Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 210
  • 7 119

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pattitilanne on helppo ratkaista siten, että jättää ne bulkkikurat hyllyyn ja ostaa jotain oikeaa olutta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Valintatalolla on hintatakuu, saat tuotteen ilmaiseksi mikäli hintalappu on väärin. Nimimerkki kokemusta on...
Näin se menee. Meillä lähin kauppa on Valintatalo, josta vaimo käy joskus harvakseltaan hakemassa täydennyksiä. Ihmeen usein siellä on esillä olevasta poikkeavia hintoja kassajärjestelmässä (=korkeampia poikkeuksetta). Vaimo tapaa tsekata kuitin rivi riviltä, ja usein vaiva palkitaan. Ihan nikottelematta kassa kuulemma antaa tuotteen ilmaiseksi jos hinta on ollut väärä.

Itse asioin punikkikaupoissa vain äärimmäisessä hädässä tai vaihtoehtojen puutteessa. Ihmeen kalliitakin ovat, vaikka Siwojen ja Valtsujen juuret ovat vahvasti duunarien osuusliikkeessä. Tuo naapurin Valintatalo on kyllä siisti, toki aika uusikin, mutta ihmettelen homman kannattavuutta. Suht iso parkkipaikka, mutta ei siellä ole parhaaseen aikaan ikinä kovin montaa autoa. Eipä yllätys että pääpuljun toimari meni vaihtoon. Samalla paikkakunnalla sijaitseva Siwa onkin sitten maakunnan tympein arsehole koko paikka, samoin myyjät ovat kuin jostain Petroskoista. Tulipa sekin mesta koettua kun piti ostaa kesällä äkkiä makkaraa. Käsiin vanhenevaa tavaraa täyteen hintaan, surkea valikoima, kassan ämmä kuin Fingerporin Rivo-Riitta. Tai sitten olin vaan piilokamerassa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuitissa on 2*pullopantti á 0,15, 2*Karhu 0,568 á 2,84 = 5,99 + pyöristys 0,02 = 6,00e. Kätsää, eikö totta. 10 senttiä fikkaan kahdesta kaljatölkistä nuin vain. Jos ostaisin kymmenen, mietipä tuota. Tai sata.
Jäin vain miettimään, miten pärjäsit noilla kahdella. Eikä edes puhuta mäyriksistä.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tilasin Gigantin verkkokaupasta Playstation 3:sen ja NHL11 pelin. Toimitusajaksi ilmoitettiin 2-5 arkipäivää. Olin positiivisesti yllättynyt, kun jo eilen pahvilaatikko kotiin tupsahti, olihan vasta 3. päivä. No kun paketin sain auki, heräsin todellisuuteen. Paketissa oli vain PS3, ei ollenkaan peliä. Siis mitä vittua? Vaikka se peli kirjekuoressa mahtuisikin tulemaan, niin onko se niin mahdotonta tunkea sinne konsolin kanssa samaan laatikkoon? Uskomatonta tuhlausta. Maalaisjärki kunniaan.

Huomenna siis day #5 ja jos ei peliä näy niin saadaankin aloittaa selvittelyrumba mihin peli on jäänyt tai kadonnut...
 

J.Petke

Jäsen
Tilasin Gigantin verkkokaupasta Playstation 3:sen ja NHL11 pelin. Toimitusajaksi ilmoitettiin 2-5 arkipäivää. Olin positiivisesti yllättynyt, kun jo eilen pahvilaatikko kotiin tupsahti, olihan vasta 3. päivä. No kun paketin sain auki, heräsin todellisuuteen. Paketissa oli vain PS3, ei ollenkaan peliä. Siis mitä vittua? Vaikka se peli kirjekuoressa mahtuisikin tulemaan, niin onko se niin mahdotonta tunkea sinne konsolin kanssa samaan laatikkoon? Uskomatonta tuhlausta. Maalaisjärki kunniaan.

Voisiko olla niin, että tuo pleikkari tulee eri paikasta kuin tuo peli. Lähettäisivätkö nuo pelit esim. Ahvenanmaalta? Tai sitten eri varastoista muuten vaan.
 

Cjyyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko olla niin, että tuo pleikkari tulee eri paikasta kuin tuo peli. Lähettäisivätkö nuo pelit esim. Ahvenanmaalta? Tai sitten eri varastoista muuten vaan.

Gigantin keskusvarastosta joka paikassa siellä nettisivuilla puhuttiin. Muutenkin tuntuu käsittämättömältä, että jos tuotteet tilaa samalla kertaa samasta paikasta ja maksaa samaan aikaan, niin silti tulee eri paketeissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Play.com esimerkiksi lähettää jokaisen tuotteen erikseen. Jos tilaa 10 dvd-leffaa samaan aikaan tulee sieltä 10 pahvipakettia.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Play.com esimerkiksi lähettää jokaisen tuotteen erikseen. Jos tilaa 10 dvd-leffaa samaan aikaan tulee sieltä 10 pahvipakettia.

Ne myös ovat jokainen omia maksutapahtumiaan. Esimerkiksi Ahvenanmaalta lähetyksen pitää olla oma ostoksensa
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kertokaas mitä kannattaisi tehdä jos erään suuren rakennusalan toimijan kanssa on tapahtunut seuraavaa:

On tilattu tuote, joka ei vastaa asiakkaan yleistä näkemystä tuotteesta mutta kovasti toimittaja yrittää väittää että tuote on juuri sellainen kuin sen pitääkin olla, kauppa kuitenkin saadaan purettua ja sovittua uuden version toimittamisesta. Kun 2kk odottelun jälkeen firman oma alihankkija tulee tekemään uuden version tuotteesta niin kommentit ovat "kuka sen aiemman tuotteen teki, ei sitä noin pidä tehdä".

Kun sitten tästä uudesta versiosta tulee lasku, lasku sisältääkin myös tarvikkeet, vaikka tarjouksessa, jota on erikseen pyydetty kirjallisesti täsmentämään, mainitaan että hinta sisältää tarvikkeet.

Ja kun tästä epäselvyydestä kysytään, ei vastausta (edes ilmoitusta vastaavan henkilön lomallaolosta, sairaudesta yms.) ole kuulunut ja laskun eräpäivä vain senkuin lähestyy. Yleensä vastaavissa tapauksessa se "hei, selvitetään asiaa, älkää maksako laskua"-viesti on tullut päivän sisällä kun erinäisten yritysten kanssa on tullut toimittua.

Sanotaan nyt näin, että eipä tule enää toiste asioitua ko. ison rakennusalan toimijan kanssa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jees.

Irtisanoin sähkösopimuksen eräästä tilasta jota emme enää tarvitse. Siihen tuli jo vuokralainenkin, jolla on oma sähkösopimuksensa. Kohteesta tuli ensin kuukausittainen sähkölasku normaaliin tapaan, ja ennen eräpäivää tuli jo loppulasku. Maksoin sen loppulaskun, enkä ajatellut asiaa sen kummemmin.
Kunnes tulikin perintätoimistolta karhu. Ei siis sähköyhtiöltä. Soittelin ensin sähköyhtiölle että onko sinne jotain velkaa. No olihan sinne. Vaikka se loppulasku olikin tullut ja siihen oli huomioitu kaikki avoimet laskut, niin kuitenkin se viimeisin oli jäänyt pois loppulaskusta.

Asiakaspalvelija sanoi, että olen toinen tänään samasta aiheesta soittava. Heidän loppulaskunsa eivät ole toimineet vaan loppulasku, jossa pitäisi siis olla kaikki vuoden laskut huomioituna ja sen mukaan on joko maksettavaa tai palautusta, on ollut kaikilla asiakkailla pielessä.

Kiistatta olen toki velkaa sähköyhtiölle 39 euroa. Mutta korkoineen ja maksuineen se onkin 60 euroa. Sähköyhtiön asiakapalvelija tarjosi mahdollisuutta maksaa pelkkä pääoma. Soitin kuitenkin perintätoimistoon, ja heidän kantansa oli että maksoin minne tahansa, he haluavat perintäkulunsa ja aikovat myös ne laskuttaa. Eli se 20 euroa kuluja kasvaisi varmaan johonkin satasiin helposti, jos alan kiukuttelemaan.

Mitähän tästä nyt sitten sanoisi?
Tein virheen kun odotin irtisanotun sopimuksen loppulaskua että saisin hoidettua kaikki sopimukseen kohdistuneet laskut?
 

Tuamas

Jäsen
Sähköyhtiön asiakapalvelija tarjosi mahdollisuutta maksaa pelkkä pääoma. Soitin kuitenkin perintätoimistoon, ja heidän kantansa oli että maksoin minne tahansa, he haluavat perintäkulunsa ja aikovat myös ne laskuttaa. Eli se 20 euroa kuluja kasvaisi varmaan johonkin satasiin helposti, jos alan kiukuttelemaan.

Mitähän tästä nyt sitten sanoisi?
Tein virheen kun odotin irtisanotun sopimuksen loppulaskua että saisin hoidettua kaikki sopimukseen kohdistuneet laskut?

Nimi ylös kyseiseltä asiakaspalvelijalta ja maksat vain pääoman, jos olet tällaisen ohjeistuksen saanut.
Se on sitten perintätoimiston ja sähköyhtiön välinen asia että kuka maksaa perintäkulut.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olen periaatteessa samaa mieltä Tuamaksen kanssa. Kun yhtiöstä on kerrottu, että pelkkä pääoma riittää, niin sen pitäisi kyllä riittää. Mutta käytännössä noiden perintätoimistojen kanssa voi olla melkein helpompi vain maksaa se ylimääräinen parikymppiä vaikka vähän vituttaisikin. Eipä tarvitse sitten enää asiaa miettiä.

Tosin, maksoit sen ylimääräisen tai et, niin ota nyt vielä uudelleen yhteyttä sähköyhtiöön, että mikä on homman nimi kun annetaan kahta eri tietoa.

Nämä loppulaskuongelmat ovat varsin tyypillisiä järjestelmäongelmia ainakin osassa sähköyhtiöitä ja on aika käsittämätöntä, ettei niitä ole vielä vuosienkaan aikana saatu korjattua. Kuitenkin vastaavien ongelmien kanssa on jo pitkään painittu. Joskus ne saadaan korjattua ennen asiakkaalle päätymistä, joskus ei.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jees.
Maksoin sen loppulaskun, enkä ajatellut asiaa sen kummemmin.
Kunnes tulikin perintätoimistolta karhu. Ei siis sähköyhtiöltä.

Nämä loppulaskuongelmat ovat varsin tyypillisiä järjestelmäongelmia ainakin osassa sähköyhtiöitä ja on aika käsittämätöntä, ettei niitä ole vielä vuosienkaan aikana saatu korjattua. Kuitenkin vastaavien ongelmien kanssa on jo pitkään painittu. Joskus ne saadaan korjattua ennen asiakkaalle päätymistä, joskus ei.

Mikä sähköyhtiö on kyseessä? Maksoin juuri Fortumille loppulaskun vanhasta asunnosta. Sen enempää ajattelematta.
Ei ole ollut kyllä ongemia aiemmin Fortumin tai Pori Energian kanssa, mutta ilmeisesti eivät ole kovin harvinaisia, jos muillakin on ollut ongelmia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse lähtisin semmoisella asenteella, että sinä olet sen sähköyhtiön asiakas, ja he ovat mokanneet. Sähköyhtiö lähtee sillä asenteella, että he ovat perintätoimiston asiakkaita, joita kannattaa miellyttää.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Olisiko neuvoja kaupanpurkuun liikkeestä ostetusta tuotteesta? On meinaan niin, että Lastentarvike ei ole saanut viidessä viikossa hankittua uutta osaa Emmaljungan tuplarattaisiin eikä myöskään tiedä koska osa mahdollisesti tulee. Meinasin, että helpoimmalla pääsen, jos saisin kaupan purettua. Kärryt on ostettu vuosi sitten ja takuutakin tähteillä vielä pari vuotta.

Vaunuista katkesi viisi viikkoa sitten kuomun sisällä oleva metallirunko ohuimmasta kohdastaan. Ei muuta kuin Lastentarvikkeeseen käymään kuomun kanssa. Soittivat seuraavana päivänä, että tilataan osa, voit käyttää vaunuja kunnes osa tulee. Sen jälkeen ei sitten mitään kuulunutkaan, kunnes viime viikon maanantaina soitin puljuun. Toistelu "ei ole osaa tullut tehtaalta" oli ainoa, johon myyjä puhelimessa pystyi. Pyysin sitten soittamaan tehtaalle tmv ja kyselemään osan ja sen lähetyksen perään ja tottakai palaamaan asiaan. Mitään ei kuitenkaan taas viikkoon kuulunut, joten tänään kävin kysymässä mimmeiltä liikkeessä, että mikä on tilsu. Käsiä leviteltiin ja ilmoiteltiin samaa eioota tehtaan lähetyksistä.

Mainitsin kaupanpurun mahdollisuudesta, jos ei korjausta saada suoritettua kohtuullisessa ajassa. Eipä tähänkään tullut mitään vastausta. Sovimme, (minä sanoin) että soittavat nyt sinne tehtaalle tms vielä ja selvittävät asiaa.

Jos viikon päästä maanantaina ei ole mitään kuulunut, on kai pakko mennä kuitti kädessä purkamaan kauppaa vedoten siihen, ettei korjaaminen ole edennyt mihinkään puolessatoista kuukaudessa eikä tiedetä, koska näin tapahtuu. Vähän mietityttää, miten suhtautuvat siihen, että vaunut ovat olleet meillä koko ajan. Eivät ole silti käyvät, koska esim sadesuojaa ei voi käyttää mainitun vian vuoksi.

Saatanan puusilmäistä touhua muuten kyllä Niittarin Lastentarvikkeelta. 700 euron vaunut kuitenkin kyseessä, joten luulisi myyjien nyt vähän viitsivän vaivautua. Uusi turvaistuin tulee kyllä ostettua jostain muualta kuin kyseisestä puljusta ainoastaan paskan palvelun vuoksi. Mitään kuninkaan kohtelua en odota, mutta luulisi myyjänkin tajuavan, ettei ole normaali odotella osaa puolitoista kuukautta ilman mitään väliaikatietoja tms. Samoin mainittu "emmätiedä, ei oo tullu" -asenne myös vituttaa. Kai sitä olisi vaan pitänyt käydä naukumassa sijaisvankkurit tilalle aikaisemmin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mikä sähköyhtiö on kyseessä? Maksoin juuri Fortumille loppulaskun vanhasta asunnosta. Sen enempää ajattelematta.
Ei ole ollut kyllä ongemia aiemmin Fortumin tai Pori Energian kanssa, mutta ilmeisesti eivät ole kovin harvinaisia, jos muillakin on ollut ongelmia.

En tiedä tästä tapauksesta, mutta ainakin Vattenfallilla ja Tampereen sähköllä (ja muistelisin myös Fortumilla jossain kohtaa) on ollut ongelmia.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saatanan puusilmäistä touhua muuten kyllä Niittarin Lastentarvikkeelta.

Muuten en osaa ottaa tuohon kantaa mutta tuon yllä olevan allekirjoitan. Kävin liikkeessä keväällä ja myymälässä oli minun lisäksi 2 myyjää ja 1 asiakas. Toinen myyjistä katosi pian jonnekin ja odotelin pitkään että toinen myyjä saa palveltua asiakkaan ja vapautuu. Vapautuihan se lopulta mutta myyjä alkoikin tekemään jotain tilausta tai muuta siinä koneellaan eikä vaivautunut edes moikkaamaan joten jatkoin matkaa. Ei varmaan olisi ollut kovin iso vaiva pistää johonkin lapun kulmaan sitä asiaa tai sanoa että pieni hetki palvelen pian.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
En tiedä tästä tapauksesta, mutta ainakin Vattenfallilla ja Tampereen sähköllä (ja muistelisin myös Fortumilla jossain kohtaa) on ollut ongelmia.

Porin Energia on kyseessä tällä kertaa.
Ketjusta rohkaistuneena menen tänään asiakaspalveluun maksamaan laskuni sinne suoraan. Odotellaan sitten, miten perintätoimisto reagoi. Ja mikä tärkeintä, raportoin siitä tänne.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niittarin Lastentarvikkeelta...

Vähän samansuuntaisia kokemuksia meilläkin kyseisestä liikkeestä. Kyllähän siellä periaatteessa ollaan ystävällisiä ja palvellaankin asiakasta, mutta vain jos tämä tietää tasan tarkkaan mitä hakee, ja sitä sattuu löytymään suoraan liikkeestä tai helposti varastolta.

Tuntuu, että asiakaspalvelu menee puihin heti, kun tulee vaikeuksia, joihin myyjät eivät voi suoraan itse vaikuttaa. Joo, eihän se oo kivaa, jos pitää asiakkaan puolesta soitella tehtaalle/maahantuojalle ja tiukata tarkempia vastauksia, mutta se vaan kuuluu tohon hommaan.

Noiden vauvakamojen hankkiminen on muutenkin ensikertalaiselle aikamoista puuhaa, ja siinä on hermot tiukilla odotuksen suhteen, joten rauhoittava ja itsevarma ote myyjän puolelta olisi must.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porin Energia on kyseessä tällä kertaa.
Ketjusta rohkaistuneena menen tänään asiakaspalveluun maksamaan laskuni sinne suoraan. Odotellaan sitten, miten perintätoimisto reagoi. Ja mikä tärkeintä, raportoin siitä tänne.

Virhe on Pori Energian, asiakaspalvelu on sen myöntänyt eli maksat vaan laskun.

Itselle kävi vastaava tapaus Tapiolan kanssa, kun sieltä neuvottiin olla maksamatta yhtä laskua, koska bonusten siirto oli kesken. No, lasku meni perintään, enkä reagoinut siihen mitenkään ja tuli jo maksukehoituskin. Soittaessani perintäfirmaan, sieltä uhkailtiin voudilla ja maksuhäiriömerkinnöillä, ellen maksaisi heidän 60€:a. Ilmoitin, että olen tehnyt sopimuksen Tapiolan kanssa, en heidän. Perintätoimiston asiakaspalvelija nikotteli vielä jotain, mutta käskin hänen ottaa yhteyttä Tapiolaan asian suhteen, enkä ole kuullut asiasta sen jälkeen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Virhe on Pori Energian, asiakaspalvelu on sen myöntänyt eli maksat vaan laskun.
Soitin Pori Energiaan ja saatuani langan päähän kyseisen asiakaspalvelijan asia hoidettiin. Hän antoi maksutiedot ja minä näpyttelin verkkopankkiin saman aikaisesti. Lasku tuli maksettua, ja hän sanoi välittävänsä perintätoimistolle tiedon että lasku on hoidettu.
Katsellaan mitä se perintätoimisto sitten aikanaan sanoo, jos jotain sanoo.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Soitin Pori Energiaan ja saatuani langan päähän kyseisen asiakaspalvelijan asia hoidettiin. Hän antoi maksutiedot ja minä näpyttelin verkkopankkiin saman aikaisesti. Lasku tuli maksettua, ja hän sanoi välittävänsä perintätoimistolle tiedon että lasku on hoidettu.
Katsellaan mitä se perintätoimisto sitten aikanaan sanoo, jos jotain sanoo.

Hyvä että tuli hoidettua, näinhän sen toki olisi pitänytkin mennä. Ihmetyttää vain, että miksei se ensimmäinen asiakaspalvelija jo antanut noita tietoja, jolloin sinun ei olisi tarvinnut tuhlata aikaasi perintätoimiston kanssa.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Jos tuo perintään meno johtui sähköyhtiön virheestä, siis että loppulaskulla ei ollut kaikkia laskuja, kuten olisi pitänyt, niin kyllähän se on firman asia hoitaa perintäkulut. Itsellä elisa aikanaan mokasi oikein huolella laskujen kanssa (noin puolelta vuodelta maksetut laskut yhtäkkiä perinnässä, ja sitten vielä uusi, maksettu lasku, kun ei muistettu peruuttaa perintää, vaikka oli luvattu), enkä todellakaan joutunut maksamaan mitään kuluja.

Itse olin silloin yhteydessä myös perintäfirmaan, ja sieltä sain viime vahvistuksen asialle elisasta johtuneen väännön jälkeen. Kannattaa olla siihen suuntaan yhteydessaä, ja ilmoittaa kyseessä olevan yhtiön virhe, koska eihän sitä siellä välttämättä muuten edes tiedetä, ja haluavat maksun palvelustaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös