Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 841
  • 6 860
Hesen voitot on sitten kaavittu suoraan ruoan laadusta ja henkilökunnan määrästä, muuta selitystä en oikein keksi.
Eräs kaveri oli ennen McDonald'silla ravintolapäällikkönä ja ihan kohtuullisesti nämä yksityisomistuksessa olevat raflat tuottivat voittoa. Kokonaisuudessaan Suomen markkinat ovat Mäkin suuruusluokkaa olevalle ketjulle pisara meressä ja lieneekin se ja sama tuleeko täältä voittoa vai tappiota. Kyse on imagoasiasta ja McDonald's on Suomessa siksi koska brändin halutaan näkyvän joka maassa. Käsittääkseni Lidl-ketju on myös samanlaisessa tilanteessa.

Forumin yömäkkärissä olen saanut safkat ihan kohtuunopeasti sen kerran kun siellä olen erehtynyt käymään, kauemmin snägärillä joutuu jonottamaan.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Siis mä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miten jotkut voivat pitää Hesburgeria McDonaldsia parempana. Hesestähän saa kalliimmalla hinnalla huonompaa ruokaa. Ja sen ruuan lisäksi lähes kaikki muutkin asiat ovat siellä huonompia.

Tähän McDonald's vastaan Hesburger väittelyyn pitää todeta, että kyllähän mäkkärin hampurilaisissa on paljon enemmän makua kuin Hesburgerin vastaavissa. Se on se majoneesi jo itsessään, joka minun mielestäni tekee McDonald'sista houkuttelevamman, jos näistä kahdesta pitää valita. Jos ketjuista noin muuten puhutaan, niin kyllähän Rolls hakkaa minun mielestäni nämä kummatkin 6-0. Mikäli tulee oltua pidemmällä reissulla tien päällä, niin Rolls on ihan hyvä vaihtoehto, mikäli sellainen tulee vastaan. Silloin sitä aina ajattelee omaa tyhmyyttään, että miksi ei tule käytyä Rollsissa, kun hampurilaista tekee mieli, vaan valitsee McDonald'sin tai Hesburgerin.

Kun asiakaspalvelua käsittelevässä ketjussa ollaan, niin pitääkin mainita Jyväskylän Seppälässä sijaitseva Q-katsastus. Kävin kuukausi sitten katsastamassa autoni ko. liikkeessä. Muuten asiakaspalvelu oli ihan miellyttävää, mutta pikkuisen ihmetytti, kun katsastusmies oli jättänyt avaimen autoni virtalukkoon ja virrat päälle, kun oli autoni katsastanut. Vähän kyllä syletti. Siihen aikaan, kun olin liikkeellä, niin oli vielä suhteellisen paljon porukkaa liikekannalla. Huonolla tuurilla jonkun auto vielä pöllitään, jos tuolla on ihan yleisenä tapana jättää avaimet virtalukkoon ja joku on hitaampi liikkeissään. Muualla en ole vastaavaan käytäntöön törmännyt ja tuo vähän ihmetytti.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on todellakin asiaa tähän ketjuun. Kiitokset menee autohuoltoon !! eli uskallan ihan nimeltä mainita Atoy autohuolto Herttoniemessä. Olen vm 2004 Honda CR-V:n huollattanut tähän asti Veholla, mutta ajattelin, että ehkä parempaakin olisi tarjolla. Viime viikolla kävin tuolla Herttoniemessä, kerroin tarvitsevani määräaikaishuollon + peräöljyjen vaihdon, sen verran pahasti rohisi. Tänään kävin huollattamassa, kaikki pelasi kuin unelma, lasku piti paikkansa (ei tullut "yllättäviä" lisiä) ja rohina hävisi. Palvelu oli aina todella asiallista, ripeää ja ystävällistä ja kaikki siis toimi kuten sovittu.

Sitten se bonus. Ajelin suoraan huollosta katsastuksen Herttoniemessä. Löysivät jonkun OBD vian eli ilmeisesti jotakin häikkää bensa/ilma seoksessa. Ajoin takaisin huoltoon, jossa kaverit kysyivät onko ongelmia. Sanoin jep ja kerroin katsastuksesta. Tässä vaiheessa Veholla ja vastaavissa paikoissa olisi voivoteltu, pyydetty varaamaan aika ja varmistettu reilu lasku. Mitä sitten tuolla Atoy:ssa kävi, kaverit sanoivat että katsellaan. Tekivät reilun vartin töitä ja tulostivat minulle testin tulokset ja sanoivat, että vie tuo lappu katsastukseen ja homma on selvä. Minähän vein ja homma oli selvä. Sitten se lasku kun kysyin mitä olen velkaa, annetaan mennä osaksi huoltoa eli ei maksua! Kaveri vielä osasi kertoa minulle maallikolle miksi tuo katsastus saattaa antaan tuollaisia hylkyjä.

Oli yksinkertaisesti niin loistavaa toimintaa, erittäin mukavaa ja ammattitaitoista väkeä, että eipä tartte miettiä missä minä jatkossa autoni huollan. Kiitos Herttoniemeen !
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jotain siellä kuitenkin tehdään ilmeisesti oikein, kun firma tahkoaa vuodesta toiseen voittoa.

Yksi syy on varmasti liittouma S-Marketin ja Alkon kanssa ABC-Asemille. Tuo pahuuden akseli tekee tehokasta työtä niin ravintoloiden kuin lähiruokakauppojenkin tuhoamiseksi ympäri Suomenmaata. No, kysyntää riittää joten kai tuo kehitys on suomalaisten tahto.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Samanlainen kokemus, tosin liittymien suhteen juuri toisinpäin. Omalla kohdallani Saunalahden määräaikaisen liittymän tilalle yritettiin tarjota jotain toista, muistaakseni juuri DNA:n liittymää. Argumentti oli täsmälleen sama, eli että lain muutos mahdollistaa vaihtamisen. Muistan vielä kysyneeni ihmetellen, että "meinaatko muka oikeasti, että Saunalahti vaan nostaa kädet pystyyn, jos vaihdan liittymää kesken määräaikaisen sopimuksen?" ja myyjä vakuutteli ikäänkuin itsestäänselvyytenä, että "no kyllä". Härskiä touhua mielestäni. Joko tietoista ihmisten harhaanjohtamista tai vaihtoehtoisesti eivät tunne lain sisältöä. Veikkaisin vahvasti ensinnä mainittua.

Vastaavia tapauksia sattuu etenkin DNA:n, Telefinlandin ja Saunalahden kohdalla päivittäin kymmeniä, jollei jopa satoja. Alihankkijoiden leivissä työskentelevät rimpuuttelijat eivät välttämättä oikeasti edes tiedä, että kesken sopimuskauden vaihdettaessa joutuu tietysti liittymästä maksamaan jäljellä olevat kuukausimaksut. Joidenkin alihankkijafirmojen (jätän nimeltä mainitsematta) toimintatavat tietäen ei näiden puljujen esimiehiä kiinnosta paskan vertaa mikään muu kuin se lukema, joka on päivän päätteeksi myydyissä bruttotuotteissa. Myyjätkään eivät tietysti sitten itse välttämättä tajua kaikkia pelisääntöjä, jos niinkutsutut esimiehet eivät niitä heille selvitä perinpohjin. Jos tällaista vastaavaa harhaanjohtamista taas tapahtuu suoraan operaattorin alaisuudessa työskentelevältä, on kyse hyvin todennäköisesti myyjän omasta välinpitämättömyydestä. Noin yleisestiottaen suoraan operaattorilla työskentelevät myyjät ovat asioista kuitenkin paremmin perillä ja ns. ammattitaitoisempia kuin alihankkijoiden puolella rahaansa repivät, joista suurin osa on puhtaasti kesätyöntekijöitä tms.

Jos liittymämyyjä saa sinut asiakkaana innostumaan asiasta ja teet ostopäätöksen, niin kannattaa sitä ennen kysellä kaikki mahdollinen sopimusehdoista ja tuotteen sisällöstä. Ja kannattaa myös kysyä myyjän nimi ja työpaikka ikäänkuin kaupan ehdoksi. Jos myyjä pystyy näihin vastaamaan suorasukaisesti ilman turhaa kiemurtelua, niin todennäköisesti silloin on puhtaat jauhot pussissa. Itse toki jos satun puhelinmyyjän kanssa juttusille, niin myös nauhoitan koko keskustelun ja heitän lopuksi myyjälle tyyliin: " tiesitkö että tämä puhelu meni just nauhalle... että parempi homma sun provikoiden kannalta jos homma menee myös oikeasti näin". Pari kertaa on tärähtänyt luuri kurvaan tässä vaiheessa =D
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jotain siellä kuitenkin tehdään ilmeisesti oikein, kun firma tahkoaa vuodesta toiseen voittoa. McDonald's on tehnyt Suomessa tappiota lähes koko olemassaolonsa ajan ja ei olisi mitenkään pystyssä ilman emofirman apua. Toki kuluttajalle näillä asioilla harvemmin on merkitystä, mutta onpahan ainakin perusteet miksi niitä euron juustoja ei voittoa tavoittelevassa yrityksessä myydä. Sama heijastunee myös moneen muuhun asiaan, josta täällä on Hesburgerin kohdalla valitettu, kuten esimerkiksi liian vähäisestä työntekijöiden määrästä tai siitä, että hampurilaisia ei ole valmiina. McDonald'sissa on molempia, mutta samalla moninkertaiset työvoimakustannukset ja hävikkimäärät.

Kannattaa vähän miettiä näitä asioita. Luuletko oikeasti että Mäkkäri vielä Suomessa toimisi, jos se joka vuosi tekisi tappiota? Toisekseen on hyvä huomioida miten tuo tappio on aina tuollainen sopivan minimaalinen. Kysehän on siitä että tuo Suomen tytäryhtiö maksaa rojaltteja emoyhtiölle jenkkeihin. Sitten vielä päälle tulee kaikenlaiset muut maksut. Kaikista hauskintahan on tuo ns. laina, jota säätelemällä voidaan kanavoida noita voittoja sitten amerikkaan. Joku jo sanoikin tästä, mutta piti nyt vielä painottaa. Kyse on siis verosuunnittelusta, ei todellisista tappioista.

Aiheesta hyvä kirjoitus löytyi muuten googletuksella: McKehitysapua Suomeen - hyväntekeväisyyttäkö? – Ajassa – Plaza
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Minä ainakin otan mieluummin hampparini "tuoreena" kuin 30min nahistuneena. Kauan nuo saavat muuten edes olla tarjolla ennen kuin ne on pakko heittää roskiin?

8 minuuttia, joten yleensä kovin vanhoja ei noista paikoista saa. Todellisuudessahan jos itse kuskaa ruoat kotiin niin matka saattaa olla paljonkin pidempi kuin tuo 8 minuuttia jonka jälkeen ruokaa ei pikaruokaravintolassa enää saisi tarjoilla. Jos haluat että tuote tehdään juuri sinua varten niin tilaa esim. ilman sipulia, ilman ketsuppia tai jotain muuta muutosta, niitä ei löydy valmiina odottelemasta jos k.o. täyte normireseptiin kuuluu.

Pikaruokaloissa on hyviä ja huonoja hampurilaisia, kyllähän esim. mäkkärin triplajuustot maistuvat milloin tahansa. Otsikon mukainen palvelu kuitenkin saattaa aika usein olla juurikin "laadukasta" ja mm. poispyydetty sipuli on 50% kerroista kuitenkin mukana.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minkälaisia kokemuksia muilla on kiinteistövälittäjistä/välitysyrityksistä? Olemme juuri myyneet oman asuntomme ja pakko kehaista OP Kiinteistökeskuksen toimintaa; Ensinnäkin lopullinen myyntihinta oli n. 10% enemmän mitä olimme itse arvioineet ja myyntiaika oli alle viikko. Välittäjä piti kokoajan loistavasti meitä ajantasalla vaikka varmasti riitti kiirettä ja häslinkiä kuten hyvällä välittäjällä kuuluukin. Yhteydenpito ajoittui aamukahdeksasta iltakymmeneen.

Ei tarvitse katua sitä että emme vaivanneet muita asuntoarviolla, kaikki meni todellakin loistavasti. Ihmetyttää se että täällä Pohjois-Savossakin toimii ainakin 15 kiinteistönvälitysfirmaa ja tarkemmin sanottuna sitä miten kaikille riittää asiakkaita.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minkälaisia kokemuksia muilla on kiinteistövälittäjistä/välitysyrityksistä?

Kerran olemme myyneet asuntoa ja sen perusteella Kiinteistömaailmalle peukkua alaspäin. Sovimme välityksestä ensin yhden välittäjän kanssa ja joka kerta kun meillä oli näyttö, oli sieltä eri tyyppi. Viestintä noiden tyyppien välillä vaikutti myös olemattomalta - ehkä heitä ei meidän kohteemme erityisemmin kiinnostanut, olihan kyse vain kolmiosta suhteellisen halvalla alueella. Sitten vaihoimme pikkufirmaan jossa yksi mies hoiti kaiken alusta loppuun. Olimme todella tyytyväisiä hänen palveluunsa ja heidän osuutensa kauppahinnastakin oli pienempi kuin Kiinteistömaailmalla.
 
Viimeksi muokattu:

Whist

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KooKoo
Minkälaisia kokemuksia muilla on kiinteistövälittäjistä/välitysyrityksistä?

Yksi asunto ollaan myyty välittäjää käyttäen. Välittäjänä oli Huoneistokeskus ja todella positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan. Etsittiin omakotitaloa ja heidän kauttaan löytyi sopiva, josta tehtiin tarjous ehtona, että saadaan oma asunto myytyä ennen kuin uudesta tehdään kaupat. Välityspapereitten allekirjoituksen jälkeen meni kuusi päivää kun vanha oli myyty ja uudesta kämpästä päästiin tekemään pahveja. Huoneistokeskus ehti pitää yhden yleisen näytön ja kolme eri välittäjää käytti asunnossa vielä erikseen ostajaehdokkaita tämän kuuden päivän aikana. Mielestäni melkoisen tehokasta toimintaa kun vertaa mitä on kuullut muitten kokemuksien perusteella. Kyseessä oli rivitalokolmio, joita oli alueella koko ajan myynnissä useampia, eikä meidän asunto ollut mikään timantti näiden muiden joukossa. Ainut miinus oli mielestäni korkea välityspalkkio mutta kyllähän senkin mielellään maksaa kun homma toimii.

Lisäplussa toiminnassa oli vielä se, että kun tuli kysymyksiä/epätietoisuutta uudesta asunnosta kaupanteon jälkeen niin välittäjä toimi vielä ansiokkaasti välikätenä myyjään päin. Soitti vielä n. kuukausi kauppojen jälkeen onko kaikki asiat niin kuin pitää. Vertailukohtana tässä asiassa itselläni on kun ostimme rivitaloasuntomme niin kauppojenteon jälkeen selvisi, että kph:n remontin aikana oli ollut jotain ongelmia. Asiaa kun selvittelin niin tuli soitettua silloin myös välittäjälle, joka sanoi, että ei kuulu heille tippaakaan ja luuri napsahti kiinni. No ei kai se heidän asiansa ollutkaan mutta asian voisi mielestäni hoitaa paremminkin, varsinkin kun kaupoista oli aikaa vasta pari päivää. Asialla oli tässä tapauksessa SKV.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minkälaisia kokemuksia muilla on kiinteistövälittäjistä/välitysyrityksistä?

Parempi puolisko joutui työjuttujensa takia aikanaan asioimaan ko. ammattiryhmän kanssa kohtuu tiiviisti ja näki toimintaa sisältäpäin. Sellainen kuva jäi, että 50% toiminnasta sisälsi jonkinlaista kusetusta/veronkiertoa/valehtelua ja 45% ei muutoin vain kestänyt päivänvaloa. Vaihtuvuus työntekijöiden osalta on alalla todella suurta ja harva tuntui oikeasti tiliä tekevän. Noh, ne jotka tekivät, tekivät sitten ihan hyvin.

Hienoa kuulla, että homma on siellä toiminut, mutta edelleen rankkaan ko. ammattiryhmän arvostuksessa ja luotettavuudessa jonnekin käytettyjen autojen kauppiaan ja kiljutrokarin kohdille.
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eilen käytiin vaimon ja pojan kanssa (olihan siinä yksi pojan kaverikin sohlaamassa) hakemassa uudet luurit Turun Hansan Dna-kaupasta. Vastassa oli erittäin fiksu, asiantunteva ja mukava nuori mies. Kaveri osas asiansa todella hyvin, vaikka kysymyksiä sateli parhaimmillaan neljästä suunnasta samanaikaisesti. Hemmolla oli homma koko ajan hanskassa ja hoisi duuninsa rennolla, mutta hyvin tyylikkäällä ja asiallisella otteella, vaikka prosessi kokonaisuudessaan kesti varmaan toista tuntia, kun samalla säädettiin liittymiä yms. Hieno nuori mies!

Sitä vastoin poika oli käynyt varttia aikaisemmin n. sadan metrin päässä sijaitsevassa toisessa Dna-liikkeessä, jossa palvelu oli taas ollut ihan perseestä. Joku nuori kolli oli tuhahdellut ylimielisesti, kun poitsut olivat jotain kyselleet.

Eli aika tuurista tuntuu olevan, millaista palvelua milloin mistäkin saat.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Parempi puolisko joutui työjuttujensa takia aikanaan asioimaan ko. ammattiryhmän kanssa kohtuu tiiviisti ja näki toimintaa sisältäpäin. Sellainen kuva jäi, että 50% toiminnasta sisälsi jonkinlaista kusetusta/veronkiertoa/valehtelua ja 45% ei muutoin vain kestänyt päivänvaloa. Vaihtuvuus työntekijöiden osalta on alalla todella suurta ja harva tuntui oikeasti tiliä tekevän. Noh, ne jotka tekivät, tekivät sitten ihan hyvin.

Hienoa kuulla, että homma on siellä toiminut, mutta edelleen rankkaan ko. ammattiryhmän arvostuksessa ja luotettavuudessa jonnekin käytettyjen autojen kauppiaan ja kiljutrokarin kohdille.

Aivan varmasti kiinteistönvälityksessä on alalla yhtä paljon veronkiertäjiä ja muita vastaavia kuin muillakin (palvelu)aloilla. Tietysti on eri asia, kuinka paljon myyjä tai ostaja vaivaa päätään välittäjäfirman kirjanpidosta, jos välittäjä saa myytyä asunnon. Tiedän Porin alueelta kaksi välittäjää, joista toinen on kavaltanut pesisjunnujoukkueen kassan ja toinen on monialahuijari. Yhdessä kaupassa taannoin olin ostajana ja välittäjä oli tämä "pesisäijä". En tiennyt taustoista silloin. Mutta näin jälkeenpäin, onko sillä minulle juurikaan merkitystä. En tosin tunne välittäjän vastuita, mutta vastuut lienevät enemmänkin myyjällä. Jos ennen kauppaa tarkistaisin taustoja, niin myyjän taustat kiinnostaisivat enemmän kuin välittäjän.
En silti pidä kiinteistönvälitysalaa mätänä noiden esimerkkien takia. Kai noita löytyy vähän joka alalta, vaikkapa ravintola-ala tai rakennusalasta nyt puhumattakaan. Mutta niiden välittäjien, joiden kanssa olen itse asioinut ostajan tai myyjän roolissa, homma on sujunut hyvin. Taustoista huolimatta.

Huoneistokeskuksesta oli tossa aiemmin puhetta. Olen kuullut hyvää ko firmasta myös Porin alueella. Kalliimmasta päästä välityspalkkion suhteen, mutta homma on sujunut. Pari kaveria on myynyt heidän välityksellä kämppänsä. On sen verran iso pulju, että varmasti päinvastaisiakin mielipiteitä löytyy. Ei ole siis omakohtiasta kokemusta ko puljusta, joten kuulopuheisiin perustuu mielipide.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
DNA-kaupan asiakaspalvelu riippuu pitkälti siitä, minkä merkkistä puhelinta olet ostamassa. Mikäli samsungia tai sitten sut on helppo ympäripuhua samppaan, niin palvelu on hyvää.

Mikäli jotain muuta tai myyjien mainospuheet samsungin erinomaisuudesta eivät kiinnosta sinua, niin palvelu on paskaa.

Näin yleisesti. Tai sitten jos nämä eivät pidä paikkansa, niin olet kohdannut poikkeuksellisen dna-myyjän.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
DNA-kaupan asiakaspalvelu riippuu pitkälti siitä, minkä merkkistä puhelinta olet ostamassa. Mikäli samsungia tai sitten sut on helppo ympäripuhua samppaan, niin palvelu on hyvää.

Mikäli jotain muuta tai myyjien mainospuheet samsungin erinomaisuudesta eivät kiinnosta sinua, niin palvelu on paskaa.

Näin yleisesti. Tai sitten jos nämä eivät pidä paikkansa, niin olet kohdannut poikkeuksellisen dna-myyjän.

Mielenkiintoista. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu? Onko DNA:lla jokin sopimus Sampan kanssa, mikä näkyy myyjien provikoissa?

Tuli itsekin käytyä jokin aika sitten DNA-myymälässä ja sielläkin käteen tungettiin Galaxya. En asiaan ihmeemmin huomiota silloin kiinnittänyt.
 

Tuamas

Jäsen
Mielenkiintoista. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu? Onko DNA:lla jokin sopimus Sampan kanssa, mikä näkyy myyjien provikoissa?

Eiköhän siellä ole käynnissä joku pidempiaikainen myyntikilpailu Samsungilta.
Ainakin aikaisemmin sieltä suunnasta tuli ihan päteviäkin myyntikisoja ja puhelimissa oli hiukan katettakin, kun taas Nokialta tuli liki pelkkää nollakatetta eikä tietoakaan myyntikisoista.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäli jotain muuta tai myyjien mainospuheet samsungin erinomaisuudesta eivät kiinnosta sinua, niin palvelu on paskaa.

Kyllä ihan iPhonet ostettiin, mutta toki myyjä pari kertaa vilautteli taskustaan omaa Samsungiaan ja mainitsi sen olevan myös hyvä puhelin, mutta kuten sanottua, erittäin asiallinen jamppa.
 

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Mielenkiintoista. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu? Onko DNA:lla jokin sopimus Sampan kanssa, mikä näkyy myyjien provikoissa?

Tuollaisia puhelinskaboja on miltei jatkuvasti joka operaattorilla/jälleenmyyjällä ja ne riippuvat hieman siitä missä päin Suomea satutaan olemaan. Välillä myyjät siis saattavat suositella näiden mukaan asiakkaalle ensimmäisenä Nokialaista ja välillä taas Samsungia, ihan riippuen millaista kilpailua sattuu olemaan sillä hetkellä meneillään.

Mutta kuten Revent tuossa totesi, niin asialliset myyjät kyllä hoitavat asiakkaalle juuri sellaisen luurin mikä asiakkaan tarpeisiin/haluihin parhaiten sopii. Eli jos olet ns. tehnyt ostopäätöksen jo ennen liikkeeseen marssimista, niin ei siellä väkisin aleta eri valmistajan luuria minkään firman skaban takia vääntämään. Tai jos näin tehdään niin se kertoo aika paljon myyjän ammattitaidosta siinä kohtaa... Jos taas asiakas on hieman kiikunkaakun eikä ole esimerkiksi kahden puhelinmallin väliltä varma kumman valitsee, niin hyvin todennäköisesti matkaan lähtee sellainen luuri josta myyjä saa paremmat ansiot.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tämä touhu ei mene tosin ainakaan kokonaan operaattorien, vaan myös heidän käyttämiensä alihankkijoiden eli puhelinmyyjien piikkiin.

Miten niin ei mene operaattorien piikkiin? Kuka sitten valitsee sen myyjätahon joka operaattoria edustaa jos ei operaattori itse? Kyllä se on operaattorin vastuulla valvoa miten heitä edustetaan. Jos joku myy tuotteita väärin niin operaattorin on siihen touhuun puututtava.

Juridisesti operaattori ja heitä edustava myyjä(vaikka olisikin työsuhteessa johonkin muuhun yritykseen) ovat yhtä, ei siinä ole mitään eroa kuka tuotteen myy.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Miten niin ei mene operaattorien piikkiin? Kuka sitten valitsee sen myyjätahon joka operaattoria edustaa jos ei operaattori itse? Kyllä se on operaattorin vastuulla valvoa miten heitä edustetaan. Jos joku myy tuotteita väärin niin operaattorin on siihen touhuun puututtava.

Juridisesti operaattori ja heitä edustava myyjä(vaikka olisikin työsuhteessa johonkin muuhun yritykseen) ovat yhtä, ei siinä ole mitään eroa kuka tuotteen myy.

Asia on 100% kuten kirjoitat, mutta taisit ymmärtää tekstini väärin, jos luulet minun olevan eri kannalla. Kirjoitin, ettei mene ainakaan kokonaan operaattorien piikkiin, vaan myös heidän käyttämiensä alihankkijoiden enkä tarkoittanut, että operaattorit olisivat vastuusta vapaita (varsinkaan juridisessa mielessä). Siihenhän juuri olin omassa tapauksessani tyytyväinen, että Soneran taholta vakuutettiin myyjän saavan palautetta, eli puuttuvat tilanteeseen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Kirjoitin, ettei mene ainakaan kokonaan operaattorien piikkiin, vaan myös heidän käyttämiensä alihankkijoiden enkä tarkoittanut, että operaattorit olisivat vastuusta vapaita (varsinkaan juridisessa mielessä).

Joo siis kyllähän vastuussa ovat ne henkilöt jotka myyntiä tekevät ja sitä ohjaavat, mutta minusta on ihan turha edes erotella onko kyseessä alihankintaa vai ei. Sillä ei kuluttajan kannalta ole merkitystä keneen myyjä on lopulta työsuhteessa vaan sillä että mitä operaattoria hän edustaa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En nyt tiedä sopiiko tämä parhaiten tähän ketjuun, mutta laitan kuitenkin. Tilasin Saksasta tietokoneeseen uuden akun, kun Suomesta ei tuntunut sopivaa löytyvän ja hintakin oli kohdallaan. Pyöräilyyn liittyvää tavaraa tulee ulkomailta tilattua aika usein, joten kokemukset toimituksista ovat hyviä, mutta iso kiitos tästä menee DHL:lle. Nyt kävikin niin onnettomasti, että myyjäliike käytti kuriiripalveluihin UPS:ssää, joten paketin saaminen oli astetta hankalampaa.

Tuote lähti tilausta seuraavana päivänä ja saapui Suomeenkin aika nopeasti eli viikko sitten maanantaina. Sain iltapäivällä sähköpostilla tiedon, että UPS on yrittänyt tavoittaa minua, mutta ei ole saanut kiinni. Toisin sanoen kuljettaja oli käynyt kerrostalomme pihalla toteamassa, että alaovi on lukossa. Yhteydenotto puhelimella olisi auttanut, koska olin lomalla ja kotona. Ilmeisesti kuitenkaan kuskeilla ei ollut numeroa, joten olivat lähteneet pois.

Soitin samantien mailin saatuani asiakaspalveluun, jossa kesäaikaan oli valittavina joko kieleksi ruotsi tai englanti. Valitsin jälkimmäisen ja sovimme, että toimitus olisi seuraavan viikon maanantaina eli tänään. Lisäksi annoin numeroni, johon pitää soittaa, jotta voin tulla avaamaan alaoven. Tiistaina sain uudelleen viestin, että UPS on jälleen kerran käynyt toteamassa oven olevan lukossa. Tieto asiakaspalvelusta ei siis ollut siirtynyt kuljettajalle, mutta koska olin matkoilla, en viitsinyt soittaa mihinkään, vaan odotella kotiinpääsyä ja sovittua päivää.

Keskiviikkona kuljettaja oli jälleen käynyt katsomassa, josko alaovi olisi jäänyt auki, mutta tällä kertaa oli tehnyt muutakin, eli selvittänyt numerotiedustelusta puhelinnumeron. Vaimon numero oli ainoa, joka löytyi meidän osoitteella, mutta kuski sai minut sitäkin kautta kiinni. Totesin, että olen reissussa ja seuraavan kerran tavattavissa maanantaina, joten paketti laitettiin jakoon sille päivälle.

Tänään sitten postin mukana tuli lappu, että UPS ei ole pystynyt toimittamaan pakettia minulle, joten se tulee noutaa heidän varastoltaan tai lähtee keskiviikkona takaisin Saksaan. Onneksi varasto sijaitsi noin neljän kilometrin päässä ja nouto oli helppo, mutta jollekin matkasta olisi voinut tulla todella pitkä. Lopulta sain paketin ja kaikki on hyvin, mutta kilpailijoihinsa nähden UPS toimii erittäin neuvostoliittolaisesti, jos ei voida puhelimella ottaa yhteyttä eikä tieto firman sisällä kulje ollenkaan. Pakettiin oli Suomen päässä sentään kirjoitettu lyijykynällä vaimoni numero ja myös omani, jonka annoin puhelimessa kuljettajalle. Tämä tietysti on vain yksi esimerkki, mutta perusasiat tuntuvat olevan pahasti hukassa ja juuri noiden luulisi toimivan saumattomasti, jos haluaa pyörittää bisnestä kannattavasti.

DHL puolestaan on antanut toiminnallaan erittäin ammattimaisen kuvan ja monesti oikein yllättyy, että nytkö se paketti jo tuli ja näin helposti, kun kuljettaja soittaa illalla kahdeksan aikaan, että sopiiko vielä toimittaa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
DHL puolestaan on antanut toiminnallaan erittäin ammattimaisen kuvan ja monesti oikein yllättyy, että nytkö se paketti jo tuli ja näin helposti, kun kuljettaja soittaa illalla kahdeksan aikaan, että sopiiko vielä toimittaa.

Asun vajaan 5 kilometrin päässä tuosta DHL:n lentokentän toimipisteestä ja tilasin muutama viikko sitten Briteistä vaatteita.

DHL on ulkoistanut tuon pakettien kotiinkuljetuksen jollekin UPK:lle tai vastaavalle. No UPK:n kaveri sitten soitti, kun paketti oli Suomessa, että olisi nyt tuomassa sitä meikäläiselle. Sanoin, että oon niin huonosti kotona, että käyn mielummin itse hakemassa sen sieltä kentältä. Tämä sopi kuskille.

Seuraavana päivänä kävin sitten siellä DHL:n toimipisteellä noutamassa pakettia niin jonkinlaisia ongelmia ilmeni nopeasti. No puolen tunnin etsimisen jälkeen se paketti sitten löytyi lähtevien tavaroiden terminaalista. Jossain kohtaa siinä kuskin ja DHL:n tiedonkulussa oli jotain mennyt pieleen ja meikäläisen paketti oli lähdössä takaisin Britteihin. Tällä kertaa kävi hyvä tuuri, mutta ei tuo DHL:kään toiminta aina sitä parasta ole.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla on kerran mennyt hermot UPS:n touhuihin. Pakettia ei saatu perille, ja kukaan ei moneen päivään vastannut puhelimeen.

Lopulta sain heille yhteyden sähköpostilla ja sovittua, että haen paketin itse. Tuolloin oli jo paketin palautuspäivä, joka alunperinkin oli todella lähellä saapumisilmoituksen jälkeen.

DHL toimii todella hyvin. Olen saanut kymmeniä paketteja aina kotiovelle ilman ongelmia. Harvoin soittavat etukäteen, mutta jos en ole ollut kotona, on ollut helppoa sopia uusi aika.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Minulla on kerran mennyt hermot UPS:n touhuihin. Pakettia ei saatu perille, ja kukaan ei moneen päivään vastannut puhelimeen.

En tiedä millä ne saa yleensäkään mitään perille mihinkään :D Meillä töissä toissaviikolla ei pystynyt toimittamaan pakettia, kun ei mahtunut postilaatikosta. Oli sitten viitsinyt kirjoittaa lapun postilaatikkoon ettei kyseinen paketti mahdu sinne, mutta ei viitsinyt painaa ovikelloa mikä on suoraan postilaatikon vieressä. Valot oli päällä ja toimistossa n. 15 henkilöä töissä :D Miten hel*etissä ne pääsee edes toimittamaan autosta ulos niitä paketteja, kun ovi pitää avata..

Tosin onhan kyseinen pulju palauttaessa läppäriä huollosta ehdottanut voisiko paketin jättää kerrostalon käytävään, jos meillä ei ole ketään kotona tai mahdollisesti mikäli tämä ei onnistu, niin antamaan jollekin naapurille sen paketin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös