Ossi kirjoitti:Sistis: sinuna lopettaisin kaikki tilaukset ko. firmasta ja ehdottaisin isäpapalle samaa.
Sistis kirjoitti:Isukki varmaan saa sen jälkeen lehtensä vihdoin oikein.
Sistis kirjoitti:Kuppi kiehahti lopullisesti nurin. Ensimmäistä kertaa elämässäni laitoin todella vihaisen sähköpostin asiakaspalveluun. Taas siellä kummittelee meikäläisen puhelinnumeron paikalla isukin kotinumero, vaikka se vielä päivällä oli oikein, kun tarkistin.
Kaiken lisäksi nyt minulle ei enää tule näemmä mitään lehteä. Ei edes Soundia. Ja vastauksia ei ole tullut, vaikka ovat näemmä selkeästi muuttaneet tietoja itse.
Nyt lähti tällaista tekstiä A-lehdille:
Jos irtisanon Soundi-lehden tilaukseni nyt, tuleeko lehti minulle tilauskauden loppuun, vai voiko sen keskeyttää välittömästi jolloin saa jäljelle jääneeltä osalta jo maksamansa rahat takaisin?
Olen syvästi pettynyt asiakaspalveluunne, enkä tahdo tilata teiltä enää jatkossa ainuttakaan lehteä. En kuitenkaan halua myöskään jäädä ilman jo maksamiani Soundi-lehden numeroita.
Olen pettynyt teihin seuraavista syistä:
1. Ette vastaa yhteenkään sähköpostiin, joita teille lähettää. Kolme viikkoa on kohtuuttoman pitkä aika odottaa. Todella törkeää välinpitämättömyyttä.
2. Ammattitaidostanne antaa hyvän kuvan se, että ette osaa toimittaa kahdelle samannimiselle henkilölle lehtiä oikein, vaan aina jomman kumman lehdet menevät toiselle. Isäni ja minä olemme vastaanottaneet jo liian monta kertaa toistemme lehtiä. Olette luvanneet jatkuvasti korjata asian, mutta homma ei pelaa. En sen vuoksi jaksa enää tätä sirkusta.
3. Verkkopalvelunne on suomeksi sanottuna perseestä. Olen lukemattomia kertoja korjannut puhelinnumerokseni matkapuhelinnumeroni XXXXX koska se on ainoa numero, joka minulla on käytössä. Silti jatkuvasti tuo järjestelmä kaivaa sinne isäni kotinumeron YYYYY. Koska en asu enää samassa taloudessa isäni kanssa, en myöskään tahdo että minun asiakastiedoissa on hänen tietojaan.
Soundi on hyvä lehti. Valitettavasti sitä myyvä yritys on omalla toiminnallaan osoittanut olevansa ala-arvoinen ja väliinpitämätön.
Soundin tilaukseni loppumisen jälkeen siirryn Rumban asiakkaaksi. Sen myynnistä ei ainakaan onneksi vastaa A-lehdet.
Toivottavasti isäni saa jatkossa lehtensä oikein.
Erittäin kiukkuisin terveisin, SSS SSSS
Tobias kirjoitti:Harmi että alennut itse samalle tasolle palvelun tarjoajan kanssa. Ei ole rakentavaa palautetta haukkua palveluntarjoajan kanavia tyyliin, että "ne ovat perseestä" vaikka ne sitä olisivatkin.
Sistis kirjoitti:Kaiken lisäksi nyt minulle ei enää tule näemmä mitään lehteä.
Sistis kirjoitti:Ei olekaan rakentavaa palautetta, mutta ota huomioon, että tuo taisi olla kahdeksas sähköpostiviesti, jonka olen lähettänyt kolmen viikon sisään.
Tommy kirjoitti:Visalle kiitos loistavasta asiakaspalvelusta,
lähestyivät minua sähköpostitse jossa luki (englanniksi tosin, mutta kansainvälisenä ihmisenä taidan myös englannin) että hakkerit ovat päässeet käsiksi heidän järjestelmiinsä ja nyt Visa tarjoaa minulle uutta turvakoodia.
Tarkistin Visan käyttöä Solon kautta, ei näkynyt mitään omituista mutta pelataan varman päälle ja menin linkissä olleeseen sivuun ja päivitin sinne turvakseni Visa-korttini tiedot, etteivät vaan pääse näiden hakkereiden käsiin.
Hienoa että varoittavat näistä.
Tottakai on, mutta ei aspan työntekijät istu määrätyillä paikoilla. Käytännössä jokaisessa aspassa duunivuoron aluksi istutaan johonkin vapaana olevista paikoista ja aletaan puskemaan puheluja. Joten vaikka sitä miten viksuna ringauttaisi samaan luuriin (joka useimmissa ohjautuu automaattisesti keskukseen ulkupuolisena puheluna) niin 99% todennäköisyydellä siihen vastaa joku muu.Kaivanto kirjoitti:Jos hän väittää, että soittaa voi vain keskuksen numeroon, sano, että olet ollut samanlaisissa hommissa ja tiedät, että noin sanotaan vittumaisille asiakkaille mutta että oikeasti jokikisellä puhelimella on oma yksilöity numeronsa, johon voi soittaa.
Ruutiveijari kirjoitti:Tottakai on, mutta ei aspan työntekijät istu määrätyillä paikoilla. Käytännössä jokaisessa aspassa duunivuoron aluksi istutaan johonkin vapaana olevista paikoista ja aletaan puskemaan puheluja.
Kaivanto kirjoitti:Sähköposti tai vaikka kahdeksantoista on todella helppoa deletoida.
Jos hän väittää, että soittaa voi vain keskuksen numeroon, sano, että olet ollut samanlaisissa hommissa ja tiedät, että noin sanotaan vittumaisille asiakkaille mutta että oikeasti jokikisellä puhelimella on oma yksilöity numeronsa, johon voi soittaa..
Gellner kirjoitti:Nuo yllämainitut asiat eivät pidä joka paikassa paikkaansa. Omassa duunissani deletoidut sähköpostitkin jäävät puhelinjärjestelmäämme, josta niitä ei pysty poistamaan kuin admin-oikeudet saaneet henkilöt.
Kaivanto kirjoitti:En ajanut takaa teknistä toimitusta vaan sitä, että on henkisesti äärimmäisen helppoa olla noteeraamatta sähköpostia.
Jos siellä huseeraa joku salanimellä niin sanoo vaikka, että mulla on suhteita mafiaan ja että ne kyllä selvittää. Eli vakavammin, yrittää tehdä asiasta mahdollisimman henkilökohtaisen.
Menee hieman OT, mutta..Gellner kirjoitti:No, joissain paikoissa on pakko turvallisuussyistä käyttää salanimeä.
Gellner kirjoitti:Sistiksen kannattaisi ottaa yhteyttää vähän korkeampaan tahoon A-lehdissä.
Gellner kirjoitti:Ei tuosta pysty mitenkään tekemään henkilökohtaista, ei mitenkään. Ei asiakasneuvojaa kiinnosta useimmissa tapauksissa pätkääkään asiakkaan asiat. Ja onko nuo Sistiksen palautteet menneet aina samalle henkilölle? Epäilen.
Gellner kirjoitti:Tuo nyt kuulostaa enemmän tekniseltä vialta kuin asiakasneuvojan töppäilyltä. Asiakasneuvoja ei voi oikein muuta kuin viedä asian eteenpäin ja jos tekniikan porukkaa ei kiinnosta vikaa korjata, niin sitten ei kiinnosta.
Sistis kirjoitti:Noh, kyllä tuossa kävi jossain vaiheessa mielessä, että ottaisin esim. toimitusjohtajaan yhteyttä, se on käytännössä todistettu aina tehokkaimmaksi tavaksi (itse en ole kokeillut, mutta tiedän pari tapausta). Mutta enpä ainakaan löytänyt mistään kyseisen henkilön tietoja. GooGlella löysin vain vanhan TJ:n (TJ 0) nimen...
Pitänee alkaa kaivelemaan sitä uudelleen, jos ei muu auta.
Soittaminen vituttaa siinä, että se kasvattaa aina puhelinlaskua. Karpo voisi olla hyvä vaihtoehto tähän.
Veikkaan että kaikki muut tajusivat jo viestiä lukiessa että harrastaako tommy sarkasmia vai ei, niin selvää tuo oli. Luulin jopa että tuon olisivat tajunneet kaikki vajaakäyntisetkin kannattamaansa liigaseuraan katsomatta.Paastainen kirjoitti:En tiedä harrastatko sarkasmia, mutta tuskinpa Visa sinulle sähköpostia laittaa, veikkaan sinua kusetetun, tosin luulin ettei näihin kusetuksiin mene kuin vanhukset ja muut vajaakäyntiset, mutta ilmeisesti Blues-kannattajat ovat samaa sarjaa.
Heh, hauskaa tarinointia Kaivannolta. Nimenomaan tarinointia, koska todellisuuden kanssa näillä ohjeilla on varsin vähän tekemistä. Syntyy varsin koominen mielikuva, kuinka IT-huumassa äkki-keskiluokkaan-noussut mikronikkari huutaa kravatti kaulassa, uhkailee ja tinkii puhelimessa, toisessa päässä istuvalle vastaavalle opiskelijalle - joka mistä tahansa uhkauksista huolimatta voi vain täytellä samoja lokeroita jollain palautelomakkeella kuin kaikissa muissakin tapauksissa. Esimiestä tuskin kiinnostaa, onhan näitä samanlaisia soittajia kymmenen tusinassa henkilökohtaista palvelua bulkkihinnoilla vaativissa maailmanomistajissa. Yksittäiset tapaukset menevät tällaisilla suurilla yrityksillä "toleranssin" nimissä läpi kenenkään juuri kiinnostumatta asiasta sen syvällisemmin, kunhan esim. 98% asiakkaista saa sitä palvelua jota yritys odottaa. Muilta osin Kaivannon hauskoista viesteistä, käyttäytymällä itse kuin idiootti, todennäköisesti saa palvelua kuin idiootti. Jostainhan nämä hauskat "asiakas on mulkku" -kömmähdykset juurensa juontavat.Kaivanto kirjoitti:Siellä asiakaspalvelussa on töissä tuntipalkalla tyyppi, jota ei kiinnosta se, saavatko ihmiset Soundinsa, vaan se, saako hän palkkansa ja miten helpolla. Häntä motivoi siis se, että vaaravyöhykkeeseen joutuu joko hänen työnsä helppous tai hänen palkkansa.