Gigantissa eilen astianpesukonetta katsomassa. Sellaista pöytämallia. Myyjällä oli vähän jonoa kun saavuin paikalle (yksi vanhempi rouva ja nuorehko pariskunta). Myyjä kysyi tiskillä että kummat heistä ovat ensin ja sitten palveli heitä. Ilmeisesti ostivat jotain vähän isompia ostoksia, ainakin tavaran määrästä päätellen. No heidän jälkeensä myyjä käveli minun ja emäntäni ohi ja vilkaisi nopeasti, ei edes moikannut tai sanonut mitään, koitin silloin ja monta kertaa sen jälkeen luoda katsekontaktia ja nostaa kättä ylemmäksi. Samaan aikaan toinen pariskunta saapui paikalle tutkailemaan pyykinpesukoneita, myyjä auttoi sitä vanhempaa naista ostoksissa ja vastasi kysymyksiin yms. Sitten kävellessään tiskille päin vanhemman naisen kanssa, myyjä huikkasi sille toiselle pariskunnalle että palvelen teitä hetken kuluttua. Kun vanhan rouvan asiat oli hoidettu, myyjä käveli meidän ohitse ja ei katsonut edes päinkään, vastasi sentään kun moikkasin, mutta jatkoi kävelyä sen toisen pariskunnan luokse ja rupesi palvelemaan heitä. Jonottamassa palvelua olimme olleet reilu 35min, kokoajan samassa paikassa.
Tämä toinen pariskuntakaan ei siis ollut tiskillä ja tulivat 20min meidän jälkeemme. Ilmeisesti joku naamaraja että koska saa palvelua? Tai sitten että pöytätiskikoneen hinta ei ole tarpeeksi korkea verrattuna pyykinpesukoneeseen. Jos kyseessä oli inhimillinen erehdys (johon en kyllä myyjän käytöksen takia usko) niin eikö jonotuslaput auttaisi asiaa huomattavasti?
Vai mokasinko itse perusteellisesti? Pitäisikö heti liikkeeseen päästyä kävellä myyjän luo vaikka hänellä on toinen asiakas, tai ruveta huutelemaan jos on kysyttävää? Vai napsuttelemaan sormia kuten suomalaisiin tapoihin kuuluu tai jopa ruveta kovaan ääneen pohtimaan että eikö tänne rahat kelpaa kun ei saa palvelua.
Kuitenkin sen reilun 35min jälkeen päätin kävellä ulos. Ja mietin jo että pitäisikö Gigantille laittaa palautetta, mutta mitä se hyödyttää, sitten tulee se valmis vastaus joka on lähes joka paikassa sama "pahoittelemme tapahtunutta, otamme kyseisen myyjän puhutteluun plääplääplää, toivomme ettette pahoittaneet mieltänne ja voitte jatkossakin asioida liikkeessä XXX"
Tämä toinen pariskuntakaan ei siis ollut tiskillä ja tulivat 20min meidän jälkeemme. Ilmeisesti joku naamaraja että koska saa palvelua? Tai sitten että pöytätiskikoneen hinta ei ole tarpeeksi korkea verrattuna pyykinpesukoneeseen. Jos kyseessä oli inhimillinen erehdys (johon en kyllä myyjän käytöksen takia usko) niin eikö jonotuslaput auttaisi asiaa huomattavasti?
Vai mokasinko itse perusteellisesti? Pitäisikö heti liikkeeseen päästyä kävellä myyjän luo vaikka hänellä on toinen asiakas, tai ruveta huutelemaan jos on kysyttävää? Vai napsuttelemaan sormia kuten suomalaisiin tapoihin kuuluu tai jopa ruveta kovaan ääneen pohtimaan että eikö tänne rahat kelpaa kun ei saa palvelua.
Kuitenkin sen reilun 35min jälkeen päätin kävellä ulos. Ja mietin jo että pitäisikö Gigantille laittaa palautetta, mutta mitä se hyödyttää, sitten tulee se valmis vastaus joka on lähes joka paikassa sama "pahoittelemme tapahtunutta, otamme kyseisen myyjän puhutteluun plääplääplää, toivomme ettette pahoittaneet mieltänne ja voitte jatkossakin asioida liikkeessä XXX"