Koulukadun ABC:n Hesburger, Turku. Lähdettiin iltalautalla Tukholmaan, ja poika oli kysellyt jo reissun aikana aiemmin Heseen menoa, joten luvattiin se tuohon lähtöiltaan, kun joka tapauksessa piti jotain ottaa iltapalaksi.
Porukkaa ei ihmeemmin ollut, ja tulimme reilu tunti ennen terminaalin deadlinea paikalle, mutta ei sitten tajuttu, että taululla oli tilauksia aikamoinen kasa ilmestynyt siinä meidän ähmyillessämme tilaustamme monitorin äärellä. No, eiköhän tuo tuolta tule, tuumattiin ja valittiin pöytäryhmä odotteluun.
Kello siinä juoksi, ja pikkuhiljaa alkoi tuntua siltä, että alkaa tulla kiire syödä. Vaimo kävi kysäisemässä tilauksen perään, joka olikin jäänyt Foodora-tulvan alle. Sattui vuoropäällikkö palvelemaan häntä ja sen kummemmin kyselemättä lupasi ohittaa jonon välittömästi ja palauttaa rahat. No, meille olisi riittänyt ruoat mukaan ja hytissä syöminen, mutta ihan pelisilmää hän osoitti ratkaisullaan, pahoittelujen kera tietenkin.
Vaan eipä siinä, ehdittiin latailla autoakin vähän pidempään ja saatiin ilmaiset ateriat. Lopulta hyttiinkin ehdittiin hyvissä ajoin ja kiva yllätys oli, kun pussin pohjalla oli vielä pieni lahjakortti juniorille kesää varten.
Mutta kokonaisuudessaan hyvä osoitus siitä, miten asiakas kannattaa voidella noissa tilanteissa. Kirjoittaisin varmasti hiukan erisävyistä tekstiä nyt, jos tiskillä olisi alettu selitellä jotain tuubaa ja oltaisiin pahimmillaan lähdetty sieltä maksaneena ilman safkoja kiireellä satamaan.
Elikkäs hyvä, sinä Koulukadun ABC:n Hesen nuori miespuolinen vuoropäällikkö tiistaina 2.1. joskus kasin aikoihin!