Tuollaiset taklaukset ovat tarpeettomia ja vaarantavat kohtuuttomalla tavalla pelaajien turvallisuuden. Sen vuoksi ne tulisi kieltää myös säännöissä. Nykyisenkin asiantilan vallitessa olen onnellinen siitä, että moisista lentää ulos, luki säännöissä mitä hyvänsä. Olen kuullut, ettei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä muutenkaan. Loppuun haluan hoksauttaa, että huomasithan, että mielestäni Heikkisen taklaus osuu Krivosikia leukaan ja näin ulosajotuomio oli napakymppivalinta tuomareilta myös sääntökirjan mukaan.En vain osaa sanoa mihin tämän voit perustaa: "Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä sanon, että ulosajo olisi ollut oikea tuomio, vaikkei osuisikaan päähän." Tosin näkemyksen ei välttämättä tarvitse perustua yhtään mihinkään. Niitä on vaan sen jälkeen vaikempi perustella.
Ihan hyvä kirjoitus noin mielipiteenä. Tosin noista ei taida lentää ulos, jos ne eivät osu nuppiin.Tuollaiset taklaukset ovat tarpeettomia ja vaarantavat kohtuuttomalla tavalla pelaajien turvallisuuden. Sen vuoksi ne tulisi kieltää myös säännöissä. Nykyisenkin asiantilan vallitessa olen onnellinen siitä, että moisista lentää ulos, luki säännöissä mitä hyvänsä. Olen kuullut, ettei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä muutenkaan. Loppuun haluan hoksauttaa, että huomasithan, että mielestäni Heikkisen taklaus osuu Krivosikia leukaan ja näin ulosajotuomio oli napakymppivalinta tuomareilta myös sääntökirjan mukaan.
Tuollaiset taklaukset ovat tarpeettomia ja vaarantavat kohtuuttomalla tavalla pelaajien turvallisuuden. Sen vuoksi ne tulisi kieltää myös säännöissä. Nykyisenkin asiantilan vallitessa olen onnellinen siitä, että moisista lentää ulos, luki säännöissä mitä hyvänsä. Olen kuullut, ettei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä muutenkaan. Loppuun haluan hoksauttaa, että huomasithan, että mielestäni Heikkisen taklaus osuu Krivosikia leukaan ja näin ulosajotuomio oli napakymppivalinta tuomareilta myös sääntökirjan mukaan.
Suuri kiitos kehuosuudesta. Se, ettei noista lennä sääntökirjan mukaan ulos ilman pääosumaa, ei kuitenkaan tee mielipiteestäni käsittämättömän sairasta, siis, jos pystyy ajattelemaan maailmaa myös sääntökirjan ulkopuolelta. Heinzin dilemma lienee sinulle tuttu. Aina ei ole syytä mennä sääntökirjan mukaan. On olemassa korkeampiakin arvoja.Ihan hyvä kirjoitus noin mielipiteenä. Tosin noista ei taida lentää ulos, jos ne eivät osu nuppiin.
Toivottavasti ei saa peliäkään puhtaasta takluksesta.Saattaa Heikkinen vielä napsauttaa tuosta taklauksesta itselleen piiiiiitkän loman. Mä en tiedä osuuko päähän ekana, tokana, vikana vai lainkaan, mutta kuten edelläkin mainittu, vastustajan kunnioitus näissä tilanteissa puuttuu kokonaan.
Verrokkina nyt vaikka puun takaa ja maalin takana tapahtuvat Tyrväisen ja Lambergin taklaukset. (Noissa nyt se pääosuma oli selkeä)
Päähänhän se kopsahti, josta lienee aika hyvänä todisteena veret jäällä. Yksi kauden rumimpia temppuja, kyynärpään kurotus leukapieliin, hyhhyh.Minusta Laatikaisen taklaus ei ehkä osu päähän, mutta tulee takaa päin ja osuu ainakin jalkoihin.
En tajua mihin tuollaisilla taklauksilla pyritään, jos ei vahingoittamaan vastustajaa.
Juuri siinä on se hiuksenhieno ero. Tuo taklaus meni rajan yli, siksi ulosajo. Ja tarkennus, ei oo mikään välttämättömyys suunnata sitä voimaa niin ylös noissa taklauksissa. Satuttaminen onnistuu alemmaskin taklaamalla.Satuttamaan. Sen sanan kun vaihdat tuohon vahingoittamisen tilalle, se riittänee.
Tekee.. se tekee, että tulee kolmantena pelaajana kahden muun pelaajan kamppailutilanteeseen taklaamaan vastakkaisesta liikesuunnasta. Juuri se on blindside
Nyt menen täysin toisen tiedon varassa kun en sitä keskustelua ole itse nähnyt, mutta eikö studiossa oltu enemmänkin 2+10 rangaistuksen kannalla? Näin ainakin otteluseurannasta olin bongaavani. Jos tosiaan noin oli, niin miten ihmeessä asiantuntija olivat silloin sitä mieltä, että taklaus oli puhdas? Mistä se 10 minuuttinen olisi siihen sitten arvottu?Totta, mutta kun kyseessä olevat taklaukset eivät ole kielletty, tuomio jonka Heikkinen sai oli täysin oikeusmurha. Jos vain jokainen viitsisi oikeasti aina katsoa näitä tilanteita, ei ole kun muutama päivä aikaa, kun puoli Oulua ei tiennyt jalkapyyhkäisyn olevan kiellettyä lajissa nimeltä Jääkiekko, niin nyt ovat olkapää-olkapää taklauksetkin sinun ja Hämeenlinnalaisten mielestä sitten taas kiellettyjä. Tilanne käytiin esimerkiksi erätauolla hidastuksilla läpi, jossa 3 "asiantuntijaa" olivat yhtä mieltä siitä, että taklaus oli puhdas.
Minä en ole kykenyt näkemään tuossa taklauksessa mitään, mikä viittaisi erityisesti voiman suuntaamiseen ylös. Lähinnä Heikkinen taklasi ns. tasapainoisesti koko kropallaan, eikä suunnannut iskua mihinkään tiettyyn kohtaan tai tietylle korkeudelle. Toki Heikkinen oli pystyasennossa, mutta ei se tarkoita mitään ylös suuntautuvaa voimaa. En ymmärrä miten tuossa tilanteessa olisi pitänyt toimia, että muutoin samankaltainen taklaus olisi suuntautunut alemmaksi. Olisiko Heikkisen pitänyt kyyristyä?Juuri siinä on se hiuksenhieno ero. Tuo taklaus meni rajan yli, siksi ulosajo. Ja tarkennus, ei oo mikään välttämättömyys suunnata sitä voimaa niin ylös noissa taklauksissa. Satuttaminen onnistuu alemmaskin taklaamalla.
Ja kyllä Liiga pehmentää myös sen katsojat, joka taklauksesta vingutaan jäähyä vastustajalle ja ulosajoa huudellaan ja itketään jostain pääosumasta vaikka mitään pääosumaa ei koko taklauksessa edes olisi. Ja jopa kurinpito kirjoittaa tuomiossaan jostain tavoitellusta pääosumasta (ihan kuin nämä ihmiset pääsisivät toisen ihmisen pään sisälle ja tietäisivät mitä tämä on pyrkinyt tekemään).
Ihme ettei tänään Tyrväiselle tuomittu jäähyä kun taklasi Jurgensia joka filmasi jotain pääosumaa vaikka mikään ei nassuun osunut, tosin se olikin varmaan pelin ainut oikea päätös tuomareilta. Ikonen 2+10 aivan naurettava tuomio ja samoin Siikosen 2+10 oli vitsi.