Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Valitettavasti nykyajan epävarmoina ja kaoottisina aikoina edes tuo sinänsä kaunis ajatus ei aina päde. Mikään ei ole kiittämättömämpi kuin kiittämätön ihminen. Kauniilla ajatuksilla ja kauniilla eleillä kasvatettu ihmislapsi ei välttämättä ole hyväsydäminen aikuinen sitten aikanaan. Siinä voi vaikuttaa monen moni asia, millainen ihmisestä muotoutuu. Sitä ei voida ennustaa.krobbe kirjoitti:Ole lapsellesi vanhempi joka välittää, niin varmaan et joudu yksin viimeisiäkään vuosiasi viettämään. Vanha totuus pätee tässäkin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Olen totta kai sitä mieltä, että vanhuuden lannistamista vanhemmistaan pitäisi jokaisen jälkikasvun pitää huolta, vaan niin ei useasti nykyään enää suuremmissa määrin käy. Kyllä sen voi mennä toteamaan helpostikin. Ihmisten oma ura ja yleinen eteenpäinpyrkiminen menee tuollaistenkin asioiden edelle, lisäksi laitosten toimivuuteen luotetaan. Kuinka moni edes hoitaa vanhaa isäänsä ja äitiänsä tai molempia, kotona? Aika harva, sanon minä.
Myönnetään, että suhtautumiseni on ehkä kokonaisvaltaisesti aika kyyninen, mutta näetty ja koettu opettaa.
Niin ja en jaksa oikeasti ajatella jotain sellaista asiaa, että kuka minusta huolen pitää kun olen joskus tulevaisuudessa vanha (jos siis olen). Minulla on oikeasti tähdellisempääkin tekemistä, kuin ajatella miten asiani ovat joskus 40-50 vuoden päästä.