Turha Kaukalo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No ketkä haluaisivat toimia omalla nimimerkillään moderaattoreina? Nimensä voi laittaa tähän:
Ei tätä tarvitsisi ehkä heti perään kysyä uudelleen, mutta allekirjoittanut ja @obi-wan ainakin ehdittiin ilmoittautumaan tuossa edeltävissä viesteissä.No ketkä haluaisivat toimia omalla nimimerkillään moderaattoreina? Nimensä voi laittaa tähän:
Täysin samaa mieltä. Jatkoajan keskustelupalsta edustaa läpi aihealueiden varsin laadukasta verkkokeskustelua tässä maassa. Moderaattorien järjestyksenpidon onnistuminen on ollut tähän aivan keskeinen taustatekijä.Jatkoajan moderointi on ollut anonyymiksi moderoinniksi kohtalaista, koska kuri on ollut suhteellisen tiukka. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että moderointi olisi toteutettu parhaalla mahdollisella tavalla, joka näkyy myös palstan laskevassa tasossa.
Selittäkää mulle tämä anonyymi moderointi. Jos täällä olisi moderaattoristatus näkyvillä profiilissa, niin eikös kuitenkin se itse moderointityö tapahdu taustalla jonkin sortin demokratialla? Moderaattorit osallistuvat palstakeskusteluun ihan samalla tavalla kuin ennekin. Jos joku kirjoittaja menee käsittelyyn, ei sitä käsittelyä kukaan tavallinen kirjoittaja edelleenkään näkisi, eikä sitä, mitä yksittäinen mode olisi asiasta mieltä. Ihan yhtä anonyymiä moderointia mun mielestä kuin nytkin, jos modestatus olisi julkista tietoa.
Ei tätä tarvitsisi ehkä heti perään kysyä uudelleen, mutta allekirjoittanut ja @obi-wan ainakin ehdittiin ilmoittautumaan tuossa edeltävissä viesteissä.
Minäkin voisin lähteä, mutta siis vain julkisesti omalla nimimerkillä ja vuodeksi kerrallaan. Siis vähän samalla periaatteella kuin taloyhtiön hallituksen jäseneksi, kukin ottaa nakin silloin tällöin vuorollaan osin sosiaalisistakin syistä.Ei tätä tarvitsisi ehkä heti perään kysyä uudelleen, mutta allekirjoittanut ja @obi-wan ainakin ehdittiin ilmoittautumaan tuossa edeltävissä viesteissä.
Epäilemättä, mutta aina ei saa sitä mitä haluaa. Joskus pitää valita huonon ja vielä huonomman vaihtoehdon väliltä.En mä kelpuuttaisi teistä ketään @Pisin Kääpiö 186cm @Nelfor @obi-wan
Jotain parempia nimimerkkejä kaivattaisiin.
Palstan yleinen taso ei yhtäkkiä romahda, eli kun sitä tapahtuu hiljalleen, niin siihen on aika helppo turtua ja tottua ikäänkuin vahingossa.
Ihan sinun takiasi voisin jopa vaihtaa nimimerkkiä, jotta modeluolan ahdas oviaukko raottuisi. Käykö esim. Rudolf Ankku?En mä kelpuuttaisi teistä ketään @Pisin Kääpiö 186cm @Nelfor @obi-wan
Jotain parempia nimimerkkejä kaivattaisiin.
Ei tietenkään. Tämähän on ylipäätään varsin subjektiivinen asia, eli jokainen näkee tilanteen omalla tavallaan. Oleellista on juurikin se, että millainen tunne käyttäjillä on. Jos riittävän monen mielestä taso on huonontunut, niin siihen on syytä puuttua, vaikka ylläpito näkisi asian eri tavalla.Tästä tuskin on yhtään enempää faktaa kuin siitä, että palstan taso on romahtanut. Nämä ovat yksittäisiä näkemyksiä. Jos kuitenkin toeretisoidaan, että muutos huonompaan olisi tapahtunut, silloinkaan kyse ei välttämättä ole moderoinnista. Vaan vastaikkainasettelun lisääntymisestä myös Suomessa.
Onhan tuo oikeansuuntainen liike, mutta onko riittävä, jää nähtäväksi. Asiaa harkittuani voin antaa Rudolfille suositukseni. Olkoon voima ja mielivalta kanssasi.Ihan sinun takiasi voisin jopa vaihtaa nimimerkkiä, jotta modeluolan ahdas oviaukko raottuisi. Käykö esim. Rudolf Ankku?
Minä voisin ryhtyä. Vuosi kerrallaan. Mieluiten omalla nimimerkilläni sitten, että kostoni kohteet - tarkoitan siis oikeudenmukaisuuteni kohteet - näkisivät minunkin olleen hyvällä asialla auttamassa nimimerkkejä kohti parempaa käytöstä.No ketkä haluaisivat toimia omalla nimimerkillään moderaattoreina? Nimensä voi laittaa tähän:
Ei tietenkään. Tämähän on ylipäätään varsin subjektiivinen asia, eli jokainen näkee tilanteen omalla tavallaan. Oleellista on juurikin se, että millainen tunne käyttäjillä on. Jos riittävän monen mielestä taso on huonontunut, niin siihen on syytä puuttua, vaikka ylläpito näkisi asian eri tavalla.
Sen havainnon olen tehnyt että monin paikoin keskustelun aktiivisuus on laimentunut - ja esim. kiekkoasiantuntemus on hajautunut moniin eri osioihin. Kun aika kultaa muistot niin ammoiset otteluketjut olivat vilkkaita ja sieltä normi värilasien joukosta löytyi hienoja analyysejä, joista sai paremman käsityksen pelistä kuin varsinaisesta mediasta. Vastakkainasettelu on tosiaan myös lisääntynyt ja Kierrätyskeskuksesta on tullut aika outo ja kuppikuntainen, ummehtunut. Osin vapaastakin.Tästä tuskin on yhtään enempää faktaa kuin siitä, että palstan taso on romahtanut. Nämä ovat yksittäisiä näkemyksiä. Jos kuitenkin toeretisoidaan, että muutos huonompaan olisi tapahtunut, silloinkaan kyse ei välttämättä ole moderoinnista. Vaan vastaikkainasettelun lisääntymisestä myös Suomessa.
Oma mutu-pohjainen näkemys on, että palstan taso on pudonnut, jos on pudonnut, juurikin vastakkainasettelusta johtuen. Yksittäisistä tekijöistä merkittäviä on ollut mm. Jokerien KHL-sopimus ja Venäjän politiikka.
Olen puhunut asiasta ja vastannut samaan kysymykseen aika monta kertaa tässä ketjussa eilen ja tänään. Suosittelen lukemaan ketjua läpi, jos haluat näkemykseni saada selville.Vähän punakaartin menoa siis. Olisiko yhtään perustelua saatavissa, miksi moderointi tulisi muuttaa nykyisestä nimimerkkipohjaiseksi moderoinniksi? En vastusta, tätäkin voisi ihan kokeilla alkuun, mutta en näe siitä sellaisia etuja, joilla esimerkiksi vastakkainasettelua voidaan vähentää.
Sen havainnon olen tehnyt että monin paikoin keskustelun aktiivisuus on laimentunut - ja esim. kiekkoasiantuntemus on hajautunut moniin eri osioihin. Kun aika kultaa muistot niin ammoiset otteluketjut olivat vilkkaita ja sieltä normi värilasien joukosta löytyi hienoja analyysejä, joista sai paremman käsityksen pelistä kuin varsinaisesta mediasta. Vastakkainasettelu on tosiaan myös lisääntynyt ja Kierrätyskeskuksesta on tullut aika outo ja kuppikuntainen, ummehtunut. Osin vapaastakin.
Olen puhunut asiasta ja vastannut samaan kysymykseen aika monta kertaa tässä ketjussa eilen ja tänään. Suosittelen lukemaan ketjua läpi, jos haluat näkemykseni saada selville.
Moderoinnin avulla ei nyt varsinaisesti voi vastakkainasettelua vähentää, mutta sen avulla voidaan kitkeä ylilyönnit pois. Moderoinnin tehokkuuden ja laadun puolesta on tärkeää, että moderointi on avointa ja luotettavaa.
Sinulla on täysi oikeus omaan näkemykseesi. Jokainen käyttäjä kokee myös moderoinnin omalla tavallaan.Kyllä, hyvää työtä olet tehnyt ja vastannut. Itse emmin vain siksi, että en ymmärrä missä on pihvi. Eihän hyvä moderointi vaikka nyt Jokerien osiossa vaadi muuta kuin hyvää moderointia. Ihan sama se on, onko "Jack - mode" vai "moderaattorit", joka käy raapustamassa paskan jauhamisen poikki.
Mistä sinä tiedät, että Jokerien osiossa on edes moderaattoreita, tai kiinnostaako moderaattoreita Jokerien asiat? Tuntuu, että peilaat nyt tässä kaiken sitä kautta ja siksi et löydä sitä "pihviä". Moderaattorit itse valitsevat moderaattorit joten blokkiutuminen on täysin luonnollinen lopputulema jollain aikamääreellä. Oletko varma, että Jokerit osion paska ei johdu juurikin siitä, että moderaattorit ovat blokkiutuneet. Jospa sattumalta ne Jokerit palstalla päivystävät moderaattorit kuuluvat siihen blokkiin, joiden mielestä se paska onkin samaa tavaraa kuin mitä mieltä he itse ovat ja täten he antavat noille mielestäsi paskaa suoltaville enemmän vapauksia kuin muille toista mieltä oleville? Niin, et voi tietää, kun et tiedä ketä siellä toimii moderaattorin roolissa ja, että kiinnostaako moderaattoreita edes sieltä tulevia raportteja tutkia ja sitä palstaa kuntoon laittaa.Kyllä, hyvää työtä olet tehnyt ja vastannut. Itse emmin vain siksi, että en ymmärrä missä on pihvi. Eihän hyvä moderointi vaikka nyt Jokerien osiossa vaadi muuta kuin hyvää moderointia. Ihan sama se on, onko "Jack - mode" vai "moderaattorit", joka käy raapustamassa paskan jauhamisen poikki. Kyse on siten moderoinnin sisällöstä, tavoitteista. Ei ymmärtääkseni niinkään instrumentista.
Sinulla on täysi oikeus omaan näkemykseesi.
Mielestäni on tärkeää, että moderaattorit ovat lähellä käyttäjiä ja käyvät avoimesti keskustelua käyttäjien kanssa. En tarkoita tällä pelkästään moderoimiseen liittyvää keskustelua, vaan ihan tavallista keskustelua palstalla. Omien kokemusten mukaan avoin ote moderoimiseen johtaa parempaan lopputulokseen.
No ketkä haluaisivat toimia omalla nimimerkillään moderaattoreina? Nimensä voi laittaa tähän:
No nyt tuli kyllä outo kommentti. En arvosta. Sen verran usein keskustelupalstoilla epäkunnioitetaan toisten kirjoittajien näkemyksiä, että mielestäni on tärkeää korostaa vastapuolen oikeutta omiin näkemyksiin. Vaikka jokainen tietää, että heillä on oikeus omiin näkemyksiin, niin ei sen korostaminen ole mielestäni koskaan väärin. Toisen osapuolen ymmärtäminen ja kunnioitus on äärimmäisen tärkeää.Jätä nämä pois, ovat turhia.
Mistä sinä tiedät, että Jokerien osiossa on edes moderaattoreita, tai kiinnostaako moderaattoreita Jokerien asiat? Tuntuu, että peilaat nyt tässä kaiken sitä kautta ja siksi et löydä sitä "pihviä".