Mainos

Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 998 475
  • 7 131

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Myöskään Fortum ei ilmeisesti halua lisää asiakkaita. Ainakaan allekirjoittaneesta eivät sellaista yrityksestä huolimatta saa. Heidän aiakaspalvelijansa soitteli eilen ja halusi myydä minulle sähköä. Seuraavassa käymämme puhelu:

AP- asiakaspalelija, V- Vesuri

AP: xxxx xxxxxx Fortumista päivää. Haluaisimme tarjota teille edullista sähkösopimusta. Millainen sopimus teillä on tällä hetkellä?

V: Nykyinen sopimukseni ei kuulu teille millään lailla, mutta saattaisin olla kiinnostunut palveluistanne, jos pystytte tarjoamaan edullisemman sopimuksen kuin nykyinen sopimukseni. Lähettäkää kirjallinen tarjous, johon voin ajan kanssa tutustua. Otan sitten yhteyttä, jos olen kiinostunut palvelustanne.

AP: Voin kertoa tässäkin. Meillä on tällainen... (jotain ulkoa opeteltua tai paperista luettua mantraa, jota olisi riittänyt loputtomiin, ellen olisi keskeyttänyt)

V: Anteeksi, mutta en aio missään nimessä käydä minkäänlaista kauppaa puhelimessa. Jos haluatte minusta asiakkaan, lähettäkää minulle postissa kirjallinen tarjous. Haluan verrata sitä aivan rauhassa nykyiseen sopimukseeni. Otan sitten yhteyttä, jos olen kiinnostunut.

AP: Emme lähetä tarjouksia postissa, mutta voisimme lähettää teille sähköpostia. Mikä on sähköpostiosoitteenne?

V: En jaa sähköpostiosoitettani tuntemattomille, enkä etenkään puhelimessa. Voisitteko kuitenkin lähettää sen kirjallisen tarjouksen, niin voisimme mahdollisesti päästä sopimukseen.

AP: Tämän voi kyllä hoitaa kyllä ihan tässäkin. Meillä on tällainen... (sama mantra, jota en edelleenkään alkanut kuuntelemaan)

V: Anteeksi keskeytys, mutta tarvitsisin tähän esille nykyisen sopimukseni, jotta voisin vertailla sitä tarjoukseenne. Sen etsimiseen saattaa kulua hiukan aikaa. Antaisitteko nimenne ja puhelinnumeronne, niin soitan teille kunhan se löytyy?

AP: En anna henkilökohtaisia tietojani puhelimessa.

V: En minäkään. Kuulemiin.

AP: Ei ilmeisesti kannata soittaa uudestaan.

V: Ei todellakaan.

Emme eronneet ystävinä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vesuri kirjoitti:
Myöskään Fortum ei ilmeisesti halua lisää asiakkaita. Ainakaan allekirjoittaneesta eivät sellaista yrityksestä huolimatta saa. Heidän aiakaspalvelijansa soitteli eilen ja halusi myydä minulle sähköä.
Tuskinpa kyseessä kuitenkaan oli Fortumin asiakaspalvelija, vaan joku Fortumin palkkaamaan telemarkkinointifirman puhelinmyyjä. Tai jopa täysin itsenäisen yrittäjän edustaja joka saa provikkaa myydyistä soppareista. Ja viesti olisi varmaan paremmin löytänyt yleisönsä tuolta:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=28765
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Asiakaspalvelu Keskossa - missä pelaa?

Tapahtui tällä viikolla eräässä Keskolle kuuluvassa "rautakaupassa". Tiistaina oli käyty ostamassa&maksamassa eräs tuote, maksoi noin 100 euroa. Silloin tapahtui jo kämmi nro 1 jolloin ensimmäinen myyjä jolta kysyimme neuvoja vastasi ettei tiedä koska "ne eivät ole mun vastuulla" ja häipyi paikalta. No, olisi tietty voinut kertoa mistä sitä apua saa mutta mitäs turhista. Tilauksen yhteydessä kysyttiin sitten milloin tuote olisi noudettavissa. Vastauksena tarjottiin "huomenna" eli keskiviikkona. Keskiviikkona soitto ko puljun asiakaspalveluun jossa vielä varmistetaan että "aivan varmasti tuote on perjantaina noudettavissa".

Tänään sitten tapahtuu seuraavaa:

Paikalle mennään ja kerrotaan että tuotetta oltaisiin hakemassa. No, jamppa siinä etsii oman aikansa varastosta, ei löydä, tajuaa lopuksi pyytä meitä sisälle vielä varmistamaan että löydämme/saamme oikean tuotteen. Ei löydy, ei sitten millään.

Seuraavaksi myyjä yrittää (tuloksetta) soittaa jonnekin. Kertoo että tuuraa sitä myyjää joka tietää missä mikäkin tavara on varastossa ja että ko myyjä on nyt ruokatauolla. Jaahas. Kyselee kylläkin että onko meillä kiire johon totean vain että kauankohan mahtaa kestää ennenkuin ko henkilö palaa. Ei vastausta, jamppa menee takaisin varastoon. Kämmi nro 2.

Muutaman minuutin kuluttua myyjä nro 2 tulee paikalle. Ei siis tämä joka tietää missä tuote on mutta kylläkin joku joka tietää kertoa ettei ko tuote olekaan valmis. Tietää kylläkin kertoa että tuote voidaan tehdä siihen kuntoon jossa sen alunperinkin piti olla. Kysyn myyjä nro 2:lta kuinka kauan kestää, en saa vastausta. "Siihen menee ehkä hetki mutta haluaisitteko kiertää täällä sillä aikaa?", kysyy myyjä. Enpä oikeastaan kun kaikki muut sälät on jo ostoskärryssä mietin mutta kun jo puoli tuntia on käyttänyt ajomatkaan niin mikäs siinä. Kämmi nro 3, ajattelen.

Reilun puolen tunnin päästä siitä kun olen tullut hakemaan tuota tuotetta saan sen vihdoin ja viimein. Mitään selitystä tapahtuneelle en saa. Totean että olemme odottaneet turhaan noin puoli tuntia ja totean myyjä nro 2:lle että tästä hyvästä hän voisi antaa ns kaupan päälle vajaa kuusi euroa maksavan tuotteen jonka olin ostamassa. Sitten tapahtuu jotain omituista. Myyjä nro 2 katsoo minua kirkkain silmin ja toteaa: "Joo, voisin antaa mutta kun sen voi tehdä vain myyjä", kääntyy pois ja katoaa varastoon. Kämmi nro 4,5,6 jne. Siis mitä helvettiä? Kuka siellä nyt sitten on myyjä?

Tässä vaiheessa olin sen verran ällikällä lyöty että kävelin kassalle, maksoin loput tuotteet ja nappasin samalla tämän puljun palautelomakkeen. Saapahan ko puljun asiakaspalvelupäällikkö luettavakseen hieman ns rakentavaa palautetta.

Kyseinen pulju meni sitten samalla allekirjoittaneen boikottilistalle.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nikke kirjoitti:
Tapahtui tällä viikolla eräässä Keskolle kuuluvassa "rautakaupassa".

Epäilisin kuitenkin kyseessä olevan Keskon kauppiasosakkeenomistajan ylläpitämä putiikki, sillä käsittääkseni sekä K-Rauta että Rautia -kaupat eivät ole Keskon omistamia kauppoja. Eli suosittelisin ottamaan yhteyttä suoraan kauppiaaseen, sillä hän on se, jolla on omat rahat kiinni omassa putiikissaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
msg kirjoitti:
Epäilisin kuitenkin kyseessä olevan Keskon kauppiasosakkeenomistajan ylläpitämä putiikki, sillä käsittääkseni sekä K-Rauta että Rautia -kaupat eivät ole Keskon omistamia kauppoja. Eli suosittelisin ottamaan yhteyttä suoraan kauppiaaseen, sillä hän on se, jolla on omat rahat kiinni omassa putiikissaan.
Näinhän se on. Eipä tuossa viestiä kirjoitettaessa tullut mieleen. Palaute lähti kyllä osoitettuna juuri ko myymälään. Saas nähdä mitä vastataan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Silmukka kiristyy A-lehtien ympärillä...

Viime viikolla sain jo kehuttua A-lehtiä tänne, kun olivat verkkopalvelun perusteella saaneet tietoni oikein. No, kauanpa tuota iloa kestikin... tiedot verkkopalvelussa ovat yhä oikein, mutta lehtien tuloon se ei tunnu vaikuttavan mitään.

Tulipa nimittäin pari päivää sitten se isukin kolmaskin lehti taas meikäläiselle. Huvittavinta asiassa oli, että isukki oli jo menettänyt hermonsa kyseiseen puljuun ja irtisanonut tilauksensa. Tästä oli kulunut jo viikon verran. En siis ole varma, johtuiko tuo tietojeni oikeellisuus nyt siitä, että isukin lehtien tilaus oli loppunut, vai siitä, että olivat oikeasti saaneet KONEELLA tietoni kuntoon. Joka tapauksessa tuota lehteä ei olisi kaiken järjen mukaan enää pitänyt tulla minulle.

Noh, isukki oli tänään sitten tehnyt henkilökohtaisen ratkaisun (ei sentään päästänyt itseään päiviltä), ja soitti A-lehtien asiakaspalveluun ja yritti kertoa asiasta. Siellä oli vaan napakasti sanottu miltei kuuntelmatta asiaa: "Kyllä meillä on osoitteet oikein. Postissa on virhe. Ottakaa yhteyttä Postiin!". Siinä vaiheessa isukki oli lyönyt luurin kiinni. En nimittäin -helvetti soikoon- jaksa uskoa, että Posti on syypää, eivät kai ne siellä nyt -saatana- mitään osoitetietoja paina lehtiin. Ja vaikka painaisivatkin, niin mielestäni lehtiyhtiöllä on vastuu korjata jakelussa tapahtuvat virheet, varsinkin kun maksava asiakas niin huomauttaa.

Tässä on nyt kulunut kolme päivää siitä, kun otin yhteyttä taas kerran sähköpostitse asiakaspalveluun. Ja pyysin oikein erikseen vastausta heiltä. Ei ole kuulunut vieläkään mitään. Annan nyt heille aikaa tiistai-iltaan asti. Jos siihen mennessä ei ole kuulunut vastausta, A-lehtien toimitusjohtaja saa minulta sähköpostia, jossa kerron kaikki epäkohdat, joihin olemme törmänneet.

Jos tuokaan ei auta, seuraava joka saa sähköpostia, on kuluttaja-asiamies. Sen jälkeen joudutaan jo varmaan ottamaan Karpoon yhteyttä...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sistis kirjoitti:
En nimittäin -helvetti soikoon- jaksa uskoa, että Posti on syypää, eivät kai ne siellä nyt -saatana- mitään osoitetietoja paina lehtiin. Ja vaikka painaisivatkin, niin mielestäni lehtiyhtiöllä on vastuu korjata jakelussa tapahtuvat virheet, varsinkin kun maksava asiakas niin huomauttaa.

Erilaiset lehdet (niin sanoma- kuin aikauslehdetkin) tulevat postin tuotantoon osoitteellisina eli osoitteet joko painetaan ja tarroitetaan lehtiin painotaloissa. Joissain yksittäisissä sanomalehdissa tilanne saattaa olla se, että jakajalla on jakelulista jonka mukaan jakaa osoiteettomat lehdet asiakkaille, mutta nämä ovat poikkeustapauksia (voi olla, että nykyään tämäkin käytäntö on vanhentunut ja näissäkin lehdissä on osoitteet valmiina). Eli vastuu virheellisistä osoitteista on lehtiyhtiöillä jotka toimittavat tiedot tilauksista painotaloihin.

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
vlad kirjoitti:
Erilaiset lehdet (niin sanoma- kuin aikauslehdetkin) tulevat postin tuotantoon osoitteellisina eli osoitteet joko painetaan ja tarroitetaan lehtiin painotaloissa. Joissain yksittäisissä sanomalehdissa tilanne saattaa olla se, että jakajalla on jakelulista jonka mukaan jakaa osoiteettomat lehdet asiakkaille, mutta nämä ovat poikkeustapauksia (voi olla, että nykyään tämäkin käytäntö on vanhentunut ja näissäkin lehdissä on osoitteet valmiina). Eli vastuu virheellisistä osoitteista on lehtiyhtiöillä jotka toimittavat tiedot tilauksista painotaloihin.

Näin uskoinkin, kiitos varmennuksesta.

Eli vastuu on todellakin AA-lehtien. Koettavat vain vierittää syyn Postin harteille.

Eikä siinä, se jo herätti epäilyjä, kun osoitetiedoissa luki nimi muodossa Etunimi Jr. Ja tuo on juurikin se, mihin muotoon AA-lehdet muuttivat sen jokunen kuukausi sitten näiden sekoilujen välttämiseksi...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sistis kirjoitti:
Näin uskoinkin, kiitos varmennuksesta.

Eli vastuu on todellakin AA-lehtien. Koettavat vain vierittää syyn Postin harteille.

Eikä siinä, se jo herätti epäilyjä, kun osoitetiedoissa luki nimi muodossa Etunimi Jr. Ja tuo on juurikin se, mihin muotoon AA-lehdet muuttivat sen jokunen kuukausi sitten näiden sekoilujen välttämiseksi...

Lisätään vielä sen verran, että suuret lehtitalot toimittavat suurimman osan lehdistään Postin tuotantoon valmiina toimipaikka- tai jakelukimppuina eli kun ne on postitettu lehtitalolta (painosta) eteenpäin Postiin, kimput kulkevat tavaravirrassa siten ettei niitä avata lainkaan kuin vasta vastaanottotoimipaikassa (tai jakelutoimipaikassa mikäli on eri kuin vast.ottotmp).

Ainahan tietty löytyy poikkeuksen poikkeuksia yksittäisissä kappaleissa tai paikallisella tasolla tai jonkin tietyn firman kohdalla jolloin tytäryrityksen kanssa on tehty jokin tietty sopimus mutta nämä koskettavat todella harvoin lehtitaloja tai painotaloja joiden tuotteet tulevat suurerinä ja valmiina kimpputavarana postiin kuten yllä mainitsin.

vlad.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
vlad kirjoitti:
Ainahan tietty löytyy poikkeuksen poikkeuksia yksittäisissä kappaleissa tai paikallisella tasolla tai jonkin tietyn firman kohdalla jolloin tytäryrityksen kanssa on tehty jokin tietty sopimus mutta nämä koskettavat todella harvoin lehtitaloja tai painotaloja joiden tuotteet tulevat suurerinä ja valmiina kimpputavarana postiin kuten yllä mainitsin.

Keskustelin asiasta isäukon kanssa. Asiakaspalvelija oli väittänyt, että virhe olisi Lammin postissa, joka olisi muuttanut osoitteen päin persettä marraskuussa. Paskapuhetta, tuon mukaan Meidän Talon, Meidän Mökin ja Maku-lehden asiakastiedot painettaisiin Lammin postissa (joka itseasiassa taisi lopettaa juuri)... Ja taisivat nuo joulukuun numerot vielä tulla oikein isälleni, samaten tammikuun.

Lisäksi joulukuussa A-lehdet muutti nimeni muotoon Sistis jr. Ja tuo muoto sattuu olemaan painettuna noiden lehtien selkämyksiin...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sistis;

itse tuossa tilanteessa lähettäisin yhteenvedon kaikesta tapahtuneesta sekä A-lehtien asiakaspalvelupäällikölle että (tiedoksi) toimitusjohtajalle. Jos eivät saa ongelmaa korjattua ja anna sinulle ja isällesi kohtuullista korvausta vaivannäöstä ja kuluista suosittelen että vaadit kauppojen purkua kaikkien omien ja isäsi lehtitilausten osalta.
 

Ender00

Jäsen
Nikke kirjoitti:
Tapahtui tällä viikolla eräässä Keskolle kuuluvassa "rautakaupassa".

Itse olen aikoina ollut muutaman vuoden LVI-puolen myyjänä K-raudassa. Kertomasi tapaus kuulosti kyllä ikävältä.

Silloin kun itse olin töissä ja asiakas halusi jotain tuotetta jota joutui erikseen tilaamaan tai jouduttiin odottamaan täydennys erää niin tapoihimme kyllä kuului ottaa asiakkaan yhteystiedot ja kun tavara oli saapunut niin varasimme sen asiakkaalle ja soitimme hänelle, että nyt se olisi noudettavissa.

Näin olisi tuossakin tapauksessa kaupan ollut syytä toimia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Schwalbe kirjoitti:
Se Soder on kyllä ihan maailmanlopun lentoyhtiö.

Ilmailuhallinto on tänäisen Hesarin mukaan puuttunut ko. yhtiön käyttämään "kalustoon". Lentolupaa ei irtoa, hyvin monet asiakkaat saavat tai ovat saaneet tiedon, että reissu on peruttu.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sistis kirjoitti:
Keskustelin asiasta isäukon kanssa. Asiakaspalvelija oli väittänyt, että virhe olisi Lammin postissa, joka olisi muuttanut osoitteen päin persettä marraskuussa. Paskapuhetta, tuon mukaan Meidän Talon, Meidän Mökin ja Maku-lehden asiakastiedot painettaisiin Lammin postissa (joka itseasiassa taisi lopettaa juuri)... Ja taisivat nuo joulukuun numerot vielä tulla oikein isälleni, samaten tammikuun.

Lisäksi joulukuussa A-lehdet muutti nimeni muotoon Sistis jr. Ja tuo muoto sattuu olemaan painettuna noiden lehtien selkämyksiin...

Kuten epäilitkin niin toimipaikoissa ei paineta mitään osoitteita lehtien selkämyksiin, korkeintaan korjataan osoitteet uusiin jos asiakas on muuttanut tms.

Tarkistin juuri minulle tulevat lehdet, eli Tiede ja SK, kummankin lehden vast.ottajan nimi ja osoitetiedot on painettu lehden takakanteen painotalossa, ja aivan samalla tapaa A-lehdetkin toimii. Painotalosta lehdet lähtevät sitten Postiin valmiissa kimpuissa joista suurin osa kulkee kimpuissa koko prosessin läpi siten, että ne avataan vasta jakelutmp:ssä postinjakajan toimesta.

Nämä poikkeustapaukset ovat sitten todellakin poikkeustapauksia, samaten toiminta tytäryritysten kanssa, tuolloin asiakkaana on usein jokin yritys joka haluaa pakettiratkaisun jossa asiakkaille toimitetaan kirjeet maksettuina ja tmp.kimputettuina. Lehtitalojen ei tällaiseen tarvitse tyytyä lehtien osalta koska asiakkaille osoitetut lehdet kulkevat Postin tuotantovirtaan painotalojen kautta siten, että ne ovat joko lajittelukimpuissa, tmp.kimpuissa tai valmiissa tms.yksiköissä - kuten on todettu (sorry kertaus).

Sinun varmaan kannattaisi ottaa valokopiot näiden lehtien takasivuista ja postittaa ne A-lehdille ja liittää oheen saatekirje jossa kerrot yhteenvedon tapahtumista, näin A-lehdissä havaitaan, että osoitetiedot ovat ne mitkä on syötetty tietokantaan josta painotalo painattaa osoitteet lehtiin. Ja vaatia heitä ehdottomasti korjaamaan virheet - välittömästi.

vlad.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tele Finland

Sain kyllä niin laadukasta asiakaspalvelua kyseiseltä firmalta, että saman tien lähti liittymä vaihtoon. Oma mokahan tämä on, mutta enpä ole vastaavaan millään muulla operaattorilla törmännyt.

Eli liittymä paukahti kiinni viime torstaina. Perjantaina (asiakaspalvelu on käsittämättömästi auki vain 10-18) sitten soittenlin asiakaspalveluun ja kyselin että mites tämä nyt näin, kun kyllä omasta mielestäni olen laskun maksanut. Oli kuulemma erääntynyttä laskua 2€ (kaksi euroa), jonka johdosta oli sitten liittymä suljettu. Koneella kun aina laskut maksan, niin olin ilmeisesti näppäillyt summan sen verran väärin. 7,40€ on sitten liittymän uudelleenavausmaksu, josta ilmoitin heti, että ei tarvitse enää avata, vaihdan toiseen. Pikkusummia molemmat, mutta periaatteesta en kahden euron unohduksesta maksa melkein nelinkertaista rangaistusta. Pikkusumma varmaan myös Tele Finlandille, mutta sen ansiosta menettivät asiakkaan.

Seuraavana liittymänä lienee sitten esim. Elisa, josta on hyviä kokemuksia monelta vuodelta. Asiakaspalvelu 24h on mulle työaikojen takia kuitenkin lähes välttämätön, ja muistaakseni Elisa ei edes lähetä alle kymmenen euron laskuja...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
pernaveikko kirjoitti:
Lentolupaa ei irtoa, hyvin monet asiakkaat saavat tai ovat saaneet tiedon, että reissu on peruttu.

Monet asiakkaista saivat myös yhtiöltä sekä meilillä että tekstiviestillä lupauksen siitä että lentämättömiin lentoihin uponneet rahat palautetaan asiakkaiden tileille. Sentin senttiä tai euron euroa ei ole palautettu. Yhtiöstä ei ole kolmeen viikkoon vastattu puhelimeen. Lentoja ei lennellä eikä rahoja palauteta. Tässä tulee pikku hiljaa mieleen josko tällainen toiminta täyttäisi jonkin RL:ssa säädetyn nimikkeen tunnusmerkistön.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Nikke kirjoitti:
Myyjä nro 2 katsoo minua kirkkain silmin ja toteaa: "Joo, voisin antaa mutta kun sen voi tehdä vain myyjä", kääntyy pois ja katoaa varastoon. Kämmi nro 4,5,6 jne. Siis mitä helvettiä? Kuka siellä nyt sitten on myyjä?

Sikäli kun itse olen moisissa puljuissa asioinut niin ne myyjät ovat siellä myymälän puolella ja varaston puolella taas löytyy varastomiehiä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Footless kirjoitti:
Koneella kun aina laskut maksan, niin olin ilmeisesti näppäillyt summan sen verran väärin. 7,40€ on sitten liittymän uudelleenavausmaksu, josta ilmoitin heti, että ei tarvitse enää avata, vaihdan toiseen.
Hieman tilanteesta riippuu, mutta useimmiten unpaid-liittymää ei saa siirrettyä toiselle operaattorille. Sama koskee väliaikaiseen sulkuun laitettuja.

Tai jos saa, tulee loppulaskuun 7,40 eur siitä avauksesta, joka kuitenkin joudutaan suorittamaan siirron toteuttamiseksi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ruutiveijari kirjoitti:
Tai jos saa, tulee loppulaskuun 7,40 eur siitä avauksesta, joka kuitenkin joudutaan suorittamaan siirron toteuttamiseksi.
Ai meneekö tosiaan niin että joudun maksamaan avausmaksun vaikka liittymää ei avattaisikaan? Toki kaikki erääntyneet laskut maksan heti (tilipäivänä), mutta aion ilmoittaa myös lafkaan ettei tarvi enää liittymää avata. Millä perusteella mikään firma voisi veloittaa palvelusta jota en saa/huoli? Ei kai sen liittymän tarvi auki olla että sen numeron voi siirtää, luulisi että riittää että lasku on maksettu.

Sinänsä hyvä että meni kiinni, lauantaina alkaa Elisan 3G kampanja kytkyineen, puhepakettiin mukaan puhelin 31,80€ kuussa. Ei huono.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Footless kirjoitti:
Ai meneekö tosiaan niin että joudun maksamaan avausmaksun vaikka liittymää ei avattaisikaan? Toki kaikki erääntyneet laskut maksan heti (tilipäivänä), mutta aion ilmoittaa myös lafkaan ettei tarvi enää liittymää avata. Millä perusteella mikään firma voisi veloittaa palvelusta jota en saa/huoli? Ei kai sen liittymän tarvi auki olla että sen numeron voi siirtää, luulisi että riittää että lasku on maksettu.
Suljettua liittymää en käytännössä pysty siirtämään -> liittymä joudutaan avaamaan -> avauksesta veloitetaan hinnaston mukainen käsittelymaksu. Tätä ei käytännössä tee ihminen vaan tietokoneet. Firma voi veloittaa sillä perusteella, että hinnastossa lukee mitä maksaa jos liittymä joudutaan avaamaan maksamattomien laskujen jälkeen. Ja operaattorisiirroissa taas liittymä joudutaan avaamaan.

Kuitenkin, on hieman tilannekohtaista. Tuo kuitenkin on se periaate, jolla edetään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ruutiveijari kirjoitti:
Suljettua liittymää en käytännössä pysty siirtämään -> liittymä joudutaan avaamaan -> avauksesta veloitetaan hinnaston mukainen käsittelymaksu. Tätä ei käytännössä tee ihminen vaan tietokoneet. Firma voi veloittaa sillä perusteella, että hinnastossa lukee mitä maksaa jos liittymä joudutaan avaamaan maksamattomien laskujen jälkeen. Ja operaattorisiirroissa taas liittymä joudutaan avaamaan.

Kuitenkin, on hieman tilannekohtaista. Tuo kuitenkin on se periaate, jolla edetään.
Okei, kiitos. No, pikkusummasta kysymys edelleen, mutta vituttaa silti se maksaa. Mutta en jaksa ruveta numeroakaan vaihtamaan... No, pitää joku päivä sinne soitella sitten kun se loppulasku avausmaksun kera saapuu. Haukun ja vittuilen ihan huvikseni.
 

Carlos

Jäsen
Footless kirjoitti:
Sain kyllä niin laadukasta asiakaspalvelua kyseiseltä firmalta, että saman tien lähti liittymä vaihtoon.

Täällä myös sama juttu. Siis vaihtoon meni, tai tarkemmin; tyttäreni liittymä meni vaihtoon, joka on minun nimissäni. Eli 7v. tytölläni oli Telen liittymä, johon oli laittanut saldorajoituksen 20EUR. Ei silloin tullut mieleen että kyseessä on ihan törkeän kallis lisäpalvelu, oliko se nyt jotain tyyliin 5 EUR/kk. Tytön kännylaskut ovat olleet luokkaa 30 EUR/2kk, joten kustannus on aika kohtuuton. Siispä päätimme lopettaa saldorajan. SIITÄKIN menee maksu, siis siitä lopettamisesta! Onkohan tämä enää edes kuluttajasuojalain mukaista, lopetat palvelun niin joudut maksamaan siitä.

Vaihtoon meni täälläkin, vituttaa koko Tele, heidän ei-ikinä-avoinna asiakaspalvelu ja ylihintaiset lisäpalvelut.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Footless kirjoitti:
Haukun ja vittuilen ihan huvikseni.
Ja siinä on ehkä typerin teko mitä voit tehdä. Täysin asiaan viattomalle aspalaiselle vittuilla. Ei ne aspalaiset hinnastoja laadi tai periaatteita operaattorisiirroista tai edes laskutuksesta.

JOS johonkin haluat omasta virheestäsi syntynyttä vitutusta purkaa suosittelen peiliä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Lähetän tässä Viiking linelle terveisiä, laiva oli ymmärrettävistä syistä sairastapauksen tai kuoleman tapauksen johdosta puolitoista tuntia myöhässä, asiasta ilmoitettiin kyllä asiallisesti, mutta yhtään kuulutusta ei kertonut pahoitteluista tai muustakaan ! No sen ymmärrän ettei asialle mitään voinut, myöhästyminen kuitenkin vielä jatkui lisää, ilmoitettuun aikaan tuli viisitoista minuuttia viellä päälle, asia joka minua alkoi ns, vituttamaan oli baarimestarin käyttäytyminen, kahvista puuttui muutama sentti kolikoita, luonnollinen vastaan tulo tai vaikkapa kahvin tarjoaminen tuollaisen myöhästymisen jälkeen olisi paikallaan, ei siihen oskareiden firma kaatuisi. Jätkä oli kuin ahvenanmaan kuningas, vittuili siinä koska luuli ettei minulla ole rahaa, paluumatkalla taidan mätkäistä nokkaan kyseistä paskapäätä.

Sairastapaus saattoikin johtua edellisen vittuuntujan mätkäisystä, ei olisi ihme !

veini
 

Carlos

Jäsen
Vakuutusyhtiö Pohjola (nimi kuvitteellinen)

Niin, siis kyseinen vakuutusyhtiö oli saanut minut taannoin asiakkaakseen, mutta viime kesän/syksyn aikana he ryssivät niin monta rutiinihommaa ja muuttivat uusien vakuutusten ehdot niin idioottimaisiksi, että päätimme vaihtaa. 22.10.2005 siirsin mm. autovakuutukseni kilpailevaan yritykseen. TÄNÄÄN sitten tuli n. 1000EUR lasku ensi vuoden vakuutusmaksuista! Siis mitä helvettiä, eihän meikäläisellä ole ollut siellä vakuutuksia enää sitten Lokakuun!

No eikun soittamaan. Pimpelipom - jos asiasi koskee blaablaablaa, valitse 1, jne. Muutaman monivalintakierroksen jälkeen pääsin oikeaan paikkaan. Pimpelipom - kaikki asiakaspalvelijamme ovat juuri nyt varattuja. Viitisen minuuttia menee, edelleen varattuja. Sitten pääsen läpi ja selitän tilanteen. Asiakaspalvelija siellä toteaa pokkana että "juu, täällä näkee että olette siirtäneet vakuutukset X:aan 22.10.2005."
- No miksi sitten sain laskun autovakuutuksesta kaudelle 2006-2007???
- Ööö.. tässä on varmaan tapahtunut joku virhe....

Noh, asia selvisi, ei siitä sen enempää. Mutta yrittäkääs muuten huviksenne kertoa vakuutusyhtiölle Pohjolalle (nimi muutettu) että tilinumeronne on vaihtunut! Sieltä maksetaan palautuksia, "mutta kun tätä tilinumeroa ei voi vaihtaa, sen voi tehdä vaan noin ATK-tuen ihmiset..." Ahaa. Voisitko pyytää että he sitten vaihtavat? -Juuuuu, enköhän minä voi.

Sitten menee jokunen päivä ja tulee postia Pohjolasta (nimi muutettu), "olkaa hyvä ja tarkistakaa antamanne tilinumero, emme voi maksa palautusta koska numero ei ole käytössä..." Yritetään sitten uudestaan antaa sinne sitä uutta tilinumeroa (jota viimeksi ei voinut päivittää), ehkä sen tällä kertaa saa syötettyä järjestelmään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös