Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 937 202
  • 6 860

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
M-Room ja Groom on ehkä jopa mainettaan parempia partureita. Molemmissa tuotannon perusidea on melko sama, eli helpolla, halvalla ja nopeasti. M-Roomiin saat ostettua jäsenyyksiä ja mentyä jonon ohi, Groomissa saat varattua ajan. Siinä ehkä se suurin ero. Niinkuin täälläkin jo mainittu niin molemmat on työntekijän puolesta helppoja mennä. Käytännössä puhelinsoitolla pääset palkalliseksi johonkin liikkeeseen. Tämä tapa tietysti korostaa vasta valmistuneita, mutta on joukossa myös kovempia alan ammattilaisia. Nämä liikkeet ovat tietyllä tapaa sellainen ammatillinen Kiekko-Vantaa. Aina pääsee ja palkkaa saa jos sitä tarvitsee tai vaikkapa äitiysloman tukiehdot täyttääkseen. Eli löytyy sieltä kovempaakin tekijää jos vaan kohdalle osuu.

Itse tosin suosin myös yrittäjää, toisaalta käyn niinsanotussa vuokratuoli paikassa. Eli kampaamossa jossa kampaajat ovat omia yrittäjiään, mutta vuokranneet tuolin kampaamosta joka hoitaa yleistä liiketoimintaa. Tämä kuitenkin takaa itselleni jonkin asteisen laadun auditoinnin kampaamon osalta, eivät he sieltä kenelle vain tuolia vuokraa vaan pitävät omasta brändistään huolen.

Kovemmalla tekijällä käynti on yksikköhintaan kalliimpi. Eli maksan 50 euroa tukan leikkaamisesta siinä missä näissä ketjupaikoissa maksaisi 35 euroa. Kuitenkin tuntihinta on eri, koska laadukkaammassa paikassa tukka viimeistellään ja leikkuu kestää tunnin kun halvemmassa paikassa 30 minuuttia. Tämä näkyy siinä, että toki kampaus on parempi, mutta iso hyöty tulee siinä että se kestää kasvua kauemmin ja pysyy silti ihan hyvänä. Eli parturissa tulee käytyä hieman harvemmin ja samalla tukka vaatii vähemmän tuotteita pysyäkseen muodossa. Mutuna sanoisin, että paremmalla laiturilla käynti säästää vuositasolla rahaa ja toki tukka on parempi ja pillua saa enemmän.

Omalla kohdalla vielä tukka on varsin paksu ja omapäinen. Kun olen löytänyt oman tukkani ymmärtävän hyvän parturin, käyn parturissa 5 viikon välein. Hyvässä paikassa oleva hyvä parturi joka ei ihan hiffaa tämän tukan vaatimuksia leikkaa tämän 4 viikon välein ja "halpapaikoissa" joudun ravaamaan noin 3 viikon välein jos haluan pitää kampaukseni hallinnassa.

Jossain välissä pyrin myös löytämään jonkun täysin yksityisyrittäjän, mutta heillä laatu ja osaaminen oli erittäin vaihtelevaa. Näin ollen olen löytänyt itselleni sopivan konseptin vuokratuoli yrittäjästä.

Vähän offtopicia, mutta leikkaan nykyään itse, tuli sen verran pettymyksiä eri partureilta, sekä pesun jälkeen kotona olikin jostain kohtaa pidempi kuin pitäisi, niin opetin itseni leikkaamaan perusleikkauksen. Saksien oston jälkeen ei kuluja ole ollut, ja voi syyttää vain itseään jos epäonnistuu, sekä leikkausta voi korjata milloin haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
M-Room ja Groom on ehkä jopa mainettaan parempia partureita. Molemmissa tuotannon perusidea on melko sama, eli helpolla, halvalla ja nopeasti. M-Roomiin saat ostettua jäsenyyksiä ja mentyä jonon ohi, Groomissa saat varattua ajan. Siinä ehkä se suurin ero. Niinkuin täälläkin jo mainittu niin molemmat on työntekijän puolesta helppoja mennä. Käytännössä puhelinsoitolla pääset palkalliseksi johonkin liikkeeseen. Tämä tapa tietysti korostaa vasta valmistuneita, mutta on joukossa myös kovempia alan ammattilaisia. Nämä liikkeet ovat tietyllä tapaa sellainen ammatillinen Kiekko-Vantaa. Aina pääsee ja palkkaa saa jos sitä tarvitsee tai vaikkapa äitiysloman tukiehdot täyttääkseen. Eli löytyy sieltä kovempaakin tekijää jos vaan kohdalle osuu.

Itse tosin suosin myös yrittäjää, toisaalta käyn niinsanotussa vuokratuoli paikassa. Eli kampaamossa jossa kampaajat ovat omia yrittäjiään, mutta vuokranneet tuolin kampaamosta joka hoitaa yleistä liiketoimintaa. Tämä kuitenkin takaa itselleni jonkin asteisen laadun auditoinnin kampaamon osalta, eivät he sieltä kenelle vain tuolia vuokraa vaan pitävät omasta brändistään huolen.

Kovemmalla tekijällä käynti on yksikköhintaan kalliimpi. Eli maksan 50 euroa tukan leikkaamisesta siinä missä näissä ketjupaikoissa maksaisi 35 euroa. Kuitenkin tuntihinta on eri, koska laadukkaammassa paikassa tukka viimeistellään ja leikkuu kestää tunnin kun halvemmassa paikassa 30 minuuttia. Tämä näkyy siinä, että toki kampaus on parempi, mutta iso hyöty tulee siinä että se kestää kasvua kauemmin ja pysyy silti ihan hyvänä. Eli parturissa tulee käytyä hieman harvemmin ja samalla tukka vaatii vähemmän tuotteita pysyäkseen muodossa. Mutuna sanoisin, että paremmalla laiturilla käynti säästää vuositasolla rahaa ja toki tukka on parempi ja pillua saa enemmän.

Omalla kohdalla vielä tukka on varsin paksu ja omapäinen. Kun olen löytänyt oman tukkani ymmärtävän hyvän parturin, käyn parturissa 5 viikon välein. Hyvässä paikassa oleva hyvä parturi joka ei ihan hiffaa tämän tukan vaatimuksia leikkaa tämän 4 viikon välein ja "halpapaikoissa" joudun ravaamaan noin 3 viikon välein jos haluan pitää kampaukseni hallinnassa.

Jossain välissä pyrin myös löytämään jonkun täysin yksityisyrittäjän, mutta heillä laatu ja osaaminen oli erittäin vaihtelevaa. Näin ollen olen löytänyt itselleni sopivan konseptin vuokratuoli yrittäjästä.
Menee pikkuisen off topic mutta onhan nuo parturi hinnat aika sikamaisia jos täytyy 35€ tai 50€ maksaa parturoinnista. Täällä maalla pääsee parturiin alle 20€ ja uskallan väittää että aivan yhtä osaava saksien käyttäjä löytyy täälläkin. Toki täällä ei nuo vuokrat ole samaa luokkaa kun Stadissa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo mä oon käyny parturissa viimeks vuonna 2010. En edes muista missä tuokin suoritus tapahtui, joten en voi edes ketään kehua. Nykyään kiskaisen kerran parissa kuukaudessa sivut lyhyiksi ja muuten saa tuo reuhka kasvaa miten lystää.

Jyväskylässä oli Kortepohjassa joku pieni parturi jossa kävin opiskeluaikoina, ja siellä oli kyllä aina ripeää toimintaa. Halpakin oli, joten opiskelijaminä tykkäs.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Menee pikkuisen off topic mutta onhan nuo parturi hinnat aika sikamaisia jos täytyy 35€ tai 50€ maksaa parturoinnista. Täällä maalla pääsee parturiin alle 20€ ja uskallan väittää että aivan yhtä osaava saksien käyttäjä löytyy täälläkin. Toki täällä ei nuo vuokrat ole samaa luokkaa kun Stadissa.
Jos parturointiin menee 45 minuuttia ja se maksaa 35 euroa, niin ei siitä parturille montaa euroa jää tuntipalkaksi kun vähentää verot ja juoksevat kulut. Ulkomaalaisten pyörittämiä partureita löytyy tosin Helsingistäkin ja näissä saattaa hinta olla alle 15 euroa. 50 euroa on kyllä aika kova hinta jo. Lahdessa oma parturi taitaa olla 36 euroa.

Tosin hinnoittelu pitäisi mennä tukan pituuden tai ajankäytön mukaan. Jos asiakkaalla on lyhyt siili, jota pitää siistiä niin pitäisihän se olla halvempi kuin jokin pidempi miehen tukka...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ulkomaalaisten pyörittämiä partureita löytyy tosin Helsingistäkin ja näissä saattaa hinta olla alle 15 euroa.
En ole tukkalääkärillä käynyt sitten vuoden 2006, vedän itse koneella millisiilin parin viikon välein. Tuli vaan tuosta lainaamastani mieleen, että reilu vuosi sitten juttelin erään parturi-kampaajatuttuni kanssa, kun kartoitin hänen osaamistaan partani parturointiin. Sivumennen sanoen hän totesi, että teoriassa osaa kyllä, mutta käytäntö voi olla toinen juttu kun hänellä ei kuulemma parta-asiakkaita koskaan käy. Joka tapauksessa siinä juteltiin alasta niitä näitä yleisemminkin ja puheeksi tuli kaupungin (Turku) keskustassa 10-12 eurolla miesten hiustenleikkuita tekevät parturit. Mimmi totesi olleensa alalla parisenkymmentä vuotta ja kokemukseensa nojaten sanoi, että tasan varmasti keskustan kalliissa liiketiloissa ei tuolla hinnalla yksikään parturi tee voittoa. Eri asia sitten, jos työntekijöille ei makseta tai maksetaan mitätöntä palkkaa, jos veroluontoisten maksujen hoitaminen on enemmän omatunto- kuin velvollisuuskysymys jne.

Ei mulla ole mitään syytä kyseenalaistaa ystäväni sanomisia ja siksi oletankin, että kympin hiustenleikkuu on vähän niin kuin se kuuden euron pizza, eli sillä hinnalla tuotettaan myyvät eivät noudata lakia. Oletan että Helsingistä liiketilan vuokraaminen on kalliimpaa kuin esim. Turusta ja yrittäminen on muutenkin tyyriimpää, joten tuskinpa noita 15 euron parturointeja tarjoavat samoilla säännöillä pelaavat, kuin alalla olevat rehelliset yrittäjät.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei mulla ole mitään syytä kyseenalaistaa ystäväni sanomisia ja siksi oletankin, että kympin hiustenleikkuu on vähän niin kuin se kuuden euron pizza, eli sillä hinnalla tuotettaan myyvät eivät noudata lakia. Oletan että Helsingistä liiketilan vuokraaminen on kalliimpaa kuin esim. Turusta ja yrittäminen on muutenkin tyyriimpää, joten tuskinpa noita 15 euron parturointeja tarjoavat samoilla säännöillä pelaavat, kuin alalla olevat rehelliset yrittäjät.
Kympin hiustenleikkuu on varmaan lähempänä 3 euron pizzaa. Kumma ettei tuo toiminta kiinnosta verottajia. Hankalaa on veroja maksavalle parturille kilpailla.
 

Tuamas

Jäsen
Itse muutaman kerran olen kiireessä käynyt tuollaisella 15€ turkkilaisella parturilla, merkittävin ero 33€ vakioparturiin oli se, että tuolla leikkuu kesti vähän paikasta riippuen 10-20min ja tuolla vakiopaikassa menee aina 30-50min.

Eli sinänsä tuossa ainakin Porissa ja Tampereella missä olen käynyt, myydään vähän eri palvelua keskenään.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Itse muutaman kerran olen kiireessä käynyt tuollaisella 15€ turkkilaisella parturilla, merkittävin ero 33€ vakioparturiin oli se, että tuolla leikkuu kesti vähän paikasta riippuen 10-20min ja tuolla vakiopaikassa menee aina 30-50min.

Eli sinänsä tuossa ainakin Porissa ja Tampereella missä olen käynyt, myydään vähän eri palvelua keskenään.
Pitääkö tämä ymmärtää siten, että leikkausten laadussa ei ollut mitään/suurta eroa? Sittenhän turkkilainen myy aika roimasti parempaa palvelua, ainakin jos ei tykkää kuluttaa aikaa parturin tuolissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse muutaman kerran olen kiireessä käynyt tuollaisella 15€ turkkilaisella parturilla
En ole vielä Suomessa löytänyt hyvää turkkilaista parturia, jollaisiin ulkomaan vuosinani totuin. Nämä tyypit ovat aloittaneet oppinsa yhdeksän vuotiaina, ja sen kyllä huomaa. Saa vinkata, jos Helsingistä aito turkkilainen parturi löytyy. Olen valmis maksamaankin enemmän kuin sen yleisen 15 euroa.
 

Tuamas

Jäsen
Pitääkö tämä ymmärtää siten, että leikkausten laadussa ei ollut mitään/suurta eroa? Sittenhän turkkilainen myy aika roimasti parempaa palvelua, ainakin jos ei tykkää kuluttaa aikaa parturin tuolissa.

En ole vielä Suomessa löytänyt hyvää turkkilaista parturia, jollaisiin ulkomaan vuosinani totuin. Nämä tyypit ovat aloittaneet oppinsa yhdeksän vuotiaina, ja sen kyllä huomaa. Saa vinkata, jos Helsingistä aito turkkilainen parturi löytyy. Olen valmis maksamaankin enemmän kuin sen yleisen 15 euroa.

Laatu oli sellaista ”peruslaatua”, eli samaa kuin saa keskimäärin vaikkapa ketjussa mainitussa MRoomissa, ei ihan samaa kuin vakiopaikassa.

Sanoisin, että noissa 90% on vaan keksinyt tästä keinon yrittää, ei ole vielä yhtään huippua tullut vastaan.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Pizza-vertaus parturiin ontuu siinä, että parturissa ei ole juurikaan raaka-aine kuluja. Kun nämä ”15€ turkkilaiset” leikkaavat 3-4 päätä tunnissa (halpiksissahan esim. sivut vedetään koneella no questions asked), saadan tuolla rahalla katettua ihan yhtälailla vuokria ja palkkoja kuin tyyriimän ja hitaamman parturinkin työllä.

Perusperttiähän ei Suomessa juuri muu taida kiinnostaa kun leikkuun hinta ja se, että penkissä ei tarvitse istua pitkään on monelle vaan plussaa. Useissa halpispaikoissa on täten mutulla melko korkeat käyttöasteet.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oon taas itse kuullulut eräältä kaverilta, joka vei poikansa parturoitavaksi tuollaiseen 15 euron paikkaan eikä parturilla ollut mikään kiire, vaan jutteli ja leikkaili rauhalliseen tahtiin. Koko hommaan meni tunti. Toki ehkä hänellä ei ollut uutta asiakata tulossa tjs
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Käyn nykyään tampereella turkkilaisessa parturissa lähinnä kahdesta syystä. 15€ maksaa ja hiustenleikkuu kestää maks. 20 minsaa. Iloisia veikkoja on vielä palvelemassa ja jokaiselta on tullut hyvää jälkeä. Turkish barbershop on kyseessä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Käyn nykyään tampereella turkkilaisessa parturissa lähinnä kahdesta syystä. 15€ maksaa ja hiustenleikkuu kestää maks. 20 minsaa. Iloisia veikkoja on vielä palvelemassa ja jokaiselta on tullut hyvää jälkeä. Turkish barbershop on kyseessä.
Saako iloisilta veikoilta kuitin tuosta 15€:n työsuorituksesta?
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Vihdoin oli aikaa piipahtaa Lahden Stormissa. Newbie-olemus kai osui ammattilaisen silmiin, koska minut kaappasi siipiensä suojiin järjettömän hyvä myyjä. Hän kertoi kärsivällisesti, kohta kohdalta, mitä ajovarusteiden hankinnassa kannattaa ottaa huomioon. Myyjä haarukoi omat unelmani ja tarpeeni ja räätälöi ne turvallisuus edellä todeksi. Nyt mulla on siellä varauksessa housut, tulossa sovitukseen takki ja kypärä. Ja hän vinkkasi myös pari pyörämallia, joita suositteli minulle alkajaisiksi...

Rehellisyyden ja suorapuheisuuden lisäksi myyjällä oli pökerryttävän hyvä, hienovarainen pelisilmä, joka sai minut helahtamaan hölmöön virneeseen koko kotimatkan: hän hoksasi kauniisti pienikokoisuuteni ja osasi rohkaista siitä huolimatta lajin pariin todella hyvin. Esimerkiksi sovitin hanskoja, joista ei löytynyt sopivan pientä kokoa. Myyjä kokeili sormenpäiden tyhjää tilaa, hymyili ja sanoi "voi kun sä oot pieni". Olin ihan myyty ja olisin ostanut puoli kauppaa, jos vain olisi ollut sopivat koot paikalla tilaamatta. Läksiäisiksi hän totesi, että kyllä susta vielä supermotoristi tulee.

Alun perin menin siis vain ohimennen katsastamaan kaupan tulevan varalle, mutta viivyin siellä kolme varttia ja laitoin em. kamppeet varaukseen. Nyt kirjoitan vielä saamani vinkit muistiin. Ja kyllä: laitoin saman tien netissä firmaan palautetta ja pyysin, että se ohjataan myyjän esimiehille asti. Helmi!
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vihdoin oli aikaa piipahtaa Lahden Stormissa. Newbie-olemus kai osui ammattilaisen silmiin, koska minut kaappasi siipiensä suojiin järjettömän hyvä myyjä. Hän kertoi kärsivällisesti, kohta kohdalta, mitä ajovarusteiden hankinnassa kannattaa ottaa huomioon. Myyjä haarukoi omat unelmani ja tarpeeni ja räätälöi ne turvallisuus edellä todeksi. Nyt mulla on siellä varauksessa housut, tulossa sovitukseen takki ja kypärä. Ja hän vinkkasi myös pari pyörämallia, joita suositteli minulle alkajaisiksi...

Rehellisyyden ja suorapuheisuuden lisäksi myyjällä oli pökerryttävän hyvä, hienovarainen pelisilmä, joka sai minut helahtamaan hölmöön virneeseen koko kotimatkan: hän hoksasi kauniisti pienikokoisuuteni ja osasi rohkaista siitä huolimatta lajin pariin todella hyvin. Esimerkiksi sovitin hanskoja, joista ei löytynyt sopivan pientä kokoa. Myyjä kokeili sormenpäiden tyhjää tilaa, hymyili ja sanoi "voi kun sä oot pieni". Olin ihan myyty ja olisin ostanut puoli kauppaa, jos vain olisi ollut sopivat koot paikalla tilaamatta. Läksiäisiksi hän totesi, että kyllä susta vielä supermotoristi tulee.

Alun perin menin siis vain ohimennen katsastamaan kaupan tulevan varalle, mutta viivyin siellä kolme varttia ja laitoin em. kamppeet varaukseen. Nyt kirjoitan vielä saamani vinkit muistiin. Ja kyllä: laitoin saman tien netissä firmaan palautetta ja pyysin, että se ohjataan myyjän esimiehille asti. Helmi!

Tuon pyörän kanssa kannattaa olla tarkkana ostovaiheessa, varsinkin jos pituutta on reilusti alle 160cm ja enemmän mallia persjalkanen. Ajaminenhan kyllä käytännössä onnistuu pyörällä kuin pyörällä mutta pysähtyminen ja pyörän paikallaan pitäminen tulee ongelmaksi.

Sisko on karkeasti sanottuna semmoinen 156cm ja suomalaisen persjalkanen. Hän ajoi kortin ja jo autokoulussa oli hieman vaikeutta löytää sopiva pyörä. Osti itselleen sitten jonkun Suzukin 500cc ja siitäkin otettiin kaikki varat alas mutta ei se jalka meinannut millään ottaa maahan asti kunnolla. Ei siinä oikein ollut järkeä kun mäessä tai kuopassa ei meinannut saada pyörää pidettyä pystyssä.

Tämmöselle aikamiehen kokoiselle taas tuo oli melki epämiellyttävä ajaa kun ei tehoa meinannut millään saada yli 100kg perseen alta esiin. Kevyt ja siponen oli muuten se vehje kyllä.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Tuon pyörän kanssa kannattaa olla tarkkana ostovaiheessa, varsinkin jos pituutta on reilusti alle 160cm ja enemmän mallia persjalkanen. Ajaminenhan kyllä käytännössä onnistuu pyörällä kuin pyörällä mutta pysähtyminen ja pyörän paikallaan pitäminen tulee ongelmaksi.

Jep, tätä silmällä pitäen mulla on tukku vinkkejä ja pari paljon ajavaa ystävää, jotka tulevat mun kanssa avuksi pyöräkaupoille, kun aika on. Mun pituus yltää juuri ja juuri 160 sentin yli, joten siskoosi verrattuna olen suorastaan hujoppi. ^^
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Käyn nykyään tampereella turkkilaisessa parturissa lähinnä kahdesta syystä. 15€ maksaa ja hiustenleikkuu kestää maks. 20 minsaa. Iloisia veikkoja on vielä palvelemassa ja jokaiselta on tullut hyvää jälkeä. Turkish barbershop on kyseessä.

Sokoksen takanahan noita on 4 liikettä melko lähellä toisiaan. Kaikissa on tullut käytyä, ja ihan ok laatua on ollut. Tai leikkauksen jälki on ollut hyvää, mutta kaikilla ei suomi taitu niin hyvin että voisi pyytää mallin vaihtoa, vaan välillä vetävät vaan saman mallin lyhyemmäksi vaikka muuta pyytää. Ymmärtääkseni heidän omassa kulttuurissa hiukset ovat tärkeä juttu joten eivät ehkä ymmärrä jos joku ei halua piilottaa kaljuuntumistaan comb overilla vaan haluaisi olla rehellisesti kaljuuntuva...

Itse olen nyt käynyt Oki's hairstyle&barberissa, siellä taitaa olla vaan pari kaveria töissä joten ei tarvitse joka kerta miettiä että kenelleköhän nyt joutuu parturoitavaksi vaan tietää että saa laadukkaan leikkuun ja partatrimmauksen tutulta tyypiltä. Aika paljon noissa kyllä tekijöitä pyörii ja osa perustaa sitten eri syistä omia liikkeitään muualle.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Itse muutaman kerran olen kiireessä käynyt tuollaisella 15€ turkkilaisella parturilla, merkittävin ero 33€ vakioparturiin oli se, että tuolla leikkuu kesti vähän paikasta riippuen 10-20min ja tuolla vakiopaikassa menee aina 30-50min.

Eli sinänsä tuossa ainakin Porissa ja Tampereella missä olen käynyt, myydään vähän eri palvelua keskenään.
Vuoden käynyt nyt turkkilaisella parturilla. 15min/15€. Normiparturiin verrattuna homma toimii huomattavasti nopeammin. Vähän kuin vertailisi K-Marketin ja LIdlin kassaa. Toisesta menee tavaraa läpi tuplanopeudella. Toki jos parturista maksaa 30-50€, niin ainoa mitä sillä rahalla saa on aikaa. Itse en viihdy parturin tuolissa, joten tuo 15 minuuttia on ihan sopiva aika.

Käyttämälläni perturilla on kaksi ukkoa leikkaamassa ja aina on jonoa ja kuitinkin palvelusta saa. Kauaa ei tarvitse jonotella kun homma käy nopeasti.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itselleni puolestaan jäi tuosta eräästä Tampereen turkkilaisesta parturista vähän paska maku suuhun. 10€ koronatarjousta mainostavat.

Ajatukseni oli kysäistä, että josko mahdollisesti ihan veitsen kanssa kynivät sileäksi, kun olin kuullut jossain niin tehtävän. En saanut paikan pääjumalalle edes kunnolla lausettani loppuun ja silti huuteli, että tottakai onnistuu. Kun istahdin tuoliin niin ihan perus koneella ajelu lyhyeksi sieltä tuli ja kun yritin kysellä sen sheivauksen perään niin kielimuuri tuli esteeksi. Annoin asian olla... Aikaa tosin tuossa meni sen 10min.

Normaalisti surruttelen koneella itse pään kaljuksi, mutta kokemuksena oisin tuon sheivatun pään halunnut kokea. Ei tartte toiste mennä...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En voi kehua Elisan enkä Postin asiakaspalvelua. Tilasin Elisan verkkokaupasta tuotteen, ja yritin sopia, että kuljetus ei olisi heti vaan vasta reilun viikon kuluttua. Ei onnistunut, vaan "tämä tuote lähtee automaattisesti heti, mutta posti soittaa ennen sen toimittamista ja voitte heidän kanssaan sopia toimituspäivän". Posti soitti, ja sovimme, että tuovat sen reilun viikon kuluttua.
Seuraavana aamuna puhelin soi, ja "Pekka täällä postin kuljetuspalvelusta terve, ollaan nyt tässä teidän osoitteessa".
Suostuivat viemään pois kolmatta yritystä odottamaan.
 
En voi kehua Elisan enkä Postin asiakaspalvelua. Tilasin Elisan verkkokaupasta tuotteen, ja yritin sopia, että kuljetus ei olisi heti vaan vasta reilun viikon kuluttua. Ei onnistunut, vaan "tämä tuote lähtee automaattisesti heti, mutta posti soittaa ennen sen toimittamista ja voitte heidän kanssaan sopia toimituspäivän". Posti soitti, ja sovimme, että tuovat sen reilun viikon kuluttua.
Seuraavana aamuna puhelin soi, ja "Pekka täällä postin kuljetuspalvelusta terve, ollaan nyt tässä teidän osoitteessa".
Suostuivat viemään pois kolmatta yritystä odottamaan.
Aika hankala kyllä taas kumpaakaan mitenkään erityisesti syyttääkkään tästä. Ei olisi Elisan oikein kustannustehokasta toimia noin. Lisäksi oikeastaan Posti yllättävän paljon joustanut jos ovat reilun viikon antaneet tuoksi ajaksi. Toki pieni moka se, että yrittivät toimittaa vaikka toisin sovittu.
 

molari

Jäsen
Piti lähettää Postin kautta 2 postiennakkopakettia, mutta ei onnistunut enää homma paikan päällä, vaan laput pitää täyttää itse (kotona), maksaa ja lopuksi tulostaa kuitit ja liimata ne paketteihin. Ei sinällään mikään ihmeellinen rasti, mutta, kun mökiltä käsin operoin ja tulostin ei kuulu (vielä) mökkikalustoon. Tiedä sitten miksi noin, ei se nyt ylivoimaista luulisi olevan, että täyttää lapun tiskillä ja maksaa virkailijalle.

Eikä siinä vielä kaikki, tilasin kesäkuun lopussa USA:sta venetarvikkeita, kuljetuksesta vastaa USP. Jostain syystä tavara on jäänyt rahtiterminaaliin. Pelkkä reklamaation tekeminen oli homma sinänsä ja vastausta siihen, miksi tavara seisoo, olen odotellut 2 viikkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös