UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun jengit, yksilöinä Rantanen ja Kakko
En minäkään tuota postin logiikkaa aina ymmärrä. Muutamia kertoja sitä kautta tilaukset tulleet heikommalla tavalla.

Pakettiautomaattia on vaihdettu (näistä ei suurta ongelmaa, niitä on 3 saman kävelymatkan päässä). Kerran sitten päättivät vaihtaa hakuun postista. No, ei siinä mitään, mutta kun tuo posti mihin olivat haun siirtäneet on 3 kilometriä kauempana kuin lähin posti. Ois nyt edes siihen lähimpään postiin laittaneet mut jonottamaan. Mut ei.
Tämä on melkein kuin se mitä minulle kävi. Tarinoin sen myös tuolla aiemmin. Postilta tuo ei osoittanut oikein ymmärrystä siihen, ettei täällä keskustassa autolla suhata. Kävelin lokerolle vajaat 2km sen sijaan, että olisin sipsutellut konttorille 500m päähän. Konttorin naapurikortteleissa ne minua lähimmät lokerotkin. Jos oikein laskelmoisin valitusta postille, keksisin varsin ison määrän lähempänä olevia lokeroitakin.
 
Olemme tarkastaneet tämän pöytäkirjan ja todenneet sen keskustelun kulun mukaiseksi

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Postilaatikkoosi saat "ei mainoksia"-tekstin joka toimii. OmaPostiin ilmestyi mainokset. Mites niistä pääsisi eroon
Siis sinne OmaPostin sähköiseen postilaatikkoon tulee sulla mainoksia? Ei ole itselläni kyllä näkynyt. Jos taas tarkoitat nettisivun / sovelluksen mainoksia niin vastaus on sama kuin kaikkien muidenkin sivustojen ja/tai sovellusten kanssa eli mainostenesto-ohjelmalla.


Yhteydenottolomakkeissa ei ole tuollaisiin tapauksiin soveltuvia pohjia. Chat taas antaa ristiriitaisia neuvoja.

Omat Posti-caseni ovat nähtävissä tässä ketjussa muutaman sivun päässä takanapäin. Mutta tiivistetysti: automaattiin tilaamani paketit päätyivät järjestäin noudettavaksi pääpostiin, vaikka lähempänä olisi ollut vaihtoehtoisia noutopisteitä. V-mäistä autottomalle ihmiselle hakea pakettia neljän kilometrin päästä alkuperäistä noutopistettä...

Chatissa virkailija sanoi, etteivät he saa viedä pakettia muihin automaatteihin, vaan automaatin ollessa täynnä paketti menee noutopisteeseen. No, seuraavalla kerralla paketti kuitenkin ohjaantui toiseen automaattiin, joka kuitenkin oli käytännössä yhtä kaukana kuin pääposti. Nyt pakettini on taas noudettavissa alkuperäisestä paikasta, mutta tiskiltä! Eli nyt ilmeisesti tällä kertaa automaatin täynnä oleminen mahdollistaa sen, että paketin saa R-kioskin palvelupisteessä. Ihmettelen vaan, että miksi ne kolme aiempaa on pitänyt noutaa neljän kilometrin päästä eri paikasta...

En ymmärrä logiikkaa. Osa paketeista viedään pääpostiin, vaikka ne olisi voinut jättää ilmeisesti tiskiltä noudettavaksi? Osa taas voidaan viedä vaihtoehtoiseen automaattiin, vaikka virkailijan mukaan se ei ole sallittua.
Kuten sanottua niin en ottanut kantaa Postin asiakaspalvelun tasoon. Totesin vain mistä ne yhteydenottokanavat sinne asiakaspalveluun helpoiten löytyvät kun niiden löytymisen kanssa oli kirjoittajalla ongelmaa.
 
I'm just here so I won't get fined.

teppana

Jäsen
Onko niin, että Suomessa ei saa myydä elintarvikkeita ilman parasta ennen päivämäärää? Käsittääkseni tyyliin suolassa ja sokerissakin on tällaiset päivämäärät.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko niin, että Suomessa ei saa myydä elintarvikkeita ilman parasta ennen päivämäärää? Käsittääkseni tyyliin suolassa ja sokerissakin on tällaiset päivämäärät.
Ei sokerissa ainakaan ole, vaan lukee vielä jotenkin että kuivassa säilyy loputtomasti. Eikä suolassakaan. Väkiviinaetikassakaan ei ollut kun just sitä putelia silmäilin.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko niin, että Suomessa ei saa myydä elintarvikkeita ilman parasta ennen päivämäärää? Käsittääkseni tyyliin suolassa ja sokerissakin on tällaiset päivämäärät.
Jopa lähdevedessä merkintä parasta ennen pitää olla. Olikohan niin että jäätelössä ei tarvitse, virkamiehet näistä päättävät.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, syntipatiat Vaasan Sportille
Onko niin, että Suomessa ei saa myydä elintarvikkeita ilman parasta ennen päivämäärää? Käsittääkseni tyyliin suolassa ja sokerissakin on tällaiset päivämäärät.
"Parasta ennen -päiväys kertoo, että vähintään tähän päivään asti tuote säilyttää oikein säilytettynä tyypilliset ominaisuutensa. Tuotetta saa pitää myynnissä ja käyttää päiväyksen jälkeen. "

Tästä ruokatieto.fi:n linkistä helposti lisätietoa.

VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ VAI PARASTA ENNEN
 
Haluatko päästökompensoida kommenttisi? Lahjoita € 2 niin summa menee lyhentämättä VSMO climate panic–järjestölle, joka työskentelee arvokkaiden villilupiinien ja kurtturuusujen suojelemiseksi ja säilyttämiseksi.

teppana

Jäsen
Ei sokerissa ainakaan ole, vaan lukee vielä jotenkin että kuivassa säilyy loputtomasti. Eikä suolassakaan. Väkiviinaetikassakaan ei ollut kun just sitä putelia silmäilin.
Aivan, jossakin vähän hassussa tuotteessa muistelen törmänneeni parasta ennen päiväykseen. Mikä on sinänsä siis hyvä asia, tuotteiden säilyvyydestä on hyvä olla tietoa ja sitä pitää pystyä seuraamaan. Mutta aivan orjallisesti niihin ei tietenkään tarvitse luottaa. Mitä sitten tulee myynnin suhteen, en osaa sanoa. Voisin kuvitella että tämä "parasta ennen" päiväys antaa oikeuden myydä tuotetta päiväyksen umpeuduttua kunhan siitä mainitsee ostajalle. Vähimmäissäilymisaika on sitten todennäköisesti ihan laissa määritelty ja sen ylittäneitä tuotteita ei saa sitten kuluttajille enää myydä. Näin siis mutuilen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Komppaus kyllä tuolle mitä @disco-stu sanoi, mutta ymmärrän tämän pointin. Turkulaisena törmään monenlaisiin palvelijoihin tiskien takana. Monet pubit täällä kiertäneenä tiedän, että normaalia näille on, ettei katsota edes asiakkaaseen. Lasketaan rahoja, seurataan urheilua tms. ennemmin. Kesällä toki toivoisi, että nämä viitsisivät hieman herätä, kun on enemmän turistejakin liikkeellä omien kanta-asiakkaiden lisäksi. Toisenlainen puolikin on, kun tiskillä ei liiaksi asiakkaita jonota. Tällöin jotkut tulevatkin pöytään kysymään, otanko toisen tuopin. Tuolloin hymyilen vilpittömästi tyytyväisenä palveluun.

Ja myönnän, itsekin jäin hieman arvuuttelemaan paikkaa.
Oma kantapaikassani, jota myös olutravintolaksi kutsutaan, pöydistä tyhjiä laseja tyhjennettäessä tarjoilija kysyy aina saako olla lisää juomaa. Varmaan siksi tuo onkin kantikseni, kun kokee saavansa hieman tavallisesta parempaa palvelua.
 
"Kärjistetysti jos puolet mamuista syö tulonsiirroilla McDonaldsissa ja puolet työskentelee siellä, niin se on kansantaloudelle parempi kuin että mamuja ei olisi ollenkaan" -kahden suunnan sentteri

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oluessa on parasta ennen merkintä
Juuri näin. Sitten kun lähdetään liikkeelle siitä, että olut oli pullotettu vuonna 2014, ja parasta ennen päiväys oli huhtikuulta 2017, niin kyllä tuossa aletaan olla niillä rajoilla, että ei kannattaisi yllättyä, vaikka laatu olisi jo niin heikkoa, että viimeinen käyttöpäiväkin olisi jo mennyt umpeen.

Perseilyähän tuo oli. Etenkin se, että kiinnittivät hintalapun seuraavana vuorossa olleeseen pulloon katsomatta niiden päiväystä. Todennäköisesti vaan jatkossa pitävät huolen, ettei asiakas saa pulloa mukaan pöytäänsä.
 
Hö.

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
"Parasta ennen -päiväys kertoo, että vähintään tähän päivään asti tuote säilyttää oikein säilytettynä tyypilliset ominaisuutensa. Tuotetta saa pitää myynnissä ja käyttää päiväyksen jälkeen. "

Tästä ruokatieto.fi:n linkistä helposti lisätietoa.

VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ VAI PARASTA ENNEN
Ravintola on silti itse ankarassa vastuussa seurauksista jos se myy suoraan tai käyttää annoksen valmistamisessa parasta ennen -päiväyksen ohittanutta raaka-ainetta. Sillä on myös itsellään todistustaakka siitä ettei asiakkaita johdeta harhaan tai elintarvikelainsäädäntöä rikota, jos viranomaiset havaitsevat sen käyttävän vanhoja raaka-aineita.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän tämä tapaus johda siihen, että kaikki Turun vähänkin laatutietoiset ravintolat käyvät nyt paniikissa läpi omia olutvarastojaan, ja joko poistavat vanhaksi menneet tai jättävät ne myyntiin tuntuvalla alennuksella. Oluen ystävien voitto siis.

Minäkään en saanut ruokamyrkytystä. Ja olut oli kuitenkin vielä ihan hyvää, vaikkei täydellistä. Ja tällaiset perseilyt ovat siitä hauskoja, että vaikka ne tapahtumahetkellä vituttavat, niin jo parin viikon päästä ne naurattavat.
 
Hö.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Siis sinne OmaPostin sähköiseen postilaatikkoon tulee sulla mainoksia? Ei ole itselläni kyllä näkynyt. Jos taas tarkoitat nettisivun / sovelluksen mainoksia niin vastaus on sama kuin kaikkien muidenkin sivustojen ja/tai sovellusten kanssa eli mainostenesto-ohjelmalla.
Siellä näkyi seuraavasti:

Lähetys 1
kirje 1
OSTA LIPPUSI FINNKINOLTA
Kirje 2
lähetys 2
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Siellä näkyi seuraavasti:

Lähetys 1
kirje 1
OSTA LIPPUSI FINNKINOLTA
Kirje 2
lähetys 2
Ok. Ei ole itselläni näkynyt moisia. On sielä omapostissa ainakin asetuksissa kohta salliiko mainontaa "tarkkaan valituilta kumppaneilta" sähköpostilla/postilla/puhelimitse. Sieltä on toki ruksit poissa itselläni. Ja sinällään kyllä paperinenkin mainos tulee perille jos se on henkilökohtaisesti osoitettu sinulle nimellä ja osoitteella. Jos siis Finnkino on yhteystietosi jostain ostanut (tai olet ne heille joskus antanut) ja sinulle kohdennetun mainoskirjeen päättävät lähettää, perillehän se on postin toimitettava oli sitten paperisena tai sähköisenä.
 
I'm just here so I won't get fined.

muti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kuten sanottua niin en ottanut kantaa Postin asiakaspalvelun tasoon. Totesin vain mistä ne yhteydenottokanavat sinne asiakaspalveluun helpoiten löytyvät kun niiden löytymisen kanssa oli kirjoittajalla ongelmaa.
Kiitoksia tästä, nyt löytyi ne yhteydenottokanavat. Sitä en tiedä miksi helvetissä ne on tuonne piilotettu.
 
And what's inside Tikkanen's head? "A hamster?"

Jacobus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Heitänpä tähän oman viimeisimmän kokemukseni Postista, joka on hyvä.

Ainakin kotiinkuljetus heillä tuntuu toimivan. Tilasin tietokoneen Verkkokauppa.comista ja paketti lähti viime viikon tiistaina Verkkokaupasta. Seuraavana päivänä, keskiviikkoaamuna, Postilta tuli tekstiviesti, jossa ilmoitettiin, että paketti on tulossa, että milloin sen voi toimittaa. Viestissä ehdotettiin aikoja samana päivänä klo 10-13 tai 17-20, seuraavana päivänä klo 10-14 tai Posti soittaa toimitusajan. Aika valittiin lähettämällä vastauksena vaihtoehdon kirjain A-D. Minulle sopi paremmin ilta-aika, joten otin klo 17-20 ja paketti oli ovellani hieman klo 18 jälkeen.

Omalla kohdallani olen muutaman kerran tilannut isomman paketin kotiinkuljetuksella, koska minulla ei ole autoa. Homma on toiminut samaan tapaan parina viime vuotena, eli Postilta on tullut viesti ja paketti on ollut kotona sovitussa aikahaarukassa. Tuntuu myös, että kotiinkuljetuksella paketin toimitus on nopeampaa kuin sen tilaisi toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minullakin on hyvää sanottavaa Postista sekä myös Keskisen kellosta. Tilasin uuden sykemittarin ja nakuttelin tilaukseen nettiin keskiviikkoiltana noin 22.30. Torstai-aamuna tuli klo 6.14 viesti Keskisen kellosta, että tilaus on lähtenyt. Iltasella torstaina se oli pyörähtänyt seurannan mukaan Seinäjoelta eteenpäin ja pe-aamuna kukonlaulun aikaan Vantaan jakelukeskuksesta kuittaus. Pe-iltapäivällä neljän kieppeillä paketti oli lähikaupan automaatissa ja viideltä kävin sen hakemassa. Tajutonta, sano.
 
Harva urpo on Urpo Harva.

pepsi

Jäsen
Minullakin on hyvää sanottavaa Postista sekä myös Keskisen kellosta. Tilasin uuden sykemittarin ja nakuttelin tilaukseen nettiin keskiviikkoiltana noin 22.30. Torstai-aamuna tuli klo 6.14 viesti Keskisen kellosta, että tilaus on lähtenyt. Iltasella torstaina se oli pyörähtänyt seurannan mukaan Seinäjoelta eteenpäin ja pe-aamuna kukonlaulun aikaan Vantaan jakelukeskuksesta kuittaus. Pe-iltapäivällä neljän kieppeillä paketti oli lähikaupan automaatissa ja viideltä kävin sen hakemassa. Tajutonta, sano.
Täältä kanssa pelkkää posia Keskisen Kellolle. Tilasin kellon viime kuussa eräs keskiviikko ilta klo 19.59. Tästä 25min (!!!) eli klo 20.24 sain kuittauksen että lähetys on nyt pakattu ja odottaa kuljetusta. Aamulla lähti sitten matkaan ja pe iltapäivästä kävin noutamassa lähikaupan automaatista.

Jäi vain mieleeni tuo käsittämätön 25min keräily- ja pakkausaika. Hauskinta tässä on että kyseinen pulju kertoo sivuillaan olevansa auki klo 10-18. Joko siellä on joku jäänyt ylitöihin tai sitten botti ampuu tämmöisiä kuittauksia maineen pönkittämiseksi. Jälkimmäiseen en toki usko, kuka tuommoisesta mitään kostuisi.
 

teppana

Jäsen
Täältä kanssa pelkkää posia Keskisen Kellolle. Tilasin kellon viime kuussa eräs keskiviikko ilta klo 19.59. Tästä 25min (!!!) eli klo 20.24 sain kuittauksen että lähetys on nyt pakattu ja odottaa kuljetusta. Aamulla lähti sitten matkaan ja pe iltapäivästä kävin noutamassa lähikaupan automaatista.

Jäi vain mieleeni tuo käsittämätön 25min keräily- ja pakkausaika. Hauskinta tässä on että kyseinen pulju kertoo sivuillaan olevansa auki klo 10-18. Joko siellä on joku jäänyt ylitöihin tai sitten botti ampuu tämmöisiä kuittauksia maineen pönkittämiseksi. Jälkimmäiseen en toki usko, kuka tuommoisesta mitään kostuisi.
Aika hauska kyllä kun joku siellä illalla ollut pakkaamassa. Kyseessä kuitenkin reippaasti yli 10 miljoonan liikevaihdon yritys jossa vajaat 30 työntekijää. Eli ei luulis toimari/omistajan iltaisin paikkailevan noita kelloja.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
No joo laitoin scandicille viestiä facebook sivujen kautta jossa kertasin tilanteen.
Instrun myyjä oli kuitenkin ystävällinen vaikutti erittäin osaavalta kaikilla kolmella kerralla jolla kävin liikkeesä. Sama henkilö palveli joka kerta ja kun kerran uudet lasit sieltä tulee niin en viitsi asiasta sen isompaa haloota nostaa. Virheitä sattuu kaikille.

Katsotaan josko Scandic jotenkin reagoi.
Päivitetään vähän tilannetta.

Scandicin facebook aspa ilmoitti, että hotellin johtaja ottaa minuun yhteyttä. Kului puolitoistaviikkoa eikä mitään kuulunut.
Laitoin uudestaan facessa viestiä, puolituntia tämän jälkeen tuli sähköpostia jossa ylimalkaisesti kerrottiin että ei tuolle lintuongelmalle voi oikein mitään tehdä ja blaa blaa. No vastasin siihen että miksi tälläistä huonetta yleensä myydään jos ongelma on tiedossa ja miksi siihen ei heti reagoitu kun ilmoitin haitasta.
Tähän sain vastauksen, että otamme asian esille ja tutkimme käytäntöjänne. Saat lahjakortin mielipahaa lievittämään.

Silmälasi keissi onkin vielä auki.
Oikeat sangat saapuivat parin viikon odottelun jälkeen. Niitä säädettiin ja säädettiin, mutta ei vaan saatu istumaan päähän.
No sain uudet linssit takuuna ja toisen mallisista sangoista pitäisi maksaa puolet mikä oli ihan hyvä ratkaisu, kun ei noita edellisiä
saanut millään tuntumaan hyvältä. Kyseessä muovisangat ilman nenätyynyjä. No se ainakin selvisi, että en moisia enään osta.
Eilen saapui kolmannet lasit, jotka tuntuivat heti sangen hyvältä päässä. No illalla ihmettelin kun näkö tuntui välillä vähän sumealta ja telkkariakin piti katsoa melkein leuka rinnassa.
Tänään töissä sitten ihmettelin kun vähänkin katsoo sivulle menee sumeaksi ja lukualue laseissa tuntui aivan liian isolta.
Kännykkää katsellessa päätä kääntäessä näyttö "vääntyy". No soitin optikolle, että onkohan näissä linsseissä joku vika ja aloin olemaan jo hieman turhautunut. Sovittiin, että tulen töitten jälkeen käymään ja optikko tekee jotain tarkistuksia.
No hiontahan oli mennyt vituiksi ja taas lähti lasit parin viikon keikalle.

Vaikka tässä silmälasikeississä on kaikki mennyt päin persettä on liikkeen asiakaspalvelu ollut ensiluokkaista ja tulen jatkossakin asioimaan samassa kivijalassa.
Scandicilta sain varsin ison korvauksen, mutta silti pidän Instrun toimintaa paljon parempana ja olen tyytyväinen heidän toimintaan kun Scandicin toiminta lähinnä ärsyttää.
 

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjoittelinkin tuonne uusi televisio-ketjuun taannoin kokemuksia Lg:n kanssa toimimisesta telkkarin kanssa. Lyhyt kuvaus: ostin Lg:n Oled tv:n syyskuussa 2017. Joulukuussa 2019 Havaitsin, että paneeliin oli palanut tv:n tekstitv sovelluksesta yksi alareunassa ollut numero kiinni. Ei auttanut pikselin putsaukset tai muutkaan. Samalla huomasin hiukan lievemmän alueen, jossa oli vihertävä kajo ja värjäsi tietyn väriset kohdat vittumaisesti ruudulla. Eli perus image retention ongelma joka oledissa on juuri se perus synti. Takuu siis juuri palanut tuossa.

Noh, tutkailin kuluttajasuojan sivut läpi ja tuolla oli case, jossa kalliimman telkkarin oli vaadittu kestävän kauemmin kuin valmistajan takuun 2 vuotta. Laitoin valmistajalle viestiä et mites tämän kanssa tehdään. Eka viesti oli et takuu loppu, ei korvata, mikäli haluat että arvioidaan edellytetään merkkihuollon diagnoosi (kulu 60€). Raahasin laitteen huoltoon (infocare), josta viikossa tuli sitten lausunto, eli korjauskulu 1260€ (uusi paneeli). Tein virallisen reklamaation ja reilussa viikossa tuolta tuli viesti että valmistaja tulee vastaan korjauksessa ja kun paneelia ei varastosta löydy, hyvitetään. Vielä viikko ja sain hakea uuden vastaavan tv:n myyjäliikkeestä. Lopputulos siis mainio, kesti jonkun aikaa ja sai hiukan vääntää mutta olen kyllä tyytyväinen lg:n toimintaan asiassa. Yritetään siis uudelleen, josko laatu olisi parantunut...
 

Larppa

Jäsen
Booking.com menee välittömästi boikottiin, vaikka kyse onkin vain muutamasta kympistä. Tapahtui ennen koronaa: Hotelli perui varaukseni, josta ensin päivää aiemmin pyysivät maksun, vaikka olin varausta tehdessä valinnut, että maksan kaiken vasta paikan päällä. Ilman maksua varaus olisi peruuntunut, koska luottokorttini ei muka toiminut. Mitään ongelmia kortin kanssa ei ole ollut ikinä aiemmin, eikä myöskään myöhemmin.

Ymmärtäisin valuuttakurssien heittelyn menevän omaan piikkiin, jos olisin itse perunut varauksen, mutta kun en voinut vaikuttaa tähän asiaan millään tavalla, ja taustalla oli vielä tuo säätö maksun kanssa, niin tässä tapauksessa tappio kuuluu mielestäni Booking.comille tai hotellille, ihan miten keskenään sopivat. Ilmeisesti Booking.comin järjestelmässä hotellin tekemä peruutuspyyntö kääntyy lopulta näkymään niin päin, että asiakas on pyytänyt peruutusta, ja se ei nyt tunnu millään menevän perille, että minä en olisi halunnut perua yhtään mitään. Tästä on nyt väännetty useampi sähköposti, mutta aina uusi käsittelijä vastaa ne samat asiat, ja lopulta hyvitykseksi on tarjottu jotain alennuskuponkia tms., joka taisi olla seitsemän euroa vähemmän mitä pyysin palautettavaksi. Ei varmaan minun pari-kolme vuosittaista varaustani näy tuon kioskin tuloksessa, mutta ihmettelen miten muutaman euron takia useampi ihminen käyttää työaikaansa ja lopputulos on huono vs. että olisivat palauttaneet rahani ja pitäneet tyytyväisen asiakkaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Booking.com menee välittömästi boikottiin, vaikka kyse onkin vain muutamasta kympistä. Tapahtui ennen koronaa: Hotelli perui varaukseni, josta ensin päivää aiemmin pyysivät maksun, vaikka olin varausta tehdessä valinnut, että maksan kaiken vasta paikan päällä. Ilman maksua varaus olisi peruuntunut, koska luottokorttini ei muka toiminut. Mitään ongelmia kortin kanssa ei ole ollut ikinä aiemmin, eikä myöskään myöhemmin.

Ymmärtäisin valuuttakurssien heittelyn menevän omaan piikkiin, jos olisin itse perunut varauksen, mutta kun en voinut vaikuttaa tähän asiaan millään tavalla, ja taustalla oli vielä tuo säätö maksun kanssa, niin tässä tapauksessa tappio kuuluu mielestäni Booking.comille tai hotellille, ihan miten keskenään sopivat. Ilmeisesti Booking.comin järjestelmässä hotellin tekemä peruutuspyyntö kääntyy lopulta näkymään niin päin, että asiakas on pyytänyt peruutusta, ja se ei nyt tunnu millään menevän perille, että minä en olisi halunnut perua yhtään mitään. Tästä on nyt väännetty useampi sähköposti, mutta aina uusi käsittelijä vastaa ne samat asiat, ja lopulta hyvitykseksi on tarjottu jotain alennuskuponkia tms., joka taisi olla seitsemän euroa vähemmän mitä pyysin palautettavaksi. Ei varmaan minun pari-kolme vuosittaista varaustani näy tuon kioskin tuloksessa, mutta ihmettelen miten muutaman euron takia useampi ihminen käyttää työaikaansa ja lopputulos on huono vs. että olisivat palauttaneet rahani ja pitäneet tyytyväisen asiakkaan.
Meikäläisellä Booking.com alkoi suorittaa kun mainitsin kuluttajaviraston. Siihen asti pidättivät rahoja 2,5 kk. Ja kuin salamaniskusta olivat rahat kortilla 3 vrk myöhemmin.
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy