Minulle kävi Elisan shopissa syyskuun alussa niin, että kun yritin irtisanoa 384 kb mokkulaliittymäni, jonka kaksivuotiskausi loppui 15.10.2010, niin shopin työntekijä ei suostunut ottamaan irtisanomista vastaan. koska olin kuulemma liian aikaisin asialla. Vaadin, että esim. kirjoitan hänelle allekirjoitetun lapun, jonka perusteella hän jossain vaiheessa ennen 15.10.2010 hoitaa asian niin, ettei minun tarvitse juosta Elisan kaupassa kyselemässä oikeaa irtisanomisen ajankohtaa useammin kuin tuon yhden kerran, jolloin olin paikanpäällä. Olin vielä syys-lokakuun vaihteessa pari viikkoa ulkomailla. jolloin irtisanominen olisi saattanut jäädä pois mielestä. Kaupan työntekijä ei suostunut irtisanomis-pyyntööni. Sanoin hänelle, ettei hän nyt suostu hoitamaan työtehtäviään, joka on huonoa asiakaspalvelua. Tämän jälkeen Elisa shopin työntekijä menetti malttinsa ja pyysi minua poistumaan kaupasta. Sanoin, että en poistu ja pyysin häntä vielä kerran hoitamaan asiani ilman, että minun tarvitsee tulla uudestaan Elisan kauppaan. Vastaukseni jälkeen työntekijä uhkasi kutsua vartijat paikalle ja he heittävät minut ulos koko kauppakeskuksesta, jos en poistu myymälästä heti. Ymmärsin, että hän on tosissaan ja poistuin Elisan kaupasta ns. häntä koipien välissä ulos. Vakuutan vielä, että olin korkeintaan tiukka pyynnössäni irtisanoa mokkulaliittymä ja puhuin asiallisesti (= Suomeksi, en kiroillut).
Tämän tapauksen jälkeen hoidin irtisanomisen Elisan nettisivujen kautta, jossa sekään ei ollut onnistua. Lähettelin viestejä, jossa kysyttiin henkilötunnustani ja muuta sellaista, joka ei liittynyt mitenkään tahtooni irtisanoa mokkulaliittymä ja ei oikeastaan millään suostuttu edes keskustelemaan liittymän irtisanomisesta ennen kuin n. kolmannessa mailissa. Lopulta Elisa suostui netin kautta tehdyn kirjeenvaihdon jälkeen ymmärtämään, että en halua jatkaa hitaan mokkulaliittymäni käyttöä, kun ollut tullut hankittua jo nopeampikin versio toiselta operaattorilta ja sain 5.11.2010 vahvistuksen kirjeenä, että Elisan 384 kb mokkulaliittymä on irtisanottu, eikä sitä irtisanottua liittymää näkynyt enää viimeisessä laskussanikaan. Siirsin tämän tapahtumaketjun jälkeen tietysti lähes kaikki kännykkä- ja nettiliittymäni toiselle operaattorille ja jätin Elisaan vain yhden kännykkäliittymän, koska sain sieltä siihen ilmaista puheaikaa 10 euroa/kk kymmeneksi kuukaudeksi, enkä puhu paljon puheluita kännykällä.