Hankin DNA:lta taloyhtiön laajakaistan, josta maksan osan yhtiövastikkeen yhteydessä ja osan DNA:lle. Minulla oli ollut aikaisemminkin DNA:n laajakaista. Uutta laajakaistaa varten sain uuden modeemin. Olin matkoilla ja kun tulin eilen kotiin netti ei toiminut. Vaihdoin modeemin eikä netti vieläkään toiminut. Soitin DNA:n palvenumeroon ja siellä kummallista murretta puhunut tyttönen yritti selvittää asiaani. Välillä odottelin pitkiä aikoja, kun tyttö oli kysymässä neuvoja. Lopulta hän sanoi, että nyt laajakaista on kytketty ja se toimii 24 tunnin viiveellä.
Ei toiminut. Soitin tänään palvelunumeroon uudestaan ja selitin asiani. Joku juippi sanoi, että selvitetään ensin puhelinliittymäasiani. Kun en tähän suostunut niin hän sanoi menevänsä kysymään neuvoa laajakaista-asiassani esimieheltään. Pitkään odotettuani juippi sanoi, ettei heidän tietotaitonsa riitä asiassa ja hän sanoi yhdistävänsä minut eteenpäin.
Seuraava DNA:n tyyppi näki, että nettiyhteys on asunnossani, mutta ei yhteyttä modeemiin. Tein modeemille kaiken mitä hän käski (olin toki tehnyt samat jutut jo ennen), mutta netti ei toiminut. Hän välillä soitteli jonnekin mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Asiakaspalvelija sanoi, että jonkun heiltä pitää tulla katsomaan nettiä ja hän voi varata ajan. Kysyin häneltä minkälaisia aikoja on vapaana. Keskustelun jälkeen minulle selvisi, että ajan voi varata 8-11 tai 12-15 väliselle ajalle niin, että DNA:n netin katsoja saattaa tulla koska tahansa tuona aikana käymään ja asiakkaan pitää ottaa omasta työstään aamu- tai iltapäivä vapaaksi ollakseen kotona päivystämässä DNA:n vierailua, mikä maksaa 55 euroa.