Kävin tiistaina DNA-liikkeessä irtisanomassa tuplakaistaliittymän sekä maksutv-palvelut. Kerroin, että olen muuttamassa pois asunnosta ja toiseen asuntooni ei DNA tarjoa näitä palveluita. Myyjä sanoi, että asia ok, mutta hän tarvitsee maistraatin todistuksen muutosta. Minulla oli mukana maistraatin sivuilta muuttoilmoituksen tehtyäni ottamani tuloste, tämä ei aluksi myyjän mukaan kelvannut eikä siinä hänen mielestään ollut tarpeellisia tietoja, näytin paperista nämä myyjän mukaan puuttuvat tiedot, jotka siis olivat ko. tulosteessa. Tämän jälkeen hän sanoi, että lähettää tiedot huomenna eteenpäin.
Tuntematon myyjä tiedusteli myös mihin olen muuttamassa ja minkä takia, opiskeluistani ja koulutustaustaani, ehkä kohteliasta smalltalkia, jotenkaan minua ei kuitenkaan kiinnostanut löperrellä näitä asioita tai kuulla myyjän koulutustaustaa (datanomi) tai hänen opiskelumotivaation puutteestaan. Kysäisin tämän jälkeen 4G-mokkulatarjouksesta, myyjä kertoi paketin hinnan, katsoi henkilöllisyystodistuksen, minkä jälkeen totesi, että olenkin nuorempi kuin hän luuli. Kiitos. Tämän jälkeen hän totesi, että en saa mokkulaa mukaani, sillä tietojen mukaan minulla on yksi lasku maksamatta ja mokkulan saa mukaan kun lasku on maksettu, kerroin että olenkin ollut jo eilen asiakaspalveluun yhteydessä puhelimitse ja asian kyllä pitäisi olla kunnossa. Vastaus tähän oli, että joskus näissä menee pari päivää ja JOS puhun totta ja olen maksanut laskuni, niin voisin tulla huomenna kysymään mokkulaa liikkeestä. Näin. En yleensä kovin herkästi jaksa kitistä asiakaspalvelusta, mutta jonkin verran alkoi sapettamaan tämän herran asenne. Tämä siis tapahtui vain jos puhun totta.