Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 210
  • 7 119

Veijari

Jäsen
Lähetin jonkin aikaa sitten työaiheista postia Tampereelle eräälle firmalle Näsilinnankadulle. Perjantaina ihmettelin kun postista tuli sama kuori palautuksena ja päällä oli tarra jossa luki "epäselvä osoite".

Tavasin moneen kertaan osoitteen että kyllä se aika selvällä suomen kielellä on kirjoitettu, tarkistin vielä netistä että ko. firma on kyseisessä osoitteessa. No tässä kohtaa huomasin että olin laittanut väärän postinumeron. Olin laittanut 33100 kun olisi pitänyt olla 33200.

Siis eikö perkele posti löydä perille tuollaisen pienen virheen vuoksi? Onko Tampereella montakin Näsilinnakatua että jakelijan on ollut pakko palauttaa kirje lähettäjälle vai olisiko kenties kyseessä vittumainen ja ns. pilkkua nussiva työntekijä siellä maanmainiossa Itellassa?

Kyllä itse muistan saaneeni postikortteja jostain toiselta puolelta maapalloa jossa on ollut pelkkä kaupunki ilman postinumeroa ja silti on löytänyt perille.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Lähetin jonkin aikaa sitten työaiheista postia Tampereelle eräälle firmalle Näsilinnankadulle. Perjantaina ihmettelin kun postista tuli sama kuori palautuksena ja päällä oli tarra jossa luki "epäselvä osoite".

Tavasin moneen kertaan osoitteen että kyllä se aika selvällä suomen kielellä on kirjoitettu, tarkistin vielä netistä että ko. firma on kyseisessä osoitteessa. No tässä kohtaa huomasin että olin laittanut väärän postinumeron. Olin laittanut 33100 kun olisi pitänyt olla 33200.

Siis eikö perkele posti löydä perille tuollaisen pienen virheen vuoksi? Onko Tampereella montakin Näsilinnakatua että jakelijan on ollut pakko palauttaa kirje lähettäjälle vai olisiko kenties kyseessä vittumainen ja ns. pilkkua nussiva työntekijä siellä maanmainiossa Itellassa?

Kyllä itse muistan saaneeni postikortteja jostain toiselta puolelta maapalloa jossa on ollut pelkkä kaupunki ilman postinumeroa ja silti on löytänyt perille.
Olisihan tuon pitänyt perille mennä. Lajittelijalla ollut huonompi päivä ja laittanut palautuksiin sen sijaan, että olisi nakannut tuon oikean postinumeron koriin.

Aikoinaan kokeiltiin millaisilla tiedoilla posti perille menee. Perille meni mm. seuraavat lähetykset:

Johtaja XXXX (nimi vähän sinne päin, mutta väärin)
Pizzeria XXXX:n yläkerrassa
Tervakaupunki

Herra XXXX (pelkkä sukunimi)
Syynimaa, formulaverhot ikkunassa
Uuleopori

Molemmat yllämainitut kortit menivät perille, tosin pienellä viiveellä verrattuna hieman täsmällisempiin osoitetietoihin.

Kun täällä on enimmäkseen esimerkkejä kurjasta tai todella kurjasta paklvelusta, täytyy välillä antaa ruusujakin. Fixus Tampere Lielahti. Soittelin liikkeeseen lauantaina kyselläkseni erästä työkalua. Kaveri totesi kyseisen tuotteen löytyvän, mutta samalla suositteli toista kampetta, joka soveltuu tarpeisiini paremmin. Myyjä kävi vielä asioikseen mittaamassa, että tuote on varmasti juuri se mitä tarvitsen. Emäntäväki oli niillä kulmilla liikenteessä, joten sanoin hänen tulevan hakemaan tavarat. Kamat olikin sitten kerätty valmiiksi tiskin taakse, joten muijan ei tarvinnut yrittääkään selittää mitä tarvitaan.

Myyjän suosittelema tuote oli kaiken hyvän päälle yli puolet halvempi kuin kyselemäni tuote, joten kyse oli todellakin halusta palvella, ei yrittää rahastaa asiakasta suosittelemalla jotain muuta kuin asiakas kyselee.
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lähetin jonkin aikaa sitten työaiheista postia Tampereelle eräälle firmalle Näsilinnankadulle. Perjantaina ihmettelin kun postista tuli sama kuori palautuksena ja päällä oli tarra jossa luki "epäselvä osoite".

Tavasin moneen kertaan osoitteen että kyllä se aika selvällä suomen kielellä on kirjoitettu, tarkistin vielä netistä että ko. firma on kyseisessä osoitteessa. No tässä kohtaa huomasin että olin laittanut väärän postinumeron. Olin laittanut 33100 kun olisi pitänyt olla 33200.

Siis eikö perkele posti löydä perille tuollaisen pienen virheen vuoksi? Onko Tampereella montakin Näsilinnakatua että jakelijan on ollut pakko palauttaa kirje lähettäjälle vai olisiko kenties kyseessä vittumainen ja ns. pilkkua nussiva työntekijä siellä maanmainiossa Itellassa?

Kyllä itse muistan saaneeni postikortteja jostain toiselta puolelta maapalloa jossa on ollut pelkkä kaupunki ilman postinumeroa ja silti on löytänyt perille.
Veikkaisin, että syy olisi Itellan uusi postinlajittelujärjestelmä. Linkin takana aiheesta lisää. -->http://www.digitoday.fi/data/2011/01/10/robotti-lajittelee-postisi/2011318/66
 

Veijari

Jäsen
Veikkaisin, että syy olisi Itellan uusi postinlajittelujärjestelmä. Linkin takana aiheesta lisää. -->http://www.digitoday.fi/data/2011/01/10/robotti-lajittelee-postisi/2011318/66

Enpä usko.
Tekstistä lainattua; "Jos lähetyksessä on jostain syystä väärä osoitetieto, järjestelmä hakee uuden osoitteen tietokannasta ja tulostaa sen lähetykseen."

eli tuo vahvistaa että kyllä joku päiviinsä pettynyt Simo on ihan vain vittuillakseen pistänyt kuoren palautukseen.
 

scholl

Jäsen
Mulla on viime aikoina 2 kokemusta hyvästä asiakaspalvelusta. Molemmat joskus joulukuulta. Ensinnäkin auton huolto. En päässyt puhelimella huoltoon läpi, meni pari krt keskukseen kunnes neiti sanoi, että sieltä soitetaan minulle. Ei soitettu. Seuraavaksi yritin varata huollon netin kautta. Laitoin sinne, että viikko ei ole niin tärkeä, mutta jos tähdättäisiin tiistaiaamupäivään ja perusteluja mukaan. Joku vastasi sieltä, että huolto on ke xx.11 klo 7.30. Sen jälkeen laitoin takaisin, ettei käy jne. Sitten otin joku pari viikkoa lukua ja mietin, että miten asiassa mennään eteenpäin. Jossain vaiheessa päätin ajaa suoraan autoliikkeeseen ja varata sieltä sen huollon. Henkilö oli tosi ystävällinen ja ajankohta sovittiin kätevästi välipäiviksi ja kun kellon aika tuli puheeksi niin sanoi: "tuo puoleen päivään mennessä". Se oli loistavasti toimittu ja lopulta kun olin autoni sinne vienyt niin ei mennyt varmaan kuin pari kolme tuntia niin tuli txt, että auto on noudettavissa. 7.30 my ass.

Toinen oli Niittykummun Mäkissä. Kävin ostamassa kerran ennen treeniä Nacho jr ja omenapiirakan mukaan. Kumpikaan ei ollut valmiina ja neiti kehotti menemään pöytään odottelemaan. Mitään ei kuulunut, mutta minulla oli koko ajan näköyhteys tiskille, joten tiesin, että vika ei ollut hänessä, vaan keittiön pabloissa. Meni 20minuuttia ennenkuin sain pikaruoan, joka olisi pitänyt olla jo valmiina. Noita parin euron burgereitahan ei mussuteta siellä koko päivää, vaan ostetaan nopeasti välipalaksi matkalle. Joka tapauksessa tämä nuori naishenkilö pelasti sen casen pahoittelemalla myöhästymistä ja toivottamalla hyvät päivän jatkot. Kaiken lisäksi papereita oli laitettu sinne pussiin. Useinhan niin ei ole.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kehutaan välillä. Tänään sai vastaanottaa varsin mallikasta asiakaspalvelua Helsingin Pitäjänmäessä sijaitsevassa Mareksound hifiliikkeessä. Itse en noista systeemeistä kovin paljon ymmärrä ja olinkin liikkeellä kotiteatteripuolen jutuista perillä olevan kaverini kanssa. Liikkeessä osattiin selvittää asiat niin, että ne aukenivat myös allekirjoittaneelle, suositeltiin laitteita hintaluokan mukaan, kokeiltiin useampaa settiä eri variaatiolla, laskettiin tarjous ja kyseltiin vielä olisiko tarvetta ottaa jotain tiettyjä kaijuttimia koekuunteluun kotiin. Kaikki tämä ystävällisessä ja ammattitaitoisen oloisessa hengessä. Tuollainen kun ei kuitenkaan ole mikään itseisarvo erikoisliikkeissä, jos asiakas on puoliummikko tuotteen suhteen ja selkeästi vielä katsastamassa vaihtoehtoja, ei suoraan ostamassa. Jäi kyllä positiivinen kuva tuosta paikasta.
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Tuosta tuli mieleen, kun veljeni kaveri ei tiennyt tämän veljeni osoitetta, niin hän kirjoitti kirjekuoreen kaupunginosan jonka muisti ja piirsi reitin läheiseltä Valintalolta tuonne veljeni kämpälle, ja perille meni.
Tuttavalle tuli Thaimaasta kortti, jossa oli nimen, paikkakunnan ja maan lisäksi osoitteen kohdalla ainoastaan maininta "siinä Nesteen lähellä", ja tuo paikkakunta on kuitenkin suht iso. Eli kyllä se osoite kaivetaan esiin, jos vain kiinnostusta sattuu löytymään tarpeeksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuttavalle tuli Thaimaasta kortti, jossa oli nimen, paikkakunnan ja maan lisäksi osoitteen kohdalla ainoastaan maininta "siinä Nesteen lähellä", ja tuo paikkakunta on kuitenkin suht iso. Eli kyllä se osoite kaivetaan esiin, jos vain kiinnostusta sattuu löytymään tarpeeksi.
Kaikki kunnia epäselviä kirjeen toimitusosoitteita kirjoittaneille, kirjeitä jakaneille, ja tästä raportoiville, mutta eihän siitä nyt ole kahtakymmentäkään vuotta kun kotikonnuillani henkilön ihan virallinen postiosoite oli muotoa:
Matti Maalainen
12345 Bönde
Ja posti kulki. Edelleen posti kulkee noilla tiedoilla ihan normaalisti, vaikka katuosoite tuohon on jo tullut lisää. Lisäksi edelleen varsinkin joulukorteissa usein tuo postinumero ja paikkakunta on vieläpä naapurijakelualueen, mutta posti löytää silti perille, siis pelkällä nimellä ja väärällä paikkakunnalla.
Miettikääpä sitä.

Ja kerrotaanpa raportti hyvästä asiakaspalvelusta samalla: Eli ranskalainen kuvankehitysfirma photobox.com sössi jotenkin kuvatilaukseni kanssa, ja kuvat olivat laadultaan aivan anaalista värien ja kontrastien osalta. Kuvia oli lisäksi aika monta, yli 400. Palautusehdoissa mainitaan, että kaikki kuvat pitää palauttaa jos aikoo kaikista kuvista reklamoida, ensin pitää kuitenkin ottaa virheesta digikuva ja toimittaa se sähköpostitse. Olin valmis aloittamaan pitkällisen sähköposti- ja postipakettisodankäynnin, mutta mallidigikuvien lähettämisen jälkeen tulikin pahoittelu ja ilmoitus että uudet kuvat ovat postissa. En vielä ala valmiustasoa kuitenkaan laskea, vaan pelko on perseessä että sama vika on edelleen uusissakin kuvissa. Tähän mennessä siis varovainen peukkutuoppi.
 
Viimeksi muokattu:

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Kaikki kunnia epäselviä kirjeen toimitusosoitteita kirjoittaneille, kirjeitä jakaneille, ja tästä raportoiville, mutta eihän siitä nyt ole kahtakymmentäkään vuotta kun kotikonnuillani henkilön ihan virallinen postiosoite oli muotoa:
Matti Maalainen
12345 Bönde
Ja posti kulki.
Tottahan tuo on. Tarkoitus oli vain korostaa, että postin perillemeno riippuu usein sen postia lajittelevan/kuljettavan henkilön viitseläisyydestä, kun lähetyksessä on epäselvä osoite. Yleensä osoite etsitään, mutta joskus palautuu ihan pikkuvirheen takia takaisin.

Kyllähän kirje/kortti voi löytää perille jopa pelkän nimen perusteella, jos kyseisellä nimellä löytyy Suomesta vain yksi henkilö. Sitten joskus joulun aikaan uutisoidaan näistä asioista, kun vanhukset lähettävät joulukortteja tiedoilla "lapsenlapselle Helsinkiin", jolloin alkaakin mennä jo astetta hankalammaksi.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onkos minkälaisia kokemuksia muilla omien puhelinliittymien operaattorien asiakaspalvelusta?

Potuttaa tuo soneran asiakaspalvelu, 8M netti toimii 3megasena ja soneralle kun soitin, sanoivat ettei pitäisi toimia niin alhaisena. Käskettiin soittamaan vikapalveluun. Siellähän sitten vastas automaatti. Vähnä ajan päästä tuli txt, että laajakaistassa ei ole mitään vikaa...
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kerrotaanpa raportti hyvästä asiakaspalvelusta samalla: Eli ranskalainen kuvankehitysfirma photobox.com sössi jotenkin kuvatilaukseni kanssa, ja kuvat olivat laadultaan aivan anaalista värien ja kontrastien osalta...Tähän mennessä siis varovainen peukkutuoppi.

Lisätään saman firman kohdalle vielä peukkua, sillä vaimo tilasi mukin lahjaksi johon oli painettu jokin kuva, mutta yllättäen muki oli tuhannen palasina kotiovelle päästyään. Yhteydenotto firmaan ja ohjeita pyytämään miten toimia, mutta nopea ja ystävällinen palvelu ilmoitti lähettävänsä uuden tuotteen postissa ja särkyneelle ei tarvitse tehdä mitään. Joten ko. lafkassa homma tuntuu toimivan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Annetaan hyvää palautetta kun siihen on aihetta.
Mietin että olisinko tarvinnut kansainvälistä ajokorttia USA:n matkaani varten. Viime kerralla ei kukaan kysellyt mitään, mutta kuitenkin päässä takoi ajatus että ainahan sellainen olisi hyvä olla olemassa.
USA-liite ajokorttiin olisi edullisempi ja vaikutus varmaan sama. Kuitenkin joku redneck tulisi kyselemään ajokorttia.

Otin ajokortin kopion, lähetin sen Autoliittoon saatteella lisättynä. Pistin kolmeen eri paikkaan ilmoituksen että saako viikossa, jonka he lupaavat nettisivuilla. Tuli päivässä. Hienoa toimintaa.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Otin ajokortin kopion, lähetin sen Autoliittoon saatteella lisättynä. Pistin kolmeen eri paikkaan ilmoituksen että saako viikossa, jonka he lupaavat nettisivuilla. Tuli päivässä. Hienoa toimintaa.

Näihin kehuihin on helppo yhtyä. Mulla oli vieläpä väliaikaisen ajokortin ja passin kopiot. Puhelinpalvelussa annettiin hyvät ohjeet, joten ei tarvinut käydä edes paikan päällä. Eikä mennyt montaa päivää.

Korttihommissa myös Kela toimii asiallisesti kun suomalainen ja eurooppalainen Kela-kortti tulevat maksutta kotiin asti pelkällä puhelinsoitolla.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen joutunut lyhyen ajan sisään asioimaan useamman teleoperaattorin kanssa eikä näitä kokemuksia voi tietenkään yleistää. Ensin lähetin yritykseltä tarjouspyynnön 4 puhelinliittymästä + domain-palvelusta ym.

DNA:lta tuli asiallinen vastaus missä tarjottiin sitä mitä oli pyydettykin.
Elisalta tuli copypaste hinnastosta.
Sonera ei vaivautunut vastaamaan vaikka puhelimessa sovittiin asiasta.

Kotiliittymiä koskien DNA:lta tuli soitto ja siellä haluttiin "tarkistaa että emme maksa liikaa"...no, tuollainen lause nostaa heti karvat pystyyn epäluulosta, tottakai! No, jos kaikki menee kuten puhuttiin niin kuukausilasku putoaa kympin-pari...aika näyttää.

Sitten jouduin asioimaan Saunalahden ja Elisan kanssa laskutusepäselvyyksien vuoksi (Saunalahden laskut olivat oikein, Elisa hyvitti).
10 tai jotain minuutiksi arvioitu odotusaika venyi 25 minuuttiin tai jotain mutta siihenhän on totuttu, näin meitä nöyryytetään -siltä se ainakin tuntuu!

Samassa yhteydessä halusin muuttaa Saunalahden kännykkäliittymän tyyppiä ja neiti/rva ilmoitti että se maksaa 10 €. Hetken neuvottelun jälkeen hän kuitenkin teki sen ilmaiseksi.

Niin, mitä tuosta nyt sitten jäi käteen...noiden kontaktien perusteella DNA oli voittaja mutta siihenhän on totuttu että teleoperaattorit saattavat ryssiä tuon seuraavalla puhelulla...
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sitten jouduin asioimaan Saunalahden ja Elisan kanssa...

Samassa veneessä ollaan. Nettiliittymän vaihto tuli ajankohtaiseksi ja sain Saunalahdelta järkevän tarjouksen, mihin tartuin. Noh, lupasivat hoitaa vanhan nettiliittymän irtisanomisen ja siirtymisen heidän asiakkaaksi pitäisi sujua helposti ja vaivattomasti, ilman viivettä nettiliittymän käytössä. Eivät kuitenkaan jostain syystä onnistuneet irtisanomaan vanhaa, toistaiseksi voimassa olevaa liittymääni, joten jouduin sen tekemään itse. Minua kehoitetiin soittamaan Saunalahden asiakaspalveluun ja ilmoittamaan sinne vanhan liittymäni päättymispäivä, jolloin he laittaisivat oman liittymänsä toimimaan siitä päivästä lähtien. No mikäpäs siinä.

En kuitenkaan onnistunut kohtuullisen odottamisen jälkeenkään pääsemään Saunalahden asiakaspalvelun "tilapäisestä ruuhkasta" läpi, joten ilmoitin sitten vanhan liittymäni päättymispäivän sähköisesti "Oma Saunalahti" -palvelun kautta. Siellä viesteihin luvataan vastata "muutaman arkipäivän sisällä". Sain viikon päästä kuittauksen, että homma ok.

Tänään sain soiton Saunalahdelta, että ei se liittymä nyt alakaan toimia huomenna niin kuin piti, vaan asia oli heiltä jäänyt hoitamatta ja sen kuntoon laittamiseen menisi "pari päivää". Pahoittelivat toki virhettään. Heti puhelun jälkeen sain tekstiviestin, että liittymän avauspäivä on 11.3. Jos nyt oikein kalenteria luin niin siihen on 1,5 viikkoa!

Asiakaspalvelussa on valitettavasti edelleen "tilapäistä ruuhkaa" ja nyt "Oma Saunalahti" -palvelunkin viestien käsittelyaika on tilapäisesti 1-2 viikkoa. Aika voittajafiilis!
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tilailetteko paljon CD:itä cdon.comin kautta? Nyt taitaa olla viides tilaus vuoden sisään ja joka kerta CD:iden kannet ovat olleet muussina, pl. kerran tuli lähetys ehjänä perille kun mukana oli vain pahvikansissa olevia levyjä. Onko tämä ihan yleistä vai onko kyseessä paikallisen postisepon vittumainen jäynä. Kiltisti joka kerta on cdon.com lähettänyt uudet tyhjät kannet tilalle.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilailetteko paljon CD:itä cdon.comin kautta? Nyt taitaa olla viides tilaus vuoden sisään ja joka kerta CD:iden kannet ovat olleet muussina, pl. kerran tuli lähetys ehjänä perille kun mukana oli vain pahvikansissa olevia levyjä. Onko tämä ihan yleistä vai onko kyseessä paikallisen postisepon vittumainen jäynä. Kiltisti joka kerta on cdon.com lähettänyt uudet tyhjät kannet tilalle.

Nykyään tulee harvemmin tilailtua, mutta aikoinaan tuli useamminkin. Joka kerta ovat olleet ihan kunnossa. Pari viikkoa sitten tilasin viimeksi, kunnossa oli.
 

Timppa73

Jäsen
Tilailetteko paljon CD:itä cdon.comin kautta? Nyt taitaa olla viides tilaus vuoden sisään ja joka kerta CD:iden kannet ovat olleet muussina, pl. kerran tuli lähetys ehjänä perille kun mukana oli vain pahvikansissa olevia levyjä. Onko tämä ihan yleistä vai onko kyseessä paikallisen postisepon vittumainen jäynä. Kiltisti joka kerta on cdon.com lähettänyt uudet tyhjät kannet tilalle.
Toistakymmentä tullut cdon.comsta ja yhden kannet ollut rikki siitä levyn kiinnityspisteestä.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Toistakymmentä tullut cdon.comsta ja yhden kannet ollut rikki siitä levyn kiinnityspisteestä.

Jees, tuo kiinnistyspiste on se mikä on näistäkin viimeisimmistä kaikista paskana. Kolme levyistä oli muoveissa, yksi ei ja siitä levy oli sujahtanut puoliksi kansista ulos -> pienet skraidut toistopinnassa. Reklamaatiota tuli taas kerran laitettua, näissä asioissa cdon.com on ollut ainakin ennen todella yhteistyökykyinen ja tyhjät korvaavat kannet on tullut aina postissa. Nämä tyhjät pysyvät jostain syystä ehjinä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hammashygienistin takia hammaslääkärille - kuka maksaa?

Vaimo tuossa kävi hammashygienistillä, joka oli muuten hyvä, mutta rikkoi vahingossa yhden hammaslääkärin kiinnittämän pysyvän hammastuen. Uusi aika tuen korjaamiseksi samalta lääkäriasemalta hoitui nopeasti, mutta ilmeisesti aikovat velottaa korjauksesta normaalisti. Pitäisikö tämä kyseenalaistaa vai olisiko maksajasta pitänyt sopia jo kun uutta aikaa varattiin? Vaimo ei ottanut mahdollista korvausasiaa puheeksi.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin perjantaina tilaukseen Soneran KotiTV -paketin laajakaistoineen. Tein tilauksen netissä ja tilausvaiheessa hinnaksi näytettiin 50€/kk ja ajattelin sen olevan ihan ok. Tänään soittelin Soneran asiakaspalveluun(myyntipalvelu) ja siellä oli töissä todella ystävällinen ja avulias naishenkilö. Hän kertoi, että järjestelmässä on ollut joku virhe ja tilaukseni oikea hinta onkin 40€/kk. Laitteet pitäisi tulla tämän viikon aikana, mutta laajakaista alkoi toimia 100 megan nopeudella jo pian puhelun jälkeen.

Harvoin on saanut olla näin tyytyväinen asioidessaan teleoperaattorin kanssa.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itselläni sama ongelma kun Balounilla, Soneran 8/1 netti toimii 4/1 nopeudella. Tähän väliin täytyy sanoa, että Soneran vikapalvelusta saa huonointa palvelua, mitä ikinä, mistään milloinkaan olen saanut. Soitan sinne, joku asioista tietämätön henkilö lukee paperista mitä on sanottavana ja kun yritän udella että voisitteko vain tarkistaa sieltä päästä että mikä on vikana (tämä riitti aikaisemmin PPO:lla), saa vastaukseksi "meidän pitää tehdä vikailmoitus ja jos vika ei ole täällä, lähetämme asentajan paikalle ja jos vika on laitteissasi, asentaja veloittaa noin 100€ turhasta käynnistä. Olen itse opiskellut tietotekniikkaa jo pitempään, olen kokeillut uusia laitteita ja tarkastanut asetukset ennen soittoani, mutta ne paskapäät eivät vaan saa niinkään yksinkertaista asiaa tehtyä kuin tarkistettua onko vika sielä päässä. Pitäkööt tunkkinsa saatana, reklamaatio lähetetty ja kahden vuoden sopimuksen perumista tiedusteltu kun hommat ei toimi oikealla tavalla. Halvemmalla kun sain, niin tuollaisen sopimuksen tein...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itselläni sama ongelma kun Balounilla, Soneran 8/1 netti toimii 4/1 nopeudella.
8MB netti nousee toimimaan suurimmalla mahdollisella nopeudella, joka kuparista lähtee irti, välillä 2MB -> 8MB (samoin kuin 24MB nousee välillä 2MB ->24MB). Se, kuinka nopeata bittiä saat kotiin riippuu lähinnä siitä, kuinka kaukana keskuksesta asut ja toki myös sitten kuparin kunnosta (matkalla voi olla huonoja kaapeleita, kytkentöjä jne). Yleisesti ottaen taajama-alueella pitäisi tuon 8MB tulla aika hyvin joka kotiin, tai ainakin reilusti yli 6MB nopeudella. Esimerkkinä, oma liittymäni (24MB) nousee kotonani 12-16MB nopeudella, ja matkaa keskukselle on n. 2,5 kilometriä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
PS3 konsoli meni mykäksi, ei lue mitään levyä. Vein laitteen verkkokauppaan huoltoon mistä laitteen ostin 11kk sitten, kysyin kauan menee huollossa? Vastaus 3-4 viikkoa. Nice.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös