Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 940 465
  • 6 860

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Jos tuo perintään meno johtui sähköyhtiön virheestä, siis että loppulaskulla ei ollut kaikkia laskuja, kuten olisi pitänyt, niin kyllähän se on firman asia hoitaa perintäkulut. Itsellä elisa aikanaan mokasi oikein huolella laskujen kanssa (noin puolelta vuodelta maksetut laskut yhtäkkiä perinnässä, ja sitten vielä uusi, maksettu lasku, kun ei muistettu peruuttaa perintää, vaikka oli luvattu), enkä todellakaan joutunut maksamaan mitään kuluja.

Itse olin silloin yhteydessä myös perintäfirmaan, ja sieltä sain viime vahvistuksen asialle elisasta johtuneen väännön jälkeen. Kannattaa olla siihen suuntaan yhteydessaä, ja ilmoittaa kyseessä olevan yhtiön virhe, koska eihän sitä siellä välttämättä muuten edes tiedetä, ja haluavat maksun palvelustaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Soitin saunalahden asiakaspalveluun kun oma.saunalahti.fi sivulta ei löytynyt tietoa kuinka pitkä minun määräaikainen tuplalaajakaista-sopimus on. No puheluun vastattiin n. 10s kuluessa mistä pisteet toki saunalahdelle mutta ensimmäinen asiakaspalvelija väitti ettei minun sopimus ole määräaikainen ollenkaan. No kysyin liittymätyypin vaihtoa jolloin minut yhdistettiin myynnin puolelle. Sieltä sitten kysyin voinko vaihtaa halvempaan tuplalaajakaista-liittymään niin vastauksena oli että minulla on vielä vuosi määräaikaista sopimusta jäljellä! Että sellaista tällä kertaa.

-Tinke-80
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minulle kävi Elisan shopissa syyskuun alussa niin, että kun yritin irtisanoa 384 kb mokkulaliittymäni, jonka kaksivuotiskausi loppui 15.10.2010, niin shopin työntekijä ei suostunut ottamaan irtisanomista vastaan. koska olin kuulemma liian aikaisin asialla. Vaadin, että esim. kirjoitan hänelle allekirjoitetun lapun, jonka perusteella hän jossain vaiheessa ennen 15.10.2010 hoitaa asian niin, ettei minun tarvitse juosta Elisan kaupassa kyselemässä oikeaa irtisanomisen ajankohtaa useammin kuin tuon yhden kerran, jolloin olin paikanpäällä. Olin vielä syys-lokakuun vaihteessa pari viikkoa ulkomailla. jolloin irtisanominen olisi saattanut jäädä pois mielestä. Kaupan työntekijä ei suostunut irtisanomis-pyyntööni. Sanoin hänelle, ettei hän nyt suostu hoitamaan työtehtäviään, joka on huonoa asiakaspalvelua. Tämän jälkeen Elisa shopin työntekijä menetti malttinsa ja pyysi minua poistumaan kaupasta. Sanoin, että en poistu ja pyysin häntä vielä kerran hoitamaan asiani ilman, että minun tarvitsee tulla uudestaan Elisan kauppaan. Vastaukseni jälkeen työntekijä uhkasi kutsua vartijat paikalle ja he heittävät minut ulos koko kauppakeskuksesta, jos en poistu myymälästä heti. Ymmärsin, että hän on tosissaan ja poistuin Elisan kaupasta ns. häntä koipien välissä ulos. Vakuutan vielä, että olin korkeintaan tiukka pyynnössäni irtisanoa mokkulaliittymä ja puhuin asiallisesti (= Suomeksi, en kiroillut).

Tämän tapauksen jälkeen hoidin irtisanomisen Elisan nettisivujen kautta, jossa sekään ei ollut onnistua. Lähettelin viestejä, jossa kysyttiin henkilötunnustani ja muuta sellaista, joka ei liittynyt mitenkään tahtooni irtisanoa mokkulaliittymä ja ei oikeastaan millään suostuttu edes keskustelemaan liittymän irtisanomisesta ennen kuin n. kolmannessa mailissa. Lopulta Elisa suostui netin kautta tehdyn kirjeenvaihdon jälkeen ymmärtämään, että en halua jatkaa hitaan mokkulaliittymäni käyttöä, kun ollut tullut hankittua jo nopeampikin versio toiselta operaattorilta ja sain 5.11.2010 vahvistuksen kirjeenä, että Elisan 384 kb mokkulaliittymä on irtisanottu, eikä sitä irtisanottua liittymää näkynyt enää viimeisessä laskussanikaan. Siirsin tämän tapahtumaketjun jälkeen tietysti lähes kaikki kännykkä- ja nettiliittymäni toiselle operaattorille ja jätin Elisaan vain yhden kännykkäliittymän, koska sain sieltä siihen ilmaista puheaikaa 10 euroa/kk kymmeneksi kuukaudeksi, enkä puhu paljon puheluita kännykällä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tämän tapauksen jälkeen hoidin irtisanomisen Elisan nettisivujen kautta, jossa sekään ei ollut onnistua. Lähettelin viestejä, jossa kysyttiin henkilötunnustani ja muuta sellaista, joka ei liittynyt mitenkään tahtooni irtisanoa mokkulaliittymä ja ei oikeastaan millään suostuttu edes keskustelemaan liittymän irtisanomisesta ennen kuin n. kolmannessa mailissa.

Niin, hetua ja muita tietoja kysellään siksi, ettei henkilö A voi irtisanoa toisen nimissä olevaa palvelua sähköpostin välityksellä ja täten tehdä kiusaa henkilölle B. Muutoinkaan asioista ei keskustella "syventävällä" tasolla ennen kuin henkilöllisyydestä on varmistuttu, nimim. kokemusta vakuutusalalla jossa aina ihmiset jaksoivat itkeä kun pitää kaikkia tietoja kertoa...
 

Veijari

Jäsen
On tullut todistettua melkoista esitystä tässä jo muutaman viikon ajan eri operaattorien välillä.

Edustamani yritys on tähän asti toiminut DNA:n verkossa sekä internetin, että puhelimien osalta. Toimistomme osoitteen vaihtumisen myötä oli kaikki vaihdettava koska uusiin tiloihin ei saada DNA:n ADSL:ää, joten samalla laitettiin vaihtoon myös puhelinoperaattori, jotta laskut tulisivat yhdestä ja samasta paikasta. Käännyttiin Elisaan jolta saatiin edullisin kokonaistarjous. Nyt muutaman viikko on uudessa osoitteessa on jo eletty Elisan väliaikaisten 3G-mokkuloiden kanssa koska Elisa ei saakaan toimitettua ADSL:ää ko. osoitteeseen. Kävi ilmi että kyseessä Soneran hallinnoimaa aluetta ja Elisa/Sonera eivät pääse yhteisymmärrykseen Elisan nettiyhteyden toimittamisesta Soneran omistamien kuitujen kautta.

Kun samaan lisätään DNA:n spedeily puhelinliittymien siirtojen kanssa on melkoinen soppa valmis. Mm kun DNA:n netti- ja puhelinliittymiä irtisanottiin, ei saman asiakaspalvelijan kautta pystynyt molempia tekemään vaan ensin piti soittaa nettipuolen aspaan irtisanoakseen nettiliittymän ja sen jälkeen gsm-puolen aspaan tekemään numeroiden siirtoja. Näiden lisäksi on lähetelty moneen suuntaan kymmeniä eri sähköposteja kun kaikilla tuntuu olevan eri käsitykset irtisanomisajoista yms.

Nyt näyttää siltä että sopimukset Elisan kanssa karahtavat heti alkuunsa ja käännytäänkin Soneran puoleen joka pystyisi nettiyhteydet taloon toimittamaan ongelmitta (?). Aivan uskomatonta pelleilyä.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
On tullut todistettua melkoista esitystä tässä jo muutaman viikon ajan eri operaattorien välillä.

Edustamani yritys on tähän asti toiminut DNA:n verkossa sekä internetin, että puhelimien osalta. Toimistomme osoitteen vaihtumisen myötä oli kaikki vaihdettava koska uusiin tiloihin ei saada DNA:n ADSL:ää, joten samalla laitettiin vaihtoon myös puhelinoperaattori, jotta laskut tulisivat yhdestä ja samasta paikasta. Käännyttiin Elisaan jolta saatiin edullisin kokonaistarjous. Nyt muutaman viikko on uudessa osoitteessa on jo eletty Elisan väliaikaisten 3G-mokkuloiden kanssa koska Elisa ei saakaan toimitettua ADSL:ää ko. osoitteeseen. Kävi ilmi että kyseessä Soneran hallinnoimaa aluetta ja Elisa/Sonera eivät pääse yhteisymmärrykseen Elisan nettiyhteyden toimittamisesta Soneran omistamien kuitujen kautta.

Kun samaan lisätään DNA:n spedeily puhelinliittymien siirtojen kanssa on melkoinen soppa valmis. Mm kun DNA:n netti- ja puhelinliittymiä irtisanottiin, ei saman asiakaspalvelijan kautta pystynyt molempia tekemään vaan ensin piti soittaa nettipuolen aspaan irtisanoakseen nettiliittymän ja sen jälkeen gsm-puolen aspaan tekemään numeroiden siirtoja. Näiden lisäksi on lähetelty moneen suuntaan kymmeniä eri sähköposteja kun kaikilla tuntuu olevan eri käsitykset irtisanomisajoista yms.

Nyt näyttää siltä että sopimukset Elisan kanssa karahtavat heti alkuunsa ja käännytäänkin Soneran puoleen joka pystyisi nettiyhteydet taloon toimittamaan ongelmitta (?). Aivan uskomatonta pelleilyä.
En tiedä yrityspuolen sopimuksista, mutta ainakin yksityispuolella homma on toiminut varsin mallikkaasti, kun on antanut vanhan liittymän irtisanomisen uuden operaattorin tehtäväksi. Uusi operaattori haluaa uuden asiakkaansa mahdollisimman pian hoteisiinsa, joten eivät anna vanhan operaattorin vitkutella asian kanssa turhaan. Ainakaan meidän taloudessa ei ole ollut mitään ongelmia, eikä kyllä tuttavillakaan. Säästyy monelta itkulta hampaidenkiristykseltä, kun ei tarvitse itse noiden kanssa tapella.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Niin, hetua ja muita tietoja kysellään siksi, ettei henkilö A voi irtisanoa toisen nimissä olevaa palvelua sähköpostin välityksellä ja täten tehdä kiusaa henkilölle B. Muutoinkaan asioista ei keskustella "syventävällä" tasolla ennen kuin henkilöllisyydestä on varmistuttu, nimim. kokemusta vakuutusalalla jossa aina ihmiset jaksoivat itkeä kun pitää kaikkia tietoja kertoa...

Jos kysellään hetua ja annan sen, niin pitäisi suostua sen jälkeen seuraavassa mailissa keskustelemaan liittymän irtisanomisesta, eikä vetäytyä uudestaan "mikä on hetusi"-kysymyksen taakse. Samoin Elisan puhelinpalvelu on toivotonta, kun se on pilkottu niin pieniin henkilökunnan osaamisen osiin. Yksi henkilö osaa vastata vain yhteen kysymykseen, vaikka sinulla olisi 3-4 kysymystä samasta tuotteesta. sitten sinua pompotellaan puhelimessa henkilöltä toiselle ja saatat välillä päätyä takaisin sellaiselle henkilölle, jonka kanssa juttelit jo aikaisemmin ja hän oli jo myöntänyt, ettei tiedä asiastasi mitään.

Soneralla on taas se ihmeellinen automaatti-vastaaaja, jota veli fiftyeight taisi jo kerran kuvailla. Monotoninen koneääni kysyy: "Sano asiasi" ja siitä lähdetään eteenpäin, miten kone nyt sattuu ymmärtämään sanasi, jonka koneelle yrität mahdollisimman selkokielisesti sanoa.
 

pyhimys

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Soneralla on taas se ihmeellinen automaatti-vastaaaja, jota veli fiftyeight taisi jo kerran kuvailla. Monotoninen koneääni kysyy: "Sano asiasi" ja siitä lähdetään eteenpäin, miten kone nyt sattuu ymmärtämään sanasi, jonka koneelle yrität mahdollisimman selkokielisesti sanoa.

Alkuvuodesta itsellä reistaili netti ja piti silloin soitella Soneralle. Ainakin tuolloin tuosta automaatti-vastaajasta pääsi eroon, kun ei sanonut mitään. Oli vaan hiljaa eikä välittänyt siitä mitä se kysyi. Sen jälkeen yhdistettiin ihan oikealle ihmiselle.

Hieno systeemi. Voisiko tuota tuon paremmin hoitaakaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Alkuvuodesta itsellä reistaili netti ja piti silloin soitella Soneralle. Ainakin tuolloin tuosta automaatti-vastaajasta pääsi eroon, kun ei sanonut mitään. Oli vaan hiljaa eikä välittänyt siitä mitä se kysyi. Sen jälkeen yhdistettiin ihan oikealle ihmiselle.
- - -

Näinhän se tietysti käy mutta siinä kuluu aikaa. Toisaalta kun Soneran robotille sanoo "haista vittu", se vastaa ystävällisesti "selvä, nyt voit kertoa asiasi".
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Jälleen kerran laadukasta asiakaspalvelua Stockalla. Olin sunnuntaina Itiksen Stockalla ostamalla kummitytölle joululahjaa ja samantien naismyyjä tuli jeesaamaan. Löysin sopivan lahjan noin minuutissa ja lisäksi heillä oli ilmainen lahjojen paketointipalvelu, jossa palvelu oli todella ripeää.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieman nauratti tänä aamuna kun soittelin verovirastoon, kysyäkseni tili -ja viitenumeroa, voidaakseni maksaa hulppeat 44 euron mätkyt (muuton yhteydessä laput hukkuneet). Luuriin vastaili hieman varttuneempi naishenkilö jolle kerroin asiani, sekä hänen sitä pyytäessä, henkilötunnukseni. Olin kirjautunut myös verkkopankkiin ja sanoin hänelle että naputtelisin summan sekä muut maksutiedot, jos hän voisi nuo minulle puhelimitse ilmoittaa. Asiakaspalvelija alkoi hieman hätäisesti änkyttämään, että hän laittaisi maksutiedot postitse, ettei vain sano mitään viitenumeroita väärin, näin puhelimitse. Kun sitten kysyin, eikö sitä voisi hoitaa ihan tässä, kuului vastaus:

"Laitetaan nyt postissa vaan, pitäisi olla perillä huomenna, ellei sitten posti tunaroi ja kirje saavu myöhässä".

Eihän tuo nyt mikään iso asia ole, eikä mulla ole niin väliä miten nuo tiedot saan, mutta melko byrokraattista touhua kyllä.
 

J.Petke

Jäsen
"Laitetaan nyt postissa vaan, pitäisi olla perillä huomenna, ellei sitten posti tunaroi ja kirje saavu myöhässä".

Eihän tuo nyt mikään iso asia ole, eikä mulla ole niin väliä miten nuo tiedot saan, mutta melko byrokraattista touhua kyllä.

Tuntien suomalaiset niin iso osa niistä olisi tietenkin laittanut tämän virkailijan syyksi sen, että kirjoitti silloin itse väärin tai jos vaikka virkailija olisikin vahingossa sanonut väärin. Sitten olisi syttynyt sota viivästyksistä ja korvauksista. Lopulta asiakas olisi vaatinut hukkaan menneestä ajasta 100€ korvausta. Niin ja puhelinlasku olisi pitänyt maksaa myös.

Tämä on siis sama kansa joka tekee myös niin kun ei tiedä veromaksun viitenumeroa niin he käyttävät naapurin viitenumeroa jonka naapuri on auliisti antanut helpottaakseen asiaa.

Tiedän ettet sinä olisi tehnyt näin mutta valitettavan moni ihminen toimii juuri näin.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Sonera on täyttä paskaa

Tilasin tuon Soneran 24 megasen laajakaistan, johon saa urhototalin maaliskuuhun asti ilmatteeksi. Onnen pekka olin.

Niin, tein tilauksen 28.10 ja varasin laajakaistan asennuksen 11.11 kello 9-14. 10.11 tuli vielä viesti, että muistithan että tullaan asentelemaan. No vitut sieltä ketään tullut. Soneralla kuulemma jotai kipuja ja niiden PITI ilmottaa että voi mennä pahimmas tapauksessa marraskuun loppupuolelle. Olen sinne nyt viikottain soitellut ja kysellyt, mutta ei niiden touhusta näytä tulevan mitään.

Huomenna perutaan tilaus. Ihme harrastajia kunnei yhtä laajakaistaa pysty toimittamaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tilasin tuon Soneran 24 megasen laajakaistan, johon saa urhototalin maaliskuuhun asti ilmatteeksi. Onnen pekka olin.

Niin, tein tilauksen 28.10 ja varasin laajakaistan asennuksen 11.11 kello 9-14. 10.11 tuli vielä viesti, että muistithan että tullaan asentelemaan. No vitut sieltä ketään tullut. Soneralla kuulemma jotai kipuja ja niiden PITI ilmottaa että voi mennä pahimmas tapauksessa marraskuun loppupuolelle. Olen sinne nyt viikottain soitellut ja kysellyt, mutta ei niiden touhusta näytä tulevan mitään.

Huomenna perutaan tilaus. Ihme harrastajia kunnei yhtä laajakaistaa pysty toimittamaan.


Omakohtaisia kokemuksia:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=3288957&postcount=2737
ja seuraava viesti. Joissain muissakin ketjuista, mm. Urho-tv-ketjussa taitaa olla jatkoa.

Lyhyesti meillä meni niin että a) asennus oli kaksi viikkoa myöhässä b) UrhoTotal alkoi kunnolla toimia vasta n. kahden viikon päästä siitä, kun yhteysnopeutta säädettiin ja kokeiltiin.

Nyt on toiminut 99,5% varmuudella, eilenkin pelit 100% ilman pikselöintiä tai pätkimistä. Tyytyväinen olen itseeni kun en luovuttanut, nyt on kiva katsella HIFKin vieraspelit kotisoffalta.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Alkoi pikkuisen jurppiin, kun olen yrittänyt saada yhteyttä Vaasassa toimivaan Multitronic:iin. Tarvitsisin ennen ostoa tietoa yhdestä tietokoneohjelmasta.

No soitin heille ja automaatti pyysi valitseen yksi suomenkieleiselle palvelulle jne jne. No puhelu soi ja spoi ja ilmeisesti siirtyi alanumerosta toiseen.

Lopulta paikallinen sitä toista kieltä puhuva vastasi minulle. Kun koitin selittää asiaani niin hemmo totesi että se ja se soittaa ihan juuri takaisin ja löi luurin korvaan. Sekin vähä tuli niin aneemisella suomella että morjens.

Perhana, jos ruåtsinkieliset haluaa palvelun ruåtsiksi niin minä haluan suomeksi.
Nyt olen koittanut muutaman kerran sinne soittaa, vaan kukaan ei vastaa mitään. Paska pulju.
 
Tele FInland

Päivittelin joku aika sitten liittymääni.Kyselin että olisko mobiilinetissä tapahtunut mitään muutosta sieltä tuumattiin että hinta ja nopeus on pysynyt samana. Vaihdoin liittymän ja olin siinä uskossa että liittymä tyypin saa vaihtaa maksutta toiseen.

Tuli puhelinlasku oli veloitettu liittymän vaihdosta rahaa ja olemattomia viivästysmaksuja.
Soittelin asiakaspalveluun ja kerroin asiani.Kaveri ihmetteli tapahtunutta.Netin hinta oli tullut puolella alas ja se vaihdettiin heti.Omistan 2 liittymää molemmat hinnat puolitettiin,toinen 6kk ja toinen 8 kk ajaksi.Aika hyvät hyvitykset pikku mokien takia.

Olin erittäin tyytyväinen saamaani palveluun.Myös kaveri joka oli puhelimessa hoiti asiansa mallikkaasti.
 

Rocco

Jäsen
Alkoi pikkuisen jurppiin, kun olen yrittänyt saada yhteyttä Vaasassa toimivaan Multitronic:iin. Tarvitsisin ennen ostoa tietoa yhdestä tietokoneohjelmasta.

No soitin heille ja automaatti pyysi valitseen yksi suomenkieleiselle palvelulle jne jne. No puhelu soi ja spoi ja ilmeisesti siirtyi alanumerosta toiseen.

Lopulta paikallinen sitä toista kieltä puhuva vastasi minulle. Kun koitin selittää asiaani niin hemmo totesi että se ja se soittaa ihan juuri takaisin ja löi luurin korvaan. Sekin vähä tuli niin aneemisella suomella että morjens.

Perhana, jos ruåtsinkieliset haluaa palvelun ruåtsiksi niin minä haluan suomeksi.
Nyt olen koittanut muutaman kerran sinne soittaa, vaan kukaan ei vastaa mitään. Paska pulju.
Kotisivutkin aukeavat ensimmäiseksi ruåtsinkielellä. Paikka on minun boikotissa.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hauska episodi postissa. Tässä jouluviikolla siellä asioin ja sanoin tiskillä tiukkana seisoneelle hemmolle, että tämä pitäisi saada huomiseksi Turkuun. Kaveri vilkaisi hieman ihmetellen ja päivitteli "jaa-a, ei kyllä ehdi pikakirjeenäkään". Katselin vain ilmeettömänä, enkä ehtinyt mitenkään reagoida, kun kaveri kysyi viereiseltä kollegaltaan iäkkäämmältä naiselta, että ehtiikö pikana Turkuun. Nainen vuorostaan vastasi tälle hieman ihmetellen "tottakai ehtii". Niinpä pistettiin kuljetus menemään.

Suhteellisen huvittava tapaus. Ei tietenkään juuri yllättänyt, että heebo lähestyi asiaa "ei tää tuu onnistumaan"-asenteella.
 

Theone

Jäsen
Hauska episodi postissa... Katselin vain ilmeettömänä, enkä ehtinyt mitenkään reagoida...

Mack on selvästi käyttänyt vanhaa tonninseteli -taktiikkaa, kyllähän tuossa taipuu jokainen ja postinkulkukin nopeutuu.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Olipa taas kerran varsin nihkeää meininkiä VR:n ravintelivaunussa. No joo, olihan siellä täyttä ja varmasti työ ei mitään varsinaista herkkua tuolloin ole, mutta toisaalta ihan samanlainen elämäänsä kyllästyneiden vittumaisten tanttojen leikkikenttä tuo vaunu on normaalistikin.

Tiskillä 20 minuutin jonotuksen jälkeen tilasin kahvin ja tuopin, mutta epäonnekseni satuin huomaamaan Iltasanomien olevan vielä tarjolla siinä vaiheessa, kun muori oli jo lyönyt korttimaksun menemään. Tästä alkoi sättiminen, että miksen ollut voinut ottaa lehteä samalla kertaa ja kuinka nyt jono seisoo. Annoin ripityksen mennä toisesta korvasta ulos, mutta jälkeeni tullut pienen lapsen äiti sai kyllä vielä tylympää kohtelua, kun erehtyi kysymään voisiko vauvan ruokaa lämmittää mikrossa hetken. Ei kuulemma voinut, kun taas jono olisi seisonut ja ei kuulu muutoinkaan toimenkuvaan. En todellakaan ole mitään lapsi-ihmisiä, mutta silti, mitä vittua? Onneksi ohi kulkenut konnari tajusi puuttua tähän ja lapsi sai ruokansa.

Perinteiseen tapaan tädit myös partioivat täyteen ammutussa vaunussa häätämässä ihmisiä, jotka olivat juoneet esim. kaljansa puolilleen, jotta maksaville asiakkaille saadaan tilaa. Eikös sitä juuri ole sen oluensa maksanut? Tosin samaa on meininki tyhjässäkin vaunussa. Muistan, kun joskus kassarouva tuli tivaamaan kahta matkalippua, siis minulta ja vieressä penkillä nököttävältä kassilta, kun kerran vie kuulemma asiakaspaikan. Ja koko vaunussa taisi olla 5-6 ihmistä... .. .
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Olipa taas kerran varsin nihkeää meininkiä VR:n ravintelivaunussa.

Tuossa muutama hyvä esimerkki, minkä takia yritän junalla matkustaessani vältellä ravintolavaunua. Jos olutta junassa haluan juoda, ostan sen tölkkimuodossa asemalta ja juon paikallani. Nimittäin ravintolavaunu on useimmiten niillä välimatkoilla, joita käytän (Jkl-Tre, Jkl-Hki) pullollaan rasittavia teinejä, naama norsunvitulla möllöttäviä työntekijoitä, kyttääviä vanhoja muoreja ja ehkä pahimpana ryhmänä epäonnistuneet muusikonretaleet, joille on viimeiset 15 vuotta maistunut jaloviina enemmän kuin kraanavesi. Jotenkin onnistun aina matkustamaan juuri niillä vuoroilla, joille lippunsa varaa myös näitä alkoholisteja, joista joka toinen on nuorena hävinnyt kalkkiviivoilla bändikisassa popedalle/hurriganesille/hanoille, ja elämä olisi tottakai aivan toisenlainen jos kisa olisi silloin voitettu. Ja tarinaa on pakko tulla aina kertomaan minulle. Uudestaan ja uudestaan jokaisen tupakkavaunussa käynnin jälkeen. Perhana, tästä lähtien matkustan henkilöautolla.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Eilen kuusiostoksilla sain hyvää palvelua. Kaupat oli jo tehtynä ja menin avaamaan autosta takakoppaa, johon kuusen meinasin laittaa. Silloin huomasin takakopan olevan jäätynyt kiinni, eikä auennut millään. Oikeastaan ennen kuin edes ehdin kauppiaalle sanoa, että täytyykin kuusi laittaa takapenkille, totesi myyjä, että nyt on sen verran hiljaista tässä, että hän voi tulla tuomaan sen omalla autollaan. Niin myyjä sitten ajoi minun autoni perässä kotiini. Täytyy vielä todeta myyjän olleen yksin myyntipaikallaan, joten hän jopa saattoi jonkun asiakkaan menettää kotiinkuljetuksen aikana.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi


Onhan se jouluruuhka stressaavaa muttei se todellakaan ole mikään syy alkaa vittuilemaan ja töykeilemään maksaville asiakkaille. Olisit antanut myyjälle kunnon verbaalisen opetuksen niin ei ehkä olisi sitten avautunut seuraavalle siitä safkan lämmityksestä...

Tää on niin VR.n touhua, kun ei ole kilpailua niin sama se miten palvellaan. Koitan aina ja ikuisesti välttää tuon puljun kanssa asiointia kun ne kerran ei hommiaan osaa.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tää on niin VR.n touhua, kun ei ole kilpailua niin sama se miten palvellaan. Koitan aina ja ikuisesti välttää tuon puljun kanssa asiointia kun ne kerran ei hommiaan osaa.

Ei ole VR:n vika tämä, koska myynti on ulkoistettu. Mutta jos nimimerkki DAF lukee tätä ketjua, niin meidän reklamaatio kehnosta palvelusta ravintolavaunussa sai aikaan sen, että saimme kaikki kirjeen, jossa pahoiteltiin myyjän töykeyttä ja todettiin, että "myyjä ei ole enää yhtiömme palveluksessa". Silloin tuli melkein paha mieli, että saimmeko jonkun irtisanottua?

Vuosi oli... hmmm... -98?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös