Ei ole tietoa munan proteiineista, mutta munamaitoon ihan maun vuoksi suolaa, pippuria ja reilu ripaus laadukasta curry-jauhetta.^^ Joo jotenkin maalaisjärki tuumailikin juuri munan ja maidon suhdetta, koska aika litkulta tuntui sekoitellessa. Jostain Vauva-foorumilta google löysi juttua, että "suola rikkoisi munan proteiinit", mutta taitaa olla täysin paskapuhetta ts joku trollaillut.
^ cottonmouthin mausteista en aavistele kokeilematta, mutta tuo paistotekniikka normiuunissa (alalämpö-vastukset) kuulostaa kokeilemisen arvoiselta.
Milläs jengi muuten korvaa lihaliemikuution? Ei nyt oteta kantaa siihen, että miksi mokoma pitäisi korvata, mutta jos ei kuutioita halua käyttää ja se joihinkin ruokiin/ohjeisiin "kuuluu", niin mitä tilalle?
edit. lipstikallahan se korvataan.
Milläs jengi muuten korvaa lihaliemikuution? Ei nyt oteta kantaa siihen, että miksi mokoma pitäisi korvata, mutta jos ei kuutioita halua käyttää ja se joihinkin ruokiin/ohjeisiin "kuuluu", niin mitä tilalle?
Kannattaa yrittää hakea kaikki kaukaisemmat mausteet etnokaupoista. Pääsääntöisesti paljon maukkaampia kun nämä santa mariat sun muut, jotka liiketoimintamielessä on "sovitettu suomalaiseen makuun" eli muutettu paskaksi. Tosin miinuksena niitä voi joutua ostamaan suurenkin pussin joka sitten jollain aikavälillä kuitenkin väljähtyy santa marioiden tasolle.Asiahan ei mulle tietysti mitenkään kuulu, mutta mikä tai mitä on "laadukas curry-jauhe"tjsp. Tuon maailmankolkan keittiöissä sellainen normisetti tunnetaan nimellä curry. Ja on muuten hienoa tavaraa; kukkis-peruna-sipuli-jugurttikin on taivaaallista settiä kun vaan töfnät (tm) on kohdallaan.
En tiedä jauhelihan yms. aineosien suhteista makaroonilaatikoissasi, mutta minä laitan yleensä yhden normipussin makaroonia, 400 g jauhelihaa ja yhden munan ja sen verran nestettä, että se yltää n. puoliväliin muuta matskua. Makaroonit jätän puolikypsiksi. 200 astetta ja reilu puoli tuntia, sitten kunnon vetäytyminen. Mausteet lihaan ja makarooniin, munamaito/kerma tai lihaliemi sellaisenaan. So'on mun tapani.^^ Joo jotenkin maalaisjärki tuumailikin juuri munan ja maidon suhdetta, koska aika litkulta tuntui sekoitellessa. Jostain Vauva-foorumilta google löysi juttua, että "suola rikkoisi munan proteiinit", mutta taitaa olla täysin paskapuhetta ts joku trollaillut.
Meillä on kavereiden kanssa käynnissä neljän tähden illallinen -tyyppinen kisailu ja seuraavana olisi mun vuoro. Pääruuaksi olen jo päättänyt tehdä ankanrintaa, koska veikkaan että kaverit eivät sitä ole juurikaan syöneet ja onhan se pirun hyvää. Nyt on tosin sellainen ongelma, että en keksi mikä sopisi ankanrinnan kanssa lisukkeeksi. Kastikkeeksi tulee jostain Gordon Ramsayn videosta bongaamani punaviini-karviaismarjakastike. Jotain tuohon kylkeen tarvisi varmaan vielä pistää mutta mitä?
Jotain tuohon kylkeen tarvisi varmaan vielä pistää mutta mitä?
Kiitoksia vinkeistä! Hyviä vaihtoehtoja kaikki, saa nähdä mihin päädyn.
Jos ei ole vielä myöhäistä, niin ehdotetaan maa-artisokkapyreetä sherryllä ja valkosipulilla.
Tämä! Artisokkapyree. Ai jukra että se osaa olla hyvää. Kunnon risoton kanssa... Pitääkin miettiä tuota viikonlopun ruokalistaa... Kiitos kun muistutit :)
Ei tietoa, mutta Stockalta lähtisin etsimään. Tai sitten netistä. Sen sijaan hampurilaispihviprässejä olen nähnyt useammassakin liikkeessä. Sanokaa vaan uusavuttomaksi, mutta mun mielestä tuollainen olisi aika päheä.Tietäisikö joku, mistä voisi ostaa tortillaprässin?
Kun en tsadissa asu, niin Stockalle ei ole asiaa ihan heti. Chilikaupassa taisi olla joskus myynnissä pieni erä, ja nyt vituttaa kun en silloin ostanut. No eiköhän jostain Amazonista löydy.Ei tietoa, mutta Stockalta lähtisin etsimään. Tai sitten netistä. Sen sijaan hampurilaispihviprässejä olen nähnyt useammassakin liikkeessä. Sanokaa vaan uusavuttomaksi, mutta mun mielestä tuollainen olisi aika päheä.
Tietäisikö joku, mistä voisi ostaa tortillaprässin?
Onhan Stockalla aika hyvin varustettu verkkokauppakin tätä nykyä.Kun en tsadissa asu, niin Stockalle ei ole asiaa ihan heti. Chilikaupassa taisi olla joskus myynnissä pieni erä, ja nyt vituttaa kun en silloin ostanut. No eiköhän jostain Amazonista löydy.