Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 581
  • 7 131

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
ajattelin poiketa Malmin Citymarketissa

Tuo lafkahan on kai pääasiassa profiloitunut ruokakaupaksi, vaikka toki myös mm. nimelliset elektroniikka- ja vaateosasto löytyykin. Henkilökuntaa noissa osioissa ei vain oikeastaan tunnu olevan ollenkaan, vaan vaikuttaa siltä, että ko. marketissa on vain kassahenkilökuntaa ja elintarvikepuolen hyllyttäjiä ja jopa tavallista suurempi osa näistä on naisia. Joskus olen itsekin tuolla kaivannut juuri tuon elektroniikkaosaston tyyppejä ja aina on kyseinen myyjä on pitänyt soittaa jostain varaston puolelta, koska nuo infon tyypit ovat ihan random-kassoja, joilla ei ole oikeastaan mitään muuta käsitystä kuin, että mitenpäin viivakoodi luetaan. Näiden osastokaverien kanssa ovat jutut sujuneet ihan hyvin, mutta vaikuttaa siltä, että näitä jannuja on vain liian vähän tuolla duunissa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuo lafkahan on kai pääasiassa profiloitunut ruokakaupaksi, vaikka toki myös mm. nimelliset elektroniikka- ja vaateosasto löytyykin. Henkilökuntaa noissa osioissa ei vain oikeastaan tunnu olevan ollenkaan, vaan vaikuttaa siltä, että ko. marketissa on vain kassahenkilökuntaa ja elintarvikepuolen hyllyttäjiä ja jopa tavallista suurempi osa näistä on naisia. Joskus olen itsekin tuolla kaivannut juuri tuon elektroniikkaosaston tyyppejä ja aina on kyseinen myyjä on pitänyt soittaa jostain varaston puolelta, koska nuo infon tyypit ovat ihan random-kassoja, joilla ei ole oikeastaan mitään muuta käsitystä kuin, että mitenpäin viivakoodi luetaan. Näiden osastokaverien kanssa ovat jutut sujuneet ihan hyvin, mutta vaikuttaa siltä, että näitä jannuja on vain liian vähän tuolla duunissa.

Niin, ovathan nuo molemmat tuollaisia "osta kaikki mitä tarvitset kerralla"-kauppoja, eikä samalla tavalla löydy päivystystä elektroniikka- ja kodinviihdeosastoilta kuin vaikkapa Gigantista, mutta paskaa palvelusta tekikin se, ettei minua ja parempaa puoliskoani otettu vakavasti, kun taas pahinmmassa kilpailijassa Prismassa oli ukko sopivasti osastolla ja palveli osaavasti ja ystävällisesti.
Vastaukseksi olisi kelvannut myös:"Nyt on pakko myöntää, etten ole ihan varma noista, kaivetaan esiin kaveri, joka tietää jos teillä on hetki aikaa". Bruno ja Brunotar olisivat olleet hyvinkin tyytyväisiä.
Kuten sanottua, en tehnyt kuitenkaan valitusta, vaikka olisi varmaan pitänyt. Syynä juurikin tuon tytön ikä. Luultavasti kokemattomuuden takia antoi sen vastauksen minkä antoi.
Lopputulos oli kuitenkin haluttu enkä aio pistää Cittaria boikottiin yhden kämmin takia, vaan asioin tarvittaessa sielläkin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niin, ovathan nuo molemmat tuollaisia "osta kaikki mitä tarvitset kerralla"-kauppoja

Tosin onhan Prisma kahdessa kerroksessa, joista alempi on pelkästään ruokaa ja tuo ylempi sitten kaikkea muuta. Cittarissa on vain tuo "yksi kerros" ja siitäkin kai suurempi osa elintarvikkeita. Eli selvästi isompi marketti radan pohjoispuolinen Prisma on ja täten varmaan sitä osaavaa "erikois"henkilökuntaa löytyy ihan eri tavalla. Toki se ei tietenkään tarkoita sitä, että Cittarissa olisi noin pitänyt toimia, mutta kuten sanoin, niin henkilökunta vaikuttaa koostuvat 90%:sti mäoonvaantöissätäällä-tyylisistä kassatytöistä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tosin onhan Prisma kahdessa kerroksessa, joista alempi on pelkästään ruokaa ja tuo ylempi sitten kaikkea muuta.

Hyvä pointti tuo. Toki en osaa sitä sanoa millä perusteella Prismassa joutuu/pääsee yläkassalle tai ylipäätänsä yläkertaan töihin. Eli onko yläkertaan siirtyminen jonkinlainen "ylennys"

Toki se ei tietenkään tarkoita sitä, että Cittarissa olisi noin pitänyt toimia, mutta kuten sanoin, niin henkilökunta vaikuttaa koostuvat 90%:sti mäoonvaantöissätäällä-tyylisistä kassatytöistä.

Kyllähän se taitaa juuri noin olla. Mutta hyvää asiakaspalvelua (ainakin minulle) on myös se, jos todetaan ettei itse tiedä, mutta ottaa asiasta selvää/pyytää paikalle jonkun joka tietää.
Tosin, jos lähes kaikki ovat tuota "mäoonvaantöissätäällä-tyttöjä, niin katseet kääntyvät esimieheen, joiden pitäisi tuoda esille se, ettei tässä puljussa moinen asenne ole hyväksyttävää.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Toki se ei tietenkään tarkoita sitä, että Cittarissa olisi noin pitänyt toimia, mutta kuten sanoin, niin henkilökunta vaikuttaa koostuvat 90%:sti mäoonvaantöissätäällä-tyylisistä kassatytöistä.

Tämä on melko osuva kommentti Cittariin kuin Cittariin. Asuinpaikkakunnallani on kaksi Kitumarkettia ja yksi iso Prisma. Jos lähtisin ostamaan jotain ruokapuolta spesifimpää jompaan kumpaan, menisin minä ehdottomasti Prismaan. Siellä on enemmän henkilökuntaa juuri näillä "erikoisosastoilla" ja monet kerrat olen nähnyt esim. elektroniikka puolella hlökunnan auttamassa asiakkaita, Cittarissa en muista nähneeni kertaakaan. Lisäksi ainakin oman paikkakuntani Cittareissa on aina pitkät jonot kassoille ja kassoja on auki ylipäätään vähän. Prismassa on ihan eri meininki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kazam, meni väärään ketjuun. Etsiskelinkin aikani, notta mihin tuon viestini lykkäsin vai poistuinko muka sivulta ennen lähettämistä. Tännehän se, mokoma.
 
Selvästi Cittarin tyttö toiminut väärin, jos ei ole palvellut asiakasta. Niin kauan kuin työkuteet on päällä, pitää myös palvella asiakasta. Oikea menettelytapa olisi juuri ollut, että kassatyttö hakee/soittaa osaston myyjän paikalle.

Miksi taas osastoilla ei ole riittävästi omia myyjiä, johtunee varmaan korkeammasta portaasta, kun ovat laskeneet sen määrän riittäväksi suhteessa myyntiin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärsinkö muuten äsken oikein: jonkun mielestä kannattaa mainita omien väitteiden tueksi, että on ollut vähintään 50 työpaikkaa? Huh huh. Vuokratyötä varmaankin, mutta kovin ollaan kaukana vanhempiemme ikäluokasta, jolloin osattiin olla ylpeitä siitä että on tehty elämänpituinen ura yhdellä ja samalla työnantajalla.

Oletan, että viittaat minuun. Missäs olen sanonut, että minulla on ollut 50 työpaikkaa? Aivan, en missään. Sanoin, että olen työskennellyt noin 50 yrityksen asiakaspalvelussa. Työnantajia tuolloin oli ihan vain yksi ja kyseessä ei ollut mikään vuokrafirma vaan ihan ulkoistamisesta kyse.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Jonkun apsin kassan ei tarvitse päätään alkoholilailla yms vaivata.

Ei tarvitse vaivata päätään? Siis jos myy tuotteita joiden myyntiä laki tarkasti säätelee niin kyllä silloin on syytä tuntea kyseinen laki ja kyllä asiakaskin voi olettaa että myyjä tuntee lain varsinkaan kun ei ole mistään valtavan monimutkaisesta laista kyse, vai millä perusteella ei ole syytä?

Ok toki ongelmat tässä tilanteessa ovat syvemmällä, koko organisaatiossa, kun kerran on hinnoiteltu laittomasti ja ilmeisesti ei ole koulutettu henkilökuntaa riittävästi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tarvitse vaivata päätään? Siis jos myy tuotteita joiden myyntiä laki tarkasti säätelee niin kyllä silloin on syytä tuntea kyseinen laki ja kyllä asiakaskin voi olettaa että myyjä tuntee lain varsinkaan kun ei ole mistään valtavan monimutkaisesta laista kyse, vai millä perusteella ei ole syytä?

Ok toki ongelmat tässä tilanteessa ovat syvemmällä, koko organisaatiossa, kun kerran on hinnoiteltu laittomasti ja ilmeisesti ei ole koulutettu henkilökuntaa riittävästi.

Sillä tavalla ei ole syytä, että sen hinnan on sinne joku asiasta vastuussa oleva syöttänyt, ja sen muuttamiseen ei kassatytölle todennäköisesti ole minkään sortin lupaa tai valtuuksia, olipa kuinka asiakaspalvelija tahansa. Laki ja soveltamisohje ei sitäpaitsi käsittääkseni ole aivan yksiselitteinen, mutta se on epäoleellista. Oikea tapa toimia (jos kyseinen vastuuhenkilö ei ole paikalla), on pahoitella asiaa, ja luvata että asia korjataan, mutta nyt kaljan voi joko ostaa sillä hinnalla kuin hintalapussa on tai jättää ostamatta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sillä tavalla ei ole syytä, että sen hinnan on sinne joku asiasta vastuussa oleva syöttänyt, ja sen muuttamiseen ei kassatytölle todennäköisesti ole minkään sortin lupaa tai valtuuksia, olipa kuinka asiakaspalvelija tahansa.

Homma menee juurikin näin. Kassalla oleva työntekijä käsittääkseni harvemmin on missään vastaavan roolissa, ja tällöin tällä ei ole oikeutta päättää hinnoittelusta. Sarkastisesti sanottuna kassatyöntekijällä on ainoastaan velvollisuus ottaa hankalien asiakkaiden valitukset vastaan... ja välittää sitten ne eteenpäin.

Oikea tapa toimia (jos kyseinen vastuuhenkilö ei ole paikalla), on pahoitella asiaa, ja luvata että asia korjataan, mutta nyt kaljan voi joko ostaa sillä hinnalla kuin hintalapussa on tai jättää ostamatta.

Tästä olen hivenen eri mieltä. Mielestäni ei kannata luvata asian korjaamista, jos itsellä ei ole valtuuksia tehdä korjaustoimenpidettä. Joku hankala asiakas saattaakin seuraavalla kerralla käydessään havaita, että epäkohtaa ei ole korjattu, ja nostaa vielä monta kertaa suuremman äläkän.

Oikeampaa kassatyöntekijältä olisi kai kertoa rehellisesti, ettei hän vastaa hinnoittelusta, eikä hänellä ole valtuuksia myydä muulla hinnalla kuin nyt käytössä olevalla. Sen sijaan hänen kannattaa luvata välittää palaute eteenpäin hinnoittelusta päättäville henkilöille, sekä mahdollisesti tarjota asiakaspalvelun yhteystietoja.
 

Rocco

Jäsen
Tästä aiheesta on joskus nuorempana väännetty myyjien kanssa kättä parissa paikallisessa ruokakaupassa. Eli kauheella kiireellä 20.55 kauppaan ja mäyräkora kantoon, kassalla ollaan siinä muutamaa minuuttia myöhemmin oman,kaverin ja kaupan kellojen todistaessa tämän. Mutta mitä helvettiä, täti/neiti ei myykkään keppanaa koska kassakone kertoo kellon olevan minuuttia yli ja asialle ei kuulemma voi tehdä mitään.
Periaatteessa olet oikeutettu ostamaan tuotteen vaikka kello on kassalla yli 21.00, ja tätä varten on erikseen kaupoille annettu ohjeet myydä. Tässä vain on pieni mutta. Jos kauppa menee kiinni klo 21, tällöin juomat saa myydä vaikka olisit kassalla klo 21.20. Mutta jos kauppa menee kiinni myöhemmin kuin 21.00, eli vaikka pienet lähikaupat, heidän pitää myynti lopettaa klo 21.00. Olit sitten kassalla jonossa tai ei. Toki pelisilmää pitää heidänkin osata käyttää, eli jos kaapit on auki 20.55, ja kassalla menee muutama minuutti yli jonon takia, tottakai heidän se pitäisi myydä. Mutta omassa lähikaupassa menee kassakone kiinni klo 21.00, eli oluen viivakoodit eivät enää kelpaa, ja tuotetta ei vaan pysty myymään. Laki määrää heille vain sen, että alkoholikaapit pitää sulkea klo 21.00.

"Jos myyntipaikka suljetaan kello 21, ennen tätä liikkeeseen sisään tulleille asiakkaille voidaan myydä myös alkoholijuomia.

Jos liike saa jatkaa aukioloa vielä kello 21:n jälkeen, tulee mahdollisuus alkoholijuomien haltuunottoon lopettaa kello 21."
Paino sanoilla mahdollisuus haltuunottoon.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Eikö tuossa peksan tilanteessa homma ole mennyt ihan lain mukaan? Tölkin yksikköhintahan ilmeisesti lasketaan kyseisen merkin litrahinnasta tai sitten suurimman myytävän pakkauksen yksikköhinnasta. Tuossa peksan tilanteessa litrahinta on siis varmaankin ollut kuusi euroa tai 24-packin hinta suilaiset 48 euroa. Rikkomalla tuon 8-packin ja ottamalla sieltä yksittäisiä tölkkejä peksa on menettänyt 8-packin tarjoaman alennuksen ja suostunut ostamaan olutta litrahinnalla tai tuolla suurimman pakkauksen yksikköhinnalla.

Tämä käsitys minulla yksikköhinnoista on, mutta kernaasti joku voi korjata tietoni oikealla tiedolla.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö tuossa peksan tilanteessa homma ole mennyt ihan lain mukaan?
Ei se mennyt koska paljousalennuksen kieltämisen takia oluen hinnan on oltava sama ostipa sen pakkauksessa tai yksittäisenä pullona. Eli kyllä peksa oikeassa oli. Eli jos 8päkki maksaa 8€, niin yksittäinen pullo/tölkki on myytävä 1€:lla. Mäyräkoira saa maksaa sitten vaikka 20€ eikä siihen ole vastaan sanomista jos tarjous kerran koskee vain 8päkkiä...
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Ei se mennyt koska paljousalennuksen kieltämisen takia oluen hinnan on oltava sama ostipa sen pakkauksessa tai yksittäisenä pullona. Eli kyllä peksa oikeassa oli. Eli jos 8päkki maksaa 8€, niin yksittäinen pullo/tölkki on myytävä 1€:lla. Mäyräkoira saa maksaa sitten vaikka 20€ eikä siihen ole vastaan sanomista jos tarjous kerran koskee vain 8päkkiä...

Tuo 8-pack on tuollainen välimallin koko, eikä siitä lasketa mitään yksittäisiä kappalehintoja ellei se ole suurin myytävä pakkauskoko kyseisessä kaupassa. Tuolta lisää asiasta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuo 8-pack on tuollainen välimallin koko, eikä siitä lasketa mitään yksittäisiä kappalehintoja ellei se ole suurin myytävä pakkauskoko kyseisessä kaupassa. Tuolta lisää asiasta.

Ei sillä pakkauskoolla ole mitään väliä, se yksikköhinta on siina 8-packin hintalapussa ilmoitettava ja yksittäinen tölkki on lain mukaan hinnoiteltava sen mukaan.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo 8-pack on tuollainen välimallin koko, eikä siitä lasketa mitään yksittäisiä kappalehintoja ellei se ole suurin myytävä pakkauskoko kyseisessä kaupassa. Tuolta lisää asiasta.
Ei sillä ole mitään väliä, onko 8-pack suurin myytävä monipakkaus. Vain sillä on merkitystä, millä monipakkauksella on pienin yksikköhinta. Ja sen yksikköhinnan mukaan siis määräytyy yksittäin ostettavan tölkin/pullon hinta. Erittäin informatiivinen sivu muuten tuo linkittämäsi.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Jos liike saa jatkaa aukioloa vielä kello 21:n jälkeen, tulee mahdollisuus alkoholijuomien haltuunottoon lopettaa kello 21."[/I] Paino sanoilla mahdollisuus haltuunottoon.
Kampin Lidl on joka päivä auki klo 22.00 asti. Juomille ei ole mitään lukittavaa paikkaa, vaan ne bisset ja siiderit ovat kenen tahansa haltuunotettavissa vaikka klo 21.50. Kassat sitten vaan toteavat, että klo 21 jälkeen ei myydä.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Pakko kertoa tällainen juttu, vaikka tapahtumasta onkin vähän jo aikaa.

Tuossa talvella kävi sellainen juttu, että kun piti perjantaina lähteä autolla vähän pidempään reissuun, niin torstaina aamupäivällä alkoi vasemmalta edestä jarrut krähisemään. Noh, lähdin heti sitten kyselemään näistä isommista autokorjaamoista, että josko sais torstai-illalle tai perjantaiaamulle pikaista huoltoa, niin vois sitten perjantaina lähteä reissuun ilman huolta siitä, että vanteet menis jarruttaessa piloille kuluneiden osien takia.

Täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että tuli vähän epätodellinen olo, kun vapaiksi ajoiksi annettiin vasta seuraavan viikon torstaita ja siitä eteenpäin. Yritin vielä nätisti esittää asian, että kun seuraavana päivänä tarvis lähteä pitkälle reissulle, niin ei viittis loppuunkuluneilla jarruilla lähteä ajelemaan. Jopa oman merkin "virallisessa" korjaamossa vastaus oli sama.

Ei siinä sitten mitään, päätin seuraavaksi käydä katselemassa näitä yksityisiä toiminimikorjaamoja, että jos niissä löytyis pieni väli vaihtaa ees kuljettajan puolelle levyt ja palat, voisin jopa maksaa ekstraa. Alkoi jo vähän loppua toivo asian suhteen, kun missään ei ollut aikaa tuollaisella pikahälytyksellä. Muuten olisin voinut itsekin vaihtaa, mutta työpäivä oli iskemässä päälle, eikä ollut hallia käytettävissä (ja ulkona oli suhteellisen mukavat pakkaslukemat).

Sitten päätin käydä kysymässä yhdessä "ei niin hohtoisen näköisessä" firmassa ja sain vastauksen: "Tottakai mä sua nyt ton kanssa autan. Vedän vaan pidemmän illan, ni ehdin saada sen huomiseks valmiiks, eikä sun mitään ekstroja siitä tarvi maksaa". Olin kyllä vähän aikaa täysin äimänä ja hämmennys vaan lisääntyi, kun kaveri heitti mut siitä sitten vielä työpaikallekin, ettei tarvinnu kyytiä tilailla. Aamulla, kun hain sitten autoni sieltä, niin kaveri vaan totes, että oli toisella puolella ollu kans lähellä loppumista, niin vaihto sitten molemmille puolille levyt ja palat. Näytti vielä vanhat osat, niin sain itsekin katsoa ja todistaa, että ei niillä enää pitkälle ois ajeltu järkevästi.

Koko hommasta, siis kaikesta tästä, oli laskutus 155€ ja vielä kuitilla! En oikeasti meinannut uskoa koko hommaa, mutta niin se vain piti paikkansa. Maksoin tuon summan sitten ilomielin ja koska oikeasti olin saanut erittäin hyvää ja loistavaa palvelua, niin annoin kaverille lompakossani olleet 40€ hyvän miehen lisää. Näin kumpikin pääsi aloittamaan viikonlopun erittäin hyvillä mielin. Ja tämän tapauksen seurauksena olenkin sitten huoltanut autoni ko. firmassa myös seuraavat kaksi kertaa ja olen ollut täysin tyytyväinen kaikkiin huoltotöihin.

Ymmärrän kyllä, että nykyään on autokorjaamoilla paljon asiakkaita ja tiukat aikataulut, mutta mihin tämä maailma on menossa? Tässä oli oikeesti kyseessä hätätapaus, eikä silti aiheuttanut mitään liikehdintää mihinkään suuntaan. Ihan oikeasti, jotenkin huolestuttaa tällainen suuntaus, että täytyy ennakoida yli viikon päähän jo tulevatkin viat. Noh, merkkikorjaamolle en tule ainakaan enää autoani viemään, enkä myöskään näihin muihin isompiin liikkeisiin. Jos -04 vuosimallin autoni jälleenmyyntihinta siitä kärsii, ettei ole merkkihuollossa huollettu, niin kärsiköön. Menen tässä kyllä täysin palvelun perässä.
 

Nurmisaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ranska
Ymmärrän kyllä, että nykyään on autokorjaamoilla paljon asiakkaita ja tiukat aikataulut, mutta mihin tämä maailma on menossa? Tässä oli oikeesti kyseessä hätätapaus, eikä silti aiheuttanut mitään liikehdintää mihinkään suuntaan. Ihan oikeasti, jotenkin huolestuttaa tällainen suuntaus, että täytyy ennakoida yli viikon päähän jo tulevatkin viat. Noh, merkkikorjaamolle en tule ainakaan enää autoani viemään, enkä myöskään näihin muihin isompiin liikkeisiin. Jos -04 vuosimallin autoni jälleenmyyntihinta siitä kärsii, ettei ole merkkihuollossa huollettu, niin kärsiköön. Menen tässä kyllä täysin palvelun perässä.

Taidat tuossa alussa kertoa mistä tässä hommassa on nykyisin nimi. Suuremmissa yksiköissä autokorjaajat ovat vain töissä siellä, korjaajien työaika alkaa noin 8.00 ja päättyy noin 16.00 plusmiinus 2 tuntia. Koska korjaajat eivät firmaa omista, ei heidän päänsärkynsä ole jos yksittäinen auto ei tule korjatuksi samantien.

Ratkaisuksi voisi tarjota esim pikalisää, eli todella pikainen huolto maksaa ylimääräistä. Tapauksissa jossa korjaajien työaika loppuu kun se loppuu, siitä ei tietenkään ole apua. Pienistä yksiköistä voi juuri sen takia saada joustavampaa palvelua.

Onko kakkosautoillakin vaikutusta asiaan. Että jokaisella joka oikeasti tarvitsee autoa välttämättä on ykkösauto ja vara-auto, jolloin sen ykkösauton huollolla ei niin kiire ole.

Asialla onnellinen loppu kuitenkin, itsekin pyrin suosimaan hyvää palvelua. Pelkkä oma panokseni on valitettavan pieni, sen takia muiltakin kaipaisi samaa.
 

Rocco

Jäsen
Kampin Lidl on joka päivä auki klo 22.00 asti. Juomille ei ole mitään lukittavaa paikkaa, vaan ne bisset ja siiderit ovat kenen tahansa haltuunotettavissa vaikka klo 21.50. Kassat sitten vaan toteavat, että klo 21 jälkeen ei myydä.
Tässä onkin sitten kiva tilanne, jos olet kassalla 21.05, olet tullut myymälään vaikka 20.45, ja kassa sanoo ettei myy. Periaatteessa on tuohon 22.00. asti oikeus vaatia myymälää myymään oluet, koska heillä ei ole mitään keinoa valvoa oletko tullut myymälään ennen 21.00. ja olet oikeutettu ostamaan oluet.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tässä onkin sitten kiva tilanne, jos olet kassalla 21.05, olet tullut myymälään vaikka 20.45, ja kassa sanoo ettei myy. Periaatteessa on tuohon 22.00. asti oikeus vaatia myymälää myymään oluet, koska heillä ei ole mitään keinoa valvoa oletko tullut myymälään ennen 21.00. ja olet oikeutettu ostamaan oluet.

Nyt mennään mutulla, mutta olettaisin kaupalla olevan vapauden määrittää itse myyntiajat lain puitteissa. Siinä on vaikea vaatia, jos kauppias on päättänyt alkoholijuomien myynnin loppuvan 21 tasan. Samalla tavalla voisihan kauppa määrittää ettei alkoholia myydä enää seiskan jälkeen ollenkaan. Jos ei kelpaa, niin voi vaihtaa kauppaa.
 

Rocco

Jäsen
Nyt mennään mutulla, mutta olettaisin kaupalla olevan vapauden määrittää itse myyntiajat lain puitteissa. Siinä on vaikea vaatia, jos kauppias on päättänyt alkoholijuomien myynnin loppuvan 21 tasan. Samalla tavalla voisihan kauppa määrittää ettei alkoholia myydä enää seiskan jälkeen ollenkaan. Jos ei kelpaa, niin voi vaihtaa kauppaa.
Ei ole aivan niin yksinkertainen juttu. Kun tulet myymälän tiloihin, sinun asiakassuhteesi alkaa sillä hetkellä, ja jos olet asiakkaana ja saat kouraasi olutta 20.58, lain mukaan olet oikeutettu ostamaan sen vaikka kello olisikin 21.30. Jos kauppa sanoo, että myynti loppuu klo 21.00, asiakassuhteesi kauppaan on alkanut jo aiemmin. Ostohetkihän sitä ei määrää, vaan se milloin olet myymälään tullut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ole aivan niin yksinkertainen juttu. Kun tulet myymälän tiloihin, sinun asiakassuhteesi alkaa sillä hetkellä, ja jos olet asiakkaana ja saat kouraasi olutta 20.58, lain mukaan olet oikeutettu ostamaan sen vaikka kello olisikin 21.30. Jos kauppa sanoo, että myynti loppuu klo 21.00, asiakassuhteesi kauppaan on alkanut jo aiemmin. Ostohetkihän sitä ei määrää, vaan se milloin olet myymälään tullut.
Eikö kauppa saa itse päättää kenelle myy ja mitä ja koska? Vaikka ihan mielivaltaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös