Ei paljoa kiitoksia irtoa enää sen jälkeen kun alkavat tuolta soittelemaan jos jonkinlaisista lehdistä. Itse tein sen päätöksen, että lopetan jokaikisen tilaamani lehden nykyisen tilauskauden päätyttyä. Tilaamasi lehtien määrä ja puhelinmyyjien soitot kun menevät täysin käsikädessä.
Ääh, pakko kommentoida tähän väliin, että vaikka lopettaisit joka ainoan lehtitilauksesi, niin se ei suinkaan tarkoita sitä, ettetkö saisi jatkossakin tarjouksia ja soittoja kyseisten firmojen tuotteista. Päin vastoin jopa saattavat lisääntyä kun olet noiden lopettamiesi lehtien passiivilistalla, johon pääsee entiset asiakkaat. He ovat yleensä varsin hyvä kohderyhmä kun aletaan tarjota uudestaan, usein paremmilla ehdoilla sitä lopettamaasi lehteä.
Suomessa suoramarkkinointi tarjoaa useimmiten ne kaikkein parhaimmat tarjoukset, joten kannattaa mielestäni kuunnella noin minuutti, ennenkuin
antaa omille ennakkoasenteilleen vallan. Toki jos ei halua tietyltä firmalta tarjouksia, niin ainahan siitä voi ilmoittaa jo etukäteen. Kumma miten iso numero Suomessa tehdään suoramarkkinoinnista ylipäätään muutenkin. Tämänkin alan esimiestehtävissä toimineena voi vain ihmetellä ihmistä jonka elämä menee pilalle jostakin puhelinsoitosta, jonka sisältönä on kuitenkin tarjota jotakin sinua useimmiten ainakin aiemmin kiinnostanutta tuotetta normaalia paremmin ehdoin, joita et saa olemalla itse aktiivinen. Toisekseen, jos ei tarjouksia lainkaan halua, siitä saa ja pitääkin ilmoittaa niin silloin sinä et myöskään niitä tarjouksia saa. Robinsson-rekisteriin ilmoittaminen ei tarkoita sitä, ettetkö saisi edelleen tarjouksia niiltä yrityksiltä joiden asiakasrekisteriin kuulut, vaan ilmoittaa pitää erikseen näille. Pienemmällä vaivalla tosin pääsee, kun kohteliaasti sanoo "kiitos ei" jos tarjottu tuote ei kiinnosta. Silloin sinut poistetaan ko. kampanjan listoilta ja asia on sillä selvä. Mutta jos et vastaa, kerrot että on kiire, tai jopa lyöt luurin korvaan niin kiusallaankin se myyjä jättää sinut tällöin listoille saamaan uusia yhteydenottoja.
Monille ihmisille voisi myös antaa oppitunnin siitä milloin puhelimeen ei tarvitse, eikä ole sopivaa vastata, tai milloin se olisi fiksumpaa pitää edes äänettömänä tai suljettuna.
Eli esim. autoa ajaessa ilman handsfreetä, kokouksessa tms. tärkeässä tilaisuudessa, parturissa, saunassa, suihkussa, (hammas)lääkärissä, ulkomailla,
työaikana useimmilla aloilla, hierojalla ollessa tai sen jälkeen kun on mennyt nukkumaan. Tässä muutama esimerkki tosielämästä, Miten vähän onkaan aikaa siitä, kun ihminen pärjäsi mainiosti olematta tavoitettavissa kaiken aikaa kaikkialla? Ainakin itselläni puhelin on renki ja minä isäntä niinkuin sen tarkoitus
varmasti alunperin on ollutkin, näillä valittajilla saattaa se perimmäinen valittamisen syy piillä juuri tässä, siksi ne puhelut häiritsevät niin perkuleen pahasti että pitää jopa lopettaa lehdet ja tuotteet jotka muutoin kiinnostaisivatkin. Kukin taaplaa tyylillään, uusavuttomuutta sanon minä!