Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 260
  • 6 860

trap

Jäsen
UPSin kautta on pari kertaa tullut tilauksia. Ensimmäisellä kerralla kuski soitteli ja kysyi miten olen himassa. Hienoa palvelua häneltä, velvollisuuttahan heillä ei ole soittaa eikä työkännyköitä ole, vaan omaan laskuun joutuu soittelemaan jos soittaa. Tokalla kerralla muistaakseni tuli vaan ovelle ja satuin olemaan kotona. Kolmas tilaus jonkin aikaa sitten oli ongelmallisempi, kun nykyisessä rappukäytävässä on ovikoodi. Oli yrittänyt kahdesti tuoda pakettia, mutta homma tyssännyt ovikoodiin ja seurantakoodilla löytyi vaan tietä että "2nd attempt made", kolmannellahan olisi käynyt niin kuin Ruutuässälle. Soitin sitten asiakaspalveluun (pohjoismaiden yhteinen eli englanninkielinen), annoin ovikoodin ja onnekseni samana päivänä tuli vielä kuljettaja tuomaan paketin.

Vähän sekavaa tekstiä, mutta kai siitä selvän saa. UPS:llä tosiaan todella huonoa, että kuljettajilta ei tule mitään soittoa että oletko himassa tai vaikka sitten siinä rappukäytävällä että "mikäs on ovikoodi?"
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minulla kyllä muistaakseni oli lapussa suomalainen puhelinnumero UPS:lle, tai sitten kaivoin sen muualta. Sieltä vastasi automaatti, joka antoi kolme vaihtoehtoa. Vaikka valitsi niistä minkä tahansa, puhelin vain vaikeni. Yritin kolmena päivänä ja useaan otteeseen.

Sähköpostiini tulleessa vastauksessa viestiini oli oikean ihmisen puhelinnumero, ja siihen soittamalla sain asian hoidettua. Viime tipassa kylläkin.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Tilasin muutamia vuosia sitten Singaporesta kameraan ns. "kuvapankin" ja toimitus tuli rahtivapaasti Suomeen UPS:n toimittamana. Paketissa oli osoitteena kotiosoitteeni, mutta olin töissä jakelijan soittaessa. Kysyin, että onnistuuko tuoda paketti suoraan työpaikalle. UPS:n jakelija vastasi, että ilman muuta. Varmaan viisi minuuttia puhelun lopettamisen jälkeen UPS:n ruskeapukuinen jakelija oli paketti kourassa työpaikkani ovella.

Vastaava tapaus sattui tilattuani Amerikasta kamerarepun. FedExin kaveri soitti kysyäkseen, että olenko kotona. En ollut, vaan töissä, joten hän sitten toi paketin suoraan töihin. Ei tarvinnut lähteä hakemaan pakettia mistään terminaalista tai odottaa seuraavaa soittoa.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Jos liittymämyyjä saa sinut asiakkaana innostumaan asiasta ja teet ostopäätöksen, niin kannattaa sitä ennen kysellä kaikki mahdollinen sopimusehdoista ja tuotteen sisällöstä. Ja kannattaa myös kysyä myyjän nimi ja työpaikka ikäänkuin kaupan ehdoksi. Jos myyjä pystyy näihin vastaamaan suorasukaisesti ilman turhaa kiemurtelua, niin todennäköisesti silloin on puhtaat jauhot pussissa. Itse toki jos satun puhelinmyyjän kanssa juttusille, niin myös nauhoitan koko keskustelun ja heitän lopuksi myyjälle tyyliin: " tiesitkö että tämä puhelu meni just nauhalle... että parempi homma sun provikoiden kannalta jos homma menee myös oikeasti näin". Pari kertaa on tärähtänyt luuri kurvaan tässä vaiheessa =D

Hyvää tekstiä, olen samaa mieltä kanssasi.

Älä tilaa liittymää, jos olet kiireinen, etkä ehdi perehtyä asiaan kunnolla. Sitä hetua ei tosiaan ole pakko antaa. Ilman hetua myyjä ei saa tilausta tehtyä.

Kyllä sen voi todella pitkälle omaan piikkiin laittaa, jos ei osaa sanoa ei. Omassakin duunissa suurin paska tulee niskaan juuri sen takia, koska asiakas ei ole kuunnellut kaupan kertausta, eikä lukenut tilausvahvistusta ja oikeastaan kaikkeen vastannut: "joojoo, laita nyt tulemaan se." Sitten jälkikäteen ihmetellään, kun kaikki on mennyt päin vittua ja koko ammattikunta haukutaan pystyyn. Näiden pässien avautumisille on toki aina hauska työkavereiden kanssa nauraa.

Meidän firmassa kaupan kertaus pitää sanasta sanaan lukea paperilta ja siinä asiakkaalle mm. kerrotaan mahdollisesta loppulaskusta kilpailevalta operaattorilta. Jos myyjä oikoo kaupan kertauksessa, laatupisteet tippuvat ja matalilla laatupisteillä ei bonuksia tuotteesta tipu. Kaikki puheluthan nauhoitetaan laadunvalvontaa varten, joten Jabbbe, minä en ainakaan täräyttäisi sulle luuria korvaan. :D

Terveisin alalla jo pari vuotta hyvin tienannut ammattilainen, jolla on pitkälle toista tuhatta tyytyväistä asiakasta, joiden rahaa on saatu säästettyä. Sitähän ei muuten koskaan missään lehdissä kirjoitella, jos puhelinmyyjä on tehnyt hyvää työtä. :)
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Lähinnä DHL:n palveluja käyttäneenä voin todeta, että yleensä toimii. Jakelijat toimittavat yleensä keskellä päivää, joten yleensä olen kotona kun tiedän paketin saapuvan. Kun tilaan jotain tavaraa, tiedän sen saapuvan 2-3 päivässä ja DHL:n seurannasta saa oivan viitteen koska kamat ovat perillä.

Aina soittavat, kun olevat toimittamassa ja 1/10 kertaa tilanteista olen hakenut paketin DHL:n hubista, kun ei ole mahdolisuutta ottaa kotiovella vastaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ostin tuossa Sotkasta sängyn ja sain siihen kuljetuksen kaupan päälle. Aikahaarukka olisi alustavasti 16-> ja toivoin, että ei kovin aikaisin tultaisi tuomaan, koska vaikea päästä töistä aikaisin. Eilen tuli viesti, että sänky toimitetaan 21:15-22:15. Sopii minulle, mutta jokuhan voi jo olla vaikka nukkumassa tuolloin, hah. Toistaikseksi homma pelittänyt hienosti, etenkin myymälässä oli mukava myyjä ja kernaasti tein kaupat herran kanssa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Ostin tuossa Sotkasta sängyn ja sain siihen kuljetuksen kaupan päälle. Aikahaarukka olisi alustavasti 16-> ja toivoin, että ei kovin aikaisin tultaisi tuomaan, koska vaikea päästä töistä aikaisin. Eilen tuli viesti, että sänky toimitetaan 21:15-22:15. Sopii minulle, mutta jokuhan voi jo olla vaikka nukkumassa tuolloin, hah. Toistaikseksi homma pelittänyt hienosti, etenkin myymälässä oli mukava myyjä ja kernaasti tein kaupat herran kanssa.

Hyvä kuulla, että jossain homma toimii. Tampereella uuden Lielahden Prisman yms. tieltä puretusta kalusteihanuudesta sain kerran niin perssilmäistä palvelua, ettei mitään rajaa. Tilattiin sänky, sängyn pääty ja yöpöytä. Varmistettiin vielä ennen lähtöä, että soittaahan sieltä joku, kun on noudettavissa (varauduttiin hakemaan ihan itse, omin pikku kätösin johtuen siitä, että Lentävänniemestä Lielahteen on hyvin lyhyt matka). No, ei soittanut, ajan x kuluttua kävin sitten kysymässä, että mikä on meininki, patjalla nukkuminen lattialla alkoi tympiä. Tällöin sain varaston osoitteen Lempäälästä (muistaakseni puhe oli alunperin noutaa siitä liikkeestä), siellä sänky on levännyt jo vaikka kuinka kauan. Muistin mainita ko. myyjälle, että ilmeisesti lupasit, että soitellaan. Maksoin tietenkin vain sängyn osuuden, ei tullut mieleenkään sijoittaa näin toimivaan kioskiin enempää.

Päätyä ja yöpöytää en käynyt edes poimimassa pois, nykyiseen kohteeseensa se sänky sopii paremmin ilman päätyä, huone on sellainen seiniä kohti matalammaksi käyvä. Siinähän tekivät vaikka persnettoa päädyn ja pöydän verran, en nähnyt mitään syytä stressata siitä. Saihan siitä vaikka mallikappaleen kioskiinsa, tai miksei myytyä uudelleen, kun noutoa ei näy eikä kuulu. Ei se ruma ollut.
 

Theone

Jäsen
Kaikki puheluthan nauhoitetaan laadunvalvontaa varten, joten Jabbbe, minä en ainakaan täräyttäisi sulle luuria korvaan. :D

En tiedä mitä teille myyjille on kerrottu mutta yhtään puhelua ei nauhoiteta laadunvalvontaa/koulutusta yms. varten. Jotta lakia pystytään noudattamaan mahdollisimman hyvin, niin puhelut nauhoitetaan jotta tiedetään mitä myyjä on asiakkaalle myynyt ja onko asiakas ymmärtänyt mitä on tilaamassa. Alalla olevista myyjistä helposti yli puolet on epäpäteviä ja vaihtuvuus on valtava. Myyjistä tulevien valitusten määrä on valtava joten puhelut siis joudutaan nauhoittamaan asiakkaan turvaksi.

Operaattorithan ovat vastuussa myyjistään (myös alihankkijoiden) ja esim. minulle Saunalahden myyjä myi liittymän ilman määräaikaisuutta hintaan 4,95€/kk, todellinen hinta vuoden määräaikaisella sopimuksella olisi ollut 29,95€/kk. Toki tiesin, että hinta ei voi pitää paikkansa mutta ensimmäisen laskun tultua soitin tuonne ja valitin, että laskussa on eri summa mistä myyjän kanssa sovittiin. Parin kolmen tunnin kuluttua aspan pomo soitti ja kertoi kuunnelleensa puhelun ja totesi, että kolmesti varmistin itse hinnan ja määräajattomuuden. Pahoitteli aiheutunutta vaivaa ja lupasi opastaa myyjää. Operaattorin ei sitten auttanut kuin antaa minulle tuo liittymä tuohon hintaan ilman määräaikaisuutta ja on muuten vieläkin käytössä ja hinta edelleen 4,95€/kk.. Onkohan tuo myyjä edelleen töissä?

Terveisin aikanaan pari vuotta eräällä operaattorilla esimiestehtävissä toiminut.

Ps. itse ostan/otan liittymän kerta kerrasta mielummin puhelinmyyjältä kuin kivijalkamyymälästä juurikin tuon nauhoitteen takia.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä teille myyjille on kerrottu mutta yhtään puhelua ei nauhoiteta laadunvalvontaa/koulutusta yms. varten.

Ei pidä paikkaansa. Olin aikoinani teleoperaattorilla kouluttajana, ja silloin käytin koulutuksissa juurikin näitä puhelutallenteita, jotka oli tallennettu nimenomaan koulutusta varten.
 
Ei pidä paikkaansa. Olin aikoinani teleoperaattorilla kouluttajana, ja silloin käytin koulutuksissa juurikin näitä puhelutallenteita, jotka oli tallennettu nimenomaan koulutusta varten.

Käytettiin niitä koulutuksessa tai ei, niin ne tallennetaan joka tapauksessa juridisista syistä.

Ps. itse ostan/otan liittymän kerta kerrasta mielummin puhelinmyyjältä kuin kivijalkamyymälästä juurikin tuon nauhoitteen takia.

Minustakin on huvittavaa kuunnella "en osta puhelimessa mitään" valitusta, kun asiakkaan oikeusturva on puhelimessa tehdyssä kaupassa nimenomaan paremmalla tolalla kuin jossain kivijalkamyymälässä tai marketin käytävällä jossa meininki on mallia autokauppa perävalotakuulla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minustakin on huvittavaa kuunnella "en osta puhelimessa mitään" valitusta, kun asiakkaan oikeusturva on puhelimessa tehdyssä kaupassa nimenomaan paremmalla tolalla kuin jossain kivijalkamyymälässä tai marketin käytävällä jossa meininki on mallia autokauppa perävalotakuulla.
No mitä tuolla puhelimessa sitten myydään? Liittymiä ja lehtiä. Onko muuta? Mulle ei tarvitse tulla yhtään lehteä enempää kuin nyt. Ei siis tule enää lehtiä, kun lopetin Pokeri-lehden tilaamisenkin tason laskettua Katson tasolle. Ja olen operaattorilla töissä, saan aivan varmasti paremmat edut firman puolesta kuin puhelinmyyjiltä.

PS. Ai niin, vakuutuksia yrittävät tasaisin väliajoin myydä. Keskustelu loppuu aina siihen, kun kerron nykyisten vakuutuksieni yhteenlasketun vuosimaksun. Taisin osua vahingossa kultasuoneen, kun vaihdoin vuosia sitten autonvaihdon yhteydessä Fenniaan halvan autovakuutuksen innoittamana.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Käytettiin niitä koulutuksessa tai ei, niin ne tallennetaan joka tapauksessa juridisista syistä.

Tosiaan, sekä että. Hyvin paljon niitä käytellään koulutuksissa jne.
Ja hyvin useinhan se on niin, ettei asiakas ole kuunnellut yhtään ja väittää ettei hänelle ole sanottu mitään mistään määräaikaisuuksista jne.

Ja nykypäivänähän ihmisillä on usein vaikea maksaa puhelinlaskunsa ajoissa :D
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Nyt on positiivista kerrottavaa tämän otsikon alle.

Muutaman viikon olen odotellut kuin kuuta nousevaa milloin Belgiasta lähtenyt paketti tulisi perille. Reilun viikon odottelun jälkeen pistin lähettäjälle viestiä, hän lupasi tiedustella asiaa ja sai seuraavana päivänä vastauksen Hollannin postilta, että pakettia on yritetty jakaa, mutta kuski ei ole päässy rakennukseen sisään.

Paketti palautettaisiin näin ollen lähettäjälle.

Viime lauantaina pistin viestiä lähettäjälle, että mikäs on tilanne, ei vastausta.
Yritin sitten selvittää mikä firma hoitaa Hollannin postin kuljetuksia Suomessa, mutta heidän nettisivuillaan ei Suomesta mainita mitään, mutta Ruotsissa homman hoitaa TNT. Soitin eilen TNT:n asiakaspalveluun ja kysyin löytyisikö vastaanottajan ja lähettäjän tiedoilla pakettia. Ei kuulemma onnistu, tarvitaan lähetyskoodi.

Kerroin asiani ja hän kertoi, että Hollannin postin jakelut hoitaa Itella tai DPD. Tässä tapauksessa DPD koska Itellan jakelijoilla on avain jolla he pääsevät kerrostalooni.

Soitin tänään DPD:n aspaan ja kerroin neitokaiselle asiani ja hän kysyi toimitusosoitteeni ja puhelinnumeroni. Hän löysi näillä tiedoilla paketin ja totesi, että siinä ei asunnon numeroa osoitetiedoissa mainittu ollenkaan.

Hän sanoi tutkivansa paketin kulkuhistoriaa ja soittavansa takaisin. Parin minuutin päästä tuli puhelu takaisin ja pakettia on yritetty jakaa yhden kerran, maanantaina 2. heinäkuuta. Tämän jälkeen se on ollut selvitystilassa DPD:n terminaalissa. Olin helvetin iloinen, että pakettia ei oltu lähetetty takaisin. En viitsinyt aspaan alkaa marmattamaan miksei minuun ole yritetty ottaa kertaakaan yhteyttä koska ei hän sitä tiedä.

Hän sanoi, että voi soittaa terminaaliin ja varmistaa, että onhan paketti vielä siellä. Taas meni vain pari minsaa kun tuli puhelu takaisin ja tieto, että paketti on vielä Suomessa. Hän sanoi, että voin itse hakea paketin vaikka heti jos minulle sopii, mutta he myös jakavat sen. Olen päivät töissä, mutta hän sanoi, että he voivat tuoda paketin myös työpaikalle.

Pakko olla tyytyväinen siihen miten nopeasti ja näppärästi selvisi 1) missä se paketti on 2) miten ja milloin se voidaan toimittaa. Huomenna kun kuljettaja tuo paketin niin kysyn häneltä DPD:n ajojärjestelyn puhelinnumeroa, että voin selvittää miten helvetissä kahdessa viikossa kukaan ei ole onnistunut/yrittänyt selvittää niin simppeliä asiaa kuin puhelinnumeroani.
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
En tiedä mitä teille myyjille on kerrottu mutta yhtään puhelua ei nauhoiteta laadunvalvontaa/koulutusta yms. varten. Jotta lakia pystytään noudattamaan mahdollisimman hyvin, niin puhelut nauhoitetaan jotta tiedetään mitä myyjä on asiakkaalle myynyt ja onko asiakas ymmärtänyt mitä on tilaamassa. Alalla olevista myyjistä helposti yli puolet on epäpäteviä ja vaihtuvuus on valtava. Myyjistä tulevien valitusten määrä on valtava joten puhelut siis joudutaan nauhoittamaan asiakkaan turvaksi.

Totta, asiakkaan turvaksihan nämä puhelut nauhoitetaan, olet siinä oikeassa. Riitatilanteissa on helppo sitten kuunnella nauha ja siitä selviää, mitä kukakin on luvannut.

Meillä ainakin laadunvalvonta kuuntelee puheluita, saamme oikeastaan viikottain laadunvalvonnasta palautetta ja puhelumme pisteytetään. Ja tosiaan, jos pisteet ovat jatkuvasti matalia, bonuksia ei heru. Eli kyllä puhelut myös laadunvalvontaa varten nauhoitetaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ostin tuossa Sotkasta sängyn ja sain siihen kuljetuksen kaupan päälle. Aikahaarukka olisi alustavasti 16-> ja toivoin, että ei kovin aikaisin tultaisi tuomaan, koska vaikea päästä töistä aikaisin. Eilen tuli viesti, että sänky toimitetaan 21:15-22:15. Sopii minulle, mutta jokuhan voi jo olla vaikka nukkumassa tuolloin, hah. Toistaikseksi homma pelittänyt hienosti, etenkin myymälässä oli mukava myyjä ja kernaasti tein kaupat herran kanssa.

Hyvä kuulla, että jossain homma toimii.

No nyt tuo jo tuossa komeilee. Kuljetusporukan kaveri soitti tuossa kuuden korvilla, että sopisiko jos tullaan jo noin 40 minuutin päästä. No sehän sopi mainiosti, tiedusteli onko ovessa jotakin koodia yms, mutta sanoin, että tulen alas vastaan. Lupasi soittaa pari minuuttia ennen kuin on perillä.

Soittivat juurikin sen verta aiemmin ja menin vastaan. 10 minuuttia niin oli sänky kasattuna olohuoneessa ja kaikki roskat lähti mukaan. Helvetin hyvää duunia! Olen todella tyytyväinen. Sänkykin näyttää sängyltä sen entisen rimpulan sijasta.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minustakin on huvittavaa kuunnella "en osta puhelimessa mitään" valitusta, kun asiakkaan oikeusturva on puhelimessa tehdyssä kaupassa nimenomaan paremmalla tolalla kuin jossain kivijalkamyymälässä tai marketin käytävällä jossa meininki on mallia autokauppa perävalotakuulla.

Totta, toisin kuin face-to-face myynnissä, niin puhelimen välityksellä tehdyssä kaupassa on se 14 vuorokauden perumisoikeus. Sitä ei tietenkään mainosteta puhelimessa, enkä ole ainakaan itse ainakaan kertaakaan sitä vielä käyttänyt puhelinliittymiä myydessäni. Sen sijaan mokkuloiden/laajakaistan myynnissä sitä joutuu välillä käyttämään, kun asiakkaat ovat astetta epäileväisempiä niiden toimivuuden suhteen. Mutta mielellään ei käytetä missään tapauksessa.

No mitä tuolla puhelimessa sitten myydään? Liittymiä ja lehtiä. Onko muuta?

1.8 tapahtuvan lakimuutoksen jälkeen myyjä ei saa sanallakaan mainita puhelinliittymiä puhelimessa omasta aloitteestaan, joten ainakin meillä on jo aloitettu pääsääntöisesti netin myyminen ykköstuotteena.

Toki Saunalahti jatkanee alihankintafirmojensa kautta sinne 31.7 asti asiakkaiden kampittamista halvempia hintoja ainoana valttina käyttämällä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
1.8 tapahtuvan lakimuutoksen jälkeen myyjä ei saa sanallakaan mainita puhelinliittymiä puhelimessa omasta aloitteestaan, joten ainakin meillä on jo aloitettu pääsääntöisesti netin myyminen ykköstuotteena.
No eikös tuo ole aika lailla sama asia kuin liittymä? En muistaakseni maininnut mitään puheliittymistä ;)
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No eikös tuo ole aika lailla sama asia kuin liittymä? En muistaakseni maininnut mitään puheliittymistä ;)

Totta turiset. Kunhan vaan vielä selvensin, varsinkin kun ei uutta liittymää haluaville asiakkaille tuo liittymä-sana tuntuu aina meinaavan puhelinliittymää. :D
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...

Toki Saunalahti jatkanee alihankintafirmojensa kautta sinne 31.7 asti asiakkaiden kampittamista halvempia hintoja ainoana valttina käyttämällä.

Olet siis soneralla tai denarilla töissä. Mitähän etuja nämä tarjoavat kalliimpaan hintaan mitä saunalahdelta ei saa. Olen muuten itärajalla 400km helsingistä elisan liittymässä joka äsken mittauksessa latasi 13 megaa alas ja 3 ylös.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olet siis soneralla tai denarilla töissä. Mitähän etuja nämä tarjoavat kalliimpaan hintaan mitä saunalahdelta ei saa. Olen muuten itärajalla 400km helsingistä elisan liittymässä joka äsken mittauksessa latasi 13 megaa alas ja 3 ylös.

Ainakin uusimman 3G-verkon häiriötapausten raportissa Elisan verkossa näytti olevan melkoisesti raportointeja, toisin kuin noiden kahden muun pääoperaattorin verkoissa. Miulle ainakin toimivuus on helevetin tärkeää netissä (ja tietenkin puhelimessa) joten sen takia en ainakaan itse ottaisi Saunalahtea. Toki kyllähän nyt jossain Joensuuun keskustassa tietenkin toimii jokaisen suomalaisen operaattorin laitteet, joten ei siulle ollenkaan huono tilanne ole - ja uskon kyllä että olet oikean ratkaisun tehnyt juuri sun käyttöön. Tapauskohtaisiahan nämä ovat. ;)
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin, siksi ihmettelin tuta asiakkaan kampitusta minkä mainitsit. Miten se nyt kampitusta on jos tarjoaa toimivaa ratkaisua asiakkaalle kilpailijaa edullisemmin?

Siinä viestissä tosiaan meinasin puhelinliittymiä. Mutta kyllä se miun mielestä on tietynlaista asiakkaan kampittamista, kun tarjotaan halvalla hinnalla mutta kokonaispakettiin tulee kuitenkin mukaan lisähintaa avausmaksuineen ja paperilaskuveloituksineen jne. Ja tietenkin myös sitä, että myydään väkisin,vaikka on selvää, että kuuluvuudessa saattaa olla ongelmia. Nimim. lukuisia epätoimivia (asiakas puhelimessa suoraan kironnut) Saunalahden sekä Mokkula- että puhelinliittymiä pääoperaattoriin vaihtanut.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Siinä viestissä tosiaan meinasin puhelinliittymiä. Mutta kyllä se miun mielestä on tietynlaista asiakkaan kampittamista, kun tarjotaan halvalla hinnalla mutta kokonaispakettiin tulee kuitenkin mukaan lisähintaa avausmaksuineen ja paperilaskuveloituksineen jne.

Kyllä mulle tulee saunalahden laskut sähköpostilla.

Tuo toimivuus on kyllä ainoa huono juttu. Mökillämme Sysmässä kun ei kenttää oikein tahdo löytyä. Meillä onkin mökkikäytössä yksi puhelin jossa käytämme Soneran Prepaidia.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minustakin on huvittavaa kuunnella "en osta puhelimessa mitään" valitusta, kun asiakkaan oikeusturva on puhelimessa tehdyssä kaupassa nimenomaan paremmalla tolalla kuin jossain kivijalkamyymälässä tai marketin käytävällä jossa meininki on mallia autokauppa perävalotakuulla.

Itse en osta puhelimessa mitään, koska ylipäätään haluan tutustua tuotteeseen rauhassa ja harkiten, ennen kuin teen ostopäätöksen. Vaikka puhelinkaupassa on perumisoikeus, se vaatii kuitenkin oman vaivansa, joka on pois tähdellisemmältä tekemiseltä.

Lisäksi koen erittäin ärsyttäväksi sen, että puhelinmyyjät pitävät asiakasta lähtökohtaisesti idioottina. Esimerkki: jotta puhelinmyyjä varmistaa, etten ikimaailmassa tee hänen kanssaan kauppoja, hän keskustelee kanssani mainitsemalla usein etunimeni. Ymmärrän kyllä, että tuo klassinen kikka opetetaan koulutuksissa ja se joihinkin ihmisiin saattaa upotakin ja massamyynnistä on kysymys, mutta minun ei tarvitse kuula heihin. Raivostuttavaa asiakkaiden numerointia, sanon ma!

Viime aikoina on muuten yleistynyt puhelinmyyjillä ihan selvästi se tapa, että luuri lyödään korvaan saman tien, kun totean, etten osta mitään. OK, sillä säästetään meidän kummankin minuutteja, mutta tuo vain korostaa sitä härskiyttä, mikä alalla vallitsee. Toisaalta käy sääliksi kusetetuksi joutuneita nuoria työntekijöitä puhelinmyyntifirmoissa, mutta toisaalta alkeellisimmatkin käytöstavat näyttävät heillä sen jälkeen unohtuneen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lisäksi koen erittäin ärsyttäväksi sen, että puhelinmyyjät pitävät asiakasta lähtökohtaisesti idioottina. Esimerkki: jotta puhelinmyyjä varmistaa, etten ikimaailmassa tee hänen kanssaan kauppoja, hän keskustelee kanssani mainitsemalla usein etunimeni. Ymmärrän kyllä, että tuo klassinen kikka opetetaan koulutuksissa ja se joihinkin ihmisiin saattaa upotakin ja massamyynnistä on kysymys, mutta minun ei tarvitse kuula heihin. Raivostuttavaa asiakkaiden numerointia, sanon ma!

Minusta koulutuksissa pitäisi kyllä opettaa että asiakasta ei lähdetä suoraltakädeltä sinuttelemaan. Aloite sinutteluun tulee aina asiakkaalta. Etunimen käyttäminen kuuluu kaverien kesken -jutusteluun, josta myyntitilanteissa vain harvoin on kyse. Minuakin sellainen ärsyttää.

Nimenomaan massamyynnissä ei pidä lähteä liian tuttavalliseksi. Mikäli kyseessä on pidempiaikainen asiakassuhe, jossa asiakas ja myyjä tuntevat toisensa entuudestaan voi tuttavallisempi puhuttelu tulla kysymykseen. Tuollaisesta tulee mieleen lähinnä oma pankkisuhteeni. Olemme saman pankkivirkailijan kanssa neuvotelleet jo useammastakin lainasta ja noin vuosittain kun tavataan tulee vaihdettua kuulumisia yleisemminkin. Mutta ei todellakaan sovi että tyyppi joka ei ole koskaan minua edes nähnyt alkaa puhelimessa toistella etunimeäni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös