Laadukasta asiakaspalvelua

  • 1 993 353
  • 7 111
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Itsellä hyviä kokemuksia Stockasta ja palvelusta siellä. Sen vuoksi minusta olisikin hyvä, että välittäisit tiedot ao. liikkeeseen, jotta palvelu pystyttäisiin jatkossakin pitämään hyvänä ja tuollaiset epelit saataisiin joko ojennukseen tai ulos talosta. Täällä valittaminen ei vie asiaa eteenpäin ja uskoisin Stockan olevan kiinnostunut palautteesta vielä enemmän kuin me täällä. Vaikka sinänsä mielenkiintoista tuokin oli lukea.
Komppaan. Lisäksi totean, että ainakin Helsingin keskustan Stockmann on jännä paikka siinä mielessä, että yleensä erinomaisen palvelun (95 %) vastapainoksi siellä voi kohdata joskus todella heikkoa (5 %) asiakaspalvelua. Välimuotoja ei juuri ole. Mielestäni muutamat tylyt tapaukset eivät ole olleet mitään shop-in-shop myyjiä tai kausiapulaisia vaan ihan omia vakkareita, joilla sattuu olemaan täysin asiakaspalvelutyöhön sopimaton asenne. Tai paska päivä, mutta sen ei saisi antaa koskaan välittyä asiakkaalle.

Stockalla kyllä huomaa sen osan henkilökunnasta joka on erityisen paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä ja vielä tykkää työstään. Kaikki sujuu rutinoituneesti, ystävällisesti ja asiakasta kuunnellaan herkällä korvalla.

Joidenkin erikoistuotteiden puolella Stockan myyjillä on paitsi hyvät asiakaspalvelutaidot niin myös hurjasti oman alueen erityisosaamista. Varsinkin Akateemisen Kirjakaupan puolella on syvää ekspertiisiä, esim. kartat/matkakirjat -osastolla saa kyllä apua niin että tukka hulmuaa. Sen sijaan Stockan kameramyyjien valokuvausteknistä osaamista ja tuotetuntemusta en hehkuttaisi, joskin näkemykseni perustuvat suppeaan kokemukseen.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hehe, tämä on juuri täydellistä asiakkaan logiikkaa.

Uskoisin kyllä osaavani katsoa asiaa juurikin toiselta kantilta, sen verran omakohtaistakin kokemusta alalta on.

Mutta kuten tässä jo moni muu on ehtinytkin huomauttaa, niin sä missasit nyt koko kirjoitukseni pointin. Asiakaspalvelussa mennään tilanteen mukaan. Eli on aika uusavutonta, jos sille tekstarin näpyttelylle tai kahden työntekijän keskeiselle "palaverille" pitää varata erikseen joku tietty kellonlyömä, että saa ne hoidettua. Ymmärrän kyllä sen, jos on vaikka puhelu kesken, mutta edelleenkin kaikki nuo esimerkit olivat sellaisia ei-aikaan-sidottuja. Eli asiansa osaavassa talossa ne tehdään silloin kun muilta hommilta ehditään.

Tässä näkee taas sen, että ehkä olisi hyödyllisempää opettaa vaikka siellä armeijassa maalaisjärkeä kuin jonottamisen jaloa taitoa.

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että läheskään kaikki sisälletulijat eivät tarvitse tai halua apua. Itsekin katselen mielelläni melkein aina ensin omassa rauhassa ja käyn sitten kyselemässä lisätietoja, jos on aihetta. Mutta kyllä kaiken a ja o kuitenkin edelleen on, että myyjään tulee ottaa asiakkaaseen jonkinlainen kontakti. Vaikka ihan pelkästään tervehtimällä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Uskoisin kyllä osaavani katsoa asiaa juurikin toiselta kantilta, sen verran omakohtaistakin kokemusta alalta on.

Mutta kuten tässä jo moni muu on ehtinytkin huomauttaa, niin sä missasit nyt koko kirjoitukseni pointin. Asiakaspalvelussa mennään tilanteen mukaan. Eli on aika uusavutonta, jos sille tekstarin näpyttelylle tai kahden työntekijän keskeiselle "palaverille" pitää varata erikseen joku tietty kellonlyömä, että saa ne hoidettua. Ymmärrän kyllä sen, jos on vaikka puhelu kesken, mutta edelleenkin kaikki nuo esimerkit olivat sellaisia ei-aikaan-sidottuja. Eli asiansa osaavassa talossa ne tehdään silloin kun muilta hommilta ehditään.

Tässä näkee taas sen, että ehkä olisi hyödyllisempää opettaa vaikka siellä armeijassa maalaisjärkeä kuin jonottamisen jaloa taitoa.

Ehkä moni muu on missannut pointin. Jos talossa on koko ajan asiakkaita, niin jossain vaiheessa ne muutkin työt on tehtävä. Ja silloin ne on tehtävä jonkun asiakkaan aikana. Tällöin työ keskeytetään, jos asiakas tarvitsee apua. Näin se vaan menee. Seisoskeluun ja asiakkaiden odottamiseen ei todellakaan ole aikaa tai varaa. Ehkä jossain toimistoilla on eria asia. Menneet ovat menneitä. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Tervehtiminen nyt on luonnollista. Sen välttämisestä ei ole koskaan kysymys. Mutta tervehtimisen jälkeen asiakkaalla on oikeus ja velvollisuus kysyä apua jos tarvitsee. Hyvin luonnollista.

Toisin kuin esimerkiksi TKL:n bussien kuskeilla, joista vajaa puolet tervehtii ja loput vain murjottavat tai tuijottavat. Pahinta mahdollista esimerkkiä asiakaspalvelusta.

Jonottamisen jalosta taidosta olisi melko monella opittavaa. Kaupan ruokajonoissa kyllä on aikaa odottaa vaikka kuinka kauan, mutta muissa liikkeissä pieninkin odotusaika on heti katastrofi. Suhteellisuudentaju on aika usein ihmisiltä hukassa.

Itse olen ollut 6-7 vuotta ennen nykymenoa pienessä liikkeessä hommissa, jossa henkilökohtainen asiakaspalvelu oli pääosassa. Joten luulen tietäväni, mitä asiakaspalvelijalta vaaditaan. Joten eipä tässä perusasioista tarvi liikaa keskustella. Sitä henkilökohtaista asiakaspalvelua olen yrittänyt tuoda myös nykyfirmaan entistä enemmän. Välillä ohi sääntöjen. Mutta hyvin on mennyt läpi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä moni muu on missannut pointin. Jos talossa on koko ajan asiakkaita, niin jossain vaiheessa ne muutkin työt on tehtävä. Ja silloin ne on tehtävä jonkun asiakkaan aikana. Tällöin työ keskeytetään, jos asiakas tarvitsee apua. Näin se vaan menee.

Ok, ollaan aika pitkälti samoilla linjoilla. Jossain vaiheessa vaan sai sen käsityksen, että asiakkaiden ei anneta häiritä mahdollisia muita töitä. Mutta jos muita töitä on (toistuvasti) niin paljon, että myyjät eivät ehdi myydä, niin silloin homma ei vaan oikein voi skulata firmankaan kannalta. Tai sitten pitää rehellisesti sisäistää olevansa niin kuin Ikea tai mikä tahansa muu tahansa itsepalvelutavaratalo.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Täytyy myös haukkua tuo Caribian pysäköinti, kun oltiin siellä viimeisellä lomaviikolla pari yötä. Yhteensä 20 euroa ja ollaan kyllä keskustasta kaukana. Vittu mitä paskaa, sanoisi aina korrekti Eurooppaministerikin. S-kortilla olisi saanut alennusta, mutta tietysti sekin perkele jäi kotiin. Ymmärrän kyllä kaupunkialueella maksaa ja miksei tuollakin jotain pientä, mutta kymppi per päivä jossain hevonperseessä alkaa vituttaa...
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen myös, miksi viite ei herjannut vaan hyväksyi maksamisen väärälle tilille.

Miten se mitään voisi herjatakaan? Voit näpytellä mihin tahansa laskuun viitteeksi minkä tahansa koodin, ja läpi menee.

En tiedä, olisko tämä ennemminkin ihmettely- tai vitutusketjun kamaa, mutta erään nimeltämainitsemattoman Etelä-Suomen kunnan poliisin lupakansliasta pitäisi pistää kaikki tyypit vaihtoon. Miten kauan voi yhden ajokortin tekeminen kestää? Nyt on mennyt 10 viikkoa, eikä kuulemma ole vielä valmis. Sillon kun vein hakemuksen, sanottiin että n. kolme viikkoa kestää. Eikä kukaan ole edes pahoitellut asiaa mitenkään eikä antanut mitään selitystä, että mikä vittu siinä kestää.

Kyseessä ajokorttiluokan korotus ja ammattipätevyysmerkinnän lisääminen korttiin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miten se mitään voisi herjatakaan? Voit näpytellä mihin tahansa laskuun viitteeksi minkä tahansa koodin, ja läpi menee.
Ainakin pari vuotta sitten muistan Sammon verkkopankin valittaneen kun viitenumero on väärin, sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin pari vuotta sitten muistan Sammon verkkopankin valittaneen kun viitenumero on väärin, sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua.

Okei, onkohan siinä sitten ratkaisevana tekijänä viitenumeron pituus tai jokin tietty numerosarja viitenumerossa? Koska olen pari-kolme kertaa kämmännyt omaa huolimattomuuttani viitenumeron väärin, ja läpi on mennyt. Tosin ei ollut Sampo, vaan OP.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Okei, onkohan siinä sitten ratkaisevana tekijänä viitenumeron pituus tai jokin tietty numerosarja viitenumerossa? Koska olen pari-kolme kertaa kämmännyt omaa huolimattomuuttani viitenumeron väärin, ja läpi on mennyt. Tosin ei ollut Sampo, vaan OP.

Viitenumeron viimeinen numero on tarkistenumero, joka lasketaan muista numeroista tietyllä laskentakaavalla. Näin voidaan helposti tarkistaa, että viite on syötetty oikein.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tosin ei ollut Sampo, vaan OP.
Niinkuin Hartza jo kirjoitti niin viimeinen numero on tarkistenumero, oli pankki mikä tahansa.

Väärin syötetty viitenumero menee tietysti läpi jos tarkistenumero on vahingossa oikea, yksinkertaisella matematiikalla yhdessä kymmenstä virheellisessä viitenumerossa tarkistenumero täsmää.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Gigantille ruusuja (toisen käden tietoa kuitenkin). Sukulaiseni kävi ostamassa pesukoneen, jota oli yksi kappale jäljellä. Nouto sovittiin parin päivän päähän. Kun hän meni hakemaan pesukonetta, tuli varastojantteri nolon näköisenä ja sanoi että pesukoneenne on tuhannen päreinä tuolla varaston lattialla, sattui pieni moka sitä hyllystä nostettaessa. Samalla tuli esimies paikalle ja 5min päästä autoon kannettiin kalliimman hintaluokan peli alkuperäiseen sovittuun hintaan. Minusta ihan asiallista toimintaa tuossa tapauksessa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kehuja trokareille näin jälkijättöisesti. Tarkemmin ottaen kansainväliselle Viagogo-firmalle.

Tilasin keväämmällä ystäväni kanssa Viagogon välityksellä kaksi lippua jalkapallon EM-kisoihin, tarkkaan ottaen C-kategorian liput otteluun Espanja-Irlanti. Viagogon systeemiin kuuluu se, että asiakkaan etujen turvaamiseksi rahat eivät siirry lippuja myyvälle taholle (trokari Espanjasta) ennen kuin liput ovat saapuneet minulle perille ja ne ovat ok, toisin sanoen ne ovat aitoja. Sitä ennen rahat pysyvät firmalla, mikä kannustaa trokaria lähettämään liput ajallaan ja ilman kusetusta.

Viagogo perii melko suolaiset välityspalkkiot, mutta antaa myös erinomaisen takuun, jota tuli tarvittua käytännössä. Kesäkuussa kisojen lähestyessä lipuista ei kuulunut mitään, ja tilanne alkoi jo huolettaa. Viagogon taholta tuli pari kolmekin viestiä, jossa kerrottiin heidän seuraavan tilannetta ja että liput voisi tarvittaessa noutaa paikan päältäkin Gdanskista pelipäivänä.

Näin sitten kävi, kun originaalitrokari ei tosiaan lippuja saanut lähetettyä syystä tai toisesta. Viagogo otti vastatakseen asian ja sain noutaa liput pelipäivänä Gdanskista paikallisesta Radisson-hotellista. Koska alkuperäisten lippujen saaminen oli mennyt ns. vituiksi ja jouduin hakemaan lippuja paikan päältä, niin kompensaatioksi vaivoistani Viagogon edustaja antoi kahden C-kategorian lipun sijasta kaksi A-kategorian eli parhaan kategorian lippua.

Ja kas näin sitä mentiin aivan erinomaisille priimapaikoille, josta oli huippunäkyvyys. Varmasti C-kategoriastakin olisi mukavasti nähnyt ja kokenut peliä, mutta kisareissussa mieltä lämmitti kummasti se, että ns. piippuhyllypaikat vaihtuivat A-kategorian paikoille. Mitään velvoitettahan ei Viagogolla olisi ollut parempien paikkalippujen antamiseen, firmahan toimii loppujen lopuksi vain lippujen välittäjänä eikä myyjänä, mutta lähtökohtana näyttää olevan se, että asiakastyytyväisyys on heille tärkeää.

Koin tämän erittäin laadukkaaksi asiakaspalveluksi, jossa orastava ongelmatilanne hoidettiin tyylikkäästi ja luotettavasti ja jossa pyytämättä annettiin vielä paremmat paikat kuin mistä oli maksettu. Suu oli messingillä, kun A-liput olivat kourassa. Viagogosta jäi vaikutelma, että jatkossakin firman palveluihin voi uskaltaa luottaa ja että siihen peliin pääsee, mistä on maksanutkin.
 

kuuskytä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaasan eräs nimeltä mainitsematon baari saa kyllä suuren miinuksen asiakaspalvelusta. Ystäväni maksoi kortilla, eikä hänelle annettu kuittia. Pienen vaatimisenkaan jälkeen mitään ei tapahtunut vaan baarimikko suorastaan alkoi aukomaan hänelle päätään. Lisäksi epäilyitti narikkamaksu, josta ei ollut mitään puhetta ennen kyseiseen juottolaan astumista, vaan sain tietää maksusta vasta saatuani takin takaisin. Kyllä vähän ihmetyttää se, että jos ollaan asiakaspalvelutyössä, silloin myös palvellaan asiakkaita. Asiakas on aina oikesssa - eikö tämän pitäisi olla yleinen käyttäytymisohje?

Jottei turhan negatiiviseksi mene avautumiseni, on kehuttava Seinäjoen Matkakeskuksen kahvilaa. Iloinen palvelu ja mielellään maksaa kahvistakin enemmän kuin viereisen R-Kioskin vastaavasta. Tällaisia juttuja tuli huomattua tuolla Pohjanmaan suunnalla..
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Vaasan eräs nimeltä mainitsematon baari saa kyllä suuren miinuksen asiakaspalvelusta. Ystäväni maksoi kortilla, eikä hänelle annettu kuittia. Pienen vaatimisenkaan jälkeen mitään ei tapahtunut vaan baarimikko suorastaan alkoi aukomaan hänelle päätään.

Yleensä tuollaisilla paikoilla, joilta ei saa kuittia ei ole ihan puhtaat jauhot pussissa. Veroja, eläke- ja sotumaksuja tms. jätetään hoitamatta. Noilla paikoilla tuppaa olemaan erityisen halvat hinnat, mitä tietysti on varaa pitää kun jätetään lakisääteisiä velvoitteita hoitamatta.
 

motamoro

Jäsen
Lisäksi epäilyitti narikkamaksu, josta ei ollut mitään puhetta ennen kyseiseen juottolaan astumista, vaan sain tietää maksusta vasta saatuani takin takaisin. Kyllä vähän ihmetyttää se, että jos ollaan asiakaspalvelutyössä, silloin myös palvellaan asiakkaita. Asiakas on aina oikesssa - eikö tämän pitäisi olla yleinen käyttäytymisohje?

Lähestulkoon jokaisessa Vaasan baarissa narikka maksetaan jälkikäteen. Kieltämättä tuo oli alkuun varsin erikoinen käytäntö, mutta kyllä siihen lopulta tottui. Muistaakseni kaikissa noissa se kuitenkin lukee, että "maksullinen vaatesäilytys" jne. Aina jos rahaa tyrkytti etukäteen niin sieltä sanottiin että maksu lähtiessä. Kai tuossa on logiikkana se, että sisäänpääsy ei ruuhkaudu ja asiakkaat lähtevät porrastetusti pois jolloin lähtömaksua maksaessa ei synny narikkapiikkiä ja mahdollisen tipin jättämiseen kynnys on pienempi kun lompakon nyörit ovat valmiiksi auki.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Menin eilen Porin Giganttiin kohta sen avautumisen jälkeen ja hämmästyin toiminnan tasoa. Gigantti on maineessa, että myyjät tekevät ihan kaiken voitavansa välttääkseen asiakaskontaktit, mutta nyt oli meno erilaista.

Puhelinmyynnissä tehtiin ilmeisesti uusia liittymäsopimuksia useampi, joten siinä meni aikaa. Jonoa kertyi kahden ihmisen verran, edelläni oli yksi taksikuski. Koimme sen ihmeen, että toiselta osastolta kävi vanhempi herrasmies ensin katsomassa tilannetta, poistui ja tuli takaisin parin minuutin päästä todeten, ettei ole puhelinkauppias, mutta tullaan silti apuun. Ilmeisesti kävi katsomassa, että omalla sektorilla tilanne sallii pienen poikkeuksen.

Mies oli vähän ylipirteä, tuskin kukaan jaksaa koko päivää samalla energialla, mutta arvostin todella paljon sitä pelisilmää, mitä oli tilanteessa. Itse asiassa olisin joka tapauksessa ostanut sen puhelimen sieltä, koska on lähin liike ja koska vanha teki 6 vuoden palvelun jälkeen totaalisen lopun. Olin katsonut vaihtoehdot jo etukäteen kotona. Nykyajan ihminen kuitenkin tarvitsee puhelinta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt voi täydellä syrämmellä sanoa, että VR:n asiakaspalvelu, kyllä, toimii!

Toissa päivänä menin Jenssin asemalle ostamaan lippua. Saavuin luukulle niin koko höskä pimeenä. No lipunmyyjä istuu töhötti siellä pimeässä ja totesi, että sähköt on poikki ei voida myydä lippua. Siinä sitten konnari nojaili pöytää vasten ja kysyin siltä, jotta mitäs me nyt tehdään? Kysyi, onko käteistä? -Ei ole, vastasin. Kortti vaihtoehdon otin esille niin tiedusteli minkälainen kortti mulla on. -Visa Electron. No se ei käy junassa maksaessa. Konnari sit sanoi, että mene vaan junaan niin katotaan sitten.

Kun juna lopulta lähti liikkeelle vartin myöhässä, niinkuin asiaan kuuluu, konnari saapui luokseni ja sanoi, että kokeillaan kerran toimisko se sun kortti (joskus kuulemma on mennyt läpikin) ja jos ei toimi niin annetaan olla. Testattiin korttia ja ei, ei se mennyt läpi. Konnari toivotti hyvää matkaa mulle ja kissoille. Eli ilmainen junamatka! Kun sitten oltiin perillä niin tämä sama naiskonnari huomasi, että mulla on kissat ja tavaraa jonniin verran, nainen aukaisi oven ja toivotteli hyvää illan jatkoa kun olin jo junasta ulkona. Tämän naiskonnarin asiakaspalvelu ja käytös noin yleensäkin oli aivan huippuluokkaa! Todella ystävällistä toimintaa kaikin puolin.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Jonkun verran ärsyttää tuo paikallinen pyörähuoltoliike. Vein elokuun ensimmäisellä viikolla Scott-menopelini aika perusteelliseen korjaukseen oikeastaan, sillä fillarista oli mennyt vaihdevaijeri poikki sekä ketjujen kuntokin oli päässy melko kehnoksi + kaikkea muuta pientä kivaa. Korjaaja siinä pontevasti tutki ja mittaili pyörääni ja totesi, että kyllä tästä vielä pyörä saadaan ja totesi, että menee seuraavan viikon loppuun tai sitä seuraavan alkuun, kunnes saan varmasti fillarin takaisin. Sanoipa vielä, että hän soittaa sitten kun pyörän voi hakea.

Okei, jonossa oli muitakin pyöriä ja kun tiesin, että Scotissani olisi jonkun verran hommaa ni menisihän siinä aikaa. Kun reilu pari viikkoa oli mennyt tästä eli niitä aikoja kun pyörän olisi pitänyt olla kunnossa, soittoa tai muuta yhteydenottoa ei kuulunut. Sen verran olen jämpti aikataulujen suhteen, että minua ärsyttää jos joku asia luvataan hoidetuksi tiettyyn aikaan ja tämän jälkeen lupauksia ei pidetä. Niinpä, menin korjaamoon jossa kyseinen myyjä vetää lihistä viidellä nakilla ja toteaa suupielet ketsupissa ettei ole vielä koskenutkaan fillariin, että tuossahan tuo seisoo vielä koskemattomana. Totesi, että menee loppuviikkoon, hän sitten kuulemma taas soittelee kun hän on sen korjannut. Tässä tilanteessa siis pyörän olisi pitänyt olla valmista jo ja korjaaja ei ole koskenutkaan koko pyörään!

Joopajoo, maanantaina kun liikkeessä kävin ja loppuviikoksi korjaaja uudestaan pyörän lupasi hoitaa niin eipä sieltä mitään ilmoitusta tullut. Vitutti jo sen verran eilen, että soitin korjaajalle ja kysyin, että milloin sen pyörän voi hakea sieltä niin sanoi, että "joo hae nyt perjantaina tai lauantaina, on se silloin korjattuna." Näin, jouduin siis itse vielä soittamaan liikkeeseen milloin pyörä on korjattu.

Ymmärrän kyllä, että pyörien huollossa ja korjaamisessa menee aikaa, kun asiakaskunta tuo vaikka millaista ruostunutta munamankelia tarjolle halutakseen siitä uuden, mutta hyvään asiakaspalveluun ei kuulu turhien lupaaminen. Jos korjaaja olisi vaikka heti ensimmäisellä kerralla sanonut, että tässä fillarissa menee se kuukausi nyt ainakin ja muitakin fillareita on jonossa, niin selvä, en olisi odotellut turhaan. Juuri tuollainen korjaajan omien kykyjensä ja nopeutensa yliarviointi ärsyttää, että fillaria lupaillaan palautettavaksi heti seuraavalla viikolla vaikka varmaan tiesi ettei kerkeä siihen edes koskemaan, niin kun ei ollut kerennyt.

Muutenkin tuntuu, että tällä pyörähuoltoalalla tuppaa olemaan enemmän niitä joojoo-miehiä ja kovia korjaajia noin ajatuksen ja teorian tasolla, kuin käytännössä. Hyvän fillarinhuoltajan ja korjaajan löytäminen paljon pyörää tarvitsevalle on lottovoitto. Mun tapauksessa pystyin mankeloimaan tämän ajan lainapyörällä, mutta entä jos tilanne olisi toinen tai pyörä olisi pitänyt ehdottomasti saada korjatuksi sille seuraavalle viikolle?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jonkun verran ärsyttää tuo paikallinen pyörähuoltoliike...

Profiilisi perusteella päättelin nokkelasti, että et voi asua muualla kuin Turussa. Kysyisinkin, missä päin kaupunkia tämä korjaamosi sijaitsee? Mulla on pyörähuolto toiminu täällä aina erittäin hyvin.

Ennen huollatin pyöräni Hämeenkadulla sijaitsevassa pyöräliikkeessä, jossa palvelu oli asiallista ja pyörä oli aina noudettavissa ajallaan, usein etuajassa. Nyt vanha kaverini on ollut jo muutaman vuoden duunissa muutaman sadan metrin päässä kodistani sijaitsevassa pyöräkorjaamossa ja sielläkin homma on toiminut aina paremminkin kuin hyvin. Nakamura on yleensä max. kahdessa päivässä aina vimpan päälle kunnossa ja vielä pestykin. Hyvästä palvelusta maksaa mielellään hyvin ja tarjoaa vielä parit jallutkin lähipuubissa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Profiilisi perusteella päättelin nokkelasti, että et voi asua muualla kuin Turussa. Kysyisinkin, missä päin kaupunkia tämä korjaamosi sijaitsee? Mulla on pyörähuolto toiminu täällä aina erittäin hyvin.

Heh, oivaa päättelyä profiilin kautta, mutta Turussa en itse asu. Toki, ymmärtääkseni tällä liikkeellä on fillarihuoltoliike Turun seudulla ja voihan se olla, että palvelu on siellä ripeämpäänkin, mene ja tiedä. Anyway, jätetään firma mainitsematta kuitenkin tässä yhteydessä, kun ei nyt tämän isommasta asiasta ole kyse.

Tosiaan niin kuin sanoin aiemmassa viestissä niin hyvän huoltoliikkeen löytäminen on asiakkaalle hyvä juttu, kun hyvää palvelua on saatavilla ja työnjälki on myös hyvää. Vähän niin kuin juuri sinun tapauksessasi Reverent. Hyvästä palvelusta tosiaan maksaa ja jatkossa mietin kyllä tarkkaan mihin fillarini ensi kerralla vien. Kyllä näistä aina jotain oppii.
 

Petrick

Jäsen
Pyöräliikkeistä vielä hieman omaa kokemusta. Mikkelissä oli aikanaan yksi yhden miehen paja, osaava korjaaja ja tunnettu mies, hänellä oli liike vuosia, ellei kymmeniä. Hänelle ymmärrettävästi oli vuosien aikana kertynyt tuttuja asiakkaita, joiden pyörät yllättäen aina pääsivät jonon ohitse... Pari kertaa käytin pyörää siellä huollossa, koskaan ei voinut luottaa aikatauluihin joita hän lupaili.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Vein asuntoauton vuosihuoltoon alkuviikosta ja keskiviikkona soitettiin ja kerrottiin että auto on valmis.

Hain pois sen juuri ennen huollon sulkemista klo 16.30 ja lähdin kotiinpäin (n. 25 km). Matkalla pysähdyin kaupan eteen kun piti hakea ruokaa. Kun nousin autosta huomasin että siitä vuotaa jotain nestettä, oli nimittäin märkä viiva auton perässä. Haistoin nestettä ja totesin että se on dieselölyä ja vilkaisu auton alle varmisti että nestettä tulee minun autosta.

No, huolto oli jo mennyt kiinni, minut huoltoon kuljettanut kaveri oli ilmeisesti jo ehtinyt taakaisin kotiin, niin en viitsinyt vaivata häntä toistamiseen. Siis päätin ajaa kotiin vuodosta huolimatta ja soitta aamulla huoltoon.

Aamulla soitin huoltoon ja kerroin tilanteen. Huoltomies pahoitteli tapahtunutta ja sanoi että ilmeisesti polttoainesuodattimen (vaihdettiin vuosihuollossa) tiiviste vuotaa. Hän sanoi ettei minun tarvitse ajaa takaisin sinne, hän lähettää huoltomiehen minun luo korjaamaan vian. Kun eilen tulin kotiin töistä auto oli kunnossa.

Tämä oli minusta laadukasta asiakaspalvelua, kun lupasivat korjata vian minulle vähiten harmia aiheuttavalla tavalla. Itse olen ollut asiakaspalvelijana yli 20 vuotta ja tiedän että kaikille sattuu vahinkoja. Siksi minä lähestyin huoltoliikettä ystävällisesti, vaikka he olivat mokanneet. Useimmiten virheet korjataan nopeasti ja helposti jos lähestyy ystävällisesti, niinkuin tässä tapauksessa.

Tämä tilanne olisi jonkun muun kirjoittamana ehkä mennyt huonon palvelun alle, sillä auto oli rikki kun haki sen huollosta. Asiakas olisi ilmeisesti soittanut ja huudellut että "mitä vittua te ootte sählänny, saatana!". Varmasti huolto olisi edelleen korjannut virheensä, mutta tuskin työjohtaja olisi ehdottanut että huoltomies käy 25 km:n päässä korjaamassa vian asiakkaan luona.

Tiedän että näin se vain menee, ystävällinen lähestyminen ongelmatilanteessa tekee että ongelman ratkaiseminen on molemminpuolin helpompaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös