Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2018–2019

  • 249 080
  • 1 549
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Toisaalta tuo Heikkisen taklaus on mielestäni piittaamaton. Kovalla vauhdilla vähän kuolleesta kulmasta. Vaikka ei osuisi päähän, niin on tuo tuollainen nukutuspommi, jossa vastustaja erittäin haavoittuvassa asemassa
 

Maatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Kyllä tuo Heikkisen taklaus osuu päähän, kuten kuvasta näkyy.

Hieno kuvakulma. Ei näe mitään tuosta kuvasta. Fakta on että kaksi aivan käsittämätöntä tuomiota. Toki jos itse oisin tuomitsemassa niin saman tuomion olisin tehny sillä ei sitä tossa vauhdissa voi todeta.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Vähän on huonot hidastukset Laatikaisen taklauksesta, mutta viimeisen hidastuksen perusteella sanoisin, että oikein meni.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyi helvetti mikä taklaus Laatikaiselta. Kyynärpäällä suora osuma leukaan. Heikkiseltä myös todella miehekäs teko. Kolmantena tilanteeseen ja eikun päätä kohti. Hienoja miehiä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ei tuo ole "blindside hit" - se, että kohteella on katse jäässä, eikä hän sen takia näe taklaajaa, ei tee itse taklauksesta "blindside hit"iä.

Tekee.. se tekee, että tulee kolmantena pelaajana kahden muun pelaajan kamppailutilanteeseen taklaamaan vastakkaisesta liikesuunnasta. Juuri se on blindside
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Just joo, suoraan olkapäähän ja kun menee läpi, niin hipaisee leukaa... ei pitäisi ikinä tuomita päähän kohdistuneena taklauksena.
Kun katsoo tilannetta uudelleen, ja pysäyttää juuri vähän ennen osumaa ja sitten osuma kohtaan, niin näkee, että HPK:n pelaaja tulee matalemmalla kuin Heikkinen, eli ensimmäinen osuma ei tule ihan suoraan olkapäähän vaan vähän ylemmäksi, mutta siitä johtuen Heikkisen olkapää osuu HPK:n pelaajaa suun tienoille. Mutta uusi sääntö, joka tuli jokunen vuosi sitten, niin ensimmäisen osuman ei tarvitse olla päähän kun se katsotaan päähän kohdistuneeksi taklaukseksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten tuo Pajuniemi lentää 180 astetta taklauksen suuntaa vastaan? Eihän sillä ollut itelläänkään minkään valtakunnan liike-energiaa mihinkään suuntaan. About paikallaan oli ja lensi metrin taaksepäin.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Kova on tuomio laittaa Heikkinen ulos. Ilmeisesti ei pitäisi taklata lainkaan. Laatikainenkin hidastuksessa kontakti lähinnä jalkoihin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin Twitteristä tuon Heikkisen niitin. Täysin puhdas taklaus, joka ansaitsisi aplodit. Ehkä vähän myöhässä, mutta itse taklaus oli puhdas. Ulosajo täysi farssi.
 

Itäpuu

Jäsen
Täällä on taas kovat jätkät kommentoimassa. Heikkisen taklaus on juuri niitä, mistä pitää päästä kokonaan eroon. Kovalla vauhdilla vastapalloon kolmantena, niin että taklattavalla ei ole mitään mahdollisuutta nähdä sitä. Törkeä. Onnea mukana ettei siitä tullut teloitusta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo sinun ajatuksesi, "Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä sanon, että ulosajo olisi ollut oikea tuomio, vaikkei osuisikaan päähän", on käsittämättömän sairas, koska rangaistukset pitää antaa sääntökirjan mukaan. Ei sen mukaan miltä tuntuu.
Kun kommentoin Osalan taklausta tällä palstalla, joku nimitti minua sairaaksi tapaukseksi. Taas mielipiteeni on sairas, vau! Sinun mielipiteesi on ymmärrettävä tepsiläisen näkökulmasta lauottu kovan lätkäjätkän mielipide.

En ole koskaan pitänyt näistä kolmantena miehenä vastapalloon maalin takana ajeluista. En yhtään. Pelaajat, jotka näitä viljelevät, ovat vaarallisia, eivätkä kunnioita kanssapelaajaa. Yök!
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Hyi helvetti mikä taklaus Laatikaiselta. Kyynärpäällä suora osuma leukaan. Heikkiseltä myös todella miehekäs teko. Kolmantena tilanteeseen ja eikun päätä kohti. Hienoja miehiä.
Tästä sitten katsomaan LAATIKAISEN TAKLAUSTA ja itse toivoisin vielä lisää kuvakulmia tuosta, mutta näillä on mentävä mitä on jaettu.

Tuo taklaus oli ainakin varsin turha. Hyöty on minimaalinen, mutta haitta saattaa olla 5+20 min kokoinen.
 

Ralph

Jäsen
Liigan linjattomuuteen sopisi, että sekä Heikkinen että Laatikainen saisi pelikieltoa. Salonen kun ei saanut.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kun kommentoin Osalan taklausta tällä palstalla, joku nimitti minua sairaaksi tapukseksi. Taas mielipiteeni on sairas, vau! Sinun mielipiteesi on ymmärrettävä tepsiläisen näkökulmasta lauottu kovan lätkäjätkän mielipide.
Opettele lukemaan. Sairasta on tai etenkin olisi se, että jäähyjä ei anneta sääntökirjan mukaan. Muita vaihtoehtoja ei vain ole.

Kerro nyt sitten miksi ei olisi sairasta heittää joku ulos sääntöjen mukaisesta taklauksesta? Jos kerran olet eri mieltä...

PS. minulla on jäljellä olevista joukkueista Kärppä-paita päällä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onko sillä edes väliä, osuuko taklaus päähän vai ei, jos tuomio kerran annetaan päähän kohdistuneesta taklauksesta. Eihän maaliin kohdistunut laukauskaan läheskään joka kerta osu maaliin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko sillä edes väliä, osuuko taklaus päähän vai ei, jos tuomio kerran annetaan päähän kohdistuneesta taklauksesta. Eihän maaliin kohdistunut laukauskaan läheskään joka kerta osu maaliin.
Kohdistuneesta, kohdistetusta vai osuneesta? Osuma on kai se ykkösjuttu ja kohdistettu määrittää tahallisuutta. Kohdistunut voi olla osuma, johon osuutta sattumalla, vähän kuin korkeamaila, joka nousee vastustajan mailanvartta pitkin. Kohdistettu, mutta ohi mennyt voi olla rangaistava, näin kai Santalankin tapausta perusteltiin. Eipä tässä pohdinnassa mitään järkeä ollut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Opettele lukemaan. Sairasta on tai etenkin olisi se, että jäähyjä ei anneta sääntökirjan mukaan. Muita vaihtoehtoja ei vain ole.
Osaan lukea. Sanoit mielipidettäni käsittämättömän sairaaksi aivan kuten totesin. Osaatko ajatella tilannetta, että minulla on mielipide, joka ei ole sääntökirjan kanssa synkronoitu? Vaihtoehtoja on aina.
Kerro nyt sitten miksi ei olisi sairasta heittää joku ulos sääntöjen mukaisesta taklauksesta? Jos kerran olet eri mieltä...
Opettele lukemaan. Oikein painotin, että minun henkilökohtainen mielipiteeni on se, että noista vastapalloon ajeluista on oikein lentää pihalle. Olen onnellinen siitä, että harva pelaaja on enää nykyään niin vatipää, että noita taklauksia edes viljelee.
PS. minulla on jäljellä olevista joukkueista Kärppä-paita päällä.
Hyvä!
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kohdistuneesta, kohdistetusta vai osuneesta? Osuma on kai se ykkösjuttu ja kohdistettu määrittää tahallisuutta. Kohdistunut voi olla osuma, johon osuutta sattumalla, vähän kuin korkeamaila, joka nousee vastustajan mailanvartta pitkin. Kohdistettu, mutta ohi mennyt voi olla rangaistava, näin kai Santalankin tapausta perusteltiin. Eipä tässä pohdinnassa mitään järkeä ollut.

Minä vain mietin, että tuomareiden on vaikea nähdä osumaa toisin kuin hidastuksia ja kuvakulmia katsoneiden tv-kyttääjien. Päähän kohdistunut taklaus on helpompi nähdä kuin itse osuma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös