Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 950 414
  • 6 880

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pitääkö VisaElectron kirjoittaa nimenomaan kansanomaisesti ELEKTRON? Ymmärrän kyllä, että tämä helpottaisi hihamerkin ymmärtämistä, kaikki eivät tosiaan ymmärrä ulkomaisia kirjaimia. Mikä sinun kokemus on?

Electron tunnettiin ja tunnetaan ainakin pääkaupunkiseudulla Kontulan Amexina. Huikeita hetkiä oli aikanaan kun toppahousut tulivat kyselemään voiko maksaa luottokortilla ja löivät electronin kouraan.

Nykyään kyllä kätevä kortti, mutta edelleen pienissä ostoksissa suosin vanhasta muistista käteistä. Ja esimerkiksi paikallisessa kestää edelleen välillä viisi minuuttia maksaminen. No, niillä onkin jotkut kivikautiset laitteet.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Gigantissa eilen astianpesukonetta katsomassa. Sellaista pöytämallia. Myyjällä oli vähän jonoa kun saavuin paikalle (yksi vanhempi rouva ja nuorehko pariskunta). Myyjä kysyi tiskillä että kummat heistä ovat ensin ja sitten palveli heitä. Ilmeisesti ostivat jotain vähän isompia ostoksia, ainakin tavaran määrästä päätellen. No heidän jälkeensä myyjä käveli minun ja emäntäni ohi ja vilkaisi nopeasti, ei edes moikannut tai sanonut mitään, koitin silloin ja monta kertaa sen jälkeen luoda katsekontaktia ja nostaa kättä ylemmäksi. Samaan aikaan toinen pariskunta saapui paikalle tutkailemaan pyykinpesukoneita, myyjä auttoi sitä vanhempaa naista ostoksissa ja vastasi kysymyksiin yms. Sitten kävellessään tiskille päin vanhemman naisen kanssa, myyjä huikkasi sille toiselle pariskunnalle että palvelen teitä hetken kuluttua. Kun vanhan rouvan asiat oli hoidettu, myyjä käveli meidän ohitse ja ei katsonut edes päinkään, vastasi sentään kun moikkasin, mutta jatkoi kävelyä sen toisen pariskunnan luokse ja rupesi palvelemaan heitä. Jonottamassa palvelua olimme olleet reilu 35min, kokoajan samassa paikassa.

Tämä toinen pariskuntakaan ei siis ollut tiskillä ja tulivat 20min meidän jälkeemme. Ilmeisesti joku naamaraja että koska saa palvelua? Tai sitten että pöytätiskikoneen hinta ei ole tarpeeksi korkea verrattuna pyykinpesukoneeseen. Jos kyseessä oli inhimillinen erehdys (johon en kyllä myyjän käytöksen takia usko) niin eikö jonotuslaput auttaisi asiaa huomattavasti?

Vai mokasinko itse perusteellisesti? Pitäisikö heti liikkeeseen päästyä kävellä myyjän luo vaikka hänellä on toinen asiakas, tai ruveta huutelemaan jos on kysyttävää? Vai napsuttelemaan sormia kuten suomalaisiin tapoihin kuuluu tai jopa ruveta kovaan ääneen pohtimaan että eikö tänne rahat kelpaa kun ei saa palvelua.

Kuitenkin sen reilun 35min jälkeen päätin kävellä ulos. Ja mietin jo että pitäisikö Gigantille laittaa palautetta, mutta mitä se hyödyttää, sitten tulee se valmis vastaus joka on lähes joka paikassa sama "pahoittelemme tapahtunutta, otamme kyseisen myyjän puhutteluun plääplääplää, toivomme ettette pahoittaneet mieltänne ja voitte jatkossakin asioida liikkeessä XXX"
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vai mokasinko itse perusteellisesti? Pitäisikö heti liikkeeseen päästyä kävellä myyjän luo vaikka hänellä on toinen asiakas, tai ruveta huutelemaan jos on kysyttävää? Vai napsuttelemaan sormia kuten suomalaisiin tapoihin kuuluu tai jopa ruveta kovaan ääneen pohtimaan että eikö tänne rahat kelpaa kun ei saa palvelua.

Kuitenkin sen reilun 35min jälkeen päätin kävellä ulos. Ja mietin jo että pitäisikö Gigantille laittaa palautetta, mutta mitä se hyödyttää, sitten tulee se valmis vastaus joka on lähes joka paikassa sama "pahoittelemme tapahtunutta, otamme kyseisen myyjän puhutteluun plääplääplää, toivomme ettette pahoittaneet mieltänne ja voitte jatkossakin asioida liikkeessä XXX"

Mokasit. Reilu kävely myyjän eteen ja "Anteeksi mutta me olimme täällä aikaisemmin ja nyt on meidän vuoromme"

Jos palautetta haluat antaa, etsi netistä kyseisen myymälän myymäläpäällikön tai vielä parempi, jonkun gigantin isomman pomon sähköposti ja laita sinne pitkä, asiallinen mutta tulikiven katkuinen reklamaatio.
Mikään ei takaa reklamoinnin perille menoa paremmin kuin se että laittaa sen tarpeeksi isolle pomolle. Niitä vituttaa saada sellaista postia ja käsitellä sitä ja paska tunnetusti valuu alaspäin. Kyseinen myyjä kuulee kyllä kunniansa sen jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Itselläni on Gigantista myös erittäin huonoja kokemuksia. Juuri nimimerkki mutin kuvailema tilanne sattunut myös itselleni. En usko, että se on sattumaa koska myös moni muu sanoo Gigantissa olevan ala-arvoista palvelua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itselläni on Gigantista myös erittäin huonoja kokemuksia. Juuri nimimerkki mutin kuvailema tilanne sattunut myös itselleni. En usko, että se on sattumaa koska myös moni muu sanoo Gigantissa olevan ala-arvoista palvelua.

Ja tämän luokattoman huonon asiakaspalvelun ihan käytöstapoja ajatellen lisäksi oletteko huomanneet että ei juurikaan yhdelläkään näistä isoista "kodinkoneliikkeistä" ole enään mitään asiantuntemusta laitteistaan?

Vielä 90-luvulla Veikon Koneen myyjä saattoi jotain tietää kauttaaltaan aika monesta myymästään tuotteesta, mutta nyt jokin Kikantti on ympärivuoden täynnä vain "kesäharjoittelijoita", jep onhan se halvempaa pitää nuorta ja osaamatonta henkilökuntaa.
Luottavat härskisti siihen että ihmiset selvittävät kaiken interwebistä ja hakevat laitteen kiitos ja morjens periaatteella 5 minuutissa liikkeestä. Tai onhan se nettikauppakin missä ei tarvitse edes nähdä tätä finninaamaista "TV-asiantuntijaa".


_
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viimeksi, kun kävin Gigantissa, tein sen vain tsekatakseni läheltä, millaista viimeistelyä nuo laitteet olivat. Täysin puskista tuli nuori jantteri esittelemään telkkareita ja onnistui jopa kertomaan jotain sellaista, mitä en tiennyt. Melkein harmitti hänen puolestaan, että olin päättänyt olla ostamatta töllöä sieltä. Jos olisin ollut rahat taskussa poltellen etsimässä myyjää, olisi varmaan käynyt juuri samoin kuin tuolla edellä.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Gigantissa hyvää asiakaspalvelua edustaa minulle tuotteiden 30 päivän palautusoikeus. Ja tuotetta voi siis testata ja käyttää ihan vapaasti tuon 30 päivää ja palauttaa ilman selityksiä jos ei ole ominaisuuksiin tai toimivuuteen tyytyväinen. Toki ehjänä ja alkuperäinen pakkaus mukana.

Myyjien asiantuntemus ei aina ole kohdallaan, mutta itse en ole huomannut merkittävää eroa vastaavia tuotteita myyviin.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Kyllä tuolla Gigantissa nimenomaan vituttaa eniten se, että ne myyjät tuntuu välttelevän ja pakenevan asiakkaita. Vuosi sitten kun viimeksi ja viimeisen kerran kävin tussa paskakaupassa pisti kyllä vituttaan huolella. Tais olla kaksi asiakasta puljussa ja kolme myyjää. Siellä ne läskisiat katso varmaan koneelta jotain hauskaa juttua kun nauraa röhöttivät eikä huomannut asiakkaita. No Anttilasta sain palvelua ja sinne maksoin noin 3000 euron ostokset mielelläni.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä tuolla Gigantissa nimenomaan vituttaa eniten se, että ne myyjät tuntuu välttelevän ja pakenevan asiakkaita. Vuosi sitten kun viimeksi ja viimeisen kerran kävin tussa paskakaupassa pisti kyllä vituttaan huolella. Tais olla kaksi asiakasta puljussa ja kolme myyjää. Siellä ne läskisiat katso varmaan koneelta jotain hauskaa juttua kun nauraa röhöttivät eikä huomannut asiakkaita. No Anttilasta sain palvelua ja sinne maksoin noin 3000 euron ostokset mielelläni.

Tuo kyseinen kauppias josta mainitsin ei tuntuvat välttelevän, tuntui vähän valikoivan asiakkaitaan. Tai asiakkaiden palvelujärjestystä. Tietenkin olisin voinut mennä sanomaan että on minun vuoroni, mutta ei itsellä ollut mitään pakottavaa tarvetta juuri gigantista ostaa. Tiskataan sitten emännän kanssa vaikka käsin, kunnes uusi kone saapuu.

Tietysti onhan se ymmärrettävää että liike mieluummin myy kalliimpia merkki-pyykinpesukoneita kuin jotain 200-350€ pöytätiskikoneita. Ja että keskimäärin paremmin toimeentulevilta näyttävät henkilöt tuovat enemmän rahaa kuin perus-juntilta näyttävä henkilö. Itse tosin odotan saavani palvelua ilman että rupean kotona vaihtamaan kotihommissa käytettävät vaatteet pukuun. Tosin itselläkin on lähitulevaisuudessa edessä sen oman kämpän hommaaminen ja tietenkin sinne pitää keittiöstä kaikki vaihtaa (ainakin jos emäntää kuuntelee) ja sinnehän palaa aina se vähintään 10ke. Sitten varmaan pitää vaihtaa ne pyykinpesukoneet yms uusiin ja parempiin. Aika varmasti sitten hommaan ne jostain muualta. Sama asia kun pikkupoikana osteli vaikkapa kalavehkeitä ja hintaahaan ei niillä kauheasti ollut ja välillä jäi melkein yhteen uistimeen, kuitenkin sen hyvän palvelun muistaa vieläkin ja nykyisin tulee sellaisesta paikasta ostettua josta sai nuorena pojankloppina hyvää palvelua, ilman että oli aikuinen mukana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tosin itselläkin on lähitulevaisuudessa edessä sen oman kämpän hommaaminen ja tietenkin sinne pitää keittiöstä kaikki vaihtaa (ainakin jos emäntää kuuntelee) ja sinnehän palaa aina se vähintään 10ke.

Jos haluat saada tuon Gigantin asiakaspalvelukokemuksesi vaikuttamaan hyvältä, niin tervemenoa Keittiö-Jättiin. Olen ollut siellä asiakkaana siten, ettei läsnäolooni reagoitu tasan mitenkään. Ei edes silloin, kun itse yritin ottaa kontaktia henkilökuntaan. Muistaakseni olen siitä tässä keskustelussa kertonut tarkemminkin.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Itse koitin kerran ostaa Gigantista jotain tuotetta (en muista mikä) joka oli lasivitriinissä. 20 min siinä seisoskelin, loin katsekontaktia myyjiin mutta siellä seisoivat läppäriä näpyttelemässä. Poistuin ja menin naapuriin Experttiin ja sain 2 minuutissa sen mitä hain.
 

Lasipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Hifk ja Leijonat
Kyllä tuolla Gigantissa nimenomaan vituttaa eniten se, että ne myyjät tuntuu välttelevän ja pakenevan asiakkaita. Vuosi sitten kun viimeksi ja viimeisen kerran kävin tussa paskakaupassa pisti kyllä vituttaan huolella. Tais olla kaksi asiakasta puljussa ja kolme myyjää. Siellä ne läskisiat katso varmaan koneelta jotain hauskaa juttua kun nauraa röhöttivät eikä huomannut asiakkaita. No Anttilasta sain palvelua ja sinne maksoin noin 3000 euron ostokset mielelläni.

Mulla on ikää 23v ja olen huomannut gigantissa useean otteeseen, että jos satun saamaan palvelua niin saan sitä viimeisenä usein en ollenkaan, koska olen todennäköisesti persaukinen teini joka ei voi ostaa mitään vaan on kuluttumassa aikaa. Sitten kun otan Faijan mukaan niin menee alle 5 min kun joku on palvelemassa tämä on testattu jopa samana päiväkin. No jos jotain voin suositella niin Sony center jos olet sonyn telkkaria ostamassa. Palvelu ihan viimeisen päälle ja hinnoissa pystyvät kuulemma aina vähintaan samaan kuin muualla on eli näytät gigantin tajouksen niin ainakin samaan pystyvät ja itse sain tingattua vielä enemmän.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen kyllä saanut aina hyvää palvelua Gigantista, siis sen muutaman kerran mitä olen käynyt ja nekin ainoastaan Helsingin Itäkeskuksessa. Yleensä aspat ovat itse tulleet kyselemään tarvitsenko apua. Mikäli eivät, olen itse löytänyt vaivattomasti lähimmän aspan räpläämästä läppäriä ja aina on tullut asiantuntevaa kommenttia ostoksiini. Tuskin ne muuten niitä koneitaan räpläävät ihan vittuillakseen, eiköhän Gigantinkin aspojen duuniin kuulu aika paljon muutakin kuin potentiaalisten asiakkaiden varjostaminen.

Viimeksi tänään kävin ko. Gigantissa etsimässä uusia nappikuulokkeita hajonneiden tilalle. Katselin itse pari minuuttia, päätin pyytää läheisen aspan auttamaan ja mies kuvaili hyvin asiantuntevasti eri vaihtoehtoja ja kun selitin mitä tarkalleen haen, aspa kaivoi heti halvimman sopivan vaihtoehdon ja siitä sitten pikkuhiljaa ylöspäin kunnes sopiva löytyi. Takuuhommat sun muut vahvistettiin koneelta ennen kuin edes menin kassalle, ja kyseessä oli kuitenkin vain ~60€ maksanut ostos.

Kunnia sinne minne kunnia kuuluu, eikä ainakaan Itäkeskuksen Gigantista ole toistaiseksi tullut pahaa sanottavaa. Ei se mielestäni ole edes tarpeellista tulla samantien tarjoamaan apua kun astuu ovesta sisään, riittää että on hollilla ja valmiina auttamaan mikäli tilanne sitä vaatii. Itse asiassa itseäni lähinnä häiritsee, jos samantien kauppaan astuessani henkilökunta tulee kyselemään että tarvitsenko apua, varsinkin kuin suurin osa noista elektroniikkaostoksista hoituu ilmankin. Toki se on vain hyvää palvelua, ei siinä mitään. Ilmeisesti se suomalaisjuntti sisälläni vieroksuu jotenkin ylimääräistä kontaktia ;)
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mulla on ikää 23v ja olen huomannut gigantissa useean otteeseen, että jos satun saamaan palvelua niin saan sitä viimeisenä usein en ollenkaan, koska olen todennäköisesti persaukinen teini joka ei voi ostaa mitään vaan on kuluttumassa aikaa. Sitten kun otan Faijan mukaan niin menee alle 5 min kun joku on palvelemassa tämä on testattu jopa samana päiväkin. No jos jotain voin suositella niin Sony center jos olet sonyn telkkaria ostamassa. Palvelu ihan viimeisen päälle ja hinnoissa pystyvät kuulemma aina vähintaan samaan kuin muualla on eli näytät gigantin tajouksen niin ainakin samaan pystyvät ja itse sain tingattua vielä enemmän.
Olen huomannut Gigantissa ja monessa muussakin paikassa sen että puku tekee miehen. Minulla kun on pääosin kaksi vaihtoehtoista pukeutumistyyliä, joko puku (skarppi tai casual puku mutta tyylikäs casual) tai verkkarit/kulahtaneet outdoor-releet. Ei liene vaikeaa arvata kumpi pukeutumiskonsepti vetää provikkamyyjiä puoleensa hunajan lailla ja kumpi karkottaa mieluummin vaikka takahuoneeseen ryystämään haaleaa sumppia.

Olen tällainen nelikymppinen setämies. Pukeutumiseni ohjaa selkeästi myyjän päättelemään kuulunko mahdollisesti menestyjiin (=joita kannattaa miellyttää) vaiko tukiaisilla eläjiin (=joita kannattaa vältellä). Naamastani ei voi paljoa päätellä maksukykyäni, ja näin on muidenkin ikäisteni kohdalla jos eivät aivan spurguilta näytä. Sitä vastoin kovin nuorella asiakkaalla (esim. alle 25) on harvemmin lujasti fyffeä povessa. Näin myyjäkin todennäköisesti ajattelee, ellei asiakkaan habitus viesti tämän olevan ns. erityisen hyvästä perheestä. Tai ellei myyjä ole sattumalta huomannut nuoren asiakkaansa saapuvan pihaan tyyriimmän sortin ajopelillä.

Inhimillistä kaikki tämä. Jos haluat varmistaa nopean ja hyvän palvelun niin puku päälle ja leuka ylös. Oikein tietysti olisi että kuka tahansa voisi saada hyvää ja ripeää palvelua ulkoasusta riippumatta, mutta nämä nyt vaan ovat tällaisia elämän realiteetteja.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Kyllä olen henkilökohtaisestikin törmännyt useassa liikkeessä siihen, että ulkonäköön ja yleiseen olemukseen kiinnitetään huomiota ja minut on tässä tapauksessa syrjäytetty, eli ei ole palvelulta. Ei, en kulje rikkinäisissä verkkareissa tai näytä muutenkaan spurgulta, mutta olen ikäisekseni nuoren näköinen sekä pienikokoinen jne. Saatan siis myyjän silmissä näyttää nuorelta persaukiselta opiskelijalta, johon ei kannata uhrata aikaa ja vaivaa. Eihän se kuitenkaan mitään osta kun ei sillä ole rahaa.

Olen törmännyt tähän ennakkoasenteeseen eritoten autoliikkeissä. Myyjät kävelevät kädet taskuissa mitään tekemättä ohi, eivätkä tee elettäkään palvellakseen. Vastaavasti jos joku iäkkäämpi herrasmies tulee jälkeeni myymälään, häneen luodaan heti kontakti. Lopulta yleensä joku sitten vaivautuu tarjoutumaan apuun asennevammaisena, totta kai.

Räikein esimerkki lienee nimeltä mainitsematon autoliike, jonne menin katselemaan vaihtoautoja. Myyjiä oli vapaana kaksi tai kolme ja puhuivat siinä porukassa jotain tyhjänpäiväistä. Kukaan myyjistä ei tehnyt elettäkään että olisi palvellut minua, kun saavuin liikkeeseen. Lopulta keskeytin myyjien paskan jauhamisen itse, ja totesin että vaihtoautoja katselisin ja haluaisin parista koslasta lisätietoja joita olin katsellut ennakkoon netistä. Yksi myyjistä osoitti kädellään suuntaan X ja totesi, että "vaihtoautot on tuolla" jonka jälkeen paskan jauhanta myyjien kesken jatkui.

No, kävelin ulos liikkeestä kilpailevaan liikkeeseen, josta lopulta pienen harkinnan jälkeen ostin auton. Käteisellä. Vaihtoauton jälkeen maksettavaa jäi vielä 8500e, joka ei välttämättä automyyjän mielestä hirveästi ole, mutta olisin olettanut suurinpiirtein saman summan kelpaavaan ensimmäiseenkin liikkeeseen.

Ei pitäisi antaa sen ulkonäön hämätä...
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä itse ainakin odotan hyvää palvelua, on sitten ne kulahtaneet farkut ja vanha t-paita päällä tai sitten paremmat vaatteet. Enkä tosiaan rupea vaatteita vaihtamaan sen takia että jossain gigantissa saa palvelua. Aika monessa liikkeessä sitä saa kuka tahansa.
 

Teloch

Jäsen
Samaan tapaan se ulkonäön perusteella meni Porin Sotkassa/Iskussa/mikänytolikaan tuossa pari vuotta sitten. Kaverin kanssa talsittiin sisään ihan normivaatteissa ja nämä möhömahaiset supermyyjät eivät vaivautuneet edes tervehtimään siinä ohi pyyhkäistessään, kun syöksyivät palvelemaan sisään vaappuvia vanhempia ihmisiä. Liekö tuo kovinkin provikkapainotteista työtä? Meiltähän ei luonnollisesti irtoaisi kuin muutama kymppi johonkin jakkaraan, joten turha edes kysyä mille olisi käyttöä.
Jossain vaiheessa sieltä sitten vapautui nuorempi naismyyjä, joka pamautti suoriltaan kysymään josko voisi auttaa. Tässä vaiheessa sitten kääntyikin kyseisen puljun asiakaspalvelukokemus päälaelleen, kun tuli kaikkeen mahdolliseen hyviä ehdotuksia ja joka kysymykseen napakka vastaus. Muutama tuhat euroa siellä sitten iskettiin pöytään, kaveri kun oli kalustamassa vasta ostamaansa taloa. Kannatti vältellä, sikäli kun provikkaa saavat.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gigantti on kyllä yksi niistä kaupoista, joihin en enää halua mielelläni mennä. Melko suppealla, kolmen Gigantti-myymälän kokemuksella, väitän etteivät Gigantin myyjät ota tippaakaan asiakasta huomioon. Vaakakupissa painaa vain ja ainoastaan omat provikat. Ilmeisesti muutaman television kokoiset supertarjouserät vetävät jatkuvasti uusia asiakkaita lisää höynäytettäviksi, eikä pienempiä asiakkaita tarvitse palvella kunnolla. Tämä Gigantin harrastama malli on jotenkin niin vastenmielisen lyhytnäköistä toimintaa. Keskimääräinen asiakas kun kuitenkin hankkii elämänsä aikana melkoisen määrän elektroniikkaa ja kodinkonetta.

Gigantissa koin mielenkiintoisen tilanteen, kun olin ostamassa ensimmäistä omaa pesukonettani. Olin katsonut etukäteen merkkin ja mallin valmiiksi, koska aikomuksena olisi selvitä mahdollisimman halvalla. Ensinnäkin oli erittäin vaikea löytää myyjä, joka olisi suostunut palvelemaan. Toisekseen oli erittäin vaikea löytää myyjä, joka halusi myydä tuotteen, jonka minä halusin ostaa. Halvimmasta pesukoneesta myyjä kommentoi "älä tätä osta, tää on ihan paska", ja jatkoi 800 euron Mielen esittelyä. No, ostin kuitenkin sen halvimman, vaikka myyjä sanoikin sen menevän heti paskaksi.

Expert sen sijaan tuntuu olevan aivan toista maata. Ajattelin ennen Expertin olevan kallis kauppa, joka kaiken lisäksi suhtautuu asiakkaaseen ylimielisesti. Oih, kuinka väärässä olinkaan. Jokaisella kerralla olen saanut niin loistavaa palvelua. No okei, nyt maalaan vähän liian kauniin kuvan! Joskus on saanut odotella palvelua, mutta se on tainnut johtua ainoastaan siitä, että myyjät todella haluavat esitellä tuotteitaan. Asiakkaalle ei myydä väkisin kalliimpaa tuotetta, jota hän ei oikeasti tarvitse. Siellä myyjiä kiinnostaa oikeasti, mitä asiakas on tullut hakemaan. Sitä minä arvostan ja siksi pyrin jatkossa keskittämään isommat hankinnat Expertille.

Enkä ole töissä kyseisellä alalla, saati sitten Expertillä.

Voisin vielä lisätä pari seikkaa, jotka pistävät vituttamaan jokaisessa kaupassa:
1. Myyjät jauhavat keskenään paskaa, kun myymälässä on asiakas.
2. Myyjä tai myyjät istuvat sormi nenässä tietokoneen takana, kun myymälässä on asiakas.
3. Myyjä tai myyjät näppäilevät kännykkäänsä, kun myymälässä on asiakas.
4. Myyjä tai myyjät kyttäävät asiakasta aivan kuin hän meinaisi varastaa jotakin.

Jumankauta, ei kai se nyt voi niin vaikeaa edes yrittää näyttää aktiiviselta silloin, kun siellä on asiakas. Tai olisivat ennemmin vaikka tiskin takana piilossa kuin harrastamassa edellä mainittuja toimenpiteitä.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Gigantti on kyllä yksi niistä kaupoista, joihin en enää halua mielelläni mennä.

Liityn kerhoon. Liekö myös sukupuolesta johtuva asia, mutten muista saaneeni koskaan gigantissa palvelua niin että myyjä olisi tullut luokseni. Joskus tuli siellä käytyä kun oli ainut lähellä sijaitseva kodinkoneliike, nykyään suosin ehdottomasti muita vaihtoehtoja.

Muistan sellaisenkin kerran kun talsin sinne ja näin että kaupassa oli arviolta 5 vapaata myyjää ja muutama asiakas. Tuijottelin hetken digiboxeja ja viisi myyjä seisoivat ryppäänä jonkun tietokoneen luona, odottelin josko joku heistä olisi raahannut ahterinsa luokseni - mutta ei. Menin sitten yhden miesmyyjän luokse ja kyseinen tapaus sai melkein sydänhalvauksen kun puhuin hänelle. Näytti siltä että hän lähtee minä hetkenä hyvänsä karkuun. En sitten pitempään vaivannut miesparkaa, kun selvästikin palvelemiseni oli hänelle liikaa :)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Minun näkemykseni mukaan kodinkoneliikkeeseen ei saa mennä saamaan palvelua. Tässä on ihan liian suuri mahdollisuus siihen, että myyjä kusettaa sinua. Itse asiassa Gigantti on tehnyt tämän kusettamisen ihan liian helpoksi myyjilleen. Ne perkeleen kodinkonemallit, joita on tehty ainoastaan Gigantille. Helppohan se on luvata, että tätä mallia et muualta halvemmalla löydä.

Kodinkoneliikkeeseen mennään valmis ajatus päässä ja paikanpäällä vaan varmistutaan, että olihan tämä luonnossakin sen näköinen värkki, kun oletettiin.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy vähän kehua Tapiolaa:

Noin vuosi sitten talvella kompuroin kaupungilla keskellä talvea siten, että kaaduin päin näyteikkunaa. Horjahdin sivulle ja otin kyynärpäällä vastaan, jolloin ikkuna särkyi. Laskua tuosta tuli 1500 euroa, jolloin kilauttelin vakuutusyhtiölle ja tapahtuma meni kotivakuutuksen piikkiin. Puhelu kesti 5min, ja sinä aikana sain rahat jo tililleni.

Nyt joku nilviäinen potki autoni takaluukun lommoille. Yhteydenotto Tapiolaan, vahinkoilmoitus ja homma ok. Eivät tarvinneet rikosilmoitusta tai valokuvaa todisteeksi. Kaiken lisäksi hinnat ovat kohdillaan, eli arvosananksi 10+.
 

Tuamas

Jäsen
Niinno, itse olen sitä mieltä että kodinkoneliikkeissä se on ihan yksittäisestä myyjästä kiinni kuinka hyvää palvelua saa tai ei saa.

Itse olen erityisen tyytyväinen Länsi-Porin Gigantista saamaani palveluun, palvelua tuli heti ja myyjä oli ainakin oman kokemuksen ja näkemyksen mukaan tällä hetkellä parhaita ellei paras kodinkonemyyjä Porissa. Tämä siis asiakaskokemuksen kannalta.

Tuossa yhteydessä (viime syksynä) kiersimme vaimon kanssa kaikki alueen kodinkoneliikkeet läpi ja valikoimaa & palvelua verrattaessa Gigantti oli ylivoimainen.
 
Viimeksi muokattu:

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Itse olen ollut kodinkoneliikkeissä töissä ja nuorelta näyttäviä kavereita kyllä hivenen syrjitään, koska teinejä parveilee kodinkoneliikkeissä kyyläilemässä niin paljon. Ja ymmärtäähän sen, nuoria jätkiä elektroniikka kiinnostaa, pelikonsolit, auto Hi-Fi, tietokoneet jne. Sanoisin heittämällä että noin 5% alle 20-vuotiaista oli osto aikeissa liikkeellä. Tietenkin monet päälle parikymppiset potentiaaliset asiakkaat voi näyttää nuoremmilta mitä on ja tämän takia joutuu paitsioon mikä on valitettavaa. Mutta jos menee jokaisen nuoren puheille ja sieltä tulee vain loputon määrä kysymyksiä ilman ostoaikomusta, niin kyllä se väkisin muutuu niin, että niitä nuorempia välttelee ihan tarkoituksella. Ainakin silloin aikanaan niin tosiaan niitä teinejä parveili helposti toistakymmentäkin pitkin liikettä kyyläilemässä, niin toivon että ymmärrystä löytyy. Jos nuori tulee vanhemman kanssa niin sitten syöksytään heti palvelemaan, sillä luultavasti teini on aikaisemmin käynyt kyyläilemässä haluamaansa ja saanut porattua vanhempansa maksumieheksi. Vanhemman kanssa liikkeeseen tullut nuori ja kauppa on todellakin todennäköinen.

Se mitä tulee aikuisiin ihmisiin ja että vaatteet vaikuttavat asiakaspalvelu halukkuuteen, niin sitä ihmettelen, mutta taitaa olla enemmän isommissa kaupungeissa tämä. Itse työskentelin maalaiskaupungissa ja juuri esimerkiksi maajussit tulivat paskaisissa työvaatteissa, niin niitä palveltiin heti, koska on parhaimpia asiakkaita. Mitä enemmän paska tai varsinkin sian kusi haisi, niin sitä enemmän on rahaa. Lisäksi muita työläisiä tuli työvaatteissa, mutta aika monet firman pomotkin on työvaatteisiin sonnustautunut syrjäkylillä, niin ilman muuta heti palvelemaan.

Vielä pitää sanoa maajusseista, niin mahdottoman kivoja asiakkaita. Maajussien kanssa voi olla rento ja heittää läppää. Vaativia on ja kovia tinkaa, mutta heittää jonkun pervon blondi vitsin niin röhönaurun seassa raha lyödään tiskiin. Sitten kun maajussille viedään pesukonetta ja kun pihaan saapuu niin siellä maajussi jo repii poikansa kanssa pesukonetta pois kyytistä ja sanoo että kyllä me tämä hoidetaan, menkää te syömään, muija on tehnyt hirvisoppaa. Pukuherroilta löytyy myös rahaa, mutta niiden kanssa täytyy olla varovaisempi ja aika usein tulee katseita nenänvartta pitkin. Sitten kun tavaraa viedään niin heti ollaan huutamassa "kengät pois" mikä on yllättävän vaikeaa pesukone sylissä. Sitten kyylätään vieressä kun asennetaan ja kysytään kuinka kauan kestää. Oli kyllä jännä työpaikka kun näki kuinka asiat on erilaisia keskustassa ja böndellä, vaikka välimatkaa on se 10 km.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olen erityisen tyytyväinen Länsi-Porin Gigantista saamaani palveluun, palvelua tuli heti ja myyjä oli ainakin oman kokemuksen ja näkemyksen mukaan tällä hetkellä parhaita ellei paras kodinkonemyyjä Porissa. Tämä siis asiakaskokemuksen kannalta.

Sinäkin kävit varmaankin kyselemässä koneita keittiöön. Itse kävin samaisessa paikassa ja tämä alta kolmekymppinen kaveri osasi ainakin hommansa todella hyvin. Osasi kertoa koneista, kertoili eri merkkien heikkouksista ja vahvuuksista, vaikka sanoimme että katselemme vasta, sillä keittiöremppa tulee ajan kohtaiseksi vasta ensi keväänä. Lätkäisi vielä käyntikortinkin käteen ja sanoi että soittele jos jotain kysyttävää on.

Pelaahan ne varmasti bonuksia itselleen, mutta kyllä tuollaisesta palvelusta pitää vähän bonusta saadakin.

Ja varmaankin menemme kyseiseltä kaverilta koneet levällään ostamaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Jurassic Rock / Visulahti. Jos yhden ryhmän kohdalla asiat voidaan hoitaa pahemmin päin vittua niin en uskalla edes kuvitella sellaista tilannetta.

Olemme kolmena viime vuotena olleet Jurassic Rockissa suunnilleen samalla porukalla ja majoittuneet Visulahteen saunalliseen mökkiin. Kahtena viime vuotena olemme joutuneet kesän aikana taistelemaan kyseisen mökin saamiseksi vaikka olemme sen varanneet seuraavaksi vuodeksi samalla kun olemme jättäneet avaimet viikonlopun jälkeen. On ollut päällekäisvarausta ja väärää mökkiä varattuna mutta näistä on lopulta selvitty.

Tällä kertaa pudotettiin sitten sellainen pommi, jonka alta ei ollut poispääsyä. Jurassic Rock käynnistyy huomenna perjantaina ja tänään saimme ilmoituksen, että mökkimme on vaihtunut saunattomaan ja hieman pienempään versioon. Syyksi Visulahden edustaja ilmoitti, että he saivat tapahtumajärjestäjältä maanantaina ilmoituksen, että kyseinen mökki tulee olla tapahtumajärjestäjän käytössä muuttuneiden turvallisuusmääräysten vuoksi.

Meille tästä ilmoitti Ville Asikainen (Visulahti Park Director / Puuharyhmä Oyj Marketing Coordinator) kertoi, että aiempina vuosina on ollut ongelmana mökkien kattojen kautta festivaalialueelle menneet henkilöt. Me emme ole kertaakaan tällaista havainneet. Visulahti on kuulemma saanut tästä mökkitarpeesta tiedon maanantaina.

Jurassic Rockin promoottori Jukka Holmstedt puolestaan ilmoitti meille, että Jurassic Rock on pyytänyt visulahdelta henkilökunnan käyttöön yhden mökin jo heti kun tämän vuoden tapahtumaa on alettu suunnittelmaan. Holmstedtin mukaan ei siis ollut kyse mistään turvallisuusmääräysten muuttumisesta.

Melkoisen kusetettu olo tässä nyt on mutta selvitellään vielä kuka tässä on se suurin "syyllinen" on.

Yksi asia on kuitenkin varmaa. Tällaista ei yksinkertaisesti VOI tapahtua vaan asiakkaan olisi tullut pystyä kyseiseen mökkiin jäämään ja henkilökunnalle olisi joku vaihtoehtoinen järjestely hoidettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös