Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 995 274
  • 7 119

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pirkkalassa sijaitsee Also, Hatanpäällä Alson vanhoissa tiloissa on saman alan F9 Distribution

Tuossa n. 15 vuotta sitten syntyi näitä pieniä makuuhuoneesta toimivia yhden miehen verkkokauppoja, jotka käytännössä olivat saman, silloin GNT Logistics nimellä toimineen puljun verkkokauppa vähittäismyyjän omalla skinillä ja kateprosenteilla. Tuo "kauppias" ei siis edes nähnyt myymäänsä tavaraa muuta kuin asiakaspalautuksissa. Ja niihin asiakapalautuksiin ilmeisesti tuo bisnesmalli sitten kaatuikin kun verkkokaupassa tavalliset asiakaspalautukset olivatkin sen kauppiaan riesana eikä tukkurin.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Tuossa n. 15 vuotta sitten syntyi näitä pieniä makuuhuoneesta toimivia yhden miehen verkkokauppoja, jotka käytännössä olivat saman, silloin GNT Logistics nimellä toimineen puljun verkkokauppa vähittäismyyjän omalla skinillä ja kateprosenteilla. Tuo "kauppias" ei siis edes nähnyt myymäänsä tavaraa muuta kuin asiakaspalautuksissa. Ja niihin asiakapalautuksiin ilmeisesti tuo bisnesmalli sitten kaatuikin kun verkkokaupassa tavalliset asiakaspalautukset olivatkin sen kauppiaan riesana eikä tukkurin.
Also on itseasiassa tuo vanha "Gentsu", käsittääkseni silloiset omistajat myivät GNT:n Alsolle ja kun kilpailukielto päättyi, perustivat he F9 Distributionin, aluksi toimivat Sarankulmassa ja kun ALso muutti Gentsun tiloista Pirkkalaan, muutti F9 takaisin "kotiin" Hatanpäälle.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Tänään oli aika erikoinen tilanne Pentikin myymälässä. Kello oli 15.56 (liike sulkeutuu klo 16.00) kun puolisoni oli menossa hakemaan unipupua muksullemme. Kertoi tämän kyllä myyjällekin että hakisi vain sen. Myyjä oli sulkenut jo toisen ulko-oven ja oli sulkemassa kauppakeskuksen puoleista oveakin eikä päästänyt puolisoani liikkeeseen. Suositteli ajamaan toiseen liikkeeseen vajaan 10 km päähän, olisi kuulemma auki.

Ravintoloissa ymmärrän että uusia asiakkaita ei oteta sisään enää vaikka ravintola olisi auki, mutta en tälläisissä liikkeissä. Harvoin Pentikin liikkeissä on tullut asioitua muutenkin, mutta nyt jatkossa ei tarvitse käydä lainkaan.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Myyjä oli sulkenut jo toisen ulko-oven ja oli sulkemassa kauppakeskuksen puoleista oveakin eikä päästänyt puolisoani liikkeeseen. Suositteli ajamaan toiseen liikkeeseen vajaan 10 km päähän, olisi kuulemma auki.
Myyjää varmaan vitutti kovasti olla töissä kesäisenä sunnuntaina, ja halusi mahdollisimman
nopeasti pois, mutta tuo ettei suostunut yhtä esinettä myymään 4 minuuttia ennen sulkemisaikaa
on kyllä jo vähän kyseenalaista käytöstä.

Minä menin kerran hakemaan autoani huollosta 5 minuuttia ennen huollon sulkeutumista,
ja asiakaspalvelijalta tuli aika kyllästyneen kuuloinen avaus " No mitäs ? ", kun sanoin että
kuittaisin vaan auton ulos , niin kaverin käytös muuttui asiallisemmaksi.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tilasin sälää amazon.de:stä. Kun tilasi yli huntilla, niin sai ilmaiset toimituskulut. Suoraan kotiovelle, mikäpä sen mukavampaa.

Noh. Paketin toimittaa Liuttu Logistiikka Oy. Ensin tuli viesti että paketti toimitetaan K-marketiin osoitteessa hevonvittu omasta näkökulmasta, ellen vastaa tekstiviestillä "2". Vastasin "2". Eilispäivänä tulee viesti että paketti toimitetaan välillä klo 14-18. Kävin lähikaupassa, tulin kotiin 13:30. Kappas, sähköposti oli tullut 13:20 että pakettia yritetty toimittaa (mitä vahvasti epäilen). Mutta eipä siinä, soitetaan aspaan. Aspa on auki klo 16-18, soitin heti neljältä ja sain jonottaa 20min ennen kuin sain tietää että pakettini on siellä K-marketissa osoitteessa edelleen hevonvittu.

Eipä siinä. Lähden sitten hakemaan pakettiani. Aion kyllä myös raportoida UPS:lle että täkäläinen yhteistyökumppani on kuin rustokalasta lusikoitu. Eli haista kaavittu.
 
Viimeksi muokattu:

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilasin sälää amazon.de:stä. Kun tilasi yli huntilla, niin sai ilmaiset toimituskulut. Suoraan kotiovelle, mikäpä sen mukavampaa.

Noh. Paketin toimittaa Liuttu Logistiikka Oy. Ensin tuli viesti että paketti toimitetaan K-marketiin osoitteessa hevonvittu omasta näkökulmasta, ellen vastaa tekstiviestillä "2". Vastasin "2". Eilispäivänä tulee viesti että paketti toimitetaan välillä klo 14-18. Kävin lähikaupassa, tulin kotiin 13:30. Kappas, sähköposti oli tullut 13:20 että pakettia yritetty toimittaa (mitä vahvasti epäilen). Mutta eipä siinä, soitetaan aspaan. Aspa on auki klo 16-18, soitin heti neljältä ja sain jonottaa 20min ennen kuin sain tietää että pakettini on siellä K-marketissa osoitteessa edelleen hevonvittu.

Eipä siinä. Lähden sitten hakemaan pakettiani. Aion kyllä myös raportoida UPS:lle että täkäläinen yhteistyökumppani on kuin rustokalasta lusikoitu. Eli haista kaavittu.
Eli yhteistyökumppani on juuri niin kuin ups on speksannut. Samaa touhua aina upsin kanssa. Ups ja Postnord boikotissa laadukkaan palvelun vuoksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nykyään sentään UPS:lla on noita noutopisteitä. 10 vuotta sitten pääkaupunkiseudun lähetykset piti hakea jostain Vantaalta lentokentän läheiseltä teollisuusalueelta, kun alihankkija ei viitsinyt soittaa, sillä heillä ei ollut matkapuhelimia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joku palstan puolivirallinen operaattoreiden ymmärtäjä voi varmaan kertoa miksi on hyvää asiakaspalvelua, ettei eräällä norjalaisomisteisella palveluntarjoajalla ole sivuillaan mahdollisuutta ihan itse ilman henkilökunnan apua irtisanoa netti-ja viihdepalvelujaan.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle alkoi kerran UPS:in asiakaspalvelun esimies vittuilemaan puhelimessa, kun soitin saatuani tekstiviestin, että yrittivät toimittaa pakettia, mutta en muka ollut kotona(xbox tuli huollosta ja olin koko päivän kotona odottamassa että pääsee heti pelaamaan). Vittuili, että hän näkee paikannustiedoista, että auto on käynyt pihalla ja että olen väärässä. Sanoin, että se että pihalla on käyty(mukamas), että pakettia on on yritetty toimittaa, jos sieltä autosta ei tulla tuomaan ovelle asti sitä pakettia. Äijä vaan jatkoi suun soittoa, joten kysyin, että mistä sen paketin voi hakea, kun teidän ei ole näköjään tarkoituskaan saada sitä perille. Kiitin vastauksesta ja löin luurin kiinni.

Kun menin hakemaan, niin eikös sama äijä tule jatkamaan selityksiään, että ovella on käyty. Selitin, että missään vaiheessa päivää en ollut poistunut kotoa ja olin hereillä. Ei uskonut, joten koin paremmaksi ottaa pakettini mukaan ja lähteä pois.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Joku palstan puolivirallinen operaattoreiden ymmärtäjä voi varmaan kertoa miksi on hyvää asiakaspalvelua, ettei eräällä norjalaisomisteisella palveluntarjoajalla ole sivuillaan mahdollisuutta ihan itse ilman henkilökunnan apua irtisanoa netti-ja viihdepalvelujaan.
Tämä on ihan vain kohta valitettavasti laajemmin normalisoituva pelikirja tämänkaltaisia palveluita tarjoavilla yrityksillä. Tilauksen irtisanomisen hankaloittaminen tutkitusti vähentää irtisanomisia, eli asiakas uupuu prosessiin ja päättää lopulta jatkaa nykyisellä. Pyritään siis karsimaan mahdollisimman paljon pois hetken mielijohteesta toimivia ja pakotetaan oikeasti lähtemässä olevat asiakkaat näkemään mahdollisimman paljon vaivaa. Sitten kun asioit henkilökunnan kanssa, voidaan käyttää vielä kaikki winback-mahdollisuudet, kertoa palvelun hyvistä puolista ja hienovaraisesti vihjata siitä, että ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.

Tietyissä tilanteissa tämä on äärimmäisen ärsyttävää, kun palvelua esimerkiksi lakkautetaan vaikka poismenon johdosta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on ihan vain kohta valitettavasti laajemmin normalisoituva pelikirja tämänkaltaisia palveluita tarjoavilla yrityksillä.
Juu, ja myös pienemmillä toimijoilla tämä kuuluu pelikirjaan. Esim paikallislehden irtisanomista varten ei löydy sähköpostia, vaan pitäisi soittaa. Syntyy vakava sosiaalisen tilanteen vaara ja irtisanomatta jää.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Nykyään sentään UPS:lla on noita noutopisteitä. 10 vuotta sitten pääkaupunkiseudun lähetykset piti hakea jostain Vantaalta lentokentän läheiseltä teollisuusalueelta, kun alihankkija ei viitsinyt soittaa, sillä heillä ei ollut matkapuhelimia.
Mä luulen että kyse on vaan laiskasta kuskista joka ei ole vaivautunut soittamaan , kyllä kaikilla kuskeilla on pakko olla matkapuhelin, siinä on näköjään annettu aika avuton selitys.

Tein aikoinaan töitä Upsin kanssa eräässä firmassa joka oli heidän yhteistyökumppani ja se firma tuli valitettavasti liiankin tutuksi, en ole kaivannut niitä aikoja.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kuivausrumpu kosahti viime viikolla ja oli aika tilata uusi. Nettiselailun jälkeen päädyin Gigantista moisen hankkimaan. Yleensä tykkään tilata tuotteet netistä ja itse noutaa suoraan liikkeestä koska kuljetuspalvelut näiden suhteen on täyttä kuraa, mutta nyt aikataulut ei tähän oikein antaneet myöden ja Gigantin tarjotessa ilmaista kotiinkuljetusta annoin mahdollisuuden.

Kun klikkasin tilausta eteenpäin, toimitusvaiheessa sivusto näyttää maanantain ja tiistain toimituksille hintaa 25e. Hetken tuota ihmettelin kunnes tajusin katsoa keskiviikkoa, joka oli ilmainen (toimitus aikavälillä 8-16). Mikäli olisin halunnut "tarkemman" toimituksen (8-12 tai 12-16), olisi maksanut pari kymppiä lisää.

Tuolla karvalakkitilauksella masiina luvattiin toimittaa ensimmäiselle kynnykselle, oikeaan huoneeseen toimitus maksaa extraa (omassa huushollissa käytännössä sama asia). Myös asennus maksaisi extraa (tämän ymmärrän esim pesukoneissa, mutta nyt puhutaan piuhan laittamisesta seinään ja koneen nostamisesta paikalleen) ja samoin vanhan vieminen pois taisi olla 35e lisää. Jos ns. koko setin ottaisi, muuttuisi ilmainen toimitus noin sataan euroon.

Noh, itsellä sortti-asema muutaman kilometrin päässä ja kaverin sain avuksi kantohommiin niin kevyesti saatiin vanha pois ja uusi tilalle ilman lisäkustannuksia, mutta eikö oikeasti mikään kodinkonelafka osaa hoitaa näitä niin, että vitutus ei nousisi pystyyn jo tilausvaiheessa? Tällä kertaa kävi tuuri että toimitus tuli jo klo 11, ettei koko lomapäivää tarvinnut uhrata odotteluun, mutta pahimmillaan tullut odoteltua 8-16 lähetystä 17.30 asti, mikä on hieman korvennut. Varmasti edellispäivänä toimituslistat jo valmiina, jolloin voisi viesti lähteä asiakkaalle arvioidusta toimitusajasta. Tällä kertaa kuski oli asiallinen ja rullasi kärryillä kuivurin ehkä hieman pidemmällekin kuin piti, mutta taisi olla omalla kohdalla ensimmäinen kerta kun näin kävi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä luulen että kyse on vaan laiskasta kuskista joka ei ole vaivautunut soittamaan , kyllä kaikilla kuskeilla on pakko olla matkapuhelin, siinä on näköjään annettu aika avuton selitys.

Tein aikoinaan töitä Upsin kanssa eräässä firmassa joka oli heidän yhteistyökumppani ja se firma tuli valitettavasti liiankin tutuksi, en ole kaivannut niitä aikoja.
Ei vielä välttämättä tuolloin kuskeilla ollut puhelimia, siis ainakaan firman maksamia liittymiä. Osa sitten töitään helpottaakseen soitti omasta henkilökohtaisesta liittymästään. Joskus oli numerontunnistuspalvelu fonectalta päällä ja siitä näki, että kuski soitti omaan piikkiin. Toki jos oli sellainen liittymä, jossa puhetta joku xxxx minuuttia, niin eihän tuosta kuluja tullut, mutta omilla laitteilla monet menivät.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Siis ei jumalauta mitä touhua.

Muutettiin ok-taloon nyt heinäkuussa ja olohuone/keittiö oli sinänsä ihan laadukasta kampetta, mutta aika tummaa puupintaa, joka ei ole varsinkaan paremman puoliskon mieleen.

Hän kilpailutti netistä maalarin ja mulle jäi heti kuva ko. jampasta, että nyt ei kyllä ole ihan amatimies asialla. Noh, 22 vuotta yhdessä eli näillä kilometreillä toisaalta osaa ns. pick your battles, mutta nyt oisi pitänyt avata suu. Luulin aluksi engelsmanniksi, mutta selvisi netistä Albanian paikalliseksi suuruudeksi.

Oli sovittu, että maalaa vanhat kaapinovet ja katon valkoisiksi, siinäpä se. Lupasi myös itse hoitaa maalit.

Lähdettiin sitten vähän tyhmästi viikoksi mökille ja palattiin maanantaina. Lähetti kyllä kuvia, mutta otettuna ilta/yöaikaan ja kaukaa. Tässä kohtaa olisi hälytyskellojen jo soida.

Ei vittujen vittu mikä näky täällä odotti, kun palattiin. Kuvat eivät valitettavasti edes tee oikeutta sille paskalle mitä täällä oli vastassa. :D

Työnjälki oli ihan vitusta ja perkeleestä eli kaapit oli maalattu ovet kiinni niissä ja osin ihan pensselillä. Katto oli jätetty kesken, maalia oli vittu kaikissa mahdollisissa paikoissa missä sitä ei olisi pitänyt olla ja ilmeisesti oikein mitään suojausta ei oltu käytetty.

Tässä ollaan nyt putsailtu paikkoja vittu kaksi päivää ja vihdoin sentään alkaa elämä voittaa. Paljonhan tässä jää tuon lisäksi omaksi työksi korjattavaa ja varmaan jotain pitää teettää uusiksi ammattilaisella.

Olin kaveriin yhteydessä WA:lla ja onneksi kuurasin maalitahroja lattiasti, niin ei tarvinnut tippua tuolilta vastauksia lukiessa.

Ilmoitin, että tällaisesta paskasta en tule maksamaan ja sinulta tullaan tarvittaessa veloittamaan niitten pintojen uusimisen työ- ja materiaalikustannukset, jotka joudutaan uusimaan.

Hey, I believe I have delivered a very good result. Those things are truly minor things. I don’t agree with your claims and also find it very unfair that you are behaving in this following way.

By the way I am completely up to come and finish my service for whatever is left unfinished according to your claims.

We have had an agreement I have delivered my service and I expect you pay accordingly.

I can only help on solving the unsolved after the 21st.

Lastly, if you keep harassing me with your messages and threats this is evidence that you are threatening me with intimidation and which could lead to legal consequences for you just so you are aware.


Vastasin ko. viesteihin ja yön aikana oli valahtanutkin lahkeeseen eli työstä ei pidä maksaa, mutta pitääkö tältä kusipäältä vaatia erillisiä korvauksia?

Pakkohan se on myöntää, että nyt apinaa koijattiin ja pumpattiin edestä ja takaa sekä makseltiin duesseja, niin että pöllysi.

Yleensä nämä remppahommat on aina hoitunut, mutta näemmä ihan puhtaita kusettajiakin mahtuu joukkoon.
 

Liitteet

  • IMG_1735.jpeg
    IMG_1735.jpeg
    827,5 KB · kertaa luettu: 567
  • IMG_1736.jpeg
    IMG_1736.jpeg
    819,7 KB · kertaa luettu: 563

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vastasin ko. viesteihin ja yön aikana oli valahtanutkin lahkeeseen eli työstä ei pidä maksaa

Meinasin jo kysyä, että oliko tämä klassinen "et kai se nyt ilmaiseksi päästänyt jätkää pilaamaan uutta kotiasi" -tilanne, mutta tuossahan selvisikin sitten, ettei onneksi sentään tarvitse vastata "ei, kyllä mä sille maksoin".

On kyllä sen näköistä jälkeä, että itse olisin kotiin tullessani varmaankin epäillyt olevani jossain piilokamerassa...

Tosin ei tuo nyt oikein mene enää edes kusetuksesta. Kusetus olisi, että homma olisi hoidettu jotenkin päällisin puolin vähintään kohtalaisesti, mutta asiakas alkaisi sitten vasta vähän myöhemmin huomata, että jotkut paikat on jäänyt maalaamatta, tai että jotkut maaliroiskeet on peitetty vaikka huonekaluilla. Tässä ei ole edes viitsitty yrittää peitellä mitään. Käsittämätöntä.

Korvauksien vaatimisen suhteen menisin ehkä itse niin, että jos omalla työllä ja hiellä saa putsattua (eli mikään ei ole lopullisesti pilalla / ei tarvitse palkata ketään / vahingoista ei aiheudu muita kuluja) niin antaisin olla. Eipähän tarvisi sitten olla enää tuon sankarin kanssa missään tekemisissä. Ja jos työ on yleensäkin tuollaista, niin voi olla että jannu on jo ennestään korvauksia velkaa enemmän kuin mitä tienaa. Eli olisiko häneltä mitään korvauksia edes realistista odottaa saavansa?

Asia toinen, jos jotain on oikeasti pilalla. Lattia on vissiin laminaattia. Siitä voisi maalit saadakin putsattua vielä pois, mutta helposti kyllä siinä samalla varmaan tekee naarmujakin. Muut pinnat onkin varmaan helpommin putsattavissa / hiottavissa + uudelleenmaalattavissa.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuivausrumpu kosahti viime viikolla ja oli aika tilata uusi. Nettiselailun jälkeen päädyin Gigantista moisen hankkimaan. Yleensä tykkään tilata tuotteet netistä ja itse noutaa suoraan liikkeestä koska kuljetuspalvelut näiden suhteen on täyttä kuraa, mutta nyt aikataulut ei tähän oikein antaneet myöden ja Gigantin tarjotessa ilmaista kotiinkuljetusta annoin mahdollisuuden.

Kun klikkasin tilausta eteenpäin, toimitusvaiheessa sivusto näyttää maanantain ja tiistain toimituksille hintaa 25e. Hetken tuota ihmettelin kunnes tajusin katsoa keskiviikkoa, joka oli ilmainen (toimitus aikavälillä 8-16). Mikäli olisin halunnut "tarkemman" toimituksen (8-12 tai 12-16), olisi maksanut pari kymppiä lisää.

Tuolla karvalakkitilauksella masiina luvattiin toimittaa ensimmäiselle kynnykselle, oikeaan huoneeseen toimitus maksaa extraa (omassa huushollissa käytännössä sama asia). Myös asennus maksaisi extraa (tämän ymmärrän esim pesukoneissa, mutta nyt puhutaan piuhan laittamisesta seinään ja koneen nostamisesta paikalleen) ja samoin vanhan vieminen pois taisi olla 35e lisää. Jos ns. koko setin ottaisi, muuttuisi ilmainen toimitus noin sataan euroon.

Noh, itsellä sortti-asema muutaman kilometrin päässä ja kaverin sain avuksi kantohommiin niin kevyesti saatiin vanha pois ja uusi tilalle ilman lisäkustannuksia, mutta eikö oikeasti mikään kodinkonelafka osaa hoitaa näitä niin, että vitutus ei nousisi pystyyn jo tilausvaiheessa? Tällä kertaa kävi tuuri että toimitus tuli jo klo 11, ettei koko lomapäivää tarvinnut uhrata odotteluun, mutta pahimmillaan tullut odoteltua 8-16 lähetystä 17.30 asti, mikä on hieman korvennut. Varmasti edellispäivänä toimituslistat jo valmiina, jolloin voisi viesti lähteä asiakkaalle arvioidusta toimitusajasta. Tällä kertaa kuski oli asiallinen ja rullasi kärryillä kuivurin ehkä hieman pidemmällekin kuin piti, mutta taisi olla omalla kohdalla ensimmäinen kerta kun näin kävi.

Tässä on muutama pointti alaan liittyen. Näitä voi varmaan soveltaa osittain myös muihin kuljetuksiin, joista tässä ketjussa ollut puhetta.

1. Kuivausrumpu pitää yleensä nostaa pesukoneen päälle ja vaatii apupässin mukaan. Kuten sinunkin tapauksessa. Tiedän, että niitä nostellaan kyllä yksinkin paikoilleen. Itse en lähtisi nostamaan yksin. Yksi oho, niin niin saa hakea uuden koneen naarmuuntuneen tilalle tai työterveydestä saikkua selästä.

2. Nämä kodinkoneiden kotiinkuljetukset/asennukset ovat todella huonosti maksettuja hommia. Alihankkija hakee koneet terminaalista, suunnittelee jakoreitit, yrittää luovia asiakkaiden aikataulujen kanssa jne. Siinä on aika paljon säätämistä siihen muutaman kympin korvaukseen nähden per kone.

3. Vaikka homma on huonosti korvattua, niin työntekijällä pitää olla kuitenkin jonkinlaista osaamista. Vaatii melkein väkisin C-kortin, jonkinlaiset perustaidot sähkö/putki/nikkarointi osastolta. Siellä on integroituja koneita, joudutaan vaihtamaan pidempiä johtoja, hellojen sähköistyksiä ym. Osasta saa tietysti lisäkatetta, mutta tehdä ne pitää.

4. Niitä kuljetuksia/asennuksia pitää olla iso määrä kerralla, että sen saa jollain tavoin kannattavaksi. Oma arvio oli joskus näitä laskiessa toista kymmentä päivässä, että saa työntekijäkulut, auton ja muut investoinnit katettua. Siitä voi laskea, paljonko per kone voi asentajalla mennä aikaa 7,5h työpäivän aikana. Joku yrittäjä, poika ja Hiace kuvio olisi varmaan toimivin.
Ei ollut Gigantin kuvio kyseessä tuolloin, mutta tiedän ettei sielläkään korvaustaso ja kuvio muutenkaan oleellisesti heitä tästä.

Kannattaa tosiaan hoitaa kuivausrumpu kaverin kanssa paikalleen ja säästyneellä rahalla tarjoat vaikka safkat kaverille.

Kotiinkuljetuksen voisin vielä nippa nappa ottaa tarpeen vaatiessa (työpaikka sen verran lähellä kotia, että pääsen tarvittaessanopealla varoitusajalla ottaman kuljetuksen vastaan), mutta asennettuna en ottaisi kirveelläkään Gigantista, Powerista, Verkkokaupasta tai mistään muualtakaan, ellen tietäisi 100% varmuudella asentajaa/asennusyritystä etukäteen. Ja siinäkin tapauksessa todennäköisesti sanoisin "kiitos ei".

Jos mennään vielä kodinkoneiden kuljettamisesta ja asentamisesta Itse laitteisiin. Aivan karmeaa paskaa on laillista myydä ihmisille. Osaa laitteista ei pysty edes auttavin osin korjaamaan. Takuuasioiden hoitaminen on osalla (kodinkoneiden) maahantuojista ulkoistettu ties mille mäyräkoirafirmoille ja asiakasta pallotellaan edes takaisin. Toivottavasti alan pohja on saavutettu ja suunta olisi ylös päin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Siis ei jumalauta mitä touhua.

Muutettiin ok-taloon nyt heinäkuussa ja olohuone/keittiö oli sinänsä ihan laadukasta kampetta, mutta aika tummaa puupintaa, joka ei ole varsinkaan paremman puoliskon mieleen.

Hän kilpailutti netistä maalarin ja mulle jäi heti kuva ko. jampasta, että nyt ei kyllä ole ihan amatimies asialla. Noh, 22 vuotta yhdessä eli näillä kilometreillä toisaalta osaa ns. pick your battles, mutta nyt oisi pitänyt avata suu. Luulin aluksi engelsmanniksi, mutta selvisi netistä Albanian paikalliseksi suuruudeksi.

Oli sovittu, että maalaa vanhat kaapinovet ja katon valkoisiksi, siinäpä se. Lupasi myös itse hoitaa maalit.

Lähdettiin sitten vähän tyhmästi viikoksi mökille ja palattiin maanantaina. Lähetti kyllä kuvia, mutta otettuna ilta/yöaikaan ja kaukaa. Tässä kohtaa olisi hälytyskellojen jo soida.

Ei vittujen vittu mikä näky täällä odotti, kun palattiin. Kuvat eivät valitettavasti edes tee oikeutta sille paskalle mitä täällä oli vastassa. :D

Työnjälki oli ihan vitusta ja perkeleestä eli kaapit oli maalattu ovet kiinni niissä ja osin ihan pensselillä. Katto oli jätetty kesken, maalia oli vittu kaikissa mahdollisissa paikoissa missä sitä ei olisi pitänyt olla ja ilmeisesti oikein mitään suojausta ei oltu käytetty.

Tässä ollaan nyt putsailtu paikkoja vittu kaksi päivää ja vihdoin sentään alkaa elämä voittaa. Paljonhan tässä jää tuon lisäksi omaksi työksi korjattavaa ja varmaan jotain pitää teettää uusiksi ammattilaisella.

Olin kaveriin yhteydessä WA:lla ja onneksi kuurasin maalitahroja lattiasti, niin ei tarvinnut tippua tuolilta vastauksia lukiessa.

Ilmoitin, että tällaisesta paskasta en tule maksamaan ja sinulta tullaan tarvittaessa veloittamaan niitten pintojen uusimisen työ- ja materiaalikustannukset, jotka joudutaan uusimaan.

Hey, I believe I have delivered a very good result. Those things are truly minor things. I don’t agree with your claims and also find it very unfair that you are behaving in this following way.

By the way I am completely up to come and finish my service for whatever is left unfinished according to your claims.

We have had an agreement I have delivered my service and I expect you pay accordingly.

I can only help on solving the unsolved after the 21st.

Lastly, if you keep harassing me with your messages and threats this is evidence that you are threatening me with intimidation and which could lead to legal consequences for you just so you are aware.


Vastasin ko. viesteihin ja yön aikana oli valahtanutkin lahkeeseen eli työstä ei pidä maksaa, mutta pitääkö tältä kusipäältä vaatia erillisiä korvauksia?

Pakkohan se on myöntää, että nyt apinaa koijattiin ja pumpattiin edestä ja takaa sekä makseltiin duesseja, niin että pöllysi.

Yleensä nämä remppahommat on aina hoitunut, mutta näemmä ihan puhtaita kusettajiakin mahtuu joukkoon.

Nämä on varmaan typeriä kysymyksiä, mutta oliko maalarimestarilla firma, vai palkkasitteko hänet tekemään työn? Oliko sovittuna kirjallisesti mitään?

Sillä kysyn, että olisiko maalarilla vastuuvakuutus olemassa, josta voisitte saada korvauksia. Toisaalta, jälki on semmoista paskaa, että ammattimiehestä ei ole kyse, joten tuskin siellä on mitään vakuutuksiakaan olemassa.

Minä kyllä ainakin yrittäisin saada korvauksia, eihän tuollaista paskaa tee edes lapset. Se on sitten asia erikseen, että onko niitä mahdollista tuommoiselta kusettajalta saada.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tässä on muutama pointti alaan liittyen. Näitä voi varmaan soveltaa osittain myös muihin kuljetuksiin, joista tässä ketjussa ollut puhetta.

1. Kuivausrumpu pitää yleensä nostaa pesukoneen päälle ja vaatii apupässin mukaan. Kuten sinunkin tapauksessa. Tiedän, että niitä nostellaan kyllä yksinkin paikoilleen. Itse en lähtisi nostamaan yksin. Yksi oho, niin niin saa hakea uuden koneen naarmuuntuneen tilalle tai työterveydestä saikkua selästä.

2. Nämä kodinkoneiden kotiinkuljetukset/asennukset ovat todella huonosti maksettuja hommia. Alihankkija hakee koneet terminaalista, suunnittelee jakoreitit, yrittää luovia asiakkaiden aikataulujen kanssa jne. Siinä on aika paljon säätämistä siihen muutaman kympin korvaukseen nähden per kone.

3. Vaikka homma on huonosti korvattua, niin työntekijällä pitää olla kuitenkin jonkinlaista osaamista. Vaatii melkein väkisin C-kortin, jonkinlaiset perustaidot sähkö/putki/nikkarointi osastolta. Siellä on integroituja koneita, joudutaan vaihtamaan pidempiä johtoja, hellojen sähköistyksiä ym. Osasta saa tietysti lisäkatetta, mutta tehdä ne pitää.

4. Niitä kuljetuksia/asennuksia pitää olla iso määrä kerralla, että sen saa jollain tavoin kannattavaksi. Oma arvio oli joskus näitä laskiessa toista kymmentä päivässä, että saa työntekijäkulut, auton ja muut investoinnit katettua. Siitä voi laskea, paljonko per kone voi asentajalla mennä aikaa 7,5h työpäivän aikana. Joku yrittäjä, poika ja Hiace kuvio olisi varmaan toimivin.
Ei ollut Gigantin kuvio kyseessä tuolloin, mutta tiedän ettei sielläkään korvaustaso ja kuvio muutenkaan oleellisesti heitä tästä.

Kannattaa tosiaan hoitaa kuivausrumpu kaverin kanssa paikalleen ja säästyneellä rahalla tarjoat vaikka safkat kaverille.

Kotiinkuljetuksen voisin vielä nippa nappa ottaa tarpeen vaatiessa (työpaikka sen verran lähellä kotia, että pääsen tarvittaessanopealla varoitusajalla ottaman kuljetuksen vastaan), mutta asennettuna en ottaisi kirveelläkään Gigantista, Powerista, Verkkokaupasta tai mistään muualtakaan, ellen tietäisi 100% varmuudella asentajaa/asennusyritystä etukäteen. Ja siinäkin tapauksessa todennäköisesti sanoisin "kiitos ei".

Jos mennään vielä kodinkoneiden kuljettamisesta ja asentamisesta Itse laitteisiin. Aivan karmeaa paskaa on laillista myydä ihmisille. Osaa laitteista ei pysty edes auttavin osin korjaamaan. Takuuasioiden hoitaminen on osalla (kodinkoneiden) maahantuojista ulkoistettu ties mille mäyräkoirafirmoille ja asiakasta pallotellaan edes takaisin. Toivottavasti alan pohja on saavutettu ja suunta olisi ylös päin.
Allekirjoitan pointtisi kuljetuksien haasteista ja itsekin näitä olen joskus kiroilujen välissä pohtinut. Enkä sinänsä kritisoinut hintoja, vaan sitä että mainostettu ilmainen toimitus on melko hv-ratkaisu (ilmaisia lounaita jne). Oma ajatusmalli on se, että kun kaikilla kodinkonefirmoilla tilanne tuntuu olevan tämän suhteen sama (=huono), voisi joku tästä koittaa repiä kilpailuetua melko pienilläkin toimilla. Ihan lähtien vaikka infoamalla paremmin toimitusajankohdista.

Kohteita ja asennuksia on hyvin erilaisia, joten mitään universaalia mallia toimituksiin on vaikea määrittää, mutta toisaalta miksi pitäisikään. Varmasti nykymallia on helppo myydä eläkeläisille, mutta kaikilla muilla taitaa aiheuttaa vaan jonkinsortin hampaiden kiristystä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kodinkoneiden toimitukseen ja asennukseen liittyen tuore kokemus iäkkäiltä vanhemmiltani, joilta hajosi jääkaappi (tasan 20-vuotias). Paikallisesta yrittäjävetoisesta Veikon Koneesta kävivät valkkaamassa uuden toimitettuna ja asennettuna. Onnistuneen asennuksen kunniaksi oli juotu kuulemma Veikon ja pojan kanssa pullakahvit.
Hinta oli jonkun kympin kalliimpi kuin gigapowerissa, mutta mitä väliä oikeastaan.

Mielikuva on kyllä sellainen noista isojen toimijoiden toimitus- tai asennuspalvelusta, että ei niitä tee mieli käyttää. Tai siis ei sisälly yhtään mitään muuta kuin se aivan täydellisen asennuspaikan ehdoton minimi, ja jos on pienikin asia joka voi mennä vituiksi tai muuten vaan hankalaksi niin se myös menee. Tässä on menty vahvasti kustannustehokkuus edellä, kun joku voisi miettiä asiaa myös asiakaskokemuksen kautta.


Asiaa sivuten, just kävin anopille asentamassa pesukoneen, ja vanhan (30v) poisotto oli kyllä mielenkiintoinen operaatio kun aikoinaan ei ollut sekuntiakaan mietitty miten sen saa pois. Eli kaappien alta puuttui pintalattia joten kone oli lattiaa alempana (mukava riskirakenne), eikä tietenkään sitten mahtunut tulemaan pois ilman että koneen takajalat säätää ala-asentoon. Ja kun kone tietysti vielä nurkassa niin toiseen takajalkaan ei päässyt käsiksi ihan helposti. Meinasi tulla hiki ja kädestä loppua varsi siinä hommassa mutta ulos tuli. Uusi tuli lattian tasalle ja vuotokaukalolla tietty.
Tämä nyt ei ollut varsinaisesti asiakaspalvelua, vaan naapuri huuteli aidan takaa että törkeää hyväksikäyttöä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kodinkoneiden toimitukseen ja asennukseen liittyen tuore kokemus iäkkäiltä vanhemmiltani, joilta hajosi jääkaappi (tasan 20-vuotias). Paikallisesta yrittäjävetoisesta Veikon Koneesta kävivät valkkaamassa uuden toimitettuna ja asennettuna. Onnistuneen asennuksen kunniaksi oli juotu kuulemma Veikon ja pojan kanssa pullakahvit.
Hinta oli jonkun kympin kalliimpi kuin gigapowerissa, mutta mitä väliä oikeastaan.

Mielikuva on kyllä sellainen noista isojen toimijoiden toimitus- tai asennuspalvelusta, että ei niitä tee mieli käyttää. Tai siis ei sisälly yhtään mitään muuta kuin se aivan täydellisen asennuspaikan ehdoton minimi, ja jos on pienikin asia joka voi mennä vituiksi tai muuten vaan hankalaksi niin se myös menee. Tässä on menty vahvasti kustannustehokkuus edellä, kun joku voisi miettiä asiaa myös asiakaskokemuksen kautta.


Asiaa sivuten, just kävin anopille asentamassa pesukoneen, ja vanhan (30v) poisotto oli kyllä mielenkiintoinen operaatio kun aikoinaan ei ollut sekuntiakaan mietitty miten sen saa pois. Eli kaappien alta puuttui pintalattia joten kone oli lattiaa alempana (mukava riskirakenne), eikä tietenkään sitten mahtunut tulemaan pois ilman että koneen takajalat säätää ala-asentoon. Ja kun kone tietysti vielä nurkassa niin toiseen takajalkaan ei päässyt käsiksi ihan helposti. Meinasi tulla hiki ja kädestä loppua varsi siinä hommassa mutta ulos tuli. Uusi tuli lattian tasalle ja vuotokaukalolla tietty.
Tämä nyt ei ollut varsinaisesti asiakaspalvelua, vaan naapuri huuteli aidan takaa että törkeää hyväksikäyttöä.
Naapuria vaan vitutti, kun anopilla on noin hyvä ja avulias vävypoika.

Meidän talouden pesukoneet on tuotu, asennettu ja viety pois. Hinnat on vertailtu ja kaksi viimeisintä pyykkikonetta on ostettu Prismasta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meidän talouden pesukoneet on tuotu, asennettu ja viety pois. Hinnat on vertailtu ja kaksi viimeisintä pyykkikonetta on ostettu Prismasta.
Sama. Prismasta Mielen kone asennuksen kanssa asiakasomistajapäivänä -15 % ja vielä 5 % bonus. Asennus meni mainiosti. Ainakin merkki sellainen, että pitäisi kestää vuosikymmeniä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös