Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 941 178
  • 6 860

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Olen jonkun aikaa ajanut työkseni täysperävaunuyhdistelmällä maakuntajakelua pikkukuntiin. Tuo homma on 15 % kuormantekoa, 30 % ajamista, loput asiakaspalvelua. Vein ja toin tavaraa sekä yksityisille että yrityksille ja vaikka en ole erityisen kiinnostunut asiakaspalvelutehtävistä, niin tuossa hommassa on vain pakko osata se taito.

Vaikka vitutti, aikataulut puski päälle ja muutenkin oli hankala päivä, niin sitä vain ei saanut näyttää asiakkaalle. Jos jonkun vakioasiakkaan luokse vei tavaraa niin siinä saattoi joskus heittää huulta asiasta, mutta töykeyksiä, sanoilla tai eleillä, ei joutanut näyttää yhtään jos kuvitteli, että edustamani kuljetusyrityksen palveluksia tämä asiakas toistekin käyttäisi.

Kun pääsi paikalle, tervehditään, kysytään mihin tavarat voi laittaa, hoidetaan homma rivakasti, pyydetään kuittaus rahtikirjaan, kiitetään ja toivotetaan hyvää päivän jatkoa. Ja tämä kymmeniä kertoja päivässä. Ei auta leipääntyä vaikka samat tilanteet toistuvat päivittäin.

Jos asiakkaalle tarvitsi soittaa, niin siinäkin luonnollisesti käytöstavat ovat kunniassa: "Iceblacks kuljetusyritys N.N:stä hyvää päivää, teille olisin tavaraa tuomassa, oletteko paikalla, pääseekö sinne isolla autolla jne, kiitos hei."

Ajojärjestäjä kertoi terminaalilla, että joku kuljettaja oli jonkun yksityisen luona hakemassa tavaraa kyytiin. Siinä tuli pientä epäselvyyttä jostain ja kuljettaja soitti ajojärjestelyyn: "Mulla on nyt nää asiakkaan romut kyydissä..." Saa arvata ottiko asiakas hieman nokkiinsa tuosta kommentista.

Vaikka tuntuu itsestäänselvyydelle, niin tällaisia perusasioita ei osata. Mutsi kouluttaa aikuispuolen logistiikan perustutkintoa ja sieltä hän kertoo jatkuvasti tarinoita kun aikuiset miehet eivät osaa esittäytyä puhelimessa ja käytöstavoista tulee yrityksistä, joissa nämä ovat harjoittelussa, moitteita.

Mukavinta oli kun vein hellaa jonnekin hevon helvettiin naurettavan pienen hiekkatien päähän jossa hädin tuskin mahtui ympäri (peili jäi sinne). Pariskunnan mies oli saksalainen ja rouvakin oli asunut 40 vuotta Saksassa ja hän päivitteli kauheasti, että ei hän voinut kuvitellakaan että sinne niin isolla autolla tultaisiin. Totesin vain, että ei tämä hän vikansa ole vaan sen kodinkoneliikkeen joka kuljetuksen tilaa. Vein hellan ja toin vanhan pois ja sain 10 euroa tippiä kaupan päälle. Kieltäydyin ensin kohteliaasti, mutta hän sanoi, että Saksassa kuljettajille annetaan aina tippiä niin eihän siinä auttanut kieltäytyä. Kyseessä oli viimeinen paikka sinä päivänä, olin kohtalaisen tuskastunut ja jos siinä olisi ensimmäisenä alkanut marmattaa "no on tämäkin paikka tuoda tavaraa" niin olisi jäänyt tipit saamatta ja pilattu tapetit ja tunnelma heti kättelyssä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Totta. Onhan poliisi ja sähkäri kouluja käyneet mutta oikeastaan otin kantaa siihen että täällä pidetään asikaspalvelua juurikin vain tarjoilijoiden,kassojen ja kauppiaiden juttuna. Edelleen siis tarkoitan sitä että minusta meistä jokainen työtään tekevä on asiakaspalvelija tavalla tai toisella...

Sähkärin tärkein ominaisuus on sähköasentajan taitojen osaaminen. Mulkku sähkäri pärjää, mikäli on hyvä työssään, mutta kädetön sähkäri ei, vaikka olisi kuinka hyvä asiakaspalvelija. Ihan sama pätee poliisiin, putkimieheen, lakimieheen, kaikkiin joiden tärkein ominaisuus on joku muu kuin asiakaspalvelu.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tipin anto Suomessa on kyllä vähän lapsenkengissä ja ihan syystäkin. Kuten täällä on jo moneen kertaan mainittu, esim. jenkeissä tarjoilijat käytännössä elävät tipeistään ja tippi on olennainen osa ravintolakulttuuria. Meillä kuitenkin tarjoilijat saavat jo luonnostaan ihan kilpailukykyistä palkkaa ja palvelumaksut ovat sinällään sisällytetyt jo ruokien ja juomien hintoihin, kuten myös työntekijän palkkaan. Tästä syystä itse annan tippiä yleensä lähinnä, jos kolikoita sattuu löytymään ja erityisesti mikäli palvelu on ollut merkillepantavan hyvää.

Palkkojen puolesta ei kyllä pitäisi juuri syytä tippaamiseen olla Suomessa. Tai sitten pitää vedellä vähän linjoja, annetaanko tippiä samantien pikaruokaloiden työntekijöillekin? Näillä kavereilla on vielä heikompi palkkataso, täysin olemattomat lisät (iltalisä euron tunti) ja ovat myöskin ravintola-alalla.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sähkärin tärkein ominaisuus on sähköasentajan taitojen osaaminen. Mulkku sähkäri pärjää, mikäli on hyvä työssään, mutta kädetön sähkäri ei, vaikka olisi kuinka hyvä asiakaspalvelija. Ihan sama pätee poliisiin, putkimieheen, lakimieheen, kaikkiin joiden tärkein ominaisuus on joku muu kuin asiakaspalvelu.

Mjaa, voisinpa rehellisesti olla hieman eri mielta tasta asiasta. Mulkku poliisi tai opettaja ei kovin pitkalle potki urallaan ja asenteensa vuoksi voi joutua varsin ikaviin, ellei jopa henkeauhkaaviin tilanteisiin. Kylla lahes jokainen ammatti nojautuu asiakaspalveluun edes jonkin verran. Toiset enemman, toiset vahemman, mutta osana se on lahes jokaista ammattia. Kyse on lahinna siita etta asiakaspalvelulla ja sen periaatteella tarkoitetaan ammatteja joissa joudut/paaset olemaan muiden ihmisten kanssa tekemisissa.

Ehka kyse on sitten siita, niinkuin BOL edellisella sivulla jo hienosti asiaa kommentoikin, etta tietyt ihmiset eivat nae tai koe itseaan asiakaspalvelijoiksi koska kokevat kyseisen sanan tarkoittavan "palvelijaa" eli huonompaa ihmista kuin itseansa. Muutamaa kirjoittajaa kun on tassa seurannut, niin en ihmettelisi mikali nain mustavalkoisesti nakevatkin maailman.
 

JonKorn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,NUFC, Alan Shearer, John Rambo
Sähkärin tärkein ominaisuus on sähköasentajan taitojen osaaminen. Mulkku sähkäri pärjää, mikäli on hyvä työssään, mutta kädetön sähkäri ei, vaikka olisi kuinka hyvä asiakaspalvelija. Ihan sama pätee poliisiin, putkimieheen, lakimieheen, kaikkiin joiden tärkein ominaisuus on joku muu kuin asiakaspalvelu.

Elikkä jos on mulkku sähkäri josta firma saa valituksia useilta asiakkailta se on ok? Tuskin se ainakaan sähköfirman imagoa ja mainetta parantaa.

Väännetään nyt vähän rautalankaa, tottahan tarjoilijan, kassan jne. täytyy osata asiakaspalvelu hyvin sillä he ovat tekemisissä ihmisten kanssa kokoajan mutta edelleen kyllä hyvää asiakaspalvelua vaaditaan jokaisessa ammatissa. Minä ainakin odotan saavani hyvää palvelua niin ravintolassa kuin esimerkiksi juuri sähkäreiltä

Edit:
Tuossa ylempänä vstk oikeastaan kiteytti mitä hain takaa
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Palkkojen puolesta ei kyllä pitäisi juuri syytä tippaamiseen olla Suomessa. Tai sitten pitää vedellä vähän linjoja, annetaanko tippiä samantien pikaruokaloiden työntekijöillekin? Näillä kavereilla on vielä heikompi palkkataso, täysin olemattomat lisät (iltalisä euron tunti) ja ovat myöskin ravintola-alalla.

Täysin samaa työehtosopimusta noudatetaan pikaruokaravintoloissa kuin muissakin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kyse on lahinna siita etta asiakaspalvelulla ja sen periaatteella tarkoitetaan ammatteja joissa joudut/paaset olemaan muiden ihmisten kanssa tekemisissa.

Tarkennetaan sen verran, että tärkeimpiä ovat ne jotka pääsevät/joutuvat olemaan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuovat edustamalleen firmalle kinkkua leivän päälle. Ei kai mun asiakas varsinaisesti mikään asiakaspalvelija mulle ole, toisin kuin mä sille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elikkä jos on mulkku sähkäri josta firma saa valituksia useilta asiakkailta se on ok?...

Mikäli kyseessä on hyvä sähkäri, niin silloin se on ok. Olen tavannut useammankin rakennusalan osaajan, joiden asiakaspalvelutaidot ovat olleet vähintääkin kyseenalaiset, mutta hienoilla mersuilla ajellaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Palkkojen puolesta ei kyllä pitäisi juuri syytä tippaamiseen olla Suomessa. Tai sitten pitää vedellä vähän linjoja, annetaanko tippiä samantien pikaruokaloiden työntekijöillekin? Näillä kavereilla on vielä heikompi palkkataso, täysin olemattomat lisät (iltalisä euron tunti) ja ovat myöskin ravintola-alalla.

Täysin samaa työehtosopimusta noudatetaan pikaruokaravintoloissa kuin muissakin.

Työehtosopimuksissahan määritellään alan minimiliksa. Pikaruokapaikoissa se lienee yleensä myös maksimi mutta tuskin kaikkialla muualla.

On maita, joissa tippaaminen on puolipakollista (ei sitä suoraan vaadita mutta se kuuluu asiaan) koska ilman tippejä työntekijät eivät tulisi toimeen. Suomi kuuluu maihin joissa tippaaminen liittyy kiinteämmin siihen, miten tyytyväinen olet saamaasi palveluun - tai noin minä sen asian miellän.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sähkärin tärkein ominaisuus on sähköasentajan taitojen osaaminen. Mulkku sähkäri pärjää, mikäli on hyvä työssään, mutta kädetön sähkäri ei, vaikka olisi kuinka hyvä asiakaspalvelija.

Ainakin itse näen asian niin, että asiakaspalveluhenkisyys (vittu mikä sana) ja ammattitaito ovat osa hyvää kokonaispakettia. Jos sähkäri on asiansa täysin hallitseva mulkku, ei hän todennäköisesti ainakaan saa asiakasta palaamaan tai suosittelemaan tutuille. Samoin ei se vastakohtakaan juhli kun asiakas miettii seuraavan kerran mihin firmaan on yhteydessä. En loppujen lopuksi näe suurtakaan eroa mulkun huippusähkärin ja rautakaupan läpikotaisin tuntevan mulkun myyjän välillä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Työehtosopimuksissahan määritellään alan minimiliksa. Pikaruokapaikoissa se lienee yleensä myös maksimi mutta tuskin kaikkialla muualla.
Tottahan tuo, mutta esim. HOK-Elanto on tunnettu siitä, että makselee sitä tessin minimiä. Niillä toisaalta on tarjota melko hyvät edut, joka sitten kompensoi. Pari muutakin isoa toimijaa Helsingissä makselee minimiä, toki sitten muualla paljon heittelee tarjoilijan liksa, joku 12-14e tunnissa on jo vähän kokemusta keräänneelle ihan sopiva liksa. Lisät toki ovat ne samat, jos siis niitä maksellaan. Yllättävän systemaattisesti noita sopimuksia poljetaan, esim. V-päiväkorvaukset jää varmaan puolella paikoista maksamatta, puhumattakaan ylitöistä.
On maita, joissa tippaaminen on puolipakollista (ei sitä suoraan vaadita mutta se kuuluu asiaan) koska ilman tippejä työntekijät eivät tulisi toimeen. Suomi kuuluu maihin joissa tippaaminen liittyy kiinteämmin siihen, miten tyytyväinen olet saamaasi palveluun - tai noin minä sen asian miellän.
Tuosta olen täysin samaa mieltä. Tipin ei pidäkään Suomessa olla mikään automaatio enkä itse alalla työskentelevänä sitä haluakaan. Tippi ei myöskään ole mikään lahjus.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Suomi kuuluu maihin joissa tippaaminen liittyy kiinteämmin siihen, miten tyytyväinen olet saamaasi palveluun - tai noin minä sen asian miellän.

Näin miellän minäkin. Tippaan, mikäli saan jotain poikkeuksellista, tavallisuudesta poikkeavan hyvää palvelua, ruokaa tai juomaa, en siitä että saan kaljani vuorollani baaritiskillä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... En loppujen lopuksi näe suurtakaan eroa mulkun huippusähkärin ja rautakaupan läpikotaisin tuntevan mulkun myyjän välillä.

Toisen tehtävä on tehdä sähkötöitä ja toisen tehtävä myydä. Mikäli mulkku sähkäri tekee loistavasti haluamani sähkötyöt, hän saa vittuilla ja kiukutella ihan rauhassa. Mutta mulkun rautakaupanmyyjän kanssa tilanne on mielestäni eriasia, hänen tehtävänsä on olla asiakaspalvelija.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisen tehtävä on tehdä sähkötöitä ja toisen tehtävä myydä. Mikäli mulkku sähkäri tekee loistavasti haluamani sähkötyöt, hän saa vittuilla ja kiukutella ihan rauhassa. Mutta mulkun rautakaupanmyyjän kanssa tilanne on mielestäni eriasia, hänen tehtävänsä on olla asiakaspalvelija.

No, ei nyt ihan näinkään. Mutta sen olen valmis hyväksymään, että sähkäri ei välttämättä ole ns. supliikkimies ja voi olla jopa sosiaalisesti rajoittunut. Hänen tehtävänsä ei ole saada "oloani kotoisaksi" ja myydä, vaan hoitaa etukäteen tilattu duuni kunnialla. Vittuilua ja totaalimulkkuutta en siedä mukisematta kyllä sähkäriltäkään. Jos verrataan vaikka perinteisesti asiakaspalveluammateiksi miellettyjä duuneja ja niiden edustajia, siinä hommassa ei vain voi pidemmän päälle olla välinpitämätön ja katse- ja puhekontakteja karttava. Voi olla, että ilmaisen itseäni nyt taas hieman epäselvästi, mutta uskoisin, että moni ymmärtää pointtini.

Tottakai ammatissa kuin ammatissa ollaan enemmän tai vähemmän asiakaspalvelijoita. Perinteisesti asiakaspalveluammateiksi mielletyissä ammateissa, kuten aspat, myyjät ja tarjoilijat, henkilön palvelualttiudella ja "spiritillä" vain on monesti todella suuri merkitys. Ehkä se osin johtuu myös siitä, että näiltä ammateilta suuri yleisö odottaa tiettyä tasoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, ei nyt ihan näinkään. Mutta sen olen valmis hyväksymään, että sähkäri ei välttämättä ole ns. supliikkimies ja voi olla jopa sosiaalisesti rajoittunut. Hänen tehtävänsä ei ole saada "oloani kotoisaksi" ja myydä, vaan hoitaa etukäteen tilattu duuni kunnialla. Vittuilua ja totaalimulkkuutta en siedä mukisematta kyllä sähkäriltäkään. Jos verrataan vaikka perinteisesti asiakaspalveluammateiksi miellettyjä duuneja ja niiden edustajia, siinä hommassa ei vain voi pidemmän päälle olla välinpitämätön ja katse- ja puhekontakteja karttava. Voi olla, että ilmaisen itseäni nyt taas hieman epäselvästi, mutta uskoisin, että moni ymmärtää pointtini...

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olen silti sietänyt muutamilta rakennusalan ammattilaisilta totaalimulkkuutta, koska olen saanut vastineeksi hyvää jälkeä ja se on ollut välttämätöntä, rautakauppaa voi aina vaihtaa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olen silti sietänyt muutamilta rakennusalan ammattilaisilta totaalimulkkuutta, koska olen saanut vastineeksi hyvää jälkeä ja se on ollut välttämätöntä, rautakauppaa voi aina vaihtaa.

Näinpä. Minun puolestani saisi vaikka kaikki sähkärit olla listalla jossain netissä, jossa arvioidaan asiakaspalvelua ja työn laatua. Kyllä meikäläinen palkkaisi sen, joka on huippuhommassaan ja jolla on hintakin suht kohdillaan. Minun kanssani ei tarvitsisi vaihtaa yhtään sanaakaan, kunhan tiedän että homma on luotettavissa käsissä. Sähköhommat on kuitenkin sellaista työtä, että työnjälki on sen kaiken A ja O. Siinä on sitten kiva miettiä sähköviasta lähteneen palon jälkisammutus töitä katsellessa kello 5:00 aamulla tohvelit jalassa, että kun olikin mukava sähkömies ja ne puujalkavitsit oli kyllä hyviä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sähkärin tärkein ominaisuus on sähköasentajan taitojen osaaminen. Mulkku sähkäri pärjää, mikäli on hyvä työssään, mutta kädetön sähkäri ei, vaikka olisi kuinka hyvä asiakaspalvelija.

Nyt eläkkeellä oleva appiukkoni teki työuransa sähkärinä suomalaisittain suuressa firmassa ja jaksaa jatkuvasti avautua siitä, kuinka osa asentajista ei koskaan ymmärtänyt olevansa asiakaspalvelutyössä. Vakioasiakkaat ilmoittivat kuulemma usein firmaan, että he haluavat sitten paikalle "sen tietyn asentajan, eivätkä ainakaan sitä yhtä toista asentajaa." No, siinä vaiheessa kun 90-luvun alussa ko.firmasta saneerattiin melkoisesti väkeä ulos, olivat nuo huonosti asiakaspalveluun orientointuneet työntekijät kuulemma ensimmäisiä poispotkittavia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Yllä olevan voisi tiivistää niin, että oli ammatti ja työtehtävä mikä hyvänsä, pärjää ihmisten kanssa vallan mainiosti ihan perus-käytöstavoilla...

Tuolla aiemmin kirjoitin vanhasta "kohtele muita kuin haluat itseäsi kohdeltavan"-säännöstä ja tämä mielestäni pätee läpi linjan! Vaikeinta tämä tuntuu olevan ns. asiantuntija-ammateissa joissa koulutus on hyvin teoreettista tai teknistä ja työssä sitten "joutuukin" asiakaspalvelijaksi tai oikein peräti "myyjäksi". Tähän kategoriaan menee mielestäni iso osa esim. rakennusalan ammattilaisista.

Autoalalla näitä kavereita aina välillä näkee korjaamon työnjohdossa / työn vastaanotossa => autoteknikko tai -insinööri joka tietää autosta kaiken kokee niin, että hänen tehtävänsä on huoltaa / korjata sitä rek.nroa eikä palvella sen rek.nron omistajaa ja myydä hänelle turvallisuutta (jarrut), viihtyvyyttä (ilmastoinnin huolto), varmuutta päästä perille (määräaikaishuolto), jne. Ja sinällään tuo etukäteisasetelma tekee homman jopa kohtuu helpoksi, koska tuollaisessa paikassa asiakas kokee sen vastapäätä istuvan ukon / akan nimenomaan asiantuntijaksi ja kuuntelee hänen suosituksiaan kuin hepo kelloa... Vähän kuin se sähkäri toteaisi, että kyllä nämä rasiat ovat kohtuu vanhoja / hapettuneita ja niistä voi tulla jossain vaiheessa eteen ongelmia => saa vaihtaa!! Ihmiset kun eivät tuossa kohtaa ajattele edes ostavansa mitään vaan tuntevat saavansa hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo sähkärivertaus on sikäli hiukan teoreettinen, että jos on totaalimulkku, niin se käytännössä valuu myös itse työsuoritteeseen liittyviin asioihin, esimerkiksi aikatauluun, laskutukseen ja yhteistyökumppaneiden asennoitumiseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä tippaan yleensä siksi, että olen keskiluokkainen ja haluan tehdä itsestäni paljon varakkaamman vaikutuksen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tippauskulttuuri on merkittävä tekijä harmaassa taloudessa, sekä osa korruptiota ja se pitäisi olla kiellettyä nykymuodossaan kaikissa sivistysvaltioissa. Eri asia, mikäli asiakkaalle annettaisiin mahdollisuus maksaa tippi niin, että se rekisteröityy suoraan työntekijän tuloksi ja siitä maksettaisiin verot.

Eikö se ole ihan normi tippi kun kreikassa maksetaan lääkärille ylimääräinen tonni tippiä, että tietää saavansa kunnon hoitoa.
 
Tippaan, jos saan erityisen hyvää palvelua. Suomessa ravintolassa syöminen on sen verta tyyristä puuhaa, ettei peruspalvelulla heru tippiä. Eikä ne ravintolatyöntekijöiden palkat nyt aivan luokattomat ole, kyllä niillä Helsingissäkin aivan hyvin toimeen tulee. Toki on surullista, jos vakipaikat on kortilla. Ainahan sitä voi vaihtaa alaa tai vaikka pyrkiä esimiestehtäviin.

Hyvä esimerkki: kävin Helsingin Gringos Locosissa talvella. Ruoka oli heikko esitys, mutta tarjoilija oli yksi parhaista, joten jätin tippiä.

Asiakaspalvelualalla muuten havahtuu samaan kuin intissä. Yllättävän paljon maassamme elää kusipäitä.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melkoseen ongelmaan taisin törmätä. Nimittäin mulla on DNA-puhelinliittymä. Tänään sisko tuli yht'äkkiä oven taakse ja kertoi sitten ettei muhun ollut saannut yhteyttä kännykällä. Ihmettelin, mutta en pahemmin luuriani tsekannut. Sitten lähdettiin siskon luokse ja tuossa äsken huomasin, että eihän mulla ole luurissa kenttiä yhtään. Ja kun ottaa näppäinlukon pois päältä puhelin ilmoittaa "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Soitin sitten asiakaspalveluun (vikapalvelu), siellä ei minun tiedoissa lukenut mun puhelinumeroa ollenkaan. Asiakaspalvelija kertoi, että ei näe oikeastaan yhtään mitään minun tiedoilla. Sanoi, ettei ole koskaan törmännyt tälläiseen, kyseli vielä vanhemmilta kollegoiltaan ja nekään ei olleet koskaan törmänneet tälläiseen ongelmaan. Tuli kyllä vahva mitävittua -olo. Sovittiin sitten, että soitan huomenna asiakaspalveluun ennen kun se menee ilta kuudelta kiinni, että josko ne näkisi enemmän mun tiedoilla. Saapi nähdä, mutta jo on ongelma!
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Melkoseen ongelmaan taisin törmätä. Nimittäin mulla on DNA-puhelinliittymä. Tänään sisko tuli yht'äkkiä oven taakse ja kertoi sitten ettei muhun ollut saannut yhteyttä kännykällä. Ihmettelin, mutta en pahemmin luuriani tsekannut. Sitten lähdettiin siskon luokse ja tuossa äsken huomasin, että eihän mulla ole luurissa kenttiä yhtään. Ja kun ottaa näppäinlukon pois päältä puhelin ilmoittaa "SIM-kortin rekisteröinti epäonnistui". Soitin sitten asiakaspalveluun (vikapalvelu), siellä ei minun tiedoissa lukenut mun puhelinumeroa ollenkaan. Asiakaspalvelija kertoi, että ei näe oikeastaan yhtään mitään minun tiedoilla. Sanoi, ettei ole koskaan törmännyt tälläiseen, kyseli vielä vanhemmilta kollegoiltaan ja nekään ei olleet koskaan törmänneet tälläiseen ongelmaan. Tuli kyllä vahva mitävittua -olo. Sovittiin sitten, että soitan huomenna asiakaspalveluun ennen kun se menee ilta kuudelta kiinni, että josko ne näkisi enemmän mun tiedoilla. Saapi nähdä, mutta jo on ongelma!

Sitkeän puhuttamisen jälkeen lankesin puhelinmyyjän ansaan, ja vaihdoin DNA-liittymään tuossa keväämmällä. Hinta oli hyvää tasoa, mutta silti kaduin tuota ratkaisua päivästä yksi eteenpäin.

Puhelut katkeilivat, joko kokonaan tai niin, että sana tai pari katosi silloin tällöin keskustelusta. Toiseen suuntaan ei kuulemma ollut mitään ongelmaa. No, viikon tai parin sisään sitten soitettiin toisesta liittymäkaupasta, ja vanhojen kokemusteni perusteella vaihdoin aika pienellä miettimisellä liittymää. Kas kummaa, pätkiminen loppui liittymän vaihdon jälkeen kuin seinään. Puhelimeni on ikivanha ja rakennustyömailla mukana kulkenut, mutta vika ei ollut siinä, vaan liittymässä, tuli sekin sitten todistettua.

Komeintahan yhteistyössä DNA:n kanssa on laskutus. Kuukaudesta tuli ihan normaali lasku, liittymäni oli ennen vaihtoa aika tasan kuukauden DNA-verkossa. Jotain mystisiä alle 10 €:n jälkilaskuja sieltä sataa vielä joskus jälkeenpäin. Ovat niin rasittavia siksi, että ne tulee maksettua mieluummin kuin riitautettua. Vaikka vastustaa periaatetta, ei jaksa nähdä vaivaa riitauttamisesta. Sitä kutsutaan katteen teoksi ilmeisesti, kun sen tekee riittävän monelle, siitä kertyy ihan mukava summa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Komeintahan yhteistyössä DNA:n kanssa on laskutus. Kuukaudesta tuli ihan normaali lasku, liittymäni oli ennen vaihtoa aika tasan kuukauden DNA-verkossa. Jotain mystisiä alle 10 €:n jälkilaskuja sieltä sataa vielä joskus jälkeenpäin. Ovat niin rasittavia siksi, että ne tulee maksettua mieluummin kuin riitautettua. Vaikka vastustaa periaatetta, ei jaksa nähdä vaivaa riitauttamisesta. Sitä kutsutaan katteen teoksi ilmeisesti, kun sen tekee riittävän monelle, siitä kertyy ihan mukava summa.

Tarkoitatko että laskut ovat jotain täysin tekaistuja? Kyllähän nyt kannattaisi vähintäänkin pyytää jotain selvitystä miksi laskutetaan jne. voihan olla että kyseessä on joku korjattava virhekin.

Kyllähän tuollainen asiakkaan passiivisuus noin yleisellä tasolla on haitaksi jos yritykset voivat turvautua sellaiseen kulttuuriin että kavalluksella hankkivat katetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös