Suomalaista asiakaspalvelua parjataan usein, mutta ei se aina onnistu asiakaspalvelun luvatussa maassa eli USA:ssa. Pari viikkoa sitten olin siellä eräänlaisessa teehuoneessa. Eli käytännössä vähän paremman luokan teejuomiin erikoistunut kahvila oli kyseessä. Juomien lisäksi paikka myy omia teesekoituksia ja niitä olin menossa sinne ostamaan. Nappasin purkin hyllystä ja marssin tiskille. Siellä "baarimikko" sekoitteli teejuomia ja n. 5 minuutin jälkeen kysyi, että mitäs teille. Näytin purkkia ja sanoin, että vain tämä. Jantteri palasi takaisin sekoittelemaan juomia muille asiakkaille. Tämä hitusen ärsytti, kun mulla oli kiire muualle, mutta ajattelin, että toiset olivat tilanneet ennen minua ja odottelin vuoroani. Mies teki kymmenessä minuutissa kolme juomaa ja melko lailla ignoorasi minut täysin tässä vaiheessa. Minä siis pojotin siinä tiskillä seteli kädessä koko tämän ajan. Noh, juomat valmistuivat ja oletin, että nyt voin toimittaa n. 30 sekuntia kestävän rahanvaihtotoimituksen. No, eipä baarimikko vieläkään tullut luokseni vaan käveli ohitseni ja rupesi keittämään lisää teetä! Pari minuuttia tätä ja nappasin hihasta toista asiakaspalvelijaa ja kysyin, että voisinko maksaa tämän, olisi vähän kiire. Tämä henkilö oli auttavainen, mutta vei purkin suoraan teetä keittelevälle baarimikolle. Baarimikko sieltä tiuskaisi, että liikkuu niin nopeasti kuin pystyy... Niin. En ymmärrä, miksi muut tarjoilijat ym. (joita pyöri ympärillä n. 3-4 koko ajan) eivät voineet rahastaa minua, enkä sitä miksi tämä baarimikko rupesi keittelemään uutta teetä, vaikka rahaa kädessä pitävä asiakas odottaa tiskillä. Tässä vaiheessa sanoin kohteliaasti, että nyt jäi teet ostamatta ja lähdin pois.
Eikä kyseessä ollut edes mikään ruuhka-aika, ainakaan siitä päätellen, että n. puolet kahvilan pöydistä oli tyhjänä.
Eikä kyseessä ollut edes mikään ruuhka-aika, ainakaan siitä päätellen, että n. puolet kahvilan pöydistä oli tyhjänä.