Tänään sitten soitin Soneralle uudelleen ja kysyin asiallisesti, että mikäköhän se teidän seuraava arvauksenne on siitä milloin liittymä saadaan auki. Ensimmäiset kaksi arvausta kun eivät pitäneet. Soneran asiakaskusettaja tähän ilmoitti, että hänen pitää selvittää asiaa ja soittaa hetken päästä minulle uudelleen.
Soneran edustaja Turussa on Auria, joten hetken päästä sain soiton Aurialta. "Asentaja on käynyt 26. tammikuuta oven takana, mutta ketään ei kuulemma ollut kotona", Aurialta ilmoitettiin. "Ai ei vai? No meillä on kyllä tapana käydä päivisin töissä, että ehkä sen takia ei oltu kotona", ilmoitin. Tämä Aurian asiakaskusettaja vielä kertoi, että asentaja on kyllä jättänyt ilmoituksen postiluukkuun käynnistään. Jos näin on niin sitten on tiputtanut kyllä lappunsa naapurin postiluukusta, sillä meidän eteisestä sellaista ei ole löytynyt. Seuraavaksi asiakaskusettaja ehdotti, että jos asentaja voisi vaikka ensi viikolla tulla, niin sitten saadaan se teidän liittymänne auki, niin ja hakekaa se modeemi sitä ennen sieltä Aurian liikkeestä. Tähän sanoin, että meille kyllä ilmoitettiin liittymää tilattaessa, sekä myös postista tulleessa tilausvahvistuksessa luki, että postitse tulee erikseen ilmoitus, milloin modeemin voi noutaa! Tähän Aurian tyttö sanoi, että teitä on sitten kyllä informoitu väärin.
Lopetin puhelun ja soitin emännälle uusimmista uutisista. Emäntä, jonka nimissä liittymä varsinaisesti oli avattu, soitti uudelleen Aurialle ja tällä kertaa puhelu yhdistyi ilmeisesti toiselle tytölle, koska hän kertoi katsoneensa koneeltaan, että kukaan asentajista ei ole oven takana käynyt! Tässä vaiheessa olikin helppo tehdä lopullinen päätös, eli liittymä irtisanottiin.
Seuraava liittymä haetaan jostakin muualta kuin Soneralta, kestäköön vaikka puoli vuotta, mutta tällaista päin naamaa valehtelua en siedä vaikka olisivat luvanneet vuoden ilmaiset surffailut! Vittu että pisti vihastuttamaan! Täytyy sanoa, että koskaan eikä missään ole tällä tavalla valehdeltu ja jääty vielä näin törkeästi valheista kiinni!