Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Johtui juurikin siitä, että kyseessä oli iso tuote. Ei ole ollut Postin pakettitoimitus mitä koko ajan itse kuvittelin olleen kyseessä. tuo on kappaletavarapuolen kamaa ja kotiinkantona sitä kaikkein kamalinta toteutettavaa aikaikkunoiden parissa.
Itse asiassa muistin itse väärin. Tuo ei ollut tuo kaappi, koska olin itse ottamassa sitä vastaan, ja se tuotiin meille vähän myöhemmin iltapäivästä. Tuo 10-14 väli koski toista pakettia, mikä tosin ei sekään ollut kaikkein pienin.

Molemmissa tapauksissa Posti oli kuitenkin se, joka nuo kuljetusaikataulut meidän kanssamme sopi. Tai Postin nimissä ne ainakin meille soittivat.

Yhtä kaikki, oli kyse sitten Postin omista työntekijöistä, tai heille hommia tekevistä kolmannen osapuolen henkilöistä, on Posti kuitenkin viime kädessä se, jonka pitäisi nuo toimitusajat määrittää. Ja oletus klo 10-14 välillä tehtävistä toimituksista on kestämätön.

Ikean kotiinkuljetus on siitä hyvä, että toimitusajan saa itse valita tilauksen yhteydessä. Valitettavasti ne olivat myös näitä "oletamme, että et käy töissä"-tyyppisiä. Me päädyimme siksi tilaamaan huonekalut Ikean kilpailijalta, vaikka Ikeasta olisikin tuolla kertaa saanut tarvitsemamme tuotteet muuten halvemmalla.
 
Hö.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Itse asiassa muistin itse väärin. Tuo ei ollut tuo kaappi, koska olin itse ottamassa sitä vastaan, ja se tuotiin meille vähän myöhemmin iltapäivästä. Tuo 10-14 väli koski toista pakettia, mikä tosin ei sekään ollut kaikkein pienin.

Molemmissa tapauksissa Posti oli kuitenkin se, joka nuo kuljetusaikataulut meidän kanssamme sopi. Tai Postin nimissä ne ainakin meille soittivat.

Yhtä kaikki, oli kyse sitten Postin omista työntekijöistä, tai heille hommia tekevistä kolmannen osapuolen henkilöistä, on Posti kuitenkin viime kädessä se, jonka pitäisi nuo toimitusajat määrittää. Ja oletus klo 10-14 välillä tehtävistä toimituksista on kestämätön.

Ikean kotiinkuljetus on siitä hyvä, että toimitusajan saa itse valita tilauksen yhteydessä. Valitettavasti ne olivat myös näitä "oletamme, että et käy töissä"-tyyppisiä. Me päädyimme siksi tilaamaan huonekalut Ikean kilpailijalta, vaikka Ikeasta olisikin tuolla kertaa saanut tarvitsemamme tuotteet muuten halvemmalla.
Tuohon 10-14 lähetykseen vielä yksi kysymys. Onko sinulla vielä lähetystunnus olemassa? Jos on niin voitko katsoa Postin seurannasta mikä tuote siellä on ollut taustalla
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuohon 10-14 lähetykseen vielä yksi kysymys. Onko sinulla vielä lähetystunnus olemassa? Jos on niin voitko katsoa Postin seurannasta mikä tuote siellä on ollut taustalla
Jos en ihan väärin muista, niin ilmastointilaite. Tuon tilauksen teki itse asiassa avovaimo, joten nuo tiedot löytyisivät häneltä. Omat tilaukseni ovat menneet aina automaattiin tai pääpostiin.

Tuo 10-14 meitä silti ihmetytti, koska Kangasalla kaikki isokin paketti voitiin toimittaa "virka-ajan jälkeenkin", mutta Valkeakoskella ilta-aikoja ei ollut tarjolla. Tuosta syystä tuota kotiinkuljetusta ei ole pidetty pakettien suhteen enää vaihtoehtona. Mutta voi toki olla, että pienemmillä paketeilla se onnistuisi.

Vaan uskaltaako ottaa riskiä? Ei oikein.
 
Hö.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos en ihan väärin muista, niin ilmastointilaite. Tuon tilauksen teki itse asiassa avovaimo, joten nuo tiedot löytyisivät häneltä. Omat tilaukseni ovat menneet aina automaattiin tai pääpostiin.

Tuo 10-14 meitä silti ihmetytti, koska Kangasalla kaikki isokin paketti voitiin toimittaa "virka-ajan jälkeenkin", mutta Valkeakoskella ilta-aikoja ei ollut tarjolla. Tuosta syystä tuota kotiinkuljetusta ei ole pidetty pakettien suhteen enää vaihtoehtona. Mutta voi toki olla, että pienemmillä paketeilla se onnistuisi.

Vaan uskaltaako ottaa riskiä? Ei oikein.
Tuotteella meinasin Postin tuotetta. Kyseessä on voinut olla vanha KeKu14 eli yrityspaketti. Ja silloin se avisointikin on ollut palvelun korotusta. Se kun on tuote joka jaetaan virka-aikana ilman ilmoitusta
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuotteella meinasin Postin tuotetta. Kyseessä on voinut olla vanha KeKu14 eli yrityspaketti. Ja silloin se avisointikin on ollut palvelun korotusta. Se kun on tuote joka jaetaan virka-aikana ilman ilmoitusta
OK. Täytyy kysäistä illasta, että mainitaanko tuota tuossa saapumisilmoituksessa. Mutta asiasta mitään ymmärtämättömänä ihmettelen silti, että miksi yksityisasiakkaille toimitettaisiin paketteja yrityspaketin mukaisesti?
 
Hö.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sanoisin että osa ongelmaa tässä on myös se, että Suomea ei ylipäätään ole suunniteltu siten, että joku asuu pikkukaupungissa ilman autoa.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
OK. Täytyy kysäistä illasta, että mainitaanko tuota tuossa saapumisilmoituksessa. Mutta asiasta mitään ymmärtämättömänä ihmettelen silti, että miksi yksityisasiakkaille toimitettaisiin paketteja yrityspaketin mukaisesti?
Tuote määrää kuljetustavan. Ei vastaanottajan nimi. Jos jokainen pitäisi tarkastaa että onko kuluttaja tai vaikka esim toiminimi joka toimii nimellä Matti Möttönen ei mistään tulisi mitään
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuote määrää kuljetustavan. Ei vastaanottajan nimi. Jos jokainen pitäisi tarkastaa että onko kuluttaja tai vaikka esim toiminimi joka toimii nimellä Matti Möttönen ei mistään tulisi mitään
Ja vika voi varmaan olla myös lähettäjän, eli tässä tapauksessa Gigantin?
 
Hö.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja vika voi varmaan olla myös lähettäjän, eli tässä tapauksessa Gigantin?
Lähettäjän tai tilaajan. En jaksanut selata koko tätä keskustelua, joten tämä ei mahdollisesti liity sinun tapaukseesi, mutta monessa verkkokaupassa voi valita haluamansa toimitustavan. Siellä voi olla Posti 14 halvemmalla kuin Posti 21*. Lisätiedoissa lukisi kyllä tarkemmat toimitusehdot ja se, että Posti 14 on tarkoitettu sellaisille (yritys)asiakkaille jotka ovat automaattisesti vastaanottamassa pakettia ilman sopimista tai soittelua, mutta eihän näitä kukaan lue... Ja nettikauppias tuskin on pystynyt blokkaamaan sitä, etteikö yksityisasiakaskin sitten pystyisi valitsemaan tuota edullisempaa, mutta normaalille työssäkäyjälle sopimatonta toimitustapaa.

* vanhat tuotenimet, en jaksa nyt tarkistaa mitä nimiä nykyään pitäisi käyttää...
 
"Unless we do something about it, in ten or fifteen years the Internet
will be monopolized by the megacorporations" -Noam Chomsky​

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lähettäjän tai tilaajan. En jaksanut selata koko tätä keskustelua, joten tämä ei mahdollisesti liity sinun tapaukseesi, mutta monessa verkkokaupassa voi valita haluamansa toimitustavan.
Ei haittaa vaikka et selannutkaan pidemmälle, luit oikeastaan juuri olennaisen kohdan. Tämä oli oikeastaan eräänlainen sivujuonne keskusteluun.

Vastaus samalla myös nimimerkille @obi-wan.

Kyseessä oli sittenkin tuo kaappi. Se aiemmin mainitsemani ilmanviilentimen toimituksesta vastasi Matkahuolto, ja sen toimitusaika oli kello 16 mennessä.

Mutta tuo kaappi... Se toimitettiin Postin kotijakelu -tuotteena. Toimitusehdoissa sanottiin seuraavaa:

Lähetykset toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä.
Tuon tilauksen saimme onneksi ajoitettua kesälomamme ajaksi, joten siksi se uskallettiin tehdä. Mutta tuosta jäi tuo klo 14 mieleen. Ja sama oli itse asiassa myös puutarhakalusteiden toimituksessa. Kello 14 oli niilläkin rajana, joskin ne taisin saada sovittua hieman myöhemmäksi.

Mutta ovatko nuo sitten siksi tuollaisia aikoja, kun kyse on isoista paketeista? Ja joku pienemmän paketin kotiinkuljetus onnistuisi vielä ilta-aikoina? Jos näin on, hätätilassa voisi vielä kertaalleen antaa Postille ja kotiinkuljetukselle mahdollisuuden.
 
Hö.

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei haittaa vaikka et selannutkaan pidemmälle, luit oikeastaan juuri olennaisen kohdan. Tämä oli oikeastaan eräänlainen sivujuonne keskusteluun.

Vastaus samalla myös nimimerkille @obi-wan.

Kyseessä oli sittenkin tuo kaappi. Se aiemmin mainitsemani ilmanviilentimen toimituksesta vastasi Matkahuolto, ja sen toimitusaika oli kello 16 mennessä.

Mutta tuo kaappi... Se toimitettiin Postin kotijakelu -tuotteena. Toimitusehdoissa sanottiin seuraavaa:



Tuon tilauksen saimme onneksi ajoitettua kesälomamme ajaksi, joten siksi se uskallettiin tehdä. Mutta tuosta jäi tuo klo 14 mieleen. Ja sama oli itse asiassa myös puutarhakalusteiden toimituksessa. Kello 14 oli niilläkin rajana, joskin ne taisin saada sovittua hieman myöhemmäksi.

Mutta ovatko nuo sitten siksi tuollaisia aikoja, kun kyse on isoista paketeista? Ja joku pienemmän paketin kotiinkuljetus onnistuisi vielä ilta-aikoina? Jos näin on, hätätilassa voisi vielä kertaalleen antaa Postille ja kotiinkuljetukselle mahdollisuuden.
Posti - Kotipaketti

Enintään 120 x 60 x 60 cm

Kotipaketti on helppo ratkaisu verkkokaupan asiakkaille. Olemme yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovimme jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.

Tähän uskoisin teilläkin taipuvan myös ilta-ajat. Nämä kun ovat sellaisia ovelle ja pois-stoppeja ja siten helpompi reitittää.

Ja en ole Postilla töissä jos joku on alkanut sitä miettiä. Lähellä oli kyllä kerran mutta vain lähellä.
 
Fistauksessa on tärkeää muistaa nyrkkisäännöt

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle ei avaudu se miten voi olla taloudellisesti kannattavaa yritystoimintaa käydä ennalta ilmoittamatta soittamassa ovikelloa paketin kanssa keskivertoihmisen oven takana työpäivän aikana.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kotipaketti on helppo ratkaisu verkkokaupan asiakkaille. Olemme yhteydessä vastaanottajaan pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä, jolloin sovimme jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 välillä.

Tähän uskoisin teilläkin taipuvan myös ilta-ajat. Nämä kun ovat sellaisia ovelle ja pois-stoppeja ja siten helpompi reitittää.
Kiitos! Viisasta tietoa tyhmälle miehelle!

Kaipa tässä on taustalla se, että asuin aiemmin 11 vuotta Tampereella ja 8 vuotta Kangasalla, joka Tampereen nukkumalähiönä käyttää sen toimitusaikoja. Eli myös isojen tuotteiden toimitus illalla oli mahdollista. Nyt kun on puoli vuotta asunut pienemmissä ympyröissä, ei osaa tajuta sitä, että isojen ja pienten tuotteiden osalta voikin olla erilaiset toimitusajat.

Näköjään sitä ei ole nelikymppisenäkään liian vanha oppimaan uutta.
 
Hö.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sanoisin että osa ongelmaa tässä on myös se, että Suomea ei ylipäätään ole suunniteltu siten, että joku asuu pikkukaupungissa ilman autoa.
Ei niin. Mutta yli 20000 asukkaan kaupungissa pärjää kuitenkin noin 99% ajasta varsin hyvin ilmankin. Olen ottanut itse linjaksi sen, että sinnittelen niin kauan ilman autoa, kun se on järkevää. Pääsen hyvin töihin julkisilla. Kaupat ovat kävelymatkan päässä. Eikä minulla ole sellaisia harrastuksia, että auto olisi pakollinen. Kun olemme lapseton pariskunta, ei ole myöskään mitään päiväkotirumbaa.

Olisi minulla ajokortti ja varaa ostaa auto, mutta en näe sitä taloudellisesti järkeväksi. Minulla on se periaate, että mitään turhaa ja tarpeetonta ei hankita. Vuodessa säästää pitkän pennin, kun kulkee julkisilla ja ne harvat pakolliset kerrat vaikka taksilla. Taksillakin voisi tuon paketin toki noutaa, jos menee ihan mahdottomaksi, mutta ei sekään oikein sovi ajatusmaailmaani. Yhteiskäyttöautojen yleistymistä toivoisin, mutta taitaa olla turhaa, kun ei tuo palvelu lyönyt läpi Helsingissäkään.

Pahoittelut aiheen vierestä kirjoittamisesta. Käännetään tämä sillä tavalla vinkiksi kuriiripalveluille, että me "modernit autottomat ihmiset" saattaisimme olla valmiita maksamaan hieman ekstraa siitä, että saisimme hieman joustavuutta toimituspaikkoihin ja myöhempiä kotiinkuljetusaikoja.
 
Hö.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulle kerrottiin juuri chatissa Postin työntekijän toimesta, että he eivät voi ohjata pakettia toiseen automaattiin, vaan se viedään automaattisesti tuolloin noutopisteeseen.

Lupasivat yrittää vielä uudestaan paketin toimittamista alkuperäiseen automaattiin.

Kohtelias asiakaspalvelija oli asialla, ja hoiti hyvin työnsä. Ymmärrän, ettei hän oikein voi ohjeistukselle mitään. Pyysin kuitenkin kertomaan ylemmäs, että tällainen joustamattomuus valitettavasti ohjaa suosimaan muita kuljetuspalveluita, kun se vain on mahdollista.
Hah. Tuon alkuperäisen paketin kohdalla kävi loppupelissä ihan siedettävästi. Tulikin muuten asiaa tuonne pääpostin suuntaan, ja hain paketin. Vaikka olikin iso, niin oli kevyt. Ja varustettu sopivasti sellaisilla paketointinauhoilla, että niistä kantamalla paketti oli helppo kuljettaa. Bussilla pääsi reilun kilometrin päähän kotoa, ja tuo roudaus pysäkiltä tänne oli arvioitua helpompaa.

Tästä rohkaistuneena tilasin toisen postipaketin. Mietin, että maksanko reilun 10€ kotiinkuljetuksesta, mutta totesin, että on huomattavasti halvempaa manata kohtaloa Jatkoaikaan, jos paketti menee taas pääpostiin.

No, tänään tuli tieto, että paketti on ohjattu toiseen automaattiin! Tämä onkin mielenkiintoista, koska Postin asiakaspalvelija kertoi viime viikolla chatissa, ettei se ole mahdollista. Pyysin välittämään viestiä ylemmäs, että muuttaisivat käytäntöä. Joko tuo viesti kulki nopeasti perille, ja käytäntö muuttui, tai sitten asiakaspalvelija oli väärässä...

... Jätän tässä vain mainitsematta, että tuolle automaatille on yhtä pitkä matka kuin pääpostiin... eli ei käytännössä mennyt yhtään paremmin, paitsi välttää jonotuksen. Ja kun tiesi jo, miten asiassa kuitenkin käy, ei tilanne edes harmita.
 
Hö.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Hah. Tuon alkuperäisen paketin kohdalla kävi loppupelissä ihan siedettävästi. Tulikin muuten asiaa tuonne pääpostin suuntaan, ja hain paketin. Vaikka olikin iso, niin oli kevyt. Ja varustettu sopivasti sellaisilla paketointinauhoilla, että niistä kantamalla paketti oli helppo kuljettaa. Bussilla pääsi reilun kilometrin päähän kotoa, ja tuo roudaus pysäkiltä tänne oli arvioitua helpompaa.

Tästä rohkaistuneena tilasin toisen postipaketin. Mietin, että maksanko reilun 10€ kotiinkuljetuksesta, mutta totesin, että on huomattavasti halvempaa manata kohtaloa Jatkoaikaan, jos paketti menee taas pääpostiin.

No, tänään tuli tieto, että paketti on ohjattu toiseen automaattiin! Tämä onkin mielenkiintoista, koska Postin asiakaspalvelija kertoi viime viikolla chatissa, ettei se ole mahdollista. Pyysin välittämään viestiä ylemmäs, että muuttaisivat käytäntöä. Joko tuo viesti kulki nopeasti perille, ja käytäntö muuttui, tai sitten asiakaspalvelija oli väärässä...

... Jätän tässä vain mainitsematta, että tuolle automaatille on yhtä pitkä matka kuin pääpostiin... eli ei käytännössä mennyt yhtään paremmin, paitsi välttää jonotuksen. Ja kun tiesi jo, miten asiassa kuitenkin käy, ei tilanne edes harmita.
Todennäköisesti jos oisit maksanut lisää kotiinkuljetuksesta olisit kuitenkin jostain syystä joutunut hakemaan paketin jostain muualra.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Todennäköisesti jos oisit maksanut lisää kotiinkuljetuksesta olisit kuitenkin jostain syystä joutunut hakemaan paketin jostain muualra.
Sitä vähän epäilinkin, ja se oli yksi syy sille, etten tähän ryhtynyt. Ja toisaalta halusin kuitenkin antaa mahdollisuuden tälle lähiautomaatilleni. Olen sinne neljästi tilannut paketin, ja kerran se on jopa oikeasti mennyt sinne!
 
Hö.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finnkinolla on taas tänään nettisivut hyrskyn myrskyn, huonoa palvelua sellainen. Päivällä eivät edes yrittäneet teatterisa tarkistaa lippuja, se oli puolestaan laadukasta palvelua.

Nyt ei ole mitään Frozen elokuvaakaan ollut ensi-illassa, mikähän nyt mahtaa olla syynä... ilmeisesti ei ole kukaan toimittajakaan ollut tänään leffassa kun ei iltapäivälehtien sivuillakaan kerrota mitään asiasta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Turku ja eräs olutravintola. Ostin 15€ maksaneen arvostetun oluen. Hetken aikaa maisteltuani huomaan pullossa merkinnän: parasta ennen 2017. Ei siinä, vahinkoja sattuu. Kävin kuitenkin tiskillä mainitsemassa asiasta. Baarimikko toteaa, että "onhan tämä noloa meiltä, ja korvataan tämä jotenkin". No, käy takahuoneessa, ja palattuaan kertoo, että ravintolapäällikön kanta oli, että noin vahvoista oluissa maku vain paranee kun olut ikääntyy. Baarimikko toteaa, ettei voi asialle muuta, mutta voin keskustella asiasta vielä henkilökohtaisesti ravintolapäällikön kanssa.

No, totean, että antaa olla. Ei olut vielä pilalla ole, mutta on maku jo väljähtynyt. Baari oli sitä mieltä, että on OK myydä vanhaa olutta, ja minä olen sitä mieltä, että kivan oloinen olutravintola ei saa minusta jatkossa asiakasta. Uusi olut ei olisi ollut paha rasti, mutta valitsivat näin. Heille tämä on isompi tappio jatkoa ajatellen.
 
Viimeksi muokattu:
Hö.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turku ja eräs olutravintola. Ostin 15€ maksaneen arvostetun oluen. Hetken aikaa maisteltuani huomaan pullossa merkinnän: parasta ennen 2017.
Vahvat tummat oluet todella paranevat vuosien kertyessä, esim Westvleterenistä on sanottu että 15 vuotta on vielä hyvä aika. Jonkun verran näitä tulee itsekin "kypsytettyä", nytkin on yksi pyynikkiläinen ollut 1,5 vuotta jääkaapin nurkassa odottelemassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vahvat tummat oluet todella paranevat vuosien kertyessä, esim Westvleterenistä on sanottu että 15 vuotta on vielä hyvä aika. Jonkun verran näitä tulee itsekin "kypsytettyä", nytkin on yksi pyynikkiläinen ollut 1,5 vuotta jääkaapin nurkassa odottelemassa.
Näin ne monesti tekevät, mutta tuossa oli minusta havaittavissa jo väljähtymistä jälkimaussa. Ei tuo siis missään nimessä pilalla ollut, mutta olisi ollut kiva saada tilalle tuoreempi versio, niin olisi tietänyt, mille tuon pitäisi oikeasti maistua.

Enemmän tuossa oli kyse periaatteesta. Jos oluessa lukee joku parasta ennen -päiväys, ja asiakas havaitsee sen ylitetyn, on minusta ihan perusteltua tarjota hänelle uusi tuote. Kyllähän pihviravintolatkin yleensä tuovat mediumia pyytäneelle, mutta läpikypsän pihvin saavalle asiakkaalle uuden, eivätkä ala selittää, kuinka ravintolapäällikön mukaan lihan maku paranee kypsennettäessä sitä kunnolla.

Itse muistelen kuulleeni sellaisen väitteen, että vahvat imperial stoutit kypsyvät niin, että maku paranee parin vuoden ajan, mutta sen jälkeen osa aromeista alkaisi väkisinkin haihtua. Tampereella joimme joskus kaverin kanssa puoliksi ison belgi-trappistin. Noutivat sen ravintolan kellarista. Laseihin kaadon jälkeen ihmettelin hieman tunkkaista tuoksua. Siinä oli parasta ennen -päiväys ollut paria vuotta aiemmin. Uusi tuli tilalle, ja siinä päiväys ja maku olivat kohdillaan. Voi toki olla huonoa säkää, kun oli päässyt pilaantumaan. On minulla joskus päivämäärältään vielä kunnossa ollut Chimay Bluekin ollut pilaantunut. Maistui Karjalalle ja vaahdossa näkyi omituisia ruskeita sattumia. No, se oli niin selvä tapaus, että sain uuden, vaikka Turun vierailulla tuo sattuikin.
 
Hö.

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Pari vähän hämmentävää tilannetta mahtunut tähän viikkoon.
Alkuviikosta mentiin pojan kanssa Ikaallisen kylpylään parin yön talviloma reissulle.
Huone oli ylimmässä kerroksessa ja heti ensimmäisenä iltana huomasin katosta tulevan jatkuvan ujelluksen. joitan muutaman minuutin taukoja oli. Oletin sen johtuvan tuulesta joka maannantaina oli varsin kova. No seuraavana aamuna ei enää tuullut, mutta sama ujellus jatkui. Soitin respaan n. klo 10 josta luvattiin huoltomies tarkistamaan asia.
Lähdettiin pojan kanssa uimaan ja palattiin huoneeseen n. klo 15. Sama helvetin ujellus jatkui.
Soitin respaan, ei vastausta.

Lähdin käymään respassa, jossa virkailija ilmoitti, että huoltomiehelle on ilmoitettu.
Sanoin, että okei mutta tuo äänihaitta kuuluu edelleen ja alkaa olla todella ärsyttävä.
Tämän jälkeen soitettiin huoltoon joka sanoi, että välikatossa on puluja eikä hän saa niitä pois tähän hätään.
Virkailija oli vähän toivottoman näköinen ja sanoi ettei hän tiedä oikein millä ne pulut saataisiin hiljaiseksi.
Itse kysyin vähän jo tuskastuneena, että olisiko huoneenvaihtoon mahdollisuuksia. No se onneksi onnistui, tosin astetta huonompaan huoneeseen. Jäin siihen sitten odottelemaan josko hotelli tarjoaisi jotain apua huoneenvaihtoon tai kompensaatiota meluhaitasta sekä huonompaan huoneeseen vaihdosta. Ei puhettakaan, ei edes pahoittelua haitasta.


Toinen asiakaspalvulukokemus oli paikallisesta instrusta.
Ostin sieltä lasit ja palvelu oli hyvää kun sankoja soviteltiin. Viime lauantaina hain lasit ja kun sain ne niin ne näyttivät vähän oudoilta eikä oikein tuntuneet hyvältä päässä. No ajattelin tyypilliseen tapaan, että ei tässä heti kehtaa alkaa valittamaan.
Eilen kävin sitten säädättämässä laseja kun eivät tunnu hyvältä päässä ja vasen linssikin jotenkin outo.

Sillä aikaa kun optikko sääti kehyksiä katselin kehyksiä ja huomasin, että eihän nämä minun sangat ole ne mitkä valitsin.
Sanoin asiasta optikolle että nyt on joku virhe tullut ja näytin oikeasti valitsemani kehykset. Myyjä sanoi, että no laitetaan nämä vaihtotakuuseen sitten. Ei pahoittelua virheestä. Itsellä alkoi olla mitta täynnä ja kysyin että miten tämä on mahdollista. Ei mitään vastausta. Saat uudet lasi noin kolmen viikon päästä.

Kumpikin asiakaspalvelutilanne oli periaatteessa ihan hyvää, mutta etenkin hotellin kohdalla olisin odottanut edes apua huoneen vaihtoon tai pahoittelua. Optikon virhe oli selkeä huolimattomuusvirhe ja niitä sattuu, mutta itse kun työssäni toisinaan joudun reklamaatioita selvittelemään pahoittelen aina aiheutuneesta vaivasta.
 
Pari vähän hämmentävää tilannetta mahtunut tähän viikkoon.
Alkuviikosta mentiin pojan kanssa Ikaallisen kylpylään parin yön talviloma reissulle.
Huone oli ylimmässä kerroksessa ja heti ensimmäisenä iltana huomasin katosta tulevan jatkuvan ujelluksen. joitan muutaman minuutin taukoja oli. Oletin sen johtuvan tuulesta joka maannantaina oli varsin kova. No seuraavana aamuna ei enää tuullut, mutta sama ujellus jatkui. Soitin respaan n. klo 10 josta luvattiin huoltomies tarkistamaan asia.
Lähdettiin pojan kanssa uimaan ja palattiin huoneeseen n. klo 15. Sama helvetin ujellus jatkui.
Soitin respaan, ei vastausta.

Lähdin käymään respassa, jossa virkailija ilmoitti, että huoltomiehelle on ilmoitettu.
Sanoin, että okei mutta tuo äänihaitta kuuluu edelleen ja alkaa olla todella ärsyttävä.
Tämän jälkeen soitettiin huoltoon joka sanoi, että välikatossa on puluja eikä hän saa niitä pois tähän hätään.
Virkailija oli vähän toivottoman näköinen ja sanoi ettei hän tiedä oikein millä ne pulut saataisiin hiljaiseksi.
Itse kysyin vähän jo tuskastuneena, että olisiko huoneenvaihtoon mahdollisuuksia. No se onneksi onnistui, tosin astetta huonompaan huoneeseen. Jäin siihen sitten odottelemaan josko hotelli tarjoaisi jotain apua huoneenvaihtoon tai kompensaatiota meluhaitasta sekä huonompaan huoneeseen vaihdosta. Ei puhettakaan, ei edes pahoittelua haitasta.


Toinen asiakaspalvulukokemus oli paikallisesta instrusta.
Ostin sieltä lasit ja palvelu oli hyvää kun sankoja soviteltiin. Viime lauantaina hain lasit ja kun sain ne niin ne näyttivät vähän oudoilta eikä oikein tuntuneet hyvältä päässä. No ajattelin tyypilliseen tapaan, että ei tässä heti kehtaa alkaa valittamaan.
Eilen kävin sitten säädättämässä laseja kun eivät tunnu hyvältä päässä ja vasen linssikin jotenkin outo.

Sillä aikaa kun optikko sääti kehyksiä katselin kehyksiä ja huomasin, että eihän nämä minun sangat ole ne mitkä valitsin.
Sanoin asiasta optikolle että nyt on joku virhe tullut ja näytin oikeasti valitsemani kehykset. Myyjä sanoi, että no laitetaan nämä vaihtotakuuseen sitten. Ei pahoittelua virheestä. Itsellä alkoi olla mitta täynnä ja kysyin että miten tämä on mahdollista. Ei mitään vastausta. Saat uudet lasi noin kolmen viikon päästä.

Kumpikin asiakaspalvelutilanne oli periaatteessa ihan hyvää, mutta etenkin hotellin kohdalla olisin odottanut edes apua huoneen vaihtoon tai pahoittelua. Optikon virhe oli selkeä huolimattomuusvirhe ja niitä sattuu, mutta itse kun työssäni toisinaan joudun reklamaatioita selvittelemään pahoittelen aina aiheutuneesta vaivasta.
Itse kyllä olisin vielä jälkikäteen yhteydessä molempiin yrityksiin, mielellään suoraan esimieheen, ja eiköhän nuo jotain hyvitystä tarjoaisi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voi johtua osin siitäkin ettei suuri osa kenttätason asiakaspalvelijoista omaa kykyä reagoida tilanteessa oikealla tavalla ja toimintatapa ei tule ns. selkärangasta. Tuolloin alkaa ihmeellinen hössötys asian ympärillä ja unohdetaan toimia ja tehdä oikeuta asioita, valitettavasti tämä korostuu vielä naisten kohdalla.

Hotelleissa oman kokemuksen perusteella ongelmia on aina jos tilauksessa on mitään muuttuvia kohtia (vauvansänky, sauna, jokin matkapaketti, ehdottomasti parisänky yms) ja monesti pääsee parempaan lopputulokseen soittamalla respaan kuin menemällä ite paikalle. Työntekijälle jää hieman enemmän aikaa toimia ja ei ala jännittämään ihmiskontaktia, näitäkin yllättävän paljon on tuolla alalla ja toimenpiteet ovat melko erikoisia perustoiminnan ulkopuolella.
 
"Maalinteko voi olla monien sattumien summa joka ei vätlttämätä kerro paremmuutta."

Käyttäjä Zalmonella

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Itse kyllä olisin vielä jälkikäteen yhteydessä molempiin yrityksiin, mielellään suoraan esimieheen, ja eiköhän nuo jotain hyvitystä tarjoaisi.
No joo laitoin scandicille viestiä facebook sivujen kautta jossa kertasin tilanteen.
Instrun myyjä oli kuitenkin ystävällinen vaikutti erittäin osaavalta kaikilla kolmella kerralla jolla kävin liikkeesä. Sama henkilö palveli joka kerta ja kun kerran uudet lasit sieltä tulee niin en viitsi asiasta sen isompaa haloota nostaa. Virheitä sattuu kaikille.

Katsotaan josko Scandic jotenkin reagoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy