Nyt on positiivista kerrottavaa tämän otsikon alle.
Muutaman viikon olen odotellut kuin kuuta nousevaa milloin Belgiasta lähtenyt paketti tulisi perille. Reilun viikon odottelun jälkeen pistin lähettäjälle viestiä, hän lupasi tiedustella asiaa ja sai seuraavana päivänä vastauksen Hollannin postilta, että pakettia on yritetty jakaa, mutta kuski ei ole päässy rakennukseen sisään.
Paketti palautettaisiin näin ollen lähettäjälle.
Viime lauantaina pistin viestiä lähettäjälle, että mikäs on tilanne, ei vastausta.
Yritin sitten selvittää mikä firma hoitaa Hollannin postin kuljetuksia Suomessa, mutta heidän nettisivuillaan ei Suomesta mainita mitään, mutta Ruotsissa homman hoitaa TNT. Soitin eilen TNT:n asiakaspalveluun ja kysyin löytyisikö vastaanottajan ja lähettäjän tiedoilla pakettia. Ei kuulemma onnistu, tarvitaan lähetyskoodi.
Kerroin asiani ja hän kertoi, että Hollannin postin jakelut hoitaa Itella tai DPD. Tässä tapauksessa DPD koska Itellan jakelijoilla on avain jolla he pääsevät kerrostalooni.
Soitin tänään DPD:n aspaan ja kerroin neitokaiselle asiani ja hän kysyi toimitusosoitteeni ja puhelinnumeroni. Hän löysi näillä tiedoilla paketin ja totesi, että siinä ei asunnon numeroa osoitetiedoissa mainittu ollenkaan.
Hän sanoi tutkivansa paketin kulkuhistoriaa ja soittavansa takaisin. Parin minuutin päästä tuli puhelu takaisin ja pakettia on yritetty jakaa yhden kerran, maanantaina 2. heinäkuuta. Tämän jälkeen se on ollut selvitystilassa DPD:n terminaalissa. Olin helvetin iloinen, että pakettia ei oltu lähetetty takaisin. En viitsinyt aspaan alkaa marmattamaan miksei minuun ole yritetty ottaa kertaakaan yhteyttä koska ei hän sitä tiedä.
Hän sanoi, että voi soittaa terminaaliin ja varmistaa, että onhan paketti vielä siellä. Taas meni vain pari minsaa kun tuli puhelu takaisin ja tieto, että paketti on vielä Suomessa. Hän sanoi, että voin itse hakea paketin vaikka heti jos minulle sopii, mutta he myös jakavat sen. Olen päivät töissä, mutta hän sanoi, että he voivat tuoda paketin myös työpaikalle.
Pakko olla tyytyväinen siihen miten nopeasti ja näppärästi selvisi 1) missä se paketti on 2) miten ja milloin se voidaan toimittaa. Huomenna kun kuljettaja tuo paketin niin kysyn häneltä DPD:n ajojärjestelyn puhelinnumeroa, että voin selvittää miten helvetissä kahdessa viikossa kukaan ei ole onnistunut/yrittänyt selvittää niin simppeliä asiaa kuin puhelinnumeroani.