Kukaan ei väitä etteikö sadan miljoonan kiinteistöbusiness olisi vakaampaa kuin jääkiekko business.
Yritämme sanoa, ainakin minä, että on eri asia jos "Jääkkiekkobusiness" tuottaa sen mitä joukkue tarvitsee ilman "muiden rahoja".. sen kiinteistöbusineksen saati makkaramiljonäärin. Niin kauan kun jääkiekkoa pelataan, ja sen joku onnistuu tekemään (tyyliin Kärpät) pelkällä jääkiekkobusineksella tuottavasti, väitän että se on vakaampaa sen joukkueen ja itse ydintoiminnan, jääkiekkojoukkueen näkökulmasta. Vrt. joukkueeseen joka tukeutuu muualta tulevaan rahaan. Tätä yritetään sanoa.
Suurin osa täällä ymmärtääkin tuon kuvion, tuo että sanotaan seuran pysyvän pystyssä yhden yrityksen rahoilla onkin sitten eri asia ja meinaa vaan sitä, että nykyisillä menoilla ja budjetilla. Käsi sydämelle; jätä RTK rahat kokonaan pois. Kuinka kauan Lukko nykykuluilla ja budjetilla pelaa SM-liigassa?
Vertaa Kärppiin tai siihen SaiPaan, nykymuotoisella "jääkiekkobusineksen" tuotoilla, kuinka kauan ne pelaa?
Jos joku ei ymmärtänyt, pilaan yllätyksen ja väitän, että Kärpät ja SaiPa pelaa hamaan tulevaisuuteen samoilla budjeteilla, Lukko ei. Tästä on kyse, tätä eroa ja vertailun vinoutumaa yritän ainakin minä sanoa..
ps. Miksei muuten jokainen Liiga seura perusta vastaavan tyylistä sadan miljoonan kiinteistöbusinesta tahi muuta firmaa tuottamaan rahat?