Muutin juuri Vantaalle ja sattui keissi Vantaan energian kanssa, josta olen kirjoittamassa palautetta (ks. alla). Miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi menetellä? Ajattelin että jos sieltä ei tule tämän viikon aikana vastausta niin laitan viestin suoraan esimerkiksi myyntijohtajalle.
Hei!
Olen Vantaan Energian uusi asiakas, ja sattui tällainen tapaus, jossa asiakkaana koen vääryyttä.
Olin muuttamassa Vantaalle ja aloin perjantaiaamuna 29.9.2017 tehdä uutta sähkösopimusta. Koska kuun vaihde oli lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, halusin kysellä tästä lisätietoja. Koska chat oli helposti saatavilla, kyselin sieltä. En muista tarkkaa sisältöä (teillähän on chat tallessa), mutta kerroin että edellinen asukas on irtisanonut oman sopimuksensa kuun loppuun mennessä, niin miten mun pitäisi tehdä sopimus että saan sähköt heti kuun alusta alkaen. Asiakaspalvelija neuvoi loppujen lopuksi, että riittää että laitan sopimuksen alkamisajankohdaksi 2.10.
Sähköt kuitenkin katkesivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, ja jouduin soittamaan teidän vikapäivystykseen, jossa he kytkivät sähköt päälle. Päivystäjä myös pyysi selvittämään tapauksen maanantaina asiakaspalvelun kanssa. Soitin maanantaina asiakaspalveluun, josta viimein soitettiin mulle vastaus: Mun pitää maksaa tuo 200e kytkentämaksu, perusteena se että chatissa emme puhuneet osoitteesta ja sopimuksesta (mullahan ei luonnollisesti ollut vielä sopimusta tuolloin koska olin juuri tekemässä sitä), eli chattia ei voi yhdistää tähän tapaukseen varmasti.
Pyydän että virhe oikaistaisiin, eikä minun tarvisi maksaa tuota 200e maksua. Koen että minua neuvottiin chatissa väärin, mistä johtuen minulta ollaan veloittamassa ylimääräistä kytkentämaksua. Oletan myös, että teidän chat-lokeista löytyy IP-osoitteet, joka tarvittaessa pystytään yhdistämään minuun.
Terveisin,
XXX XXX