pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Sistis kirjoitti:(niin, oikea etunimeni ei ole Etunimi, eikä oikea sukunimeni Sukunimi, tiedoksi saivartelijoillet.
Miksi sitten sanot niin?
Sistis kirjoitti:(niin, oikea etunimeni ei ole Etunimi, eikä oikea sukunimeni Sukunimi, tiedoksi saivartelijoillet.
Sistis kirjoitti:No kun kaikkein koomisinta on, että tämä on jo tehty! Se tehtiin, kun olin tilannut Soundin ja nämä ongelmat alkoivat. Minä olen siellä tietokannassa Etunimi Jr. Sukunimenä, kun taas isäni taitaa olla Etunimi Sukunimenä (niin, oikea etunimeni ei ole Etunimi, eikä oikea sukunimeni Sukunimi, tiedoksi saivartelijoille). Mutta tämäkään ei ole näköjään auttanut.
Gellner kirjoitti:Ei voi olla noin vaikeaa. Ei vaan voi. Jos joskus saat jonkun korkeammassa asemassa olevan langan/meilin päähän niin muista vaatia kunnon hyvitystä. Itse soittaisin A-lehtien asiakaspalvelun esimiehelle. Tai sitten meilaisin, nimen saa tietää vaihten kautta. Inoan yrityshakemistosta (www.inoa.fi) löytyi jotain markkinointipäälliköiden yms. nimiä.
Vaatimalla aspoista ei oikeastaan saa mitään, lähinnä merkintöjä rekisteriin asiakkaan hankaluudesta.Gellner kirjoitti:Ei voi olla noin vaikeaa. Ei vaan voi. Jos joskus saat jonkun korkeammassa asemassa olevan langan/meilin päähän niin muista vaatia kunnon hyvitystä. Itse soittaisin A-lehtien asiakaspalvelun esimiehelle. Tai sitten meilaisin, nimen saa tietää vaihten kautta. Inoan yrityshakemistosta (www.inoa.fi) löytyi jotain markkinointipäälliköiden yms. nimiä.
Mitä tietoa halusit saada tai muuttaa? Ilman hetun-loppuosaa ei operaattorit tee käytännössä mitään - saldoa kertovat ja laskutuksesta osatietoja. Kaikkeen muuhun tarvitsee varmentaa henkilöllisyys sillä ainoalla tavalla jolla sen voi tehdä - hetun loppuosalla. Eli mitään muutoksia tms. et ilman sitä saa tehtyä vaikka miten kiukuttelisit.pernaveikko kirjoitti:Vielä en ole vastausta saanut ja tuskin saankaan. Eihän kukaan oikeasti luule, että loppuosan kysyminen olisi joku turvallisuuskeino? Mielelläni olisin mukava asiakas, mutta se oleminen tehdään niin vaikeaksi.
Jussi77 kirjoitti:IT-huumassa äkki-keskiluokkaan-noussut mikronikkari huutaa kravatti kaulassa, uhkailee ja tinkii puhelimessa, toisessa päässä istuvalle vastaavalle opiskelijalle - joka mistä tahansa uhkauksista huolimatta voi vain täytellä samoja lokeroita jollain palautelomakkeella kuin kaikissa muissakin tapauksissa. -- käyttäytymällä itse kuin idiootti, todennäköisesti saa palvelua kuin idiootti.
Jussi77 kirjoitti:Yksittäiset tapaukset menevät tällaisilla suurilla yrityksillä "toleranssin" nimissä läpi kenenkään juuri kiinnostumatta asiasta sen syvällisemmin, kunhan esim. 98% asiakkaista saa sitä palvelua jota yritys odottaa.
pernaveikko kirjoitti:Kerroin tälle asiakaspalvelun neidolle, että sinä et tarvitse minun henkilötunnusta, koska olen antanut nimeni ja asiakasnumeroni ja sinulla todellakin on minun asiakastietoni.
Tommy kirjoitti:Ei helvetti, minkä takia pitää olla hankala vain hankalana olemisen takia?
Asiakasnumero ei todellakaan riitä, henkilötunnuksella varmistetaan ettei siellä ole vaan joku joka on kaivanut laskun roskiksesta ja soittaa huvikseen asiakaspalveluun.
Gellner kirjoitti:Miksi tämä asiakasneuvoja olisi kysynyt hetua ellei hän tarvitse sitä? Ilokseen?
Sinulla on periaate olla antamatta tuonkaltaisia tietoja puhelimitse. Palveluntarjoajallasi on sääntö olla hyväksymättä palvelupyyntöä ilman riittäviä tietoja. Miten minusta näyttää siltä, että joudut nyt marssimaan ihan itse pikku töppösilläsi sinne konttorille? Muista ottaa mukaan joku asiapaperi, josta selviää henkilöllisyytesi. Vai pitäisikö naamasi riittää todisteeksi?pernaveikko kirjoitti:Hetua ei sähköpostilla lähetetä niinkuin ei luottokortinkaan numeroa. Eihän sitä kukaan kaappaa, tiedän, mutta en myöskään hyväksy maaseudulla humalassa ajamista, vaikka siitä ei voikaan jäädä kiinni.
pernaveikko kirjoitti:Hetua ei sähköpostilla lähetetä niinkuin ei luottokortinkaan numeroa. Eihän sitä kukaan kaappaa, tiedän, mutta en myöskään hyväksy maaseudulla humalassa ajamista, vaikka siitä ei voikaan jäädä kiinni.
Aurajoen Tarzan kirjoitti:Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta mitäs vittua jonkun aikakausilehden asiakaspalvelija tekee sillä henkilötunnuksella?
Asiakasnumero riittää.
Riittääpäs. Aivan varmasti. Kylläpäs.
Itsellä on Aurian nettiliittymä, ja asioidessani heidän asiakaspalvelunsa kanssa riittää liittymänumero, kerran on tämän lisäksi kysytty myös asiakasnumeroa.Tommy kirjoitti:Nyt oli puhe Elisasta, eli GSM- tai Internet-asioita todennäköisesti.
Kuten sanoin, AINA sitä ei tarvita. Mutta KAIKISSA muutoksissa sopimuksiin (lisäpalvelut ja liittymät) kysyy JOKAINEN operaattori hetun loppuosan. Tämä on varmaa. Jos ei, on aspalainen tehnyt virheen.Aurajoen Tarzan kirjoitti:Kännykässä on ison operaattorin pikkuveljen liittymä, eikä sielläkään ole koskaan kyselty hetua. Elisan palveluita en ole käyttänyt koskaan, joten heidän toimintatavoistaan en osaa sanoa mitään.
Taidan olla vähän sivuraiteilla koko asiasta. Noissa tietysti tarvitaan se hetun loppuosa, laitan häröilyni kankkusen (ei juhan) piikkiin.Ruutiveijari kirjoitti:Kuten sanoin, AINA sitä ei tarvita. Mutta KAIKISSA muutoksissa sopimuksiin (lisäpalvelut ja liittymät) kysyy JOKAINEN operaattori hetun loppuosan. Tämä on varmaa. Jos ei, on aspalainen tehnyt virheen.
Erityisen tärkeää hetu on mm. puk-koodien kanssa.
Niin, nettiliittymä on hieman vaikeampi varastaa ja käyttää väärin kuten esim. gsm-liittymä.Aurajoen Tarzan kirjoitti:Itsellä on Aurian nettiliittymä, ja asioidessani heidän asiakaspalvelunsa kanssa riittää liittymänumero, kerran on tämän lisäksi kysytty myös asiakasnumeroa.
Olisit nyt vaan lainannu loputkin siitä viestistä.Jussi77 kirjoitti:Niin, nettiliittymä on hieman vaikeampi varastaa ja käyttää väärin kuten esim. gsm-liittymä.
Miksi? Huomautin vain yhden syyn, miksi vaikkapa laajakaista-asioita hoitaessa ei välttämättä tarvitse todistaa henkilöllisyyttään. Lisäksi laajakaistan mukana harvemmin myöskään liikkuu samanlaisia teletunnistetietoja kuin puhelinasioissa, esim. gsm-liittymän perusteellahan voidaan selvittää mm. sijaintitietoja ja puhelutietoja - kaikki tämä kuuluu lainsäädännössä tarkoin suojattuun tietoon joka ei vain yksinkertaisesti saa eksyä vääriin käsiin. Tämän vuoksi on tietysti selviö, että operaattori pyrkii tarkistamaan edes jollain tasolla soittajan henkilöllisyyttä gsm-asioissa, mutta ei välttämättä netti-asiakaspalvelussa.Aurajoen Tarzan kirjoitti:Olisit nyt vaan lainannu loputkin siitä viestistä.