Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 935 394
  • 6 857

teppana

Jäsen
Täältä kanssa pelkkää posia Keskisen Kellolle. Tilasin kellon viime kuussa eräs keskiviikko ilta klo 19.59. Tästä 25min (!!!) eli klo 20.24 sain kuittauksen että lähetys on nyt pakattu ja odottaa kuljetusta. Aamulla lähti sitten matkaan ja pe iltapäivästä kävin noutamassa lähikaupan automaatista.

Jäi vain mieleeni tuo käsittämätön 25min keräily- ja pakkausaika. Hauskinta tässä on että kyseinen pulju kertoo sivuillaan olevansa auki klo 10-18. Joko siellä on joku jäänyt ylitöihin tai sitten botti ampuu tämmöisiä kuittauksia maineen pönkittämiseksi. Jälkimmäiseen en toki usko, kuka tuommoisesta mitään kostuisi.

Aika hauska kyllä kun joku siellä illalla ollut pakkaamassa. Kyseessä kuitenkin reippaasti yli 10 miljoonan liikevaihdon yritys jossa vajaat 30 työntekijää. Eli ei luulis toimari/omistajan iltaisin paikkailevan noita kelloja.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
No joo laitoin scandicille viestiä facebook sivujen kautta jossa kertasin tilanteen.
Instrun myyjä oli kuitenkin ystävällinen vaikutti erittäin osaavalta kaikilla kolmella kerralla jolla kävin liikkeesä. Sama henkilö palveli joka kerta ja kun kerran uudet lasit sieltä tulee niin en viitsi asiasta sen isompaa haloota nostaa. Virheitä sattuu kaikille.

Katsotaan josko Scandic jotenkin reagoi.
Päivitetään vähän tilannetta.

Scandicin facebook aspa ilmoitti, että hotellin johtaja ottaa minuun yhteyttä. Kului puolitoistaviikkoa eikä mitään kuulunut.
Laitoin uudestaan facessa viestiä, puolituntia tämän jälkeen tuli sähköpostia jossa ylimalkaisesti kerrottiin että ei tuolle lintuongelmalle voi oikein mitään tehdä ja blaa blaa. No vastasin siihen että miksi tälläistä huonetta yleensä myydään jos ongelma on tiedossa ja miksi siihen ei heti reagoitu kun ilmoitin haitasta.
Tähän sain vastauksen, että otamme asian esille ja tutkimme käytäntöjänne. Saat lahjakortin mielipahaa lievittämään.

Silmälasi keissi onkin vielä auki.
Oikeat sangat saapuivat parin viikon odottelun jälkeen. Niitä säädettiin ja säädettiin, mutta ei vaan saatu istumaan päähän.
No sain uudet linssit takuuna ja toisen mallisista sangoista pitäisi maksaa puolet mikä oli ihan hyvä ratkaisu, kun ei noita edellisiä
saanut millään tuntumaan hyvältä. Kyseessä muovisangat ilman nenätyynyjä. No se ainakin selvisi, että en moisia enään osta.
Eilen saapui kolmannet lasit, jotka tuntuivat heti sangen hyvältä päässä. No illalla ihmettelin kun näkö tuntui välillä vähän sumealta ja telkkariakin piti katsoa melkein leuka rinnassa.
Tänään töissä sitten ihmettelin kun vähänkin katsoo sivulle menee sumeaksi ja lukualue laseissa tuntui aivan liian isolta.
Kännykkää katsellessa päätä kääntäessä näyttö "vääntyy". No soitin optikolle, että onkohan näissä linsseissä joku vika ja aloin olemaan jo hieman turhautunut. Sovittiin, että tulen töitten jälkeen käymään ja optikko tekee jotain tarkistuksia.
No hiontahan oli mennyt vituiksi ja taas lähti lasit parin viikon keikalle.

Vaikka tässä silmälasikeississä on kaikki mennyt päin persettä on liikkeen asiakaspalvelu ollut ensiluokkaista ja tulen jatkossakin asioimaan samassa kivijalassa.
Scandicilta sain varsin ison korvauksen, mutta silti pidän Instrun toimintaa paljon parempana ja olen tyytyväinen heidän toimintaan kun Scandicin toiminta lähinnä ärsyttää.
 

soros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjoittelinkin tuonne uusi televisio-ketjuun taannoin kokemuksia Lg:n kanssa toimimisesta telkkarin kanssa. Lyhyt kuvaus: ostin Lg:n Oled tv:n syyskuussa 2017. Joulukuussa 2019 Havaitsin, että paneeliin oli palanut tv:n tekstitv sovelluksesta yksi alareunassa ollut numero kiinni. Ei auttanut pikselin putsaukset tai muutkaan. Samalla huomasin hiukan lievemmän alueen, jossa oli vihertävä kajo ja värjäsi tietyn väriset kohdat vittumaisesti ruudulla. Eli perus image retention ongelma joka oledissa on juuri se perus synti. Takuu siis juuri palanut tuossa.

Noh, tutkailin kuluttajasuojan sivut läpi ja tuolla oli case, jossa kalliimman telkkarin oli vaadittu kestävän kauemmin kuin valmistajan takuun 2 vuotta. Laitoin valmistajalle viestiä et mites tämän kanssa tehdään. Eka viesti oli et takuu loppu, ei korvata, mikäli haluat että arvioidaan edellytetään merkkihuollon diagnoosi (kulu 60€). Raahasin laitteen huoltoon (infocare), josta viikossa tuli sitten lausunto, eli korjauskulu 1260€ (uusi paneeli). Tein virallisen reklamaation ja reilussa viikossa tuolta tuli viesti että valmistaja tulee vastaan korjauksessa ja kun paneelia ei varastosta löydy, hyvitetään. Vielä viikko ja sain hakea uuden vastaavan tv:n myyjäliikkeestä. Lopputulos siis mainio, kesti jonkun aikaa ja sai hiukan vääntää mutta olen kyllä tyytyväinen lg:n toimintaan asiassa. Yritetään siis uudelleen, josko laatu olisi parantunut...
 

Outsider

Jäsen
Booking.com menee välittömästi boikottiin, vaikka kyse onkin vain muutamasta kympistä. Tapahtui ennen koronaa: Hotelli perui varaukseni, josta ensin päivää aiemmin pyysivät maksun, vaikka olin varausta tehdessä valinnut, että maksan kaiken vasta paikan päällä. Ilman maksua varaus olisi peruuntunut, koska luottokorttini ei muka toiminut. Mitään ongelmia kortin kanssa ei ole ollut ikinä aiemmin, eikä myöskään myöhemmin.

Ymmärtäisin valuuttakurssien heittelyn menevän omaan piikkiin, jos olisin itse perunut varauksen, mutta kun en voinut vaikuttaa tähän asiaan millään tavalla, ja taustalla oli vielä tuo säätö maksun kanssa, niin tässä tapauksessa tappio kuuluu mielestäni Booking.comille tai hotellille, ihan miten keskenään sopivat. Ilmeisesti Booking.comin järjestelmässä hotellin tekemä peruutuspyyntö kääntyy lopulta näkymään niin päin, että asiakas on pyytänyt peruutusta, ja se ei nyt tunnu millään menevän perille, että minä en olisi halunnut perua yhtään mitään. Tästä on nyt väännetty useampi sähköposti, mutta aina uusi käsittelijä vastaa ne samat asiat, ja lopulta hyvitykseksi on tarjottu jotain alennuskuponkia tms., joka taisi olla seitsemän euroa vähemmän mitä pyysin palautettavaksi. Ei varmaan minun pari-kolme vuosittaista varaustani näy tuon kioskin tuloksessa, mutta ihmettelen miten muutaman euron takia useampi ihminen käyttää työaikaansa ja lopputulos on huono vs. että olisivat palauttaneet rahani ja pitäneet tyytyväisen asiakkaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Booking.com menee välittömästi boikottiin, vaikka kyse onkin vain muutamasta kympistä. Tapahtui ennen koronaa: Hotelli perui varaukseni, josta ensin päivää aiemmin pyysivät maksun, vaikka olin varausta tehdessä valinnut, että maksan kaiken vasta paikan päällä. Ilman maksua varaus olisi peruuntunut, koska luottokorttini ei muka toiminut. Mitään ongelmia kortin kanssa ei ole ollut ikinä aiemmin, eikä myöskään myöhemmin.

Ymmärtäisin valuuttakurssien heittelyn menevän omaan piikkiin, jos olisin itse perunut varauksen, mutta kun en voinut vaikuttaa tähän asiaan millään tavalla, ja taustalla oli vielä tuo säätö maksun kanssa, niin tässä tapauksessa tappio kuuluu mielestäni Booking.comille tai hotellille, ihan miten keskenään sopivat. Ilmeisesti Booking.comin järjestelmässä hotellin tekemä peruutuspyyntö kääntyy lopulta näkymään niin päin, että asiakas on pyytänyt peruutusta, ja se ei nyt tunnu millään menevän perille, että minä en olisi halunnut perua yhtään mitään. Tästä on nyt väännetty useampi sähköposti, mutta aina uusi käsittelijä vastaa ne samat asiat, ja lopulta hyvitykseksi on tarjottu jotain alennuskuponkia tms., joka taisi olla seitsemän euroa vähemmän mitä pyysin palautettavaksi. Ei varmaan minun pari-kolme vuosittaista varaustani näy tuon kioskin tuloksessa, mutta ihmettelen miten muutaman euron takia useampi ihminen käyttää työaikaansa ja lopputulos on huono vs. että olisivat palauttaneet rahani ja pitäneet tyytyväisen asiakkaan.

Meikäläisellä Booking.com alkoi suorittaa kun mainitsin kuluttajaviraston. Siihen asti pidättivät rahoja 2,5 kk. Ja kuin salamaniskusta olivat rahat kortilla 3 vrk myöhemmin.
 

Outsider

Jäsen
Meikäläisellä Booking.com alkoi suorittaa kun mainitsin kuluttajaviraston. Siihen asti pidättivät rahoja 2,5 kk. Ja kuin salamaniskusta olivat rahat kortilla 3 vrk myöhemmin.

Jouduin vielä kerran laittamaan samat kuvat luottokortin tapahtumista, ja vastasin samalla jo valmiiksi, että eurot on ainoa asia mikä minua niissä tapahtumissa kiinnostaa, jos aikovat taas vedota summan olevan molemmissa sama. Ihme kyllä tänään tuli viestiä, että ovat nyt laittaneet puuttuvan summan tilini saldoon, mistä voin itse palauttaa sen kortilleni.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aamulehden jakelu siirtyi Postin hoidettavaksi vuodenvaihteessa. Hienosti on mennyt, ja lehti on tullut melkein joka päivä siinä kello kuuden ja iltakahdeksan välillä. Samalla Aamulehden sivuilta poistui palvelu, josta voi katsoa jakelun tilanteen omalta alueelta. Pian sen jälkeen poistui myös asiakaspalvelu-chatti, ilmeisesti siksi että ihmiset kyselivät sieltä, missä tilattu lehti mahdollisesti seikkailee. Itse aloin ottaa yhteyttä sähköpostitse asiakaspalveluun aina, kun lehti jäi tulematta.

Tällä viikolla jakelussa tehtiin jonkinlainen ennätys. Maanantaina lehteä ei tullut, joten laitoin asiakaspalveluun sähkpostia. Tiistaina lehti tuli. Keskiviikkona aamulla laatikossa oli maanantain lehti, muttei keskiviikon lehteä. Laitoin kauniin kiitoksen asiakaspalveluun, josta tuli vastaus, että hyvityksenä lähettävät minulle tiistain lehden. Vastasin siihen, ison osan korrektiudesta jo unohtaen, etten todellakaan tarvitse tiistain lehteä uudelleen vaan haluan lehdet niinä päivinä kuin ne ilmestyy. Tähän tuli vastauksena kuivakka pahoitelu ja toteamus, että heidän mielestään minun tulisi itse kysellä Postilta, missä lehteni on.

Seuraavasta jakelun tunaroinnista paperilehden tilaus menee saman tien poikki. Sitähän nuo näyttävät haluavan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tähän tuli vastauksena kuivakka pahoitelu ja toteamus, että heidän mielestään minun tulisi itse kysellä Postilta, missä lehteni on.

Näinhän tämä ei ole, vaan lehtitalo on sulle vastuussa lehden toimittamisesta eikä Posti vaikka Posti tyrisikin jakelun jatkuvasti.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tänään Aamulehti ei luukusta kolahtanut, neljän paikkeilla lähdin pienelle pyörälenkille ja siellähän lehti odotteli rappukäytävässä oven edessä.
 

Outsider

Jäsen
Ei postilta onnistu lehtien jakaminen ajallaan. Urheilu(sanomien)lehden kanssa jaksoin tästä vääntää helvetin kauan, kun torstaisin ilmestyvä lehti tuli melkein viikottain perjantaina ja useasti vasta maanantaisin. Pitkään kesti, että ymmärsivät ettei tarvitse tarjota korvaavaa lehteä tilalle, kun ei se lehti varsinaisesti ollut mihinkään kadonnut. Ei kuitenkaan mennyt reklamaatiot hukkaan, enkä varmasti ollut ainoa joka niitä teki, kun ilmestymispäivä muutettiin lopulta keskiviikolle, että tilaajat saisivat lehteensä edes oikealla viikolla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Näinhän tämä ei ole, vaan lehtitalo on sulle vastuussa lehden toimittamisesta eikä Posti vaikka Posti tyrisikin jakelun jatkuvasti.

Näinhän se on. Vastuuta ei voi ulkoistaa. Asiakas ostaa palvelun Almalta. Alma myi jakelunsa postille mutta heiltä asiakas ostaa edelleen palvelun
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pakko kehua Withingsin asiakaspalvelua. Itseltä löytyy vanha Withings Go aktiivisuusranneke jossa ranneke on rikki eikä niitä enää saa mistään. Kysyin sitten sähköpostilla heidän asiakaspalvelusta että onko asialle tehtävissä mitään ja he toimittivat linkin ostoskoriin josta sai tilattua täysin ilmaiseksi uuden rannekkeen. En ollut edes ostanut tätä heidän verkkokaupasta ja takuukin oli mennyt jo vuosia sitten. Voisi luulla että useimmissa yrityksissä tälläisessä tilanteessa asiakasta kehotetaan vain ostamaan uusi aktiivisuusranneke eikä jotain muutamaa pöytälaatikosta löytyvää ranneketta ruveta postittelemaan kenellekkään ilmaiseksi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ostin Google Playstä elokuvan, enkä tajunnut siitä olevan kaupan kaksi eri versiota, alkuperäinen ja suomeksi dubattu. Ensimmäisen suomenkielisen replan kuultuani tajusin mokani ja löysin tuolta Playn sivuilta ohjeet oston perumiseen. Parin klikkauksen jälkeen sain ilmoituksen että peruminen on käsittelyssä, ja muutamassa minuutissa tuli mailia että peruutus on hyväksytty ja rahat palautetaan kortille 3-5 päivässä.

Eihän tämä varsinaista asiakaspalvelua ollut kun ei tuossa varmaan ollut yhtään ihmistä välissä, mutta toimivan systeemin ovat rakentaneet. Jäi hyvä fiilis, odotin että linjaus olisi ollut tyyliin "itepähän ostit, idiootti". Hyvillä mielin ostin oikean version leffasta saman tien.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain tekstiviestin, jossa kerrotaan, että tekemäni verkkokauppatilaus on noudettavissa. Mutta ei mitään muuta. Ei siis esimerkiksi sitä, mistä kaupasta on kyse.

No, onneksi en ole himoshoppailija, joten olen hyvinkin varma siitä, että kyse on "Veksin Masiinasta" (nimi muutettu) tekemästäni tilauksesta. Eipä heidän järjestelmänsäkään kyllä näytä tilauksestani mitään muuta kuin sen, että se on tehty.

No, tänään kuljen iltapäivästä tuosta ohi, niin täytyy käydä kysäisemässä aiheesta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Alkoi tulemaan Pohjantähti firmasta viestejä että on tullut lasku ja että on vakuutusasiakirjoja palvelussa. No soitin asiakaspalveluun että minulla ei ole sieltä mitään palvelua ostettuna. No lupasivat n. kuukausi sitten selvittää asian. Ja paskat ne mitään selvittäneet, vieläkin tulee laskuja ja ilmoituksia sieltä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alkoi tulemaan Pohjantähti firmasta viestejä että on tullut lasku ja että on vakuutusasiakirjoja palvelussa. No soitin asiakaspalveluun että minulla ei ole sieltä mitään palvelua ostettuna. No lupasivat n. kuukausi sitten selvittää asian. Ja paskat ne mitään selvittäneet, vieläkin tulee laskuja ja ilmoituksia sieltä.
Mulla sama Osuuspankin kanssa, josta olen jo nyt kaksi kertaa irtisanonut kaikki palvelut, toisen kerran jopa käymällä paikan päällä täyttämällä samat lomakkeet, jotka olin jo verkossa aikaisemmin täyttänyt. Saa nähdä loppuuko jo.

Ei muuten, mutta viimeksi tuli jokin ilmoitus, että palvelumaksuja on maksettu, vaikka mulla ei ole edes tilejä enää siellä. Lupasivat soitella kunhan kaikki on kunnossa irtisanomisen kanssa, mutta pariin kuukauteen ei ole mitään kuulunut.

Ilmeisesti eivät halua menettää asiakkuuttani.
 

Jeffrey

Jäsen
Mulla sama Osuuspankin kanssa, josta olen jo nyt kaksi kertaa irtisanonut kaikki palvelut, toisen kerran jopa käymällä paikan päällä täyttämällä samat lomakkeet, jotka olin jo verkossa aikaisemmin täyttänyt. Saa nähdä loppuuko jo.

Ei muuten, mutta viimeksi tuli jokin ilmoitus, että palvelumaksuja on maksettu, vaikka mulla ei ole edes tilejä enää siellä. Lupasivat soitella kunhan kaikki on kunnossa irtisanomisen kanssa, mutta pariin kuukauteen ei ole mitään kuulunut.

Ilmeisesti eivät halua menettää asiakkuuttani.

Omalla kohdalla kävi aikanaan sama OP:n kanssa. Oli tuolla ollut joku vanhempieni perustama iänikuinen tili tuossa pankissa, jonka käyttö oli oli päättynyt pankkiasiointini siirryttyä toiseen pankkiin.

Minulla oli sinne käytössä ns. nuorisoasiakkuus jolloin en palveluista mitään maksanut. Tämän edun kuitenkin menetin iän myötä olisiko ollut siinä joko 27 tai 28 täytettyäni.

Luonnollisesti tilit sitten juoksivat pakkaselle koska sinne ei tuloja ollut ja palvelumaksut alkoivat rullaamaan. Olin tällöin vielä pitkiä aikoja poissa kotootani opiskelupaikkakunnalla. Ja nämä muutaman euron suuruisista palvelumaksuista tuli lopulta ihan käräjäoikeuden haaste kun en aikaisempiin kirjeisiin ollut kotonani reagoimassa.

Kävin kanssa konttorissa sulkemassa kaikki palvelut. Itse tilien sulkeminen olisi ollut maksullista, joten lopetin ainoastaan maksulliset palvelut. Tällöin pankkineiti osasi neuvoa, että palvelumaksuja laskutetaan takautuvasti eli esimerkiksi maaliskuun palvelumaksu vasta kesäkuussa, jonka vuoksi tilille siirrettiin muutamia euroja nuo maksut kattaakseen.

Myös käräjäoikeuden haasteen sain kumottua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liisankadun Telefoto on kiva pieni kivijalkapuoti. Sen lisäksi asiakaspalvelu on A-luokkaa. Sähköposteihin vastataan nopeasti, jos on jotain kysyttävää, eikä ole muutenkaan negatiivista sanottavaa. Ei ole ehkä kaikissa tapauksissa halvin, mutta mieluummin ostan tuolta kuin jostain kasvottomasta verkkokaupasta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt on näköjään Nordea "uudistanut" verkkopankkiaan. Aivan tavanomainen tapaus: tekivät selkeästä sekavan. Varmaan voi taas korottaa palvelumaksuja, kun palvelua on "parannettu". Ketkä helvetin kädettömät idiootit näissä IT-firmoissa saavat huseerata?
Visuaalisuus my ass.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on näköjään Nordea "uudistanut" verkkopankkiaan. Aivan tavanomainen tapaus: tekivät selkeästä sekavan. Varmaan voi taas korottaa palvelumaksuja, kun palvelua on "parannettu". Ketkä helvetin kädettömät idiootit näissä IT-firmoissa saavat huseerata?
Visuaalisuus my ass.

Olen aina ihmetellyt tätä uudistamisen kulttuuria. Pääargumentti on aina ollut mobiiliystävällisyys, mikä tarkoittaa yleensä muutamaa asiaa:

1. Sivusto tungetaan täyteen niin isoja navigointikuvakkeita, että varsinaiseen sisältöön varattu ikkuna on ikävän pieni. Tätä usein täydennetään sillä, että tehdään joku helvetin iso ilmoitus uudistuksesta, mikä vie näytöstä vähintään kolmanneksen. Esimerkkinä Ilmatieteen laitoksen uusi päivitys.

2. Uudistuksessa poistetaan joku todella tärkeä ominaisuus. Esimerkkinä Helsingin Sanomien arkisto, jossa sai aiemmin rajata haussa aikavälin haluamalleen aikavälille. Uudistuksessa tuo poistettiin. Tilalle tulivat muistaakseni viimeiset 24h, viimeinen viikko, viimeinen kuukausi sekä kaikki uutiset. Mutta jos esimerkiksi minä olisin halunnut hakea tietoja siitä, miten lehdessä kirjoitettiin HPK:n ja TPS:n vuoden 1993 finaaleista, niin helvetin vaikeaksi meni. Aiemmin olisin laittanut hakuun aikavälin 1.3.1993 - 10.4.1993 (tms.), mutta nyt ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin valita kaikki, ja sitten selata ehkä 20 sivua useamman vuosikymmenen uutisia ennen hakemaani. Laitoin tuosta palautteen. Kiittivät palautteesta, koska lukijoiden tyytyväisyys on heille törkeää. Välittivät lisäksi viestin tekniselle osastolle. No, ennallaan tuo oli kun viimeksi katsoin. Enkä usko, että tuota muutetaan, kun asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuo on parempi noin.

Muita esimerkkejä: Nordnetin sivuston uudistus oli kokonaisuutena paska. Googlen Blogger ei anna jatkossa muuttaa jälkikäteen julkaisun päivää (olen käyttänyt tuota omiin muistiinpanoihini vuosia, ja tuo olisi todella tärkeä minulle). Fineli poisti erinomaisen Ruokakori-toimintonsa, jolla pystyi helposti arvioimaan syömistensä energiasisällön... Siinä vähän listaa.

3. Myymälähaku toimii monella firmalla siten, että yritetään väkisin hyödyntää käyttäjän sijaintia ja näyttää lähin myymälä. Yhdistettynä kohdassa 1 mainittuun, tuo tapahtuu todennäköisesti hyvin pienellä kartalla. Tässä oletetaan, että käyttäjä on juuri sillä hetkellä suunnilleen paniikissa etsimässä kyseisen puljun konttoria tuntemattomassa kaupungissa. Silti veikkaisin, että suuri osa tapauksista on juuri toisenlaisia: käyttäjä tietää olevansa viikon päästä toisessa kaupungissa, ja haluaa katsoa, onko kyseistä putiikkia siellä. Tuohon tuo on hyvin ei-toimiva toteutus.

4. Toimimaton verkkokaupan toteutus on myös ongelma. Joillain kivijalkaketjujen lisäpalveluna tarjoamissa verkkokaupoissa on ainakin ollut sellainen omituisuus, että verkkokauppa pakottaa valitsemaan ensin jonkun kivijalkaliikkeen ennen kuin hakuja pystyy tekemään. Kömpelöä.

5. Hakutoimintoja usein "parannetaan" eli yksinkertaistetaan, mikä tekee todella vittumaiseksi etenkin heräteostosten tekemisen. Esimerkiksi hiljattain Adlibriksen verkkokaupasta kesälukemista hakiessani en ihmetyksekseni pystynyt järjestämään kirjoja minkään perusteella. Joissain tapauksissa rajausten teko on hankalaa. Esimerkkejä on paljon. Ja usein tuo on pilattu uudistuksissa.

6. Pahin on jatkuva oman mobiilisovelluksen tyrkyttäminen. Nuo toimivat usein vielä huonommin ja vievät vain turhaa tilaa puhelimesta.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
5. Pahin on jatkuva oman mobiilisovelluksen tyrkyttäminen. Nuo toimivat usein vielä huonommin ja vievät vain turhaa tilaa puhelimesta.
Sähköinen feissari. Tyrkyttävät noita, vaikka olisivat asennettuna. "Oisko teillä hetki aikaa jutella Ylen Uutisvahdista?".
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sähköinen feissari. Tyrkyttävät noita, vaikka olisivat asennettuna. "Oisko teillä hetki aikaa jutella Ylen Uutisvahdista?".

Feissarin pystyy yleensä ohittamaan sanomalla olevansa jo kuukausilahjoittaja (tai sanomalla, ettei ole halukas tukemaan terrorismia, mikä tosin pätee vain yhteen organisaatioon). Mutta noiden sovellusten kanssa se ei päde.

No, kerran Tampereen rautatieasemalla kohtasin jonkun uskovaisen julistajamummelin, joka osoittautui tuollaiseksi ihmissovellukseksi. Ensin hän pomppi suoraan eteeni, vaikka yritin ohittaa häntä eri puolilta. Sen jälkeen hän seurasi minua siihen asti, että nousin junaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin tuosta palautteen. Kiittivät palautteesta, koska lukijoiden tyytyväisyys on heille törkeää. Välittivät lisäksi viestin tekniselle osastolle. No, ennallaan tuo oli kun viimeksi katsoin. Enkä usko, että tuota muutetaan, kun asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuo on parempi noin.
On mahdollista nyt taas antaa oma aikaväli.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On mahdollista nyt taas antaa oma aikaväli.

Hei, minä onnistuin! Kiitos Hesari!

Aikoinaan laitoin Finnairille palautetta siitä, että lentokoneessa tarjotuissa ruoissa ei ollut mitään mainintaa ruokalajista sekä aineksista. Korostin viestissäni sitä, että kala-allergikkona aiemmalla viikolla oli vaaratilanne, kun koneessa tarjottu kalasalaatti muistutti kanasalaattia, ja ruokalajista ei ollut mitään mainintaa. Erehtymisen vaara oli suuri, etenkin kun kalaruokia tarjottiin lennoilla harvoin. Erehdyksessä tuon syönti olisi voinut kohdallani tarkoittaa anafylaksiaa, mikä olisi tarkoittanut sitä, että kone olisi todennäköisesti joutunut tekemään laskun lähimmälle kentälle.

Kiittivät palautteesta, välittivät sen katering-osastolle ja antoivat hyvästä ideasta kiitokseksi voucherin. Kuukautta myöhemmin lensin seuraavan kerran, ja silloin ruokiin oli ilmestynyt ainesosaluettelo.

Nykyään tuo luettelo on ihan EU-tasolla vaatimus, kuten myös yleisimpien allergeenien luettelointi. Mutta tämä oma esimerkkini on ajalta ennen tuota.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
4. Toimimaton verkkokaupan toteutus on myös ongelma. Joillain kivijalkaketjujen lisäpalveluna tarjoamissa verkkokaupoissa on ainakin ollut sellainen omituisuus, että verkkokauppa pakottaa valitsemaan ensin jonkun kivijalkaliikkeen ennen kuin hakuja pystyy tekemään. Kömpelöä.

Pari syytä tähän. S-ryhmällä syy on alueelliset osuuskaupan. Raha on jostain syystä saatava osuuskaupalle jonka alueelta tilaat. Tai näin oli ainakin vähän aikaa sitten.

Osa rautakaupoista taas menee ketjun alla kauppiasvetoisina ja taas tullaan samaan juttuun.

Apteekkiliiton verkkokauppa, sama homma.

Eli pääasiallisesti pelko siitä, että verkkokaupan vuoksi menetetään jotain "saavutettua" etua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös