Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 236
  • 6 860

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Kun nyt liittymistä on puhe niin kerrotaan nyt vaimolle sattuneesta episodista.

Hänellä oli ja on siis DNA:n määräaikainen liittymä. Saunalahdelta sitten soittivat ja tarjosivat hieman halvempaa vaihtoehtoa. No vaimo sitten sanoi ettei käy koska nykyinen liittymä on määräaikainen. Siihen Saunalahden puhelinmyyjä sitten, että ei se haittaa, nyt on tullut voimaan laki joka mahdollistaa määräaikaisen liittymän vaihtamisen. No vaimo sitten meni lankaan ja tilasi liittymän ja numeronsiirron Saunalahdelle.

Ensiksi liittymä oli lähetetty vanhaan osoitteeseen. Kesti yli viikon että "teille on saapunut kirjattu kirje" -lappu tuli postissa oikeaan paikkaan ja kun vaimo lopulta meni liittymää hakemaan (edellisen asuinpaikkamme paikallispostista), se oli ehditty lähettää jo takaisin Saunalahdelle.

Ei se mitään, seuraavana päivänä sama Saunalahden puhelinmyyjä soitteli taas provikoidensa perässä että mikset hakenut liittymää. Vaimo kertoi että se oli lähetetty väärään osoitteeseen. Myyjä lupasi lähettää liittymän oikeaan osoitteeseen ja perille se tulikin lopulta.

Kun liittymä oli kuitattu postista niin Saunalahdelta meni sitten DNA:lle tieto että nyt siirretään numero. Eipä aikaakaan kun DNA:lta tuli tekstiviesti että "Veloitamme teiltä jäljellä olevan määräaikaisliittymän kuukausimaksut xxx,xx euroa". Muistaakseni summa oli jotakin 150 euroa. Tässä vaiheessa Googlasin sitten pikaisesti ja totesin että näinhän se menee, Saunalahden puhelinmyyjä oli vain jättänyt tämän pikkuseikan mainitsematta.

Samantien kohtalaisen vihainen puhelu Saunalahdelle ja sieltä sitten löytyi kohtelias kaveri asiakaspalvelusta joka pahoitteli tapahtunutta ja myönsi että puhelinmyyjä oli johtanut asiakasta harhaan. Liittymän vaihto saatiin peruttua (ei ollut vielä ehtinyt edes vaihtua) ja homma oli sillä selvä.

Tämmöinen tapaus, sovittiin sitten vaimon kanssa ettei enää tee mitään sopimuksia puhelimitse vaan jos myyjät soittelevat niin vaatii aina tarjouksen kirjallisessa muodossa sopimusehtoineen ennen kuin mihinkään suostutaan.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Alkosta olen saanut aina todella hyvää palvelua, riippumatta kaupungista tai liikkeestä. Asiantuntevaa opastusta vaikka en sitä aina ole tarvinnutkaan, mutta ihan mielenkiintoista infoa.

Pakko kompata. Alkossa osataan nämä hommat !

Lahden neste motorestin hesburger, 25minuuttia juustohampurilaista odotettuani, kävin kassalla kysymässä mikä tilanne, kun olen kohta 30 minuuttia odottanut.. vastaus "jos mulla ois 8kättä ni oisit saanu hampparis nopeemmi, emmäkää kaikkee pysty" okei, ymmärrän, mutta liian vähäinen henkilökunta ei kyllä koskaan asiakkaan vika ole.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lahden neste motorestin hesburger, 25minuuttia juustohampurilaista odotettuani, kävin kassalla kysymässä mikä tilanne, kun olen kohta 30 minuuttia odottanut.. vastaus "jos mulla ois 8kättä ni oisit saanu hampparis nopeemmi, emmäkää kaikkee pysty" okei, ymmärrän, mutta liian vähäinen henkilökunta ei kyllä koskaan asiakkaan vika ole.

Pakko kysyä, että milloin olet alkanut luulemaan Hesburgeria pikaruokalaksi? ;) Eihän siellä ikinä ole mitään valmiina ja henkilökuntaa on tosiaan aina liian vähän, oli paikka sitten kuinka suuri tahansa. Henkilökuntakin on yleensä jollain tavalla outoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pakko kysyä, että milloin olet alkanut luulemaan Hesburgeria pikaruokalaksi? ;) Eihän siellä ikinä ole mitään valmiina ja henkilökuntaa on tosiaan aina liian vähän, oli paikka sitten kuinka suuri tahansa. Henkilökuntakin on yleensä jollain tavalla outoa.

Komppaan tätä täysin. Naurettavaa, miten Hesburgerissa ei valmiina ole normaalisti edes yhtä juustohampurilaista. Ranskiksiakaan ei aina saa valmiiksi tarjottimelle.

Sen lisäksi niiden hampparit on täynnä epämääräisiä majoneeseja ja salaattisilppua, joka tipahtelee sinne tänne jne, mutta tämä onkin jo ihan eri juttu...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Komppaan tätä täysin. Naurettavaa, miten Hesburgerissa ei valmiina ole normaalisti edes yhtä juustohampurilaista. Ranskiksiakaan ei aina saa valmiiksi tarjottimelle.

McDonald'shan lanseerasi itsensä perheravintolaksi, kun tuo pikaruoka kävi sanana liian nopeaksi.
 

J.Petke

Jäsen
Komppaan tätä täysin. Naurettavaa, miten Hesburgerissa ei valmiina ole normaalisti edes yhtä juustohampurilaista. Ranskiksiakaan ei aina saa valmiiksi tarjottimelle.

Minä ainakin otan mieluummin hampparini "tuoreena" kuin 30min nahistuneena. Kauan nuo saavat muuten edes olla tarjolla ennen kuin ne on pakko heittää roskiin?

Täytyy yhtyä näihin kehuihin Alkon palvelusta. Valtion firma ja silti palvelu toimii loistavasti.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Muutimme tuossa rouvan kanssa uuteen asuntoon ja asunnossa ei ollut kaihtimia. Rakennuttajalle oli kuitenkin tehty tarjous Tampereen Kaihdin Tuotteen toimesta (kyllä, nimi on Tampereen Kaihdin Tuote eikä Kaihdintuote) niin, että kaikki ikkunat oli mitattu eli tarvittaisiin pelkkä asennuskeikka.

Juhannuksen jälkeisenä perjantaina meillä oli sitten käyty. Kaihtimet oli paikallaan juuri sellaisina kuin oli sovittu. Mutta ilmeisesti asentajilla oli vähän paskempi päivä. Kaikki ikkunan aluset täynnä pouksesta tullutta purua, kaihtimien käärepaperit lattialla, narunpätkät jätetty leikkauskohtaan yms. Meillä on kaksi kissaa, joiden ruokakipot on keittiön ikkunan alla ja kipotkin olivat täynnä purua.

Laitoimme alla olevan palautteen maililla menemään:

"Hei,

Tilasimme teidän kauttamme uuteen asuntoomme kaihtimet. Kaihtimet on käyty asentamassa tänään. Haluan jättää tästä palautetta. Kaihtimissa ei ole vikaa, näyttävät hyvältä ja ovat sellaiset kuin olemme tilanneet. Olen kuitenkin pettynyt asennukseen jälkeiseen toimintaan, koska asuntomme on nyt täynnä sahanpurua, kuljetuspaperia ja narunpalasia.

Olen ollut käsityksessä ja näin aina on itseasiassa tapahtunutkin, että jos olemme tilanneet jonkin asennuksen, asentaja korjaa jälkensä, mutta näin ei ilmeisesti teidän tapauksessa ole. Tämän perusteella olen pettynyt toimintaanne, enkä voi suositella palveluitanne kenellekään.


Ystävällisin terveisin
XXXXX XXXXXX"


Ketään ei ole reilun viikon aikana vaivaantunut vastaamaan palautteeseemme. Hyvin ne vetää.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Täytyy yhtyä näihin kehuihin Alkon palvelusta. Valtion firma ja silti palvelu toimii loistavasti.

Alkon palvelusta samaa mieltä, vaikka henkilökunta näyttääkin välillä siltä, että korkki olisi ollut jo pidemmän aikaa auki, niin silti palvelusta ei tingitä. Hyvin usein, kun mietiskelee (ei edes pitkään) vaihtoehtoja, minkä maalaista punaviiniä ostaisi, tulee jo myyjä kysymään kuinka voisi auttaa? Ja onhan se mukava kuulla suosituksia.

obi-wan: Eihän tuollaiseen rekkulaan välttämättä tarvitse vastata mitään, koska teillä ei ollut mitään vaateita. Tietysti, jos firma myöntää virheensä, olisi heidän syytä pahoitella asiaa. Mutta te teitte jo selväksi, ettei asiakassuhde tule jatkumaan, niin ehkä sen takia ei vastausta kuulu.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä ainakin otan mieluummin hampparini "tuoreena" kuin 30min nahistuneena. Kauan nuo saavat muuten edes olla tarjolla ennen kuin ne on pakko heittää roskiin?

Tämä riippuu. Jos olen kiireinen ja menen pikaruokalaan (miksi sinne muuten menisi?), odotan, että saan ruokani nopeasti. Varsinkin jos kyseessä on jokin juustohampurilainen, jonka otan mukaan, ja syön matkalla minne nyt olenkaan menossa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä ainakin otan mieluummin hampparini "tuoreena" kuin 30min nahistuneena. Kauan nuo saavat muuten edes olla tarjolla ennen kuin ne on pakko heittää roskiin? ....

Eihän nuo hampurilaiset tosiaan kovin kauaa saa valmiina olla, ennen kuin pitää heittää pois.
Mielenkiintoista joka tapauksessa verrata vaikkapa ison Mäkkärin toimintaa ja asiakaspalvelua Hesburgerin vastaavaan.

Tullessani (Ässien) matsista kohti Helsinkiä, on tapanani usein pysähtyä Forssan kohdalla Hesburgeriin ottamaan purilainen tai muuta purtavaa. Kyseessä siis usein la-ilta, kello 21-22... Tuohon aikaan kyseisessä lafkassa on kohtuullisen vähän porukkaa syömässä ja tottakai paikallista mopojengiä hengaamassa ja kuluttamassa aikaa. Ei kuitenkaan ihan älytöntä ruuhkaa (tämän itse paikalla käyneet voinevat vahvistaa)

En ole KERTAAKAAN saanut ruokaa nopeasti tästä PIKAruokapaikasta, yleensä tilauksia pitää päin vastoin käydä kyttäämässä ja kyselemässä velton kyrvän näköisiltä finninaamoilta.

Juuri äsken tulin mimmin kanssa mökiltä, paluureissulla kävimme Joensuun mäkkärissä, joka siis ei mikään keskustaravintola, vaan tien varrella. Tilaus, jossa oli itselleni ruokaa vähän isompaankin nälkään - eli pari erilaista purilaista&nuggetteja jne - tuli lähes kokonaisuutena suoraan tarjottimelle. Paikalla ei ollut ylen paljon väkeä, mutta fiksusti oli näitä suosituimpia tuotteita (BigMac, juustot jne) tehty muutamia kappaleita valmiiksi. Tämä pisti silmään.
 
Viimeksi muokattu:

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juhannuksen jälkeisenä perjantaina meillä oli sitten käyty. Kaihtimet oli paikallaan juuri sellaisina kuin oli sovittu. Mutta ilmeisesti asentajilla oli vähän paskempi päivä. Kaikki ikkunan aluset täynnä pouksesta tullutta purua, kaihtimien käärepaperit lattialla, narunpätkät jätetty leikkauskohtaan yms. Meillä on kaksi kissaa, joiden ruokakipot on keittiön ikkunan alla ja kipotkin olivat täynnä purua.

Meillä tehtiin iso remontti jokunen vuosi sitten ja rakennusliikkeen väki teki heti alussa selväksi, että heille kuuluu rakennus / remontointityöt ja siivous jää asiakkaalle. Itselleni tuo nyt tuntui muutenkin jokseenkin selvältä, en minä niille olisi siivouksesta halunnut maksaakaan.

En tiedä tuollaisista asennuskeikoista, mutta vähän samat fiilikset mulla on senkin suhteen, eli itse en kyllä olettaisi, että asentaja siivoaa sen kummemmin. Toki siitä voisi olla maininta, että siivous ei kuulu hintaan tms.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Täytyy yhtyä näihin kehuihin Alkon palvelusta. Valtion firma ja silti palvelu toimii loistavasti.

Tulen myös kehuman Alkon palveluja. Tuolla hyvällä palvelulla saattaa muuten olla yhtymäkohtia kilpailun uhkaan. Palvelukulttuurissahan Alko on tullut nopeasti ääripäästä toiseen. Itsekin muistan vielä ajan kun Alkon liikkeet olivat hankalissa paikoissa, aukioloajat olivat nykyistä huonommat, palvelu oli tylyä ja kaikki tuotteet piti pyytää tiskiltä. Esim. Espoon Tapiolan Alko oli vielä tuollainen silloin kun itse tulin täysi-ikäiseksi vuonna -93.

ETA-sopimuksen ja EU-jäsenyydestä sopimisen aikoihin Alkon monopoli oli ehkä pahemmin uhattuna kuin koskaan. Vähittäismyynnin monopoli säilyi mutta alkoholijuomien valmistus ja markkinointi otettiin Alkolta pois, samoin hotelli- ja ravintolatoiminta jota Alko oli aiemmin harjoittanut. Sen myötä, että Alko keskittyi vain myyntiin ja myös kilpailun uhan takia (esim. keskustelu viinien myynnin sallimisesta ruokakaupoissa) Alkossa alettiin panostaa asiakaspalveluun. Nykyäänhän hyvin yleinen argumentti viinin myynnin vapauttamista vastaan onkin se, että palvelu huononisi ja valikoima supistuisi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minusta mäkkien ja hesejen purilaiset voisi heittää roskikseen suoraan parilasta. Kuka oikeasti uskoo niiden tuoreustakuita? Jos minä haluan tuoreen hampurilaisen, menen oikeaan ravintolaan syömään. Jos haluan pikaruokaa, menen mäkkiin ja tilaan kuusi eilistä juustoa big macin kaveriksi. Ja nautin joka suupalasta.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Meillä tehtiin iso remontti jokunen vuosi sitten ja rakennusliikkeen väki teki heti alussa selväksi, että heille kuuluu rakennus / remontointityöt ja siivous jää asiakkaalle. Itselleni tuo nyt tuntui muutenkin jokseenkin selvältä, en minä niille olisi siivouksesta halunnut maksaakaan.

En tiedä tuollaisista asennuskeikoista, mutta vähän samat fiilikset mulla on senkin suhteen, eli itse en kyllä olettaisi, että asentaja siivoaa sen kummemmin. Toki siitä voisi olla maininta, että siivous ei kuulu hintaan tms.

Appiukko on asennellut ikkunoita vuosia ja sanoi että oletusarvo on aina että he myös siivoavat jälkensä.

Tuskin olen ainoa joka odottaa että jos maksan asennuspalvelusta niin paikka ei ole pommin jäljiltä
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minusta mäkkien ja hesejen purilaiset voisi heittää roskikseen suoraan parilasta. Kuka oikeasti uskoo niiden tuoreustakuita? Jos minä haluan tuoreen hampurilaisen, menen oikeaan ravintolaan syömään.

Niinpä. Tätä on ihmetelty ja kai tutkittukin, mutta mikä helvetin perkeleen juju noilla pikaruokaketjuilla oikein on kun kotona itse kunnon aineista tehdyt purilaiset ei alle 20-vuotiaille kelpaa, hyvä kun edes maistavat. Brändi my ass...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niinpä. Tätä on ihmetelty ja kai tutkittukin, mutta mikä helvetin perkeleen juju noilla pikaruokaketjuilla oikein on kun kotona itse kunnon aineista tehdyt purilaiset ei alle 20-vuotiaille kelpaa, hyvä kun edes maistavat. Brändi my ass...

Eikö Mäkkäri sun muut ketjut käytä miljoonia pelkkiin tutkimuksiin siitä, millaiset maut, kastikkeet ja aromit olisivat mahdollisimman koukuttavia? Näin olen ainakin kuullut..

Itse asiasta toki tismalleen samaa mieltä!
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä. Tätä on ihmetelty ja kai tutkittukin, mutta mikä helvetin perkeleen juju noilla pikaruokaketjuilla oikein on kun kotona itse kunnon aineista tehdyt purilaiset ei alle 20-vuotiaille kelpaa, hyvä kun edes maistavat. Brändi my ass...

Sämpylän höyryttäminen ja majoneesi, tai ns kastike. Ei ne muuta tarvitse.

Mutta laadukasta asiakaspalvelua sain taas nimenomaan Alkossa. Täällä pikkukaupungissa on aivan upeita myyjiä, se yksi blondikin, vaikken vaaleista välitäkään.... mutta sellainen sujuvuus ja asiantuntijatarvittaessa -homma on ihan hieno. Tilausvalikoimastakin saa tuotteet jo kahdessa päivässä, ja samaan hintaan kivan alustuksen siitä, mitä on ostamassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sämpylän höyryttäminen ja majoneesi, tai ns kastike. Ei ne muuta tarvitse.

Nuokohan ne tekee sen että jos käyn syömässä Mäkkärissä tai Hesessä niin ei kulu kauaakaan kun on jo ihan pakko mennä paskalle. Itsetehdyissä tai oikeissa ravintoloissa syödyissä hampurilaisaterioissa ei ole samaa vaikutusta.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Nuokohan ne tekee sen että jos käyn syömässä Mäkkärissä tai Hesessä niin ei kulu kauaakaan kun on jo ihan pakko mennä paskalle. Itsetehdyissä tai oikeissa ravintoloissa syödyissä hampurilaisaterioissa ei ole samaa vaikutusta.

Nuohan ne taitavat olla, perheravintoloiden hampurilaissämpylät taitavat säilyä lähes ikuisesti.. Teollisesti pitkälle prosessoitu kama vetää myös oman vatsan vartissa varpusparvitykiksi, joka neutralisoituu yhdellä laukauksella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuokohan ne tekee sen että jos käyn syömässä Mäkkärissä tai Hesessä niin ei kulu kauaakaan kun on jo ihan pakko mennä paskalle.
Mä olen kanssa huomannut saman, mutta vain Hesburgerissa. Hesburgerin takiahan McDonaldsia moititaan enemmän kuin olisi syytä. Hesejä kun tuntuu Suomessa olevan vähän joka kylässä ja joka kulman takana.

Siis mä olen jo pitkään ihmetellyt sitä, miten jotkut voivat pitää Hesburgeria McDonaldsia parempana. Hesestähän saa kalliimmalla hinnalla huonompaa ruokaa. Ja sen ruuan lisäksi lähes kaikki muutkin asiat ovat siellä huonompia.

Miettikää nyt vaikka niitä hesen ranskalaisia. Ensinnäkin se annos on pienempi kuin mäkkärissä, ja siitäkin vähästä määrästä pitää monesti jättää osa syömättä kun ne ovat niin pieniä ja kovia. Ja niissä ranskalaisissahan maistuu niiden erilaisten jauhojen lisäksi ne lisäaineet, joita niihin siis lisätään, toisin kuin mäkkärin ranskalaisiin, jotka valmistetaan vain pelkästä perunasta + kasviöljystä. Ja hesen hampurilaisetkin maistuvat jotenkin enemmän keinotekoisilta kuin mäkkärissä.

Ja sitäkin mä olen kovasti ihmetellyt, että miksi ne siellä hesessä ovat valinneet sinne niin pienet ja rimpulat tarjottimet. Eihän niissä meinaa saada edes yhtä ateriaa kannettua pöytään. Siis niihin tosi pieniin ja ankeisiin pöytiin, jotka ovat suunniteltu noin 1.40 metrisille ihmisille. Menkää mäkkäriin hyvät ihmiset, siis jos jompikumpi pitää valita.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Tullessani (Ässien) matsista kohti Helsinkiä, on tapanani usein pysähtyä Forssan kohdalla Hesburgeriin .. Kyseessä siis usein la-ilta, kello 21-22...
Kellonajalla ei sinänsä ole suurta merkitystä. Kyllä kyseisessä ravintolassa tiedetään, milloin tulee kiire ja milloin ei. Juuri koskaan ei tule tilannetta, että ravintola ei olisi osannut varautua iltaan etukäteen.
Esim. Rokkimäkissä varmasti enemmän työvoimaa arki-iltoisin, jolloin on IFK:n kotimatsi, kuin muina arkipäivinä tuohon aikaan.
Kyseisessä Hesessä varmasti tiedetään, että la-ilta on hiljainen ja sen takia ei ole taloudellisesti kannattavaa pitää alati esillä isoa burgeri-arsenaalia.

Juuri äsken tulin mimmin kanssa mökiltä, paluureissulla kävimme Joensuun mäkkärissä ... Paikalla ei ollut ylen paljon väkeä, mutta fiksusti oli näitä suosituimpia tuotteita (BigMac, juustot jne) tehty muutamia kappaleita valmiiksi. Tämä pisti silmään.

Kyllä Heseissä yleensä valmistetaan muutamat juustot ja kerrokset/kanat valmiiksi lämpötunneliin, mutta jos asiakkaita ei ole, ei ole järkeä pitää alati burgereita siellä odottamassa ihan vain sen takia, että joku saattaa ilmaantua ostamaan ne.
Päiväsaikaan esim. isoimpien kauppakeskusten (Heseissä) on aivan sama kuinka paljon valmistaa hamppareita, sillä kaikki menevät kaupaksi ennenkuin tuo maaginen aikaraja ylittyy, jonka jälkeen ne luetaan pilaantuneiksi. Olen itsekin aikoinaan ollut heittelemässä puolen tunnin välein hamppareita roskiin, kun ei ole asiakkaita esim. yöaikaan.

Toki olisi ideaalitilanne, että se asiakkaan tilaama bögö olisi odottelemassa siellä lämpötunnelissa, mutta näin ei pikaruokaravintolat halua toimia, sillä siitä seuraisi vain älyttömästi häviikkiä.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Kun nyt liittymistä on puhe niin kerrotaan nyt vaimolle sattuneesta episodista.

Hänellä oli ja on siis DNA:n määräaikainen liittymä. Saunalahdelta sitten soittivat ja tarjosivat hieman halvempaa vaihtoehtoa. No vaimo sitten sanoi ettei käy koska nykyinen liittymä on määräaikainen. Siihen Saunalahden puhelinmyyjä sitten, että ei se haittaa, nyt on tullut voimaan laki joka mahdollistaa määräaikaisen liittymän vaihtamisen.

- - -

Kun liittymä oli kuitattu postista niin Saunalahdelta meni sitten DNA:lle tieto että nyt siirretään numero. Eipä aikaakaan kun DNA:lta tuli tekstiviesti että "Veloitamme teiltä jäljellä olevan määräaikaisliittymän kuukausimaksut xxx,xx euroa". Muistaakseni summa oli jotakin 150 euroa. Tässä vaiheessa Googlasin sitten pikaisesti ja totesin että näinhän se menee, Saunalahden puhelinmyyjä oli vain jättänyt tämän pikkuseikan mainitsematta.

Samanlainen kokemus, tosin liittymien suhteen juuri toisinpäin. Omalla kohdallani Saunalahden määräaikaisen liittymän tilalle yritettiin tarjota jotain toista, muistaakseni juuri DNA:n liittymää. Argumentti oli täsmälleen sama, eli että lain muutos mahdollistaa vaihtamisen. Muistan vielä kysyneeni ihmetellen, että "meinaatko muka oikeasti, että Saunalahti vaan nostaa kädet pystyyn, jos vaihdan liittymää kesken määräaikaisen sopimuksen?" ja myyjä vakuutteli ikäänkuin itsestäänselvyytenä, että "no kyllä". Härskiä touhua mielestäni. Joko tietoista ihmisten harhaanjohtamista tai vaihtoehtoisesti eivät tunne lain sisältöä. Veikkaisin vahvasti ensinnä mainittua.

Tämä touhu ei mene tosin ainakaan kokonaan operaattorien, vaan myös heidän käyttämiensä alihankkijoiden eli puhelinmyyjien piikkiin. Meikäläisen tapauksessa liittymänvaihtoa tyrkytettiin Suomen Telecenter Oy:n taholta ja yksi syy kieltäytymiseeni oli se, että firman toimintatavoista oli jo valmiiksi negatiivista kokemusta. Tilasin nimittäin samalta taholta huhtikuussa Soneran KotiTV:n, kun menin hölmönä uskomaan myyntiargumentteja, jotka osoittautuivat silkaksi roskaksi (väittivät lätkän MM-kisojen alla Suomen matsien näkyvän maksuttomilla kanavilla vain jälkilähetyksinä ja KotiTV:n poistavan ongelman, vaikka totuus oli juuri päinvastainen - Suomen matsit näki suorana nimenomaan yleiseltä puolelta, mutta sen sijaan KotiTV ei sisältänyt Suomen matsit lähettänyttä Canalin 24/7-kanavaa).

Jos jotain positiivista hakee, niin kun reklamoin asiasta Soneralle, niin suhtautuminen oli hyvin asiallista. KotiTV:n romut lähtivät takaisin ilman kustannuksia (tässä heillä ei toki edes ollut harkinnanvaraa, koska palautusoikeus tulee suoraan laista) ja Soneralta laitettiin vielä heidän aloitteestaan pariksi kuukaudeksi Surf-kanavapaketti ilmaiseksi hyvitykseksi, vaikken mitään extraa kerjännytkään. Lisäksi kun osasin kertoa kusettaneen puhelinmyyjän nimen, niin ainakin väittivät välittävänsä tälle palautetta Telecenterin suuntaan. Tiedä sitten välittääkö kyseinen myyntialan ammattilainen siitä paskan vertaa, mutta toivon mukaan ainakin poltti provisionsa, jos ei muuta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesestähän saa kalliimmalla hinnalla huonompaa ruokaa. Ja sen ruuan lisäksi lähes kaikki muutkin asiat ovat siellä huonompia.
Jotain siellä kuitenkin tehdään ilmeisesti oikein, kun firma tahkoaa vuodesta toiseen voittoa. McDonald's on tehnyt Suomessa tappiota lähes koko olemassaolonsa ajan ja ei olisi mitenkään pystyssä ilman emofirman apua. Toki kuluttajalle näillä asioilla harvemmin on merkitystä, mutta onpahan ainakin perusteet miksi niitä euron juustoja ei voittoa tavoittelevassa yrityksessä myydä. Sama heijastunee myös moneen muuhun asiaan, josta täällä on Hesburgerin kohdalla valitettu, kuten esimerkiksi liian vähäisestä työntekijöiden määrästä tai siitä, että hampurilaisia ei ole valmiina. McDonald'sissa on molempia, mutta samalla moninkertaiset työvoimakustannukset ja hävikkimäärät.

Kyllä näihin aina joku syy taustalta löytyy. Kannattaa muuten käydä joskus Helsingissä Sokoksen tai Kampin yömäkkärissä syömässä, ei vaikuta Hesburgerin palvelu enää yhtään niin huonolta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Jotain siellä kuitenkin tehdään ilmeisesti oikein, kun firma tahkoaa vuodesta toiseen voittoa. McDonald's on tehnyt Suomessa tappiota lähes koko olemassaolonsa ajan ja ei olisi mitenkään pystyssä ilman emofirman apua.

Tästäkin oli puhetta, että verotuksellisista syistä tulos kikkaillaan alaspäin. Lisäksi monet Mäkit ovat franchise-laitoksia, joten en usko ainakaan niiden mahdollisen persneton Suomen McDonald'sin tappioksi menevän. Voi toki olla toisinkin, mutta silloinhan tuo olisi yrittäjälle kannattavaa touhua, jos ei tappiota voisi tehdä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain siellä kuitenkin tehdään ilmeisesti oikein, kun firma tahkoaa vuodesta toiseen voittoa. McDonald's on tehnyt Suomessa tappiota lähes koko olemassaolonsa ajan ja ei olisi mitenkään pystyssä ilman emofirman apua...
Joo tekeehän sitä voittoa jos myy paskaa ylihintaan. Ihmetyttää vaan kun ihmiset menevät sinne. Ja toisaalta mäkkärin tappion tekemisen voi ajatella myös niinkin, että se niiden "alihinta" on yksi syy mennä mäkkäriin, siis jos johonkin vastaavaan paikkaan on menossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös