Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 573 219
  • 3 046

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus 2 viikkoa

Paino: 95,5 kg (- 0,9 kg)
Vyötärö: 103 cm (- 1 cm)

No niin, nyt lähti homma paremmin liikkeelle kuin ekalla viikolla.

Herkuttelut jäi selvästi vähemmälle ja kolmena päivänä tuli viikon aikana lähdettyä lenkkeilemään.

Tästä eteenpäin samaan malliin seuraavaa viikkoa

96,4 kg
96,4 kg - 1 vk
95,5 kg - 2 vk

104 cm
104 cm - 1 vk
103 cm - 2 vk
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosiaan marraskuussa aloitin projektin, että olisi tämän kesän jalkapallokauteen kohtalaisessa juoksu ja pelikunnossa. Lihaskunto ja juoksukunto on parantuneet, mutta paino on +-0. Olen tuona aikana syönyt ja liikkunut paremmin kuin koskaan, mutta nyt tulee tietty vähän kiire tuon painon kanssa, kun 6 viikon päästä pitäisi jo pelata. Vyötäisiltä on kolme senttiä kaikonnut ja muutoin kroppa on ihan ok kiinteytynyt paikoittain. Ehkä jokunen muhkura lihastakin on erottunut.

Oon joulukuusta mennyt fitfarmin sport valmennuksessa, mikä on kyllä ollut oikein hyvä, mutta hieman olen alkanut kyseenalaistamaan, että tukeeko se kuitenkaan tätä tavoitetta. Kokonaisvaltaiseen elämäntapamuutokseen se on ehdottomasti mainio paketti ja sitä varten voin sitä suositella kaikille. Nyt kuitenkin mietin, että jos vetäisi 6 viikkoa intensiivisesti vähän tiukemmalla "dieetillä", jotta saisi vielä vaikka 4-5 kiloa veks ennen kauden alkua ja sitten jatkaisi elämäntapamuutos tyylisellä setillä siitä eteenpäin esim. juuri tuossa sport valmennuksessa tai sen opein omatoimisesti.

Toisaalta jos vastaan itselleni ketjun otsikon kysymykseen, niin läskit on varmasti tirisseet tai muuttuneet kovemmaksi lihaksi, vaikka paino ei olekaan pudonnut ja se on positiivinen suunta siinä mielessä.
 

Baldrick

Jäsen
Täytyy hieman häveten myöntää, että tupsahti kilo lisää, kun pääsi jalka kipeytymään, mikä esti työmatkakävelyn, ja samalla oli kaikennäköisiä iltamia työn puolesta kuin vähän vielä päälle vapaa-ajallakin. Tietysti tuli myös syötyä huonommin n. 1,5vk ajanjakso kuin varmaan ennen laihduttamisen aloittamistakin.

Positiivinen laita tässä onneksi on se, kun helmi-maaliskuussa moti on ollut vähän alhaalla ja paino pysytellyt samoissa lukemissa, niin on ollut turvallinen olo sen puolesta. Nyt kuitenkin painonnousun myötä valahti paskat kalsareihin puntarille mennessä ja motivaatiota alkoi löytyä. Myös stressistä johtuvaa uupumusta ja sen oireilua noussut pinnalle (unettomuus, sydämentykytystä yms.), joten tuo kierre on varsin mukava katkaista nyt hyvissä ajoin ja siihen löytyy todellista motivaatiota. Jos tässä olisi taas sen 1-1,5kk juomatta, kuten viime syksynä ja ottaisi muutaman kuukauden aikana viitisen kiloa pois painosta.

Täällä kyllä alkaa ens kuussa tai viimeistään toukokuussa olemaan niin perkeleen kuuma jo aamulla, että pitänee vaihtaa töihin kävelymatka aamupunttiin taas. Vähän olen kyllä salienkin perään kattellut, mutta koitetaan eka vielä muutama liikakilo hävittää, niin näkee sitten punttitulokset paremmin :P

Ja @vastaantulija hyvä tiputus viime viikolla! On sielläkin taas juna palannut raiteilleen.
 
Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minullakin tässä vähän projektia jos saisi painoa alas, tammikuussa lääkäri oli verikokeiden perusteella sitä mieltä että jonkinlainen elämäntaparemontti olisi tarpeen ja sain lopulta aloitettua tämän mitä jo vuosia miettinyt. Lähtötaso oli 180cm/125kg ja siitä on nyt tultu alas parissa kuukaudessa reilu 8kg, paino tippuu tällä hetkellä aika tasaisesti noin kilon viikossa ja olen tähän tahtiin tyytyväinen. En ole lähtenyt itseäni näännyttämään tai muutenkaan mihikään tiukkaan ja karsittuun ruokavalioon vaan pääosin olen vaan syönyt vähän vähemmän ja terveellisemmin, turhan napostelun olen pyrkinyt jättämään kokonaan pois ja iltapalan jättänyt kokonaan väliin jolloin vuorokauteen tulee aina 12h pätkäpaasto. Olen myös pyrkinyt käymään melkein joka päivä muutaman kilometrin kävelylenkillä. Tavoite olisi että kesän aikana paino tippuisi alle 100 kiloon ja olisi siellä myös vuoden lopussa.
 

Baldrick

Jäsen
80,8kg näytti vaaka tänä aamuna ja se on nyt se, mistä tosiaan lähdetään työstämään.
 

Masentaja

Jäsen
Kannattaa muistaa että sillä ei ole mitään väliä painaako 80kg tai 85kg jos tuo 5kg on lihasta. Se mistä keho koostuu on tärkeämpää. Kukaan ei liho päivässä kolmea kiloa mutta paino voi nousta kolme kiloa lyhyessäkin ajassa. Keho kerää nesteitä ja esim hiilaria lihaksiin joka "nostaa painoa". Rasvamassa merkkaa. Ei suoraan paino. Ja tämä siis kun luvut on maltillisia.

Kilon "läskiä" kerääminen vaatii 7000kcal ylisaantia energiassa. Eli ei tosiaankaan tule ihan "hetkessä".
 

Baldrick

Jäsen
Kannattaa muistaa että sillä ei ole mitään väliä painaako 80kg tai 85kg jos tuo 5kg on lihasta. Se mistä keho koostuu on tärkeämpää. Kukaan ei liho päivässä kolmea kiloa mutta paino voi nousta kolme kiloa lyhyessäkin ajassa. Keho kerää nesteitä ja esim hiilaria lihaksiin joka "nostaa painoa". Rasvamassa merkkaa. Ei suoraan paino. Ja tämä siis kun luvut on maltillisia.

Kilon "läskiä" kerääminen vaatii 7000kcal ylisaantia energiassa. Eli ei tosiaankaan tule ihan "hetkessä".

Jos tämä mieleen tuli tuosta mun painonnoususta, niin tuo torstain paino tosiaan on suhteellisen nesteetön, eikä lihaskaan ole tekemättömyydellä kasvanut :P

Mutta eipä tosiaan haittaa, kun ropisee nuo liikarasvat ja enemmänkin pois tässä piakkoin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus 3 viikkoa

Paino: 95,7 kg (+ 0,2 kg)
Vyötärö: 103 cm (+- 0 cm)

Tasoittumisviikko edellisviikon kilon pudotuksen jälkeen.

Herkuttelut olleet maltillisia ja useana päivänä on tullut lenkkeiltyä. Pyöränkin sain esiin ja yhtenä päivänä kävin sillä töissä.

Vetämätön olo on kuitenkin koko ajan, ja kaikki liikuntasuoritukset on aika väkinäisiä, mutta eiköhän se tästä taas, kun jaksaa pysyä liikkeellä.

96,4 kg
96,4 kg - 1 vk
95,5 kg - 2 vk
95,7 kg - 3 vk

104 cm
104 cm - 1 vk
103 cm - 2 vk
103 cm - 3 vk
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itsellä jäänyt nyt jumppaulut jo jonkin aikaa tekemättä. Laiskuutta. Ei se ny olisi iso homma tehdä tietyt perusliikkeet joka ilta. Siinä menisi se vartti tjsp.
Kävelystä on kyllä aika hyvin pitänyt "kiinni", lokakuussa 118 km, marraskuu 141 km , joulukuussa 108 km, tammikuussa 124 km, helmikuussa 117 km ja ny maaliskuussa 115 km.

Matkat "noin" lukemia.
 

Glove

Jäsen
Veikkaan, että ei se ainakaan näin onnistu. Muutama päivä mennyt nyt siten, että on jostain syystä ollut koko ajan nälkä ja tänään alkoi janottamaankin.
 

Baldrick

Jäsen
80,4kg tänä aamuna eli 0,4kg pudotus aika tiukalla linjalla. Vähän harmittaa, kun vuodenvaihteessa muutto johti 5-10 min lyhyempään työmatkaqn ja pituutta matkalla taisi olla suhteessa vielä enemmän, mutta pääsi tiukalla vasemman jalan tahdilla porhaltamaan, kun baana oli auki. Nyt joutuu vähän enemmän ihmisten seassa puikkelehtimaan. Tämä siis sillä, että väittäisin painon tippuneen parisataa grammaa lisää vanhalla työmatkalla, vaikka ei tämäkään tahti tietysti huono ole.

No, moti on vain kasvanut tässä, kun olo on keventynyt taas vähän terveellisempien valintojen myötä ja pääkoppakin tuntuu pelittävän paremmin, kun unenlaatuun on taas saatu ruoka- ja erityisesti juomatottumuksien rukkauksella parannuksia. Hyvä myöskin, että viikonlopuksi lähtö anoppilaqn, niin ei tule ainakaan liialti bisseäkään juotua.

Tästä on hyvä jatkaa!

Edit. Nyt tietysti yksi prabliema muodostuu siitä, varsinkin aamulla alkaa olemaan jo sen verran kuuma, että pitänee vaihtaa aamun osalta rutiini punttiin taas. Tässä parhaillaan kävelen vajaa 30 asteessa, aurinko porottaa ja ilmankosteus on mitä on täällä subtrooppisessa ilmastossa. Vaikka saattaa leuhkimiselta kuulostaa, niin todellisuudessa omille rutiineille haitallista ja useamman vuoden jälkeen puolen vuoden läkähdyttävä periodi ei järin houkuta.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vieläkö nykyäänkin tuollaisia painoindeksejä käytettään? Ehkä tuo ennen saattoi pitää jollain tavalla paikkansa, kun lihaskuntoa kohottavia harrastuksia ei juurikaan ollut harrastuksien painottuessa kestävyyslaijeihin. Oikeastaan en näe mitään järjeä tuollaisen muinaisjäänteen käytössä.
Tämä ei millään tavalla liity enää tuonne koronakeskusteluun, niin siirretään kommentti tänne. Jos vaikka keskustelu ottaisi tuulta alleen.

Olisi tosiaankin paljon mielekkäämpää, jos tuo mittaus ruvettaisiin tekemään henkilön rasvaprosentista. Ei sekään nyt mikään kaikkea selittävä mittaus ole, mutta mielestäni kuitenkin paremmin antaisi kuvaa ihmisten terveydentilasta. Tai sitten, että nämä yhdistettäisiin, niin se olisi vielä parempi.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus 4 viikkoa

Paino: 95,5 kg (- 0,2 kg)
Vyötärö: 103 cm (+- 0 cm)

Pieni käännös oikeaan suuntaan, mutta väsymys vaivaa, työt vituttaa ja kunnon motivaatiota taas vaikea löytää. Auttaiskohan pitkä rauhallisen tahdin metsälenkki löytämään vähän mielenrauhaa.

96,4 kg
96,4 kg - 1 vk
95,5 kg - 2 vk
95,7 kg - 3 vk
95,5 kg - 4 vk

104 cm
104 cm - 1 vk
103 cm - 2 vk
103 cm - 3 vk
103 cm - 4 vk
 

Glove

Jäsen
Pääsiäinen teki tehtävänsä, 0,2 kg oli tullut lisää kun söi ja joi pääsiäisenä. No, ei tuo ollut yllätys, mutta pääsiäinen on vain kerran vuodessa. Yllätyksenä tuli tuo pikku operaatio, jossa eilen kävin. Lekurin ohjeiden mukaan pitäisi ottaa 3-5 päivää iisisti, joten menee reippaammat lenkkeilyt sitten siinä. Kai sitä kuitenkin saa kävellä kauppaan ja takaisin?
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Koronavuonna tuli painettua BMI tuolta 27.5 tasolta 23.5:een. Nyt maaliskuussa jäi syömisten tarkkailu vähemmälle ja pari kiloa hiipi kutsumatta takaisin. Täytyy siis taas kiristää otetta, jottei trendi pääse jatkumaan.

Liikunta ei itselle ole se ongelma, vaan enemminkin valinnat kaupassa, keittiössä ja ruokaa tilatessa. Erityisesti hiilareita tuntuu olevan hankala välttää ja keksiä korvaavia sekä maistuvia ruokia tilalle. Sushi, thai, italialainen - melkoisia hiilaripommeja kaikki. Leipäkin maistuu välipalana rahkaa paremmin. Onko joku keksinyt näille järkevää ja pysyvää korviketta? Nollalinjaa ei ole tarpeen vetää, vaan löytää vaan se kohtuus.
 

Undrafted

Jäsen
Hiilareiden suhteen itse olen työpaikkaruokalassa jättänyt pastan, riisin ja perunan liki kokonaan pois. Sillä jo koko päivää ajatellen oma vaikutuksensa. Sushibuffaan ei oikeastaan maksa vaivaa mennä muutaman palan vuoksi. Ennemmin hakee kaupasta tai tekee itse.
 

Baldrick

Jäsen
Koronavuonna tuli painettua BMI tuolta 27.5 tasolta 23.5:een. Nyt maaliskuussa jäi syömisten tarkkailu vähemmälle ja pari kiloa hiipi kutsumatta takaisin. Täytyy siis taas kiristää otetta, jottei trendi pääse jatkumaan.

Liikunta ei itselle ole se ongelma, vaan enemminkin valinnat kaupassa, keittiössä ja ruokaa tilatessa. Erityisesti hiilareita tuntuu olevan hankala välttää ja keksiä korvaavia sekä maistuvia ruokia tilalle. Sushi, thai, italialainen - melkoisia hiilaripommeja kaikki. Leipäkin maistuu välipalana rahkaa paremmin. Onko joku keksinyt näille järkevää ja pysyvää korviketta? Nollalinjaa ei ole tarpeen vetää, vaan löytää vaan se kohtuus.

Itsellä ainakin jossain määrin toimi se, että aloin pitää huolta siitä, että jääkaapissa on hedelmiä, erityisesti banaania. Vaikka se välipalaleivän korvaaminen hedelmillä tuntuukin erityisesti alussa vähän huonolta ja nälän hetkellä mieli ei tekisi, niin tärkeintä on vain saada se eka biitti ja sitten hedelmä onkin ihan hyvää ja maukasta syötävää.

Kuten täällä olen jo aiemminkin todennut, niin hiilarit perunoista, riisistä ja pastasta ovat nähdäkseni ylimyyty ongelma ruokavaliossa, varsinkin liikkuville ihmisille. Sillä on sitten paljon eroa, että onko se hiilarinlähde keitetty täysjyväriisi vai McDonald'sin ranskalainen peruna. Itselläni asuinmaasta ja paikallisesta ruokakulttuurista johtuen ruokavaliossa on aika paljonkin hiilaria riisin ja nuudelien ollessa lähes poikkeuksetta pääraaka-aine ateriassa, mutta silti painon sai tippumaan aika vauhdilla halutessaan. Toki kaikki olemme yksilöitä ja niin edelleen, mutta itse suosittelisin enemmän panostamaan yleisesti ottaen annoskokoon tavallisessa syömisessä ja korvaamaan osia aterioista kasviksilla, sekä välipalat hedelmillä niin paljon kuin mahdollista.

Omat haasteet painonhallinnassa pyörivät pitkälti hetken mielijohteesta tehdyissä valinnoissa, kun nälkäisenä ja väsyneenä pizzan tai muun roskaruuan tilaamisen todennäköisyys kasvaa eksponentiaalisesti. Myös kerran viikossa ns. nollaus oluella, krappe ja sitä seuraavat valinnat heti seuraavana päivänä, kuten myös aiheutetun useamman päivän väsymyksen aikana. Ilman alkoholia kuri pysyy todella hyvin, mutta on se kaljakin vaan raskaan työviikon jälkeen pirun hyvää, varsinkin kun työkaveriporukan kanssa vaihdetaan vapaalle.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Oman makuun nuo täysjyvävalmisteet ja tummat hiilarit eivät istu ollenkaan, joten mieluummin olen kokonaan ilman tai käytän pienennettyinä annoksia sitten vaaleampaa vaihtoehtoa.

Löytyykö täältä omenasiiderietikan ”nauttijoita”? Eihän etikkaa kukaan mielellään juo, mutta terveyshyötyjen väitetään olevan kovaa tasoa aina painon hallinnasta kolesterolin alentamiseen ja syöpäriskin pienentymiseen. Tutkittua tietoa on vähän tai ainakin hankala löytää. En nyt täysin voi tätä tuotetta tuomita, sillä onhan tässä 10+ kiloa pudonnut sen jälkeen kun otin juoman osaksi aamurutiiniani, mutta samalla on myös tapahtunut paljon liikunnan ja muiden ruokavalintojen saralla. Tietenkin kaikki lähes kaloriton juominen on plussaa ja puoli litraa mahassa heti aamusta vähentää jo itsessään nälän tunnetta, oli juoma sitten mitä tahansa. Tuo litku on muuten syytä kumota aina laimennettuna, koska tuhoaa muuten hampaat matkallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Tuli pingottua cooperin testi mielenkiinnosta tällä viikolla, kun on tuo kuntokin painonpudotuksen ohella ottanut reippaan vuoden aikana selkeitä askeleita eteenpäin.

Muutama yövuoro toki oli alla, eli ehkä jaksamisen kannaltakaan ei mikään optimipäivä juosta, mutta 2400 metriä meni. Edelleen(kin) jonkin verran ylipainoiselle ihmiselle ihan kelpo tulos, varsinkin, kun en juoksutekniikaltakaan mitään huippua ole. Ja ainakin suunta tässäkin on oikea. Hiihtokaudelta lähti kiloja, mutta kyllä on hapenottokykykin ihan selvästi kasvanut, ja sitä näyttää kellokin. Harmittaa, kun ei tullut syksyllä juostua "kunnon" cooperia, mutta veikkaisin sen sinne lähemmäs 2000 metrin tienoille jääneen.

Toki tuollainen yksin illalla juostu cooper muutenkaan ei ehkä ollut ihan optimi, kun joutui juostessa keskittymään paljon kellon seuraamiseenkin. Vähän oli jo kavereiden kanssa puhetta, että juostaan porukalla joku päivä, ja katsellaan syksyllä, kenellä on kovin tulosparannus. Hyvänä päivänä ilman yövuoroja se 2500 metriä varmaan voisi olla realistinen omalle kunnolle, mutta kyllä muuten aika äärirajoilla tuossa jo mentiin.

Jotenkin tälläisestäkin saa kummasti sitä lisämotivaatiota lenkkeilyihin, kun kyllähän sitä elo- tai syyskuun tienoilla ainakin sen 2800 metriä saa rikki (niin varmaan, mutta näin jo uhosin). Suosittelen kyllä kokeilemaan, jos meinaa lenkkimotivaation kanssa olla hakemista. Edes sitten osittaisella kävely-juoksu rytmillä, jos ei muuten.
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kuten täällä olen jo aiemminkin todennut, niin hiilarit perunoista, riisistä ja pastasta ovat nähdäkseni ylimyyty ongelma ruokavaliossa, varsinkin liikkuville ihmisille. Sillä on sitten paljon eroa, että onko se hiilarinlähde keitetty täysjyväriisi vai McDonald'sin ranskalainen peruna.
En voisi enempää olla tästä samaa mieltä. Hiilarit kuitenkin on sellainen polttoaine, jota ihminen tarvitsee. Liian iso ongelma tästä on markkinoitu.

Sanotaan, että käyt vaikka juoksemassa säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa, niin minun mielestäni hiilarit sopivissa määrin noista em. lähteistä on pikemminkin suositeltavia, kuin että ne pitäisi kokonaan jättää pois. Kohtuus toki mukana, että ei niitä nyt joka aterialla kannata mättää.

Mutta itse ainakin huomaan, että jos olen edeltävänä päivänä syönyt jotain runsashiilarista ruokaa, kuten vaikkapa pastaa, niin seuraavana päivänä tossu on kevyt juoksulenkillä. Se tuo energiaa. Ja tosiaan kun se kohtuus on mukana, niin ei se oikeasti rupea tuossa vatsan seudullakaan näkymään. Aktiivinen ja runsas liikunta kuluttaa kuitenkin niin paljon ja pitää aineenvaihdunnan aktiivisesti töissä kaiken aikaa, että läskiä ja nestettä ei pahemmin pääse kertymään.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Löytyykö täältä omenasiiderietikan ”nauttijoita”? Eihän etikkaa kukaan mielellään juo, mutta terveyshyötyjen väitetään olevan kovaa tasoa aina painon hallinnasta kolesterolin alentamiseen ja syöpäriskin pienentymiseen. Tutkittua tietoa on vähän tai ainakin hankala löytää. En nyt täysin voi tätä tuotetta tuomita, sillä onhan tässä 10+ kiloa pudonnut sen jälkeen kun otin juoman osaksi aamurutiiniani, mutta samalla on myös tapahtunut paljon liikunnan ja muiden ruokavalintojen saralla.

Itse käytän tuota salaatin maustamiseen säännöllisesti. Tosin lähinnä maun takia. Ja yhdessä asiassa tuo on hyödyksi. Jos on kova ja sitkeä ärsytysyskä, vanhan kansan flunssalääke, jossa teelusikallinen omenaviinietikkaa sekoitetaan ruokalusikalliseen hunajaa, tuntuu rauhoittavan meikäläisen kurkkua enemmän kuin yskänlääkkeet. Tämä ehkä johtuu taas siitä, että yskänlääkkeet toimivat tuollaiseen suunnilleen yhtä heikosti kuin sokerivesi, jonkun lääkärinkin mielipiteen mukaan...

Mitä tulee noihin terveysväitteisiin, niin itse en usko niihin pätkääkään. Aiheesta ei ole tutkimuksia, mutta on aika lailla hankalaa uskoa, että pieni lusikallinen etikkaa tarjoaisi tuollaisen hyödyn. Uskoisin, että ihan omenaa syömällä saa moninkertaisesti nuo edut.

Joskus googletin huvikseni aiheesta, ja ensimmäisten hakutulosten joukossa oli Magneettimedian artikkeli hyödyistä. En lukenut, mutta minulle tuo vahvisti käsitystä siitä, että ei niitä terveyshyötyjä ole.

Omenaviinietikan hyödyistä puhuttiin ensimmäisen kerran jo 70-luvulla. Koska tuosta on niin kauan, olisi vaikea uskoa, että hyötyjä ei olisi jo todistettu tieteellisesti, jos niitä olisi.

Ei silti, kelpo tuote tuo on, ja hyvä lisä ruokakaappiin. Hyöty sekin on.
 

Undrafted

Jäsen
Hiilerin suhteen itse koen, että niiden suurin ongelma on tavallaan helppo saatavuus. Työpaikkaruokalassa lautaselle tulee helpolla otettua tuhti annos riisiä, perunaa tai pastaa. Vähemmälläkin pärjäilisi ja nyt itse otan erillisten salaatti- ja pääruokalautasen sijaan pelkän pääruokalautasen, mihin laitan salaattipöydän aineksia reilu puolet lautasesta. Sitten loppu lautanen pääruokaa sivuuttaen hiilarilisukkeet. Leipää en ota ollenkaa, paitsi ehkä keittopäivänä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Läskistä eroon operaatio pyörähti "jälleen" käyntiin itselläni tämän viikon alussa ja painoa pitäisi pudottaa jo perinteeksi muodostunut ~15 kiloa, jonka olen pari kertaa aikaisemminkin tehnyt vuosien saatossa.

Itselläni painonpudotus on sujunut aikaisemmilla kerroilla jopa hävyttömän helposti ja se 15 kiloa on lähtenyt viimeistään 1.5 kuukauden mittaisella ajanjaksolla. Konstit tähän ovat olleet varsin yksinkertaisia ja millään nälkäkuurilla en ikinä ole ollut, vaikka itsekin tiedostan, että 15 kiloa ja 45 päivää on ihan älytön tahti.

Alkoholi kokonaan pois, kontrolli siihen mitä syö, kuinka paljon ja milloin, sekä äärimmäinen kuntokuuri on ollut ainakin aikaisemmin avain onneen.

Nyt tämän viikon aikana on neljä kiloa jo lähtenyt, mutta kyseessä on lähinnä nesteitä kehosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös