Mainitsinko viestissäni, että kuinka monta on tsempannut? En. Tappara-faneja oon aina pitäny hyvänä ja fiksuna porukkana, niin ikävä lukea edes niitä vähiä viestejä. Mutta sorry, jos pahoitin nyt tällä jonkun mielen.
Ei kai kenellekään voi tulla yllätyksenä, että mihinkään isoon joukkoon ei kuulusi ihmisiä, jotka ajattelevat eri lailla.
Hekään, jotka kirjoittavat tsemppiviestejä, eivät välttämättä hyväksy raiskausta. Kukaanhan, kahta ihmistä lukuun ottamatta, eivät oikeasti tiedä, mitä on tapahtunut. On luonnollista, että omaan yhteisöön kuuluvia kannustetaan. Tuomiotahan ei ole vielä tullut. Sitä kutsutaan jossain myös empatiaksi. Itse en tsemppaisi, olen täysin puolueeton kunnes nuija lyö pöytään. Mutta, kuten sanoin, ihmisten asioiden jäsentely tapahtuu eri lailla. Siihen vaikuttaa hormonit, hemosto, ympäristö. Ei se, mitä joukkuetta kannustaa.
Olen erittäin tyytyväinen kuinka Tapparan foorumilla isossa kuvassa asiaa on puitu. Tiedän, että Tappara faneihin kuuluu törppöjä. Jopa NBK:n perustaja on Tappara fani.
Olen edelleen sitä mieltä, että Tapparan yhteisössä ollaan tunteista riippumatta yleisesti asiallisia.
Raiskaus, väkivalta, hyväksikäyttö ei ole hyväksyttävää. Syytokset voivat olla oikeutettuja, perusteltuja, tekaistuja tai tuntemusten ristiriitoja. Monet ovat lukeneet juttuja tapauksista, joissa syytökset aiheuttavat ristiriitaisia vaikutelmia. Ihmiset reagoivat näihinkin eri tavalla.
Suomessa tapahtuu ihan helvetisti liikaa vastaavia tapauksia. Oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja, konttorirotta, putkiasentaja, poliitikko, jääkiekkoilija tai - jääkiekkofani. Seurasta riippumatta. Kotikaupungista riippumatta.
Suuri osa ei niitä hyväksy, onneksi.
Jääkiekkoilijat ja politikot lukevat niistä lehdistä. Jos kaikki uutisoitaisiin, palstatila loppuisi, valitettavasti. Ja kaikista ei edes nosteta syytteitä.
Hyvä, että asioita tulee nykypäivänä esille. Olisi hyvä, että raiskaaja putkiasentaja Möttösenkin kuva tuotaisisiin keltaisen lehdistön etusivulle.
Ruvettaisiin oikeasti miettimään miten muita ihmisiä tulee kohdella.