Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 571 323
  • 3 045

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
6 aamua takana ilman punnitusta, omituista.

Hermostuneena odotan huomista virallista punnitustani. Taivas varjele, mitä sieltä tulee.

Jotenkin turvonnut olo, vaikka mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Pelkään, että nyt tulee ensimmäinen takaisku. Mutta se on sit vaan yks aalto pitkällä purjehduksella, jos näin käy.

Ja vaa'attoman elämän kokeilu päättyy sit huomiseen.
 

Glove

Jäsen
6 aamua takana ilman punnitusta, omituista.

Hermostuneena odotan huomista virallista punnitustani. Taivas varjele, mitä sieltä tulee..
Sieltä tulee -1:2 kg.

Kummallinen päivä tänään, verenpaine huiteli aamulla ihan ihmeellisissä lukemissa tyyliin 160/110, lenkillä sykkeet semmoisen 15-20 lyöntiä normaalia korkeammat. Nyt illalla verenpaine näyttää kutakuinkin sitä mitä yleensäkin, 130/80. Saishan tuo vähän vähemmän olla. Mutta eiköhän tuo tuosta laske kun painoa tippuu ja kunto paranee. Polarin mukaan päivän aktiivisuudet ollut tällä viikolla 126%, 74% ja 153%, eihän tää voi mennä kuin parempaan suuntaan kun ruokailutkin on pysynyt taas hallussa repsahduksen jälkeen. Vielä kun saan sen puntarin ostettua...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (7 viikkoa)

paino: 104kg --> 98,1kg (-5,9kg, -1,3kg)
vyötärö: 118cm --> 107cm (-11cm, -1cm)

Turhaa huolehdin näköjään, eli mainio viikko tuloksellisesti. Selvisin siis viikon käymättä vaa'alla, mutta hankalaa oli malttaa. Yksi vaikutus oli se, että jotenkin halusin vielä enemmän lenkille, kun tahdoin varmistaa, että tälläkin viikolla mennään oikeaan suuntaan. Syöminen on pysynyt kyllä hyvin ruodussa ja rytmissä. Aamupala on joka päivä mukana ja samoin töissä laadukkaat lounaseväät, eikä herkutteluja. Tämän viikon pahe oli herneet, joita ostin parikin kertaa ison pussin. Ne ehkä aiheutti tämän viime päivien turvotuksen tunteen, mutta silti vyötärökin kapeni.

Eteenpäin...


Painon kehitys (historia)

0 viikkoa 104,0 (tavoite 75,0)
**

3 viikkoa 101,8
4 viikkoa 101,4
5 viikkoa 100,1
6 viikkoa 99,4
7 viikkoa 98,1

Vyötärön kehitys (historia)

0 viikkoa 118 (tavoite 94)
**

3 viikkoa 112
4 viikkoa 110
5 viikkoa 108
6 viikkoa 108
7 viikkoa 107
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Välipunnitus (7 viikkoa)

paino: 104kg --> 98,1kg (-5,9kg, -1,3kg)
vyötärö: 118cm --> 107cm (-11cm, -1cm)
Aika lähelle arvasin, hyvä minä. Hyvin näyttää sinulla projekti etenevän. Mikä sulla on tavoitteena? Olet sen varmaan kertonut, mutta tässäkin ketjussa on nin paljon viestejä, etten jaksa alkaa etsimään.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Aika lähelle arvasin, hyvä minä. Hyvin näyttää sinulla projekti etenevän. Mikä sulla on tavoitteena? Olet sen varmaan kertonut, mutta tässäkin ketjussa on nin paljon viestejä, etten jaksa alkaa etsimään.

Juu, viestit hukkuu virtaan. Olen painotavoitteeksi asettanut kylmästi 75 kg. Sellaisessa lukemassa olen viimeksi ollut joskus alaikäisenä, mutta perustan tämän tavoitteen nyt ihan painoindeksiin. Siinä menee ylipainon rajan mun pituisella, vaikka indeksi on toki vain suuntaa antava.
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
85,9 kilogrammaa oli tänään paino. Tavoite oli päästä alle 85 kg, mutta tuo 85,9 kg on 191 cm pitkälle miehelle ihan kohtalainen paino. Toukokuun alkupuolella paino oli kai 92,7 kg eli 6,8 kg on lähtenyt reilussa kolmessa kuukaudessa. Se tekee noin 2 kg tai ehkä vähän yli kuukautta kohden. Painon pudottaminen käy kai hankalammaksi, mitä lähempänä on "normaalipainoa". Tavallaanhan minä olen jo saavuttanut sen normaalipainon. Vuonna 2005 olin 80 kg, mutta silloin olinkin 20-vuotias nuorukainen. Ihan tuonne asti en tiedä, että kannattaako edes yrittää.

Nyt otan hetken vähän rennommin ja sitten taas mietitään, että mitä tehdään. En olisi uskonut reilu vuosi sitten 103,5 kg painoisena, että näin pian olen yli 17 kg kevyempi.
 
Viimeksi muokattu:

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Hyvä. Entä onko tavoitteen saavuttamiselle takarajaa vai jatkatko kunnes operaatio on suoritettu?

Yleensä puhutaan, että 0,5kg viikossa on hyvä tahti. Sillä laskettuna tulen olemaan tavoitteessa ensi vuoden elokuussa. Tällä hetkellähän olen selvästi edellä tuota viikkotahtia, mutta tietysti aina alkuun lähtee helpommin ja nopeemmin. Selvää on, että jossain vaiheessa tulee suvantovaihekin, ja toisaalta kun lähestyy "normaalipainoa", niin joutuu ottamaan vahvempia keinoja käyttöön, että homma etenee. Siihen pitää tässä matkan varrella varautua ja sopeutua.

Ja loppuun asti tämä viedään, vaatii mitä vaatii. En tee B-suunnitelmia laiskistamaan ja antamaan oikeutusta luovuttaa.

Edit: Lueskelin nyt tuosta vyötärönympäryksestä, mitä en ole aiemmin kauheesti tarkkaillut. Suositus on näemmä miehillä alle 94, joten otetaan se nyt sitten tavoitteeksi. Saa nähdä kuinka käsi kädessä nämä kaksi tavoitetta tulee lähestymään noita tavoitearvoja.
 
Viimeksi muokattu:

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummallinen päivä tänään, verenpaine huiteli aamulla ihan ihmeellisissä lukemissa tyyliin 160/110, lenkillä sykkeet semmoisen 15-20 lyöntiä normaalia korkeammat.
Ei ole tarkoitus mitenkään pelotella tai manata, mutta kannattaa näitä aamupaineita seurata ja jos näyttää useammin tuollaisia lukemia, niin uniapnean mahdollisuus pitää sulkea pois. Entisellä duunikaverilla paljastui keskivaikea uniapnea juurikin hulvattomista aamuverenpaineista, kun sattumalta mittailtiin niitä työpaikalla olleella mittarilla. Aluksi luultiin, että mittari on sökönä, mutta kävi sitten vielä varuiksi puhumassa asiasta työterveydessä ja sieltä asia lähti purkautumaan. Ja kyseisellä kaverilla ei ollut varsinaisesti edes mitään suoria riskitekijöitä, eli pientä keski-ikäisen miehen "faijavartaloa" lukuunottamatta mikään ei antanut olettaa, että voisi kärsiä uniapneasta.
 

Undrafted

Jäsen
Nyt otan hetken vähän rennommin ja sitten taas mietitään, että mitä tehdään. En olisi uskonut reilu vuosi sitten 103,5 kg painoisena, että näin pian olen yli 17 kg kevyempi.
Tämähän käy itselle tsemppiviestinä onnistujalta, kun senttiä lyhempänä ja kilo kevyempänä aloitan projektin kaksi kuukautta sitten. Oma tavoite 88, joskin siinä ottaa riskit natsisympatiseeran maineesta. Salitreenin myötä, jos saisi vähän lihastakin kroppaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nyt otan hetken vähän rennommin ja sitten taas mietitään, että mitä tehdään. En olisi uskonut reilu vuosi sitten 103,5 kg painoisena, että näin pian olen yli 17 kg kevyempi.
Tämähän käy itselle tsemppiviestinä onnistujalta, kun senttiä lyhempänä ja kilo kevyempänä aloitan projektin kaksi kuukautta sitten.

Sama, itsellähän lähtöpaino vain puoli kiloa enemmän.

E: pituutta tosin pirusti vähemmän

Hienoa @Hauptmann
 
Viimeksi muokattu:

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos @vastaantulija ja @Undrafted . Itsekurilla, runsaalla liikunnalla ja säännöllisillä ruokailurytmeillä sain painon putoamaan. Kävelen nykyään melkein joka paikkaan, jos ei ole ihan pakko mennä autolla. Uiminen on kivaa ja kaikenlaista hyötyliikuntaa pyrin harrastamaan. Herkut ja alkoholi olivat melkein kokonaan pois viimeiset 3,5 kuukautta.

Tämän yhden pidennetyn viikonlopun otan nyt rennommin ja nautin 14 kuukauden rääkin välietapista. Toki tähän terveellisempään elämäntapaankin tottuu yllättävän hyvin enkä kaipaa enää sitä vanhaa elämäntapaa. Tietysti aina välillä herkut pyörivät mielessä.

Aloitan päivät syömällä noin 100 grammaa mustikoita. Maustamattomia cashew-pähkinöitä ostan Lidlistä silloin kun ne ovat tarjouksessa. Niitä ei pidä syödä liikaa, mutta vajaa kourallinen silloin tällöin. Mustikoiden poimiminen käynee jonkinlaisena liikuntana ja siinä säästää vähän rahaakin. Nyt elokuussa on jo reilu 5 kg poimittuna. Vielä voisin poimia melkein saman verran. Onneksi on hyvä paikallistuntemus, niin hyvät mustikkapaikat löytyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Ei ole tarkoitus mitenkään pelotella tai manata, mutta kannattaa näitä aamupaineita seurata ja jos näyttää useammin tuollaisia lukemia, niin uniapnean mahdollisuus pitää sulkea pois. Entisellä duunikaverilla paljastui keskivaikea uniapnea juurikin hulvattomista aamuverenpaineista, kun sattumalta mittailtiin niitä työpaikalla olleella mittarilla. Aluksi luultiin, että mittari on sökönä, mutta kävi sitten vielä varuiksi puhumassa asiasta työterveydessä ja sieltä asia lähti purkautumaan. Ja kyseisellä kaverilla ei ollut varsinaisesti edes mitään suoria riskitekijöitä, eli pientä keski-ikäisen miehen "faijavartaloa" lukuunottamatta mikään ei antanut olettaa, että voisi kärsiä uniapneasta.
Nyt illalla oli 126/75, mutta pitää seurailla mitä tuo mittari aamulla näyttää. Oliko kyseessä joku satunnainen juttu tai mittarin tekemä väärä mittaus. Tuo on tuommoinen ranteeseen laitettava malli jonka pelastin äidin jäämistöstä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Syömiseen ja herkutteluun vaihtoehtoja

Elämänmuutoksen aikana täytyy syömisen osalta laittaa kuntoon ruokarytmi ja annoskoot. Tämä on selvä homma ja tässä olen päässyt hyvään vauhtiin. Toisaalta mietin, että jos vaan koko ajan kieltäytyy kaikesta, niin jossain vaiheessa mitta täyttyy ja maltti pettää, ja lähtee sellainen turhautunut tsunami toiseen suuntaan.

Nyt olen 7 viikkoa elänyt kiltisti. Olen tänä aikana muutaman kerran syönyt jotain hyvää, mutta kova homma on opetella syömään vain vähän. Tai siis opetella saavuttamaan tyytyväisyys siitä, että söi vain vähän jotain hyvää. Valehtelisin jos sanoisin, että mun on nyt jo helppo syödä vähän jotain herkkua, koska ei se ole. Joka kerta kun jotain hyvää laitan suuhuni, niin haluan lisää vielä hyvän tovin. Tarvitaan siis vahvaa itsekuria ja päättäväisyyttä tällä hetkellä siihen, että jotain ottaa vähän.

Olen tässä vähän etsiskellyt sellaisia korvaavia juttuja, jotka on ravintoarvoiltaan järkevämpiä.

Panostan omaan ruuanlaittoon, vältän eineksiä ja nopeita välipaloja kahviloista ja kioskeilta. Mahdollisuudet ovat rajattomat, ja kun huolehtii riittävästi ruoansaannista, niin kummasti se napostelun tarve vähenee.

Kesällä on tietysti HEVI-osastolla ja pihatoreilla kivasti kaikkia marjoja ja herneitä. Noihin saa rahaa kulumaan kyllä äkkiä, mutta sopii mainiosti sekä naposteluun, että puuron kaveriksi. Hedelmät tietysti ja kasviksetkin kaikissa muodoissaan. Valinnanvaraa riittää, kuten valmistustapojakin, ja aina voi mausteilla hakea uusia ulottuvuuksia. Raakanakin suurin osa kasviksista oikein maistuvia.

No välillä tekee mieli jotain paheellista. Yksi löytö on Popcorners (en löytänyt suomalaista sivustoa), mutta tuollaisia myydään ainakin mun läheisessä Citymarketissa 85g pussissa. Huomattavasti sipsejä kevyempiä, mutta mun suuhun yllättävänkin tyydyttäviä. Ja pieni pussi takaa sen, että vaikka lähtis käsistä, niin koko pussissa on alle 400 Kcal.

Toinen löytö on sitten sokeriherneet. Mahtava napostelupussi, vaikka elokuviin ja melkein 10 x vähemmän kaloreita kuin karkeissa. Missä nää on ollut mun koko elämän ajan?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yksinkertainen juttu:

Älä juo alkoholia.

Silloin kun en juonut, laihduin ihan automaattisesti. Liikuntaa olen harrastanut aina. Ja riippui toki tuosta liikunnasta, sitä pitää olla aina.

Sitten kun juon, niin liikunta pitää painon siedettävissä lukemissa, mutta tämä kauhun tasapaino pitää muistaa. Jos en harrastaisi liikuntaa, jutiloituisin nopeasti. Sitä en ikinä halua.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
No niin, kai sitä voisi vähän omaakin projektia tänne laittaa. Elikkäs pienimuotoinen laihdutus lähti käyntiin marraskuun alussa. Lähtöpainoa oli 101kg ja pituutta on 180cm.

Ennen tätä päivää olin käynyt edellisen kerran vaa´alla 25.7 ja painoa oli silloin 86.8kg. Viimeiset 3 viikkoa on mennyt enemmän tai vähemmän lomaillen, syöden hyvin ja alkoholia maistellen(kohtuudella tietysti :)) Tänään vähän pelotti mennä vaa´alle, mutta ei tuo nyt ihan hirveitä lukemia näyttänyt vaan kohtuulliset 87.8kg.

Olen ollut lomautettuna maaliskuun lopusta lähtien, joten olen hyvin pystynyt keskittymään projektiini. Syön päivässä keskimäärin n.1800 kaloria. Kerran tai kaksi viikossa tuo määrä menee enemmän tai vähemmän yli. Punnitsen melkein kaiken ruokani ja merkitsen ne FatSecret appiin.

Liikuntaa pyrin harrastamaan joka päivä, jos se on mahdollista. Lajina lähinnä rullahiihto, jota tullut jo 1800km täyteen tänä vuonna ja nyt olen siirtymässä pikku hiljaa lenkkeilyyt. Viimeisen kuukauden olen myös tehnyt voimaharjoittelua kehonpainolla.

Kyllähän tuo syöminen vaikuttaa laihtumiseen paljon enemmän kuin liikunta. Ei itseä tarvitse näännyttää vaan pitää yrittää syödä oikeita asoita sen verran ettei jää nälkä. En esimmäiseen pariin kuukauteen juonut erityisen paljon vettä, mutta kun lisäsin ateroiden ulkopuolisen veden juonnin 2-3l päivässä, niin mielestäni tulokset ja olo paranivat.

Tavoite paino tällä hetkellä minulla on 85kg. Saa sitten nähdä miten tuosta jatkan eteenpäin. Todennäköisesti jatkan lenkkeilyä ja lisään jonkin verran voimaharjoittelua.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
E
Yksinkertainen juttu:

Älä juo alkoholia.

Silloin kun en juonut, laihduin ihan automaattisesti. Liikuntaa olen harrastanut aina. Ja riippui toki tuosta liikunnasta, sitä pitää olla aina.

Sitten kun juon, niin liikunta pitää painon siedettävissä lukemissa, mutta tämä kauhun tasapaino pitää muistaa. Jos en harrastaisi liikuntaa, jutiloituisin nopeasti. Sitä en ikinä halua.
En allekirjoita. Tiede-lehtikin sen sanoi, että pelkällä alkoholilla ei pysy hengissä. Eli jos juot, älä syö.
Kaikkea ei tarvitse ottaa todesta.
 
Suosikkijoukkue
KK
Mun mielestä läskeistä pääsee helpoiten eroon juoksemalla. Juokset vielä johonkin, missä on hyvin kapea kulkuväylä. Ehkä tämä se helpoin tapa. Toki voi vain sanoa läskeille, että painukaa vittuun. Tosin sitten jos läskit lähtee pelkällä sanomisella, niin tuskin edes takas tulee. Antaako läskit anteeksi?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En allekirjoita. Tiede-lehtikin sen sanoi, että pelkällä alkoholilla ei pysy hengissä. Eli jos juot, älä syö.
Kaikkea ei tarvitse ottaa todesta.
Ei tämäkään näin mustavalkoista ole.
Alkoholi vaikuttaa unen laatuun, palautumiseen jne. Nämä taas vaikuttaa painonhallintaan merkittävästi.

Alkoa ei kannata ottaa jos on painonhallinnan kanssa ongelmia.
Itse en ole puristi, terassikaljat silloin tällöin ja frendienkin kanssa joskus. Mutta ei alkoa arkeen, en suosittele edes viikottain. Jos on "pakko" niin yksi annos ruokajuomana tai saunakaljan kerran pari viikossa.
 

Glove

Jäsen
Nyt illalla oli 126/75, mutta pitää seurailla mitä tuo mittari aamulla näyttää. Oliko kyseessä joku satunnainen juttu tai mittarin tekemä väärä mittaus. Tuo on tuommoinen ranteeseen laitettava malli jonka pelastin äidin jäämistöstä.
Näyttää aikalailla menevän tuo aamuverenpaine sen mukaan miten olen nukkunut.Esimerkiksi tänään kun sain yön nukuttua hyvin verenpaine oli ihan ihannelukemissa 116/72. Huonomman yön jälkeen sitten onkin toiseen suuntaan tapissa. Pitää siis nukkua. Voi kun se olisikin noin helppoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näyttää aikalailla menevän tuo aamuverenpaine sen mukaan miten olen nukkunut.Esimerkiksi tänään kun sain yön nukuttua hyvin verenpaine oli ihan ihannelukemissa 116/72. Huonomman yön jälkeen sitten onkin toiseen suuntaan tapissa. Pitää siis nukkua. Voi kun se olisikin noin helppoa.
Maallikko ajattelee että sulla oli hyvä päivä ennen hyvää yötä, toista sitä.
Huonoon yöuneen vaikuttaa mm stressi, raskas syöminen illalla, alkoholi, normaalia myöhempi nukkumaan meno. Voi myös vaikuttaa myöhäinen liikunta, ulkoiset tekijät äänet/kylmä/kuuma. Onhan näitä.
Itse nukun keskimäärin joka yö 5+3 tuntia, eli kuselle aamuyöstä. Paras yöuni kun saa nukuttua yhtäjaksoisesti yli 6 tuntia, tapahtuu vain pari kertaa kuukaudessa ja silloin yleensä ollut urheilua iltapäivällä, rauhallinen palautuminen illalla eli useampi tunti sohvalla, aikainen iltapala ennen klo20 ja nukuttu yhtäjaksoisesti noin 22-05 väli ja sitten vielä pari tuntia unta ennen herätystä.
Itsellä myös verenpainevaihtelua ja syön 4mg+4mg lääkkeet päivässä. Ongelma on iltapäivä, paine nousee iltapäivällä ja ei ole hyvä asia lähteä sillä korkealla paineella urheilemaan kun siellä paine nousee edelleen.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vaa'at vaihtoon

Ostin sitten sellaisen Omronin kehonkoostumuusvaa'an viime sunnuntaina ja siirsin aamupuntaroinnit sille. Aika järkyttävän lukeman antoi tuohon rasvaprosenttiin (34,5) ja sisäelinrasvaan (16), mutta onhan täällä kirjoteltu, että näyttäisi vähän yläkanttiin. No, selittelyt pois, painoindeksikin edelleen 33 hujakoilla, joten ei tässä ihan elämänsä kunnossa olla. Mutta oli miten oli, elämäntapamuutoksessahan on kyse siitä muutoksen seurannasta, joten katsellaan nyt sitten miten nämä elää tässä matkan varrella. Nyt on sitten tällainen väline hankittu ja lisää lukemia seurattavaksi.

Ukkonen jyrisee ulkona. Taitaa olla tänään parempi tyytyä vaan kotijumppaan ennen huomisen virallista viikkopunnitusta.
 

Glove

Jäsen
Vaa'at vaihtoon

Ostin sitten sellaisen Omronin kehonkoostumuusvaa'an viime sunnuntaina ja siirsin aamupuntaroinnit sille. Aika järkyttävän lukeman antoi tuohon rasvaprosenttiin (34,5) ja sisäelinrasvaan (16), mutta onhan täällä kirjoteltu, että näyttäisi vähän yläkanttiin. No, selittelyt pois, painoindeksikin edelleen 33 hujakoilla, joten ei tässä ihan elämänsä kunnossa olla. Mutta oli miten oli, elämäntapamuutoksessahan on kyse siitä muutoksen seurannasta, joten katsellaan nyt sitten miten nämä elää tässä matkan varrella. Nyt on sitten tällainen väline hankittu ja lisää lukemia seurattavaksi.

Ukkonen jyrisee ulkona. Taitaa olla tänään parempi tyytyä vaan kotijumppaan ennen huomisen virallista viikkopunnitusta.
Minkä mallin ostit? Minullakin hankinta edessä kun taloudellinen tilanne sen sallii.
 

Nick Neim

Jäsen
20 kiloa pudoteltu tässä pitkin vuotta. Aluksi nollaliikunnalla, nyt sitten liikuntaakin reippaasti lisäilemällä. Ruokamalli varsinkin arkena onnistuu loistavasti, mutta viikonloput sitten onkin aika kiitettävään tahtiin tullut istuskeltua näin kesällä terassilla. Siinähän yleensä se viikonloppu meneekin plörinäksi, niin sen alkoholin kuin ruokailuidenkin osalta. Ehkä kesän jälkeen sekin osasto helpottaa reippaasti, ja onhan tuo paino törpöttelyistäkin huolimatta onneksi mennyt edelleen alaspäin, joten ei tässä mitään katastrofia ole käsillä. Merkittävästi tuo alkoholi tätä urakkaa vaan hidastaa, mitä sitä kieltämään.

Liikuntamäärä on suurempaa kuin varmaan 15 vuoteen, esimerkiksi viime viikolle tuli 9 tuntia hikiliikuntaa. Viimeiset kuusi viikkoa menee jokainen yli 4 tuntiin / viikko, mikä määränä olisikin aika optimi. Sulkapalloon jos löytää kavereita, niin erittäin vahva ja iso suositus sille lajille. Todella hyvää liikuntaa kropalle, ja sykkeetkin huutaa hoosiannaa tunnin vuoron jäljiltä, tai jos neluria lätkitään, niin parin tunnin jäljiltä. Siihen päälle on sitten lenkkeilty ja puntiteltu, joskin punttia pyrkinyt pitämään "vain" 1-2 kerrassa viikkoa kohden. Ei ole varsinaisesti mun suosikkia, mutta ihan yleisen lihaskunnon ja vaihtelevuuden takia tekee kropalle hyvää. Välillä sadepäivinä on jo suunniteltun lenkin sijasta tullut lähdettyä salille esimerkiksi polkemaan kuntopyörää tunniksi, joten salikortti ollut kyllä hyvä ja ehdottomasti hintansa arvoinen hankinta.

Tämä seuraava varmaan jakaa mielipiteitä, mutta nyt kropan osittain ehkä vähän "jämähdettyä" näille suht samoille kiloille päätin kokeilla herätellä kroppaa vajaan viikon kovemmalla paastolla, ja ensi kertaa koskaan kokeilen noita pussikeittoja/aterian korvikkeita. Mitään pysyvämpää niistä ei saa, se on omasta kaveripiiristä tullut todistettua, mutta tällaisena väliaikaisena keinona vaikutti ihan kokeilemisen arvoiselta idealta. Yllättävän helpolla mennyt pari päivää, ja vettä tässä ainakin on tullut opeteltua juomaan reippaasti. Ihan hyvää itsekurin kokeiluakin, joten ei tästä kait siinäkään mielessä haittaakaan ole. Tarkoitus ei näitä sen kummemmin ole jatkaa, koska tavalliset ruokailutkin ovat oikeassa suunnassa, mutta kyllähän kropan herättely + vähän nopeammat tulokset viikon ajalta jonkin verran motivoi kokeilemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös