Liigaseurojen taloudelliset tulokset

  • 1 762 232
  • 6 787

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tässä(kään) jankkaamisessa erään nimimerkin kanssa ole mitään järkeä, mutta ei tosiaan vaadi kovin suurta ajattelukykyä kertoa, että syyskuinen joukkue on halvempi kuin edelliskevään mestarijoukkue. Joukkueita aina vahvistetaan kesken kauden tarpeen mukaan ja joukkueen lopullinen hintalappu määräytyy mahdollisten bonusten perusteella. Pelaajabudjetti elää tilanteen ja tarpeen mukaan. En edes ymmärrä miksi pelaajabudjeteista tarvitsee jauhaa. Vaikka sovittaisiin jotkut raamit joiden mukaan kaikki ilmoittaisivat, kyse olisi vain parhaasta arvauksesta edellisenä kesänä ja toteuma olisi taas monella jotain muuta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: duud

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei taaskaan pidä paikkaansa. Ilves-Hockey Oy yhtiökokouksessa näytettiin mustaa valkoisella, että pelaajabudjetti oli 3.55 miljoonaa. Paikalla ollut KHT-tilintarkastaja vahvisti asian.
Okei, eli taas on hinautunut ylös sitten viimeisen. Nyt voin jo uskoa sinua. Mulle kelpaa tuo 3,55 miljoonaa. Taisi alkuperäinen väitteeni olla luokkaa neljä miljoonaa.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Okei, eli taas on hinautunut ylös sitten viimeisen. Nyt voin jo uskoa sinua. Mulle kelpaa tuo 3,55 miljoonaa. Taisi alkuperäinen väitteeni olla luokkaa neljä miljoonaa.
Se ei mennyt kokonaan liigajoukkueen palkkoihin, kuten ketjussa jo kerrottiin, joten Risto Jalo ei valehdellutkaan medialle mainitessaan vajaat 3,5 M€, vaikka sellaista kehtasitkin vihjailla.

Ilveksen pelaajabudjetti oli viimekaudelta 3.55M€ joista 150k€ meni KooVee ja Ajunnuihin (kyllä, joillekkin junnuille maksettiin). Kauteen lähdettiin 3.1M€ joukkueella jota täydennetiin niin, että lopullinen pelaajabudjetti Liigajoukkueelle oli 3.4M€
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Okei, eli taas on hinautunut ylös sitten viimeisen. Nyt voin jo uskoa sinua. Mulle kelpaa tuo 3,55 miljoonaa. Taisi alkuperäinen väitteeni olla luokkaa neljä miljoonaa.

Eli kun aiemmin kerrottiin näin:

- "Ilveksen pelaajabudjetti oli viimekaudelta 3.55M€ joista 150k€ meni KooVee ja Ajunnuihin (kyllä, joillekkin junnuille maksettiin). Kauteen lähdettiin 3.1M€ joukkueella jota täydennetiin niin, että lopullinen pelaajabudjetti Liigajoukkueelle oli 3.4M€"

- joka vastaa tuota 3,55 miljoonaa jota sinä pidät uskottavana

- josta sitten vähennetään tuo Koovee + A-junnut

= 3,4 milliä.


No:

- Jalo sanoi, että alle 3,5 oli toteutunut budjetti.

- Johon sanoit, että Jalo koijaa, tietojesi mukaan oli lähes 4 miljoonaa.


Nyt:

- Mielestäsi Ipan pelaajabudjetti 3,55 miljoonaa pitää paikkansa
- Mielestäsi se aiempi vajaa 4 mijloonaa ei enää pidä paikkaansa (koska ylläoleva)
- KooVee + A-junnut osuus pois

-> Jalo ei sittenkään koijannut mielestäsi?


(Sori paska kirjoitusasu, piti vähän koittaa jäsennellä että mitä vit tässä on tapahtunut :D )
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä en kyllä ihan täysin ymmärrä, että miksi joku pelaajabudjetti on sydämen asia joillekin. Niin kauan kun joukkue ei ole vaarassa mennä konkkaan, niin mulle on ihan sama vaikka Kärpät pelaisi 10 miljoonan budjetilla. Ei ole minun karkkipussirahoista pois.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, Martin Janduksen kiintiökakkonen
Mä en kyllä ihan täysin ymmärrä, että miksi joku pelaajabudjetti on sydämen asia joillekin. Niin kauan kun joukkue ei ole vaarassa mennä konkkaan, niin mulle on ihan sama vaikka Kärpät pelaisi 10 miljoonan budjetilla. Ei ole minun karkkipussirahoista pois.
Ja toisekseen, eikö se ole koko sarjan kannalta positiivnen asia jos pelaajabudjetit ovat nousussa tai ainakin osassa seuroista näin on?

Ensin lällätellään kun joku vetää isolla pelaajabudjetilla ja jopa nostaa budjetteja, mutta samaan hengenvetoon kirjoitellaan toiseen ketjuun kuinka Liiga jää koko ajan jälkeen verrokkisarjoista. Da fuq?
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Mä en kyllä ihan täysin ymmärrä, että miksi joku pelaajabudjetti on sydämen asia joillekin. Niin kauan kun joukkue ei ole vaarassa mennä konkkaan, niin mulle on ihan sama vaikka Kärpät pelaisi 10 miljoonan budjetilla. Ei ole minun karkkipussirahoista pois.
Ja toisekseen, eikö se ole koko sarjan kannalta positiivnen asia jos pelaajabudjetit ovat nousussa tai ainakin osassa seuroista näin on?

Ensin lällätellään kun joku vetää isolla pelaajabudjetilla ja jopa nostaa budjetteja, mutta samaan hengenvetoon kirjoitellaan toiseen ketjuun kuinka Liiga jää koko ajan jälkeen verrokkisarjoista. Da fuq?
Eihän tässä ole nyt kyse siitä että iso pelajaabudjetti olisi jotenkin huono asia. Nyt on vaan puututtu yhden käyttäjän jatkuviin valheisiin toisen joukkueen pelaajabudjetista, vaikka tämä asia on seuran toimitusjohtajan ja parin osakkaan suulla jo useasti torpattu.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Tuota minäkin olen kritisoinut. Pikkuseurat ovat ajaneet muutoksen, jossa Liiga ei ole enää järjestäjänä välierissä ja finaaleissa, kuten aiemmin oli. Näin ollen kulupuoli jää seuroille, eikä tulopuoli ole tulonjaon vuoksi kunnossa. Tappara kärsi tuosta viime kaudella härskisti. Samoin se lisää myös Kärppien kuluja. Charter-lennot eivät ole halpoja. Viime keväänä kolme charter-lentoa Mikkeliin. Kolme reissua myös Lahteen. En muista, olivatko nuo reittilentoja vai charter-lentoja.

Onko varmaa tietoa siitä, että aikana jolloin liiga vastasi ns. järjestelykuluista, näihin sisältyi välierien ja finaalien matkakulut? Ja olisiko se siinä tilanteessa ollut ns. vapaa piikki matkustusmuodon ja hotellimajoitusten osalta. Epäilen.

Tappara, Ilves ja Kärpät ovat olleet itse mahdollistamassa pienten valtaannousun ja tätä myötä tällaiset isoilta pienille tehtävät tulonsiirrot.
Tampereen puolelta tässä on esitetty kritiikkiä uuden, paljon väkeä vetävän ja lipputuottoja yhteiseen pataan tuovan Arena- hallin kulu/tuotot suhteesta. En ymmärrä miten Kärpät liittyy tähän epäsuhtaiseen tilanteeseen ja miten he osallistuvat "pikkuseuroille" osoitettuun tulonjakoon?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Okei, eli en ole mielestäsi valehtelija. Se on hyvä se. Sen sijaan olen mielestäsi typerys ja uskon jonkun seurahenkisen jorinoita ja kirjoitan ne tänne totena. No joo, minun ehkä minun vain pitää elää tuon kanssa.

Oikeasti tuo väitteesi lähteistäni ei pidä paikkansa. Jos pitäisi, olisin valehtelija, sillä eihän tuossa kuvailussa täyty uskottavan lähteen kriteerit.
Ilveksen suhteen olit 600k pielessä, mikä on oma näkemyksesi, että miksi näin pääsi käymään? Tapparankin suhteen epäilen olevan kujalla, mutta ehkä hieman vähemmän pieleen menee. Mielenkiintoa tässä kuitenkin riittää Tapparan ja Kärppien lukujen julkistukseen saakka.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
On kyllä huonoja sopimuksia saanut Tapparankin johto kirjotella, jos viime kauden pelaajabudjetti oli neljä miljoonaa niinkuin lähinnä yksi nimimerkki näkyy tietävän. Jos oikeasti vertaa pelaajarostereita, niin joukkue halpeni merkittävästi vuoden takaisesta.

Kokonaiskulujen uskon pysyneen suht samalla tasolla, mutta pelaajabudjetti ei taatusti ole ollut neljää miljoonaa. Tapparassa satsattiin tuona muutoskesänä isosti valmennukseen ja joukkueen ympärillä olevaan muuhun henkilöstöön ja täten kokonaiskustannukset voivat pyöriä samalla viivalla Tapolan viimeiseen verrattuna. Sillä kaudella pelaajabudjetti on varmasti ollut isompi.

Olisin kyllä täysin monttu auki, jos joku pystyy faktana osoittamaan Tapparan viime kauden rosterin olleen yhden kaikkien aikojen kalliimista Liigahistoriassa. Oma veikkaus, että Ilveksen kannassa ja Ilves luultavasti Nikun hankinnan verran kalliimpi loppupeleissä. Helsingin punaiset varmaankin siitä vielä pykälän kalliimpi. Oulussahan lyötiin liinat kiinni, kun ei uskottu menestykseen uuden valmentajan myötä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilveksen suhteen olit 600k pielessä, mikä on oma näkemyksesi, että miksi näin pääsi käymään?
Niputin koko kolmikon HIFK, Tappara ja Ilves ylimalkaisesti samaan etelän seurojen nippuun. Nipun nimi oli luokkaa neljä miljoonaa. Olisi pitänyt irrottaa tuosta Ilves pois ja käsitellä heti alkuun seuroja toisistaan erillään. Toki siitä huolimatta Ilveksen joukkue on jonkin verran halvempi kuin ajattelin. Sitä ei käy kiistämän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eihän tässä ole nyt kyse siitä että iso pelajaabudjetti olisi jotenkin huono asia. Nyt on vaan puututtu yhden käyttäjän jatkuviin valheisiin toisen joukkueen pelaajabudjetista, vaikka tämä asia on seuran toimitusjohtajan ja parin osakkaan suulla jo useasti torpattu.
Joo OK, mulla on osa keskusteluista mennyt vähän ohi kun olen tuon yhden kärppäfanin viestit estänyt itseltäni.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko varmaa tietoa siitä, että aikana jolloin liiga vastasi ns. järjestelykuluista, näihin sisältyi välierien ja finaalien matkakulut? Ja olisiko se siinä tilanteessa ollut ns. vapaa piikki matkustusmuodon ja hotellimajoitusten osalta. Epäilen.
Muistelen että liiga maksoi kohtuulliset kulut, eli vähän niinkuin halvimman mukaan. Charterlennot ehkä siinä tapauksessa että se oli ainoa vaihtoehto aikataulullisesti. Pääosin Charterit meni kuitenkin seurojen maksettavaksi. Tuskin liiga olisi silloin maksanut Tapparan chartersuihkaria Kuopioon.

Arvelisin että näillä kuluilla on kuitenkin kikkailtu mikä on johtanut tähän nykyiseen 80-20 järjestelmään.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Niputin koko kolmikon HIFK, Tappara ja Ilves ylimalkaisesti samaan etelän seurojen nippuun. Nipun nimi oli luokkaa neljä miljoonaa. Olisi pitänyt irrottaa tuosta Ilves pois ja käsitellä heti alkuun seuroja toisistaan erillään. Toki siitä huolimatta Ilveksen joukkue on jonkin verran halvempi kuin ajattelin. Sitä ei käy kiistämän.
Mutta siis väittikö luotettavana pitämäsi lähde, että Ilveksen joukkue on neljän miljoonan arvoinen vai etelän joukkueet ovat neljän miljoonan joukkueita? Tiedän Pohjois-Suomessa olevan paljon olevan katkeruutta eteläistä Suomea kohtaan, mutta en millään pysty kuvittelemaan ns luotettavan oloisen henkilön päästävän suustaan, että etelän (vetelät) seurat käyttävät neljä miljoonaa pelaajiin.
 

Tori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli kun aiemmin kerrottiin näin:

- "Ilveksen pelaajabudjetti oli viimekaudelta 3.55M€ joista 150k€ meni KooVee ja Ajunnuihin (kyllä, joillekkin junnuille maksettiin). Kauteen lähdettiin 3.1M€ joukkueella jota täydennetiin niin, että lopullinen pelaajabudjetti Liigajoukkueelle oli 3.4M€"

- joka vastaa tuota 3,55 miljoonaa jota sinä pidät uskottavana

- josta sitten vähennetään tuo Koovee + A-junnut

= 3,4 milliä.


No:

- Jalo sanoi, että alle 3,5 oli toteutunut budjetti.

- Johon sanoit, että Jalo koijaa, tietojesi mukaan oli lähes 4 miljoonaa.


Nyt:

- Mielestäsi Ipan pelaajabudjetti 3,55 miljoonaa pitää paikkansa
- Mielestäsi se aiempi vajaa 4 mijloonaa ei enää pidä paikkaansa (koska ylläoleva)
- KooVee + A-junnut osuus pois

-> Jalo ei sittenkään koijannut mielestäsi?


(Sori paska kirjoitusasu, piti vähän koittaa jäsennellä että mitä vit tässä on tapahtunut :D )
Voiskohan tässä olla vaan sekaannus termien "budjetti" ja "toteuma" välillä?

Kauden alla Ilveksen pelaajabudjetiksi ilmoitettiin 3,1me Tältä näyttävät Liiga-seurojen pelaajabudjetit kaudella 2023-2024

Nyt sitten Ilves ilmoittaa pelaajakulujen toteumaksi sen 3,55me niin eihän tuossa muuta ole kuin kohtalainen budjetin ylitys. HIFK puheenjohtajakin tarttui samaan asiaan, toteuma oli paljon yli sovitun budjetin.

Budjetti on siis se syksyn näkymä kauteen ja kevät näyttää - mikäli toeumat julkasitaan - miten lopulta suunnitelmalle kävi.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Tuli mieleen, että joukkueiden kannattaisi tehdä arvontoja saadakseen lisää katsojia. Eli tyyliin kaikkien lipun ostaneiden kesken arvotaan 3x 1000 euron lahjakorttia alkoon ja myös muita vastaavia arvontoja . Halli olisi aina täynnä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Pidän ihan mahdollisena, että Ilveksen tulevankin kauden budjetti ylittyy, koska siihen tuskin oli jätetty varaa Johanssonin tasoiselle pakille sekä kovan tason hyökkääjälle.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuli mieleen, että joukkueiden kannattaisi tehdä arvontoja saadakseen lisää katsojia. Eli tyyliin kaikkien lipun ostaneiden kesken arvotaan 3x 1000 euron lahjakorttia alkoon ja myös muita vastaavia arvontoja . Halli olisi aina täynnä.
"Kaikkien lipun ostaneiden kesken arvotaan ämpäri." Ei muute mahtuis kaikki halukkaat sisälle halliin.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
"Kaikkien lipun ostaneiden kesken arvotaan ämpäri." Ei muute mahtuis kaikki halukkaat sisälle halliin.
"Kaikkien lipun ostaneiden kesken arvotaan ämpäri." Ei muute mahtuis kaikki halukkaat sisälle halliin.
Huomasin juuri ehdotukseni heikkouden. Kaikki haluaisivat arvonnat ennen peliä joten halli olisi ennen peliä täysi , mutta alotuskiekon jälkeen tyhjä.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja toisekseen, eikö se ole koko sarjan kannalta positiivnen asia jos pelaajabudjetit ovat nousussa tai ainakin osassa seuroista näin on?

Ensin lällätellään kun joku vetää isolla pelaajabudjetilla ja jopa nostaa budjetteja, mutta samaan hengenvetoon kirjoitellaan toiseen ketjuun kuinka Liiga jää koko ajan jälkeen verrokkisarjoista. Da fuq?
Sehän on todella hyvä, jos ja kun seuroilla on varaa nostaa pelaaja budjetteja. Silloinhan seura voi hyvin ja pelaajatkin saavat hyvän korvauksen tekemisistään ja seutukuntakin kerää osansa veroina. Helvetin hyvähän se on, kun on varaa maksaa ja samalla pyörittää toimintaa menestyksellä. Lopputuloshan sarjassa sen ratkaisee menikö hyvin vain vähemmän hyvin, eikä tilinpäätöksen numerot.

Turha se on häpeillä jos fyrk finns.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs K-Espoo
  • 3.00
  • 4.00
  • 2.14
KalPa vs Jukurit
  • 1.61
  • 4.90
  • 4.40
KooKoo vs Sport
  • 2.12
  • 4.20
  • 2.94
Lukko vs HIFK
  • 1.97
  • 4.20
  • 3.25
Tappara vs Kärpät
  • 2.26
  • 4.15
  • 2.72
Ässät vs TPS
  • 2.10
  • 4.10
  • 3.05
Pelicans vs Ilves
  • 4.75
  • 4.80
  • 1.66
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös