Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 351
  • 6 860

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuli samanlainen fiilis kun tilasin pesukoneeni paikalleen asennettuna, ja loppujen lopuksi minä, humanistinen ja jopa naisellinen kynäniskanörtti, jouduin itse tekemään koko asennuksen käytännössä uusiksi kun ei se amis duunari osannut vaikka yritin varovaisesti neuvoa.


Nyt on ihan pakko kysyä, (copyright stan) että jouduitko maksamaan tästä asennuspalvelusta?
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Kylläpä vitutti tänään kun tuli käytyä K-Raudassa. Sen verran kalliit ostokset piti tehdä (tehdään mökillä kattoremppaa), että oltais mielestäni ansaittu muuta kuin osoittelua että "tuolta päin löytyy".

Ymmärettävä avautuminen sinänsä. Oletan ettet käytä rautakauppojen palveluita erityisen säännöllisesti ainakaan suuremmassa mittakaavassa?

K-Rauta on tunnettu siitä, että hinnat ovat korkeimmat ja palvelu heikointa, eikä juuri koskaan miellyttävää. Ensi kerralla suuremman rempan tullessa eteen, kannattaa ensin ottaa selville mitä mikäkin maksaa missäkin. Sen jälkeen kun käyt pikaisesti vilkaisemassa eri liikkeiden saamia "asiakaspalveluarvosteluja", päädyt aina johonkin muualle kuin K-Rautaan.

Lompakko kiittää, eikä vituta (ainakaan yhtä paljon).

Kyllä se tietenkin tänään vitutti maksaa paljon saamatta edes jonkilaista palvelua.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Täällä yksi k-rautaan tyytymätön, jonkin verran löytyy perustietoja monesta asiasta mutta yleensä vaan kuitenkin tulee kysyttyä mieluummin ammattilaisen apuja jotta ostoksetkin tälläisessä paikassa hoituu nopeammin. Hirveän usein vain tämä "ammattilainen" on tupannut olemaan joku turhake kesähessu joka vain juurikin peesailee mukana "missähän ne nyt oli ja kaaai tää nyt on ihan ok".

Saatana, huonoa tsäkää joka ikinen kerta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Ymmärettävä avautuminen sinänsä. Oletan ettet käytä rautakauppojen palveluita erityisen säännöllisesti ainakaan suuremmassa mittakaavassa?

Joo en. Kesämökkipaikkakunnallamme (Sysmässä) käytämme yleensä Agrimarkettia mutta meillä on kattorempan tekijänä mies joka mainosti veljensä työskentelevän K-Raudassa ja lupaili tämän antavan alennusta. No, kyseinen tyyppi oli tänä päivänä vapaalla ja kahdelle ensimmäiselle kohtaamallemme henkilölle siellä asiasta mainitsimimme - viittoilivat "tuonne päin" ja "kyllä sieltä varmaan alennusta tulee". Kassa joka meitä laskutti oli varmaan viides meitä "palvellut" henkilö eikä hänen kanssaan asioinut vaimoni enää alkanut selittää kenen asialla olimme (kun oli sen jo kolmelle muulle alusta asti kertonut) ja alkanut alennusta tinkaamaan. Kaksi pakettia eri suuruisia ruuveja ja yksi rulla aluskatetta 179 e.
 
Viimeksi muokattu:

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Lukuunottamatta vanhoja jääriä joiden asenne on, että asiakas on vihollinen niin suurin ongelma ´Suomessa on työhön perehdyttämisessä. Uusille työntekijöille ei kerrota mitä tehdä joten jos muuten ei ole kokenut jossain hyvää asiakaspalvelua nii näistä tulee niitä osoittelijoita...
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo en. Kesämökkipaikkakunnallamme (Sysmässä) käytämme yleensä Agrimarkettia mutta meillä on kattorempan tekijänä mies joka mainosti veljensä työskentelevän K-Raudassa ja lupaili tämän antavan alennusta. No, kyseinen tyyppi oli tänä päivänä vapaalla ja kahdelle ensimmäiselle kohtaamallemme henkilölle siellä asiasta mainitsimimme - viittoilivat "tuonne päin" ja "kyllä sieltä varmaan alennusta tulee". Kassa joka meitä laskutti oli varmaan viides meitä "palvellut" henkilö eikä hänen kanssaan asioinut vaimoni enää alkanut selittää kenen asialla olimme (kun oli sen jo kolmelle muulle alusta asti kertonut) ja alkanut alennusta tinkaamaan. Kaksi pakettia eri suuruisia ruuveja ja yksi rulla aluskatetta 179 e.

Pakko kyllä tähän kommentoida, että sulla on nyt vähän kummalliset olettamukset siitä, miten sua pitäisi palvella. Oletat, että sua palvellaan itsepalvelumyymälöissä (joita K-Raudatkin ovat) kuin kuningasta, ja jokaisen osaston myyjä tietää kaiken koko kaupan valikoimasta ja tuotteista. Tottakai myyjien pitää auttaa, ja auttavatkin, mutta jonkun mökkisi kattoremontinko takia pitäisi ruveta sinua noin palvelemaan...
Sitten oletat, että alennuksia saa tuosta noin vaan kun joku on niin luvannut ja kun ko. henkilö ei ole sattumalta töissä niin kaikkien muidenkin myyjien pitäisi tietää, mitä sinulle on luvattu.

Vähän nyt valoja päälle kun vaaditaan asioita, niin sinäkin kuin muutkin tähän ketjuun kirjoittavat.

Ja ei, en ole töissä K-Raudassa, mutta itse olen saanut sieltäkin aina hyvää palvelua. Usein se vaan menee niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pakko kyllä tähän kommentoida, että sulla on nyt vähän kummalliset olettamukset siitä, miten sua pitäisi palvella. Oletat, että sua palvellaan itsepalvelumyymälöissä (joita K-Raudatkin ovat) kuin kuningasta.

Jos mulla on jo etukäteen kauppaan tullessa tiedossa mitä haluan ja se on jopa näyttää henkilökunnalle niin ei liene ihan kuninkaallista, ettö saisin tuotteet asioimatta viiden eri ihmisen kanssa. Meinaan huomattavasti ulkopuoleta kämäisemmistäkin paikoista olen saanut moninverroin parempaa palvelua. Sitä en tiennyt että K-Rauta olisi itsepalvelumyymälä. Jos se on sellainen, niin miksei ilmoita siitä ja huomioi sitä hinnoissaan kuten IKEA tekee? Ja jos se on itsepalvelumyymälä niin helvetin tehoton sellainen on, koska siellä on enemmän henkilökuntaa kuin monissa sellaisissa myymälöissä joissa saa ihan OK palvelua.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Laiturin aluetta rakennettiin tuttujen mökille ja lähdin kantoavuksi puita hakemaan, kun valmiit tuppaa kuitenkin maksamaan jo aivan liikaa. Liikkeen varastossa säilytettävissä puissa ei ollut koodeja, joten muija joka oli vuorossa heitti päästään jonkun koodin ja lopulta puut maksoivat 30snt enemmän lankulta kuin olisi pitänyt. Ei lopullinen summa ollut paljoa isompi, sen parikymppiä vain mutta silloin kyllä vitutti. En itse ollut maksajana, mutta silti tuollainen tietoinen kusetus pisti vihaksi.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos mulla on jo etukäteen kauppaan tullessa tiedossa mitä haluan ja se on jopa näyttää henkilökunnalle niin ei liene ihan kuninkaallista, ettö saisin tuotteet asioimatta viiden eri ihmisen kanssa. Meinaan huomattavasti ulkopuoleta kämäisemmistäkin paikoista olen saanut moninverroin parempaa palvelua. Sitä en tiennyt että K-Rauta olisi itsepalvelumyymälä. Jos se on sellainen, niin miksei ilmoita siitä ja huomioi sitä hinnoissaan kuten IKEA tekee? Ja jos se on itsepalvelumyymälä niin helvetin tehoton sellainen on, koska siellä on enemmän henkilökuntaa kuin monissa sellaisissa myymälöissä joissa saa ihan OK palvelua.

Niin no, monet ihmiset saattavat tajuta isoista opastekylteistä ja kartoista myymälöissä, että siellä on vähän niinku tarkoitus itsekin hakea tavaroita. Ja sitten joka osastolla on myyjiä joilta voi kyllä kysyä apua.

Mun mielestä Ikeassa, Prismoissa, Cittareissa, ym. on myös myyjiä siellä täällä, mutta en todellakaan oleta, että ne ovat siellä sitä varten, että voin pyytää niistä jonkun palvelemaan minua koko kaupan alueella.

Varmasti kaikissa kaupoissa on tapauksia jolloin palvelu olisi voinut olla parempaa, mutta ei pidä olettaa ja odottaa liikoja. Jos taas hinnat on se ongelma, niin silloin tosiaan kannattaa tehdä kokonaisvertailuja ja ostaa sieltä mistä saa itselleen parhaimmaan hinnan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
NiinMun mielestä Ikeassa, Prismoissa, Cittareissa, ym. on myös myyjiä siellä täällä, mutta en todellakaan oleta, että ne ovat siellä sitä varten, että voin pyytää niistä jonkun palvelemaan minua koko kaupan alueella.
.

Hieman eri asia. Tässä tapauksessa kyse oli ruuveista ja aluskatteesta. Kuuluvat ainakin minun mielestäni keskenään läheisempään genreen kuin vaikkapa tuorejuustot, tennismailat ja naulat. K-Rautaa ei luokitelle tavarataloksi kuten Prisma ja Cittarit, Ikea on eri asia.
 
Hieman eri asia. Tässä tapauksessa kyse oli ruuveista ja aluskatteesta. Kuuluvat ainakin minun mielestäni keskenään läheisempään genreen kuin vaikkapa tuorejuustot, tennismailat ja naulat. K-Rautaa ei luokitelle tavarataloksi kuten Prisma ja Cittarit, Ikea on eri asia.

Eli ruuvit löytyivät paikasta A ja aluskate paikasta B? Montako myyjää käytit tämän tiedon hankkimiseen tarkkaan ottaen?
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pakko kyllä tähän kommentoida, että sulla on nyt vähän kummalliset olettamukset siitä, miten sua pitäisi palvella.

Samat ajatukset täälläkin. Etenkin huomioiden, että kyse on vain 179 euron ostoksista, minkä arvelisin olevan jopa talopaketteja myyvälle putiikille ihan nappikauppaa.

Ja ei, en ole töissä K-Raudassa, mutta itse olen saanut sieltäkin aina hyvää palvelua. Usein se vaan menee niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Kuin myös. Rautakaupoissa asioimisessa muuten hyvän palvelun varmistaa olemalla nainen, käyttämällä korkokenkiä ja etsimällä miesmyyjän.
 

Kuulostaa aika normaalilta varsinkin jos tavarat sijaitsivat eri kerroksissa. Vaikka toisaalta mikäpä minä olen sanomaan. Sinä koit saaneesi surkeaa palvelua ja olet mielipiteesi ansainnut. Itse en vastaavasta kokisi samanlaista fiilistä, mutta meillä taitaa olla lähtökohdat tai ainakin palvelun vaatimustaso erilainen.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Samat ajatukset täälläkin. Etenkin huomioiden, että kyse on vain 179 euron ostoksista, minkä arvelisin olevan jopa talopaketteja myyvälle putiikille ihan nappikauppaa.

Noh, kun täällä on jo aika laveita vertauksia tehty niin sallinette että Alkossa on viidenkympin ostoksia tehdessä asiointi hoitunut että "jotain vinkkua tämän kanssa ja jotkut jälkiruokapaukut" eikä ole tarvinnut hyllyille lähteä haahuilemaan. Ja saman paikkakunnan liikkeessä taisi silloin olla yksi henkilö paikalla.

K-Raudassakaan minusta mitään jonoa ei missään näkynyt. Kenenkään myyjän kanssa en muuten mitään jäänyt jankkaamaan (ne jankaajat vasta ärsyttäviä tyyppejä ovatkin). Kuten tässä on jo mainittukin, kyse on toki siitä millaista palvelua kukin odottaa. Toivoisin että yhä useampi suomalainen alkaisi odottaa palvelua vaikka meidät on itsepalveluun kasvatettukin.

Ed. Normaalia palvelua varmasti oli, sitä en epäile yhtään. Valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Usein se vaan menee niin, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Juurikin näin. Ottamatta mitenkään kantaa tässä ketjussa mainittuihin esimerkkeihin, kyllä hyvin monessa palvelutilanteessa vikaa on enemmän asiakkaassa kuin työntekijässä. Tämä siis täysin erillisenä huomautuksena oikeasti paskoista asiakaspalvelijoista, joita tämä(kin) maa on täynnä. Vastavetona tekisi mieli perustaa ketju "avautumista paskoista asiakkaista", johon varmasti jokaisella asiakaspalvelutyöntekijällä olisi tarinansa kerrottavana.

Hyvä asiakaspalvelu on ehdottomasti taitolaji. Sen oman alan osaamisen ja tietotaidon (tämä sana kuuluisi ehdottomasti ärsyttävimmät termit-ketjuun!) lisäksi hyvänä aspana toimiminen vaatii tietynlaista luonnetta. Palvelualttius, huomaavaisuus, suosittelu, ystävällisyys ja positiivisuus ovat taitoja, joita voi työhön perehdyttämisessä jalostaa, mutta hyvin pitkälti kyse on ihmisen perusluonteesta. Suurimmasta osasta kaduntallaajia ei ikimaailmassa saisi hyvää asiakaspalvelijaa.

Asiakaspalvelu on toki helvetin laaja käsite. Jos nyt puhutaan vaikka ihan perus kaupasta tai ravintolasta. Se vaatii yllättävän paljon hermoja olla ystävällinen 8+ tuntia päivässä ja 40+ tuntia viikossa monesti jopa ilman taukoja, kun parhaimmillaan joka toinen asiakas on naama norsunvituilla kyttäävä vatipää, joka katsoo työntekijää nenänvarttaan pitkin ja kokee asiakseen näyttää ylemmyyttään (yleensä paljon itseään nuoremmalle) duunarille. Hienoimpia hetkiä ovat ne, kun henkilökohtaiset murheet painavat takaraivossa ja silti pitää pitää aspa-vaihde päällä koko ajan. Tähän tilanteeseen yleensä osuu vielä se päivän kiintiömulkku, joka purkaa oman pahan olonsa tuntemattomaan työntekijään. Siinä sitten pitää nollata tilanne salamannopeasti ja olla hymy korvissa vastaanottamassa seuraavaa asiakasta. Jos et ole, palauteboksin luukku käy heti. Positiivista palautetta tulee ehkä noin kerran sadasta. Yleensä ei ikinä.

Luonnollisesti erikoiskaupoissa, kuten esim. nuo rautakaupat, työntekijöiltä voi odottaa tietynlaista osaamista ja neuvonantoa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että sielläkin työntekijät ovat ihmisiä, joilla saattaa olla vaikka vastasyntynyt vauva kotona, yöunet jääneet vähiin ja rahaongelmat painavat mieltä. Käsi ylös se, jolla koskaan ei henkilökohtaiset asiat ole vaikuttaneet työntekoon ja sen laatuun.

Nämä siis ihan irrallisena ajatuksen virtana keskustelun aiheeseen. Itsekin olen saanut useassa paikassa niin paskaa asiakaspalvelua, että olen jälkikäteen miettinyt miten helvetissä tuokin kaveri on saanut pitää duuninsa. Usein tätä saa juuri Suomessa, jossa asiakaspalvelukulttuuri on aika lapsenkengissä. Hyvä asiakaspalvelija osaa niellä vitutuksensa ja näyttää ulospäin asialliselta, vaikka kuinka korvien välissä sauhuaisi. Suurin osa ei todellakaan tähän pysty, se vaatii meinaan aika suurta luonteenlujuutta aina välillä.

Joskus tuli mietittyä, että jokaiselle Suomen kansalaiselle pitäisi järjestää intin sijaan pakollinen asiakaspalveluun perehdyttäminen jossain "paskaduunissa". Opittaisiin täälläkin arvostamaan vähän eri tavalla niitä ihmisiä, jotka tärkeää duunia meille tekevät pienillä liksoilla, huonoilla työoloilla ja nihkeillä työajoilla.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Noh, kun täällä on jo aika laveita vertauksia tehty niin sallinette että Alkossa on viidenkympin ostoksia tehdessä asiointi hoitunut että "jotain vinkkua tämän kanssa ja jotkut jälkiruokapaukut" eikä ole tarvinnut hyllyille lähteä haahuilemaan.

Huono vertaus. Alkossa myyjillä ei ole omia osastojaan, K-Raudassa ymmärtääkseni on. Ja sieltä ei lähdetä, ellei asiakas ole oikeasti - eikä vain omasta mielestään - ostamassa paljon ja kalliilla.

Ed. Normaalia palvelua varmasti oli, sitä en epäile yhtään. Valitettavasti.

Mikäs tässä niin valitettavaa oli? Kysyit neuvoa, mistä löytyy, ja sait vastauksen. Suomessa työvoiman palkkaaminen on sen verran kallista, että henkilökohtainen kengät ja takapuolen nuoleva aspa jokaiselle asiakkaalle ei ole realismia.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurikin näin. Ottamatta mitenkään kantaa tässä ketjussa mainittuihin esimerkkeihin, kyllä hyvin monessa palvelutilanteessa vikaa on enemmän asiakkaassa kuin työntekijässä. Tämä siis täysin erillisenä huomautuksena oikeasti paskoista asiakaspalvelijoista, joita tämä(kin) maa on täynnä. Vastavetona tekisi mieli perustaa ketju "avautumista paskoista asiakkaista", johon varmasti jokaisella asiakaspalvelutyöntekijällä olisi tarinansa kerrottavana.

Hyvä asiakaspalvelu on ehdottomasti taitolaji. Sen oman alan osaamisen ja tietotaidon (tämä sana kuuluisi ehdottomasti ärsyttävimmät termit-ketjuun!) lisäksi hyvänä aspana toimiminen vaatii tietynlaista luonnetta. Palvelualttius, huomaavaisuus, suosittelu, ystävällisyys ja positiivisuus ovat taitoja, joita voi työhön perehdyttämisessä jalostaa, mutta hyvin pitkälti kyse on ihmisen perusluonteesta. Suurimmasta osasta kaduntallaajia ei ikimaailmassa saisi hyvää asiakaspalvelijaa.

Asiakaspalvelu on toki helvetin laaja käsite. Jos nyt puhutaan vaikka ihan perus kaupasta tai ravintolasta. Se vaatii yllättävän paljon hermoja olla ystävällinen 8+ tuntia päivässä ja 40+ tuntia viikossa monesti jopa ilman taukoja, kun parhaimmillaan joka toinen asiakas on naama norsunvituilla kyttäävä vatipää, joka katsoo työntekijää nenänvarttaan pitkin ja kokee asiakseen näyttää ylemmyyttään (yleensä paljon itseään nuoremmalle) duunarille. Hienoimpia hetkiä ovat ne, kun henkilökohtaiset murheet painavat takaraivossa ja silti pitää pitää aspa-vaihde päällä koko ajan. Tähän tilanteeseen yleensä osuu vielä se päivän kiintiömulkku, joka purkaa oman pahan olonsa tuntemattomaan työntekijään. Siinä sitten pitää nollata tilanne salamannopeasti ja olla hymy korvissa vastaanottamassa seuraavaa asiakasta. Jos et ole, palauteboksin luukku käy heti. Positiivista palautetta tulee ehkä noin kerran sadasta. Yleensä ei ikinä.

Luonnollisesti erikoiskaupoissa, kuten esim. nuo rautakaupat, työntekijöiltä voi odottaa tietynlaista osaamista ja neuvonantoa. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että sielläkin työntekijät ovat ihmisiä, joilla saattaa olla vaikka vastasyntynyt vauva kotona, yöunet jääneet vähiin ja rahaongelmat painavat mieltä. Käsi ylös se, jolla koskaan ei henkilökohtaiset asiat ole vaikuttaneet työntekoon ja sen laatuun.

Nämä siis ihan irrallisena ajatuksen virtana keskustelun aiheeseen. Itsekin olen saanut useassa paikassa niin paskaa asiakaspalvelua, että olen jälkikäteen miettinyt miten helvetissä tuokin kaveri on saanut pitää duuninsa. Usein tätä saa juuri Suomessa, jossa asiakaspalvelukulttuuri on aika lapsenkengissä. Hyvä asiakaspalvelija osaa niellä vitutuksensa ja näyttää ulospäin asialliselta, vaikka kuinka korvien välissä sauhuaisi. Suurin osa ei todellakaan tähän pysty, se vaatii meinaan aika suurta luonteenlujuutta aina välillä.

Joskus tuli mietittyä, että jokaiselle Suomen kansalaiselle pitäisi järjestää intin sijaan pakollinen asiakaspalveluun perehdyttäminen jossain "paskaduunissa". Opittaisiin täälläkin arvostamaan vähän eri tavalla niitä ihmisiä, jotka tärkeää duunia meille tekevät pienillä liksoilla, huonoilla työoloilla ja nihkeillä työajoilla.

Aivan LOISTAVA kirjoitus, helppo olla samaa mieltä.

Ja todellakin, olisi kyllä varmasti tarvetta enemmän "paskojen asiakkaiden" ketjulle.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus tuli mietittyä, että jokaiselle Suomen kansalaiselle pitäisi järjestää intin sijaan pakollinen asiakaspalveluun perehdyttäminen jossain "paskaduunissa". Opittaisiin täälläkin arvostamaan vähän eri tavalla niitä ihmisiä, jotka tärkeää duunia meille tekevät pienillä liksoilla, huonoilla työoloilla ja nihkeillä työajoilla.
Joskus olen miettinyt ihan samaa. Sillä lisäyksellä, että pitäisi olla kenttäkoulutusta sekä asiakaspalvelun antamiseen että sen vastaanottamiseen. Tumpuloita osuu tiskin molemmille puolille. Mutta työskentelemällä asiakaspalvelutehtävissä saa todellakin perspektiiviä myös asiakkaana asioimiseen, tiedän kokemuksesta. Ja pitkän päälle myyjä varmasti palvelee toisia kunnioittavaa ja ystävällistä asiakasta paremmin kuin ikuista vittupäärähisijää, joka saa ehkä ekalla kerralla tahtonsa läpi. Jos taas myyjä on palveluhaluton, niin asiakas voi aina äänestää jaloillaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ihan hyviän pointteja useammalta kirjoittajalta...

Itse kohtuu pitkään noissa hommissa olleena olen käyttänyt (& ohjeistanut muita käyttämään) vanhaa sääntöä => kohtele muita (a.k.a. asiakasta) kuten haluat itseäsi kohdeltavan!

Toki on faktaa, että kaikkia asiakkaita ei voi miellyttää ja odotusarvot (varsinkin meikäläisen alalla) ovat välillä jossain uskomattomissa sfääreissä, mutta suurimmassa osassa tapauksista asiakas on se joka maksaa asiakaspalvelijan palkan. Hyvä myyjä hoitamalla palvelutilanteen hienosti tekee asiakkaan ja työnantajansa iloseksi lievällä lisämyynnillä.

Rautakuppa-esimerkillä => "ruuvit on tuolla" johtaa siihen, että Pavlov Koirineen ottaa hyllystä halvimmat ruuvit. "Minäpäs näytän missä ne ovat / itse asiassa nuo ruuvit eivät kyllä parhaalla mahdollisella tavalla toimi tuossa hommassa, kannattaa ottaa nuo kuumasinkityt kun ne pysyvät kiinni tiukemmin eivätkä ruostu millään".

Kestäviä asiakassuhteita ja niitä kaikkein tärkeimpiä ns. suosittelijoita saa erottumalla positiivisesti ja ikävä kyllä, Suomessa ei noissa hommissa tarvitse olla edes kovin hyvä ollakseen paras!
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Rautakuppa-esimerkillä => "ruuvit on tuolla" johtaa siihen, että Pavlov Koirineen ottaa hyllystä halvimmat ruuvit. "Minäpäs näytän missä ne ovat / itse asiassa nuo ruuvit eivät kyllä parhaalla mahdollisella tavalla toimi tuossa hommassa, kannattaa ottaa nuo kuumasinkityt kun ne pysyvät kiinni tiukemmin eivätkä ruostu millään".

Hyvä esimerkki. Toimimalla noin asiakaspalvelija tekee lisäksi oman työnsä huomattavasti helpommaksi. "Ruuvit on tuolla" pitkittää epämiellyttävää(?) asiakaspalvelutilannetta myös sen henkilöstön kannalta. Nopeammin ja sujuvammin siitä asiakkaasta pääsee eroon kun palvelee sujuvasti ja miellyttävästi. Tämä pointti siis niille asiakaspalvelijoille, jotka näyttävät olevan sillä asenteella töissä, että asiakkaat häiritsevät ikävästi työntekoa.

Kuitenkin.

"Haepa poika mulle ruuvit" -asiakkaalle voi hyvin sanoa, että "ruuvit on tuolla". Itseni mielestä. Terveisiä Evilille.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rautakaupoissa asioimisessa muuten hyvän palvelun varmistaa olemalla nainen, käyttämällä korkokenkiä ja etsimällä miesmyyjän.

Ei helvetti! Tärkeämpää on, että saa myyjät vakuuttuneeksi siitä, että on stadista.

Ja ihmettelen kyllä, että jos aluskatetta tai ruuveja ei osaa itse etsiä ja hyllystä ottaa, niin ei niitä varmaan osaa mihinkään hyödyntääkään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jossain K-Raudassa se kylppäripuolen kaveri tuskin tietää niistä ruuveista yhtään mitään, joten ihan oikea keino on opastaa se asiakas vain oikealle osastolle. Sattumoisin olin viikolla Oulunkylän K-Raudasta hakemassa kattopeltiruuveja. Osasin ihan itse sinne ruuvi-osastolle ja kysyin ekalta työntekijältä neuvoa. Kyseessä oli joku kesähessu (nuori kundi, eikä selkeästi tiennyt yhtään mistä puhun, ymmärrettävää), joka ohjasi mut ensin palvelutiskille ja kun siinä ei ollut ketään, niin etsi mulle hyllynvälin missä myyjä sitten oli. Kyseinen kaveri sitten ohjasi mut oikeiden ruuvien pariin. Meni pari minuuttia ja koin saaneeni hyvää palvelua.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ja todellakin, olisi kyllä varmasti tarvetta enemmän "paskojen asiakkaiden" ketjulle.

Tässä oli varmasti kieltä poskessa mukana, mutta kyllä tämäkin asenne vie pahasti metsään. Kenen rahoista ne asiakaspalvelijoiden liksat maksetaan? En millään tavalla oikeuta asiakkaiden kiukuttelua, mutta jos kerran suurin osa asiakkaista sitä Suomessa tekee, niin näiden asiakkaista valittavien asiakaspalvelijoiden kannattaisi ehkä harkita alanvaihtoa.

Eivät sanonnat "asiakas on aina oikeassa" ja "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" täysin tuulesta temmattuja ole. Kääntäen eivät toki myöskään mitään parasta peruskalliota elämänfilosofiaksi.

Ja tämä ei yhdellekään käyttäjälle henkilökohtaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös