erosta jonka takia ei oikein voi verrata.
Jos olen yksi kymmenestä jotka kaivaa ojaa työkseen, olemme ojankaivajia. 9:sän kaivajan kulut peittyy ojankaivamisesta ja selkään sekä jalkoihin myydyillä mainoksilla/sponsorituloilla sekä vierestä katsojille myydyillä lipuilla, että makkaroista saaduilla tuloilla ja olemme vakavaraisia. Yhdellä meistä ojankaivaminen sekä sen muun myyminen itsessään tekee tappiota mutta hänellä on autokauppa joka takoo miljoonia ja kuittaa tappiot. Onko hänen "ojankaivamisbusiness" yhtä vakavaraista ja terveellä pohjalla kuin muiden 9:sän?
Ei. Ei ole mitään väliä mistä raha tulee jos rahaa tulee ja homma pelaa niin fine.
Ei. Ei ole mitään väliä mikä on nimi, Lukko tahi RTK tai itse väinämöinen, aivan sama. Ero on silti siellä ja pysyy, toiset pyörittää taloutta vakavaraisesti ja plussalla jopa, toiset (joku) pyörittää talouden plussalle muulla toiminnalla kuin jääkkiekkobusineksella. Tässä on ero, tämän takia minusta Lukkoa ei voi suoraan verrata muihin. Ja tämän myötä asia on minun puolesta loppuun käsitelty, ei tästä näköjään pääse puusta pitkään kun kaikki puhuu eri asiasta ja homma alkaa valua juupas eipäs tasolle. Jatkakaa :)