Kuulostaa tutulta. Rahkaa, marjoja, cashewpähkinöitä ja kurpitsansiemeniä.Otetaas sit joku järkevä iltapala. Rahkaa, marjoja ja vähän no-added-sugar-mysliä, niin on vähän rouskuteltavaa seassa.
Kuulostaa tutulta. Rahkaa, marjoja, cashewpähkinöitä ja kurpitsansiemeniä.Otetaas sit joku järkevä iltapala. Rahkaa, marjoja ja vähän no-added-sugar-mysliä, niin on vähän rouskuteltavaa seassa.
Ei mua kyllä mikään maantiepyöräily houkuttelekaan, mutta metsäpyöräily kyllä kiinnostaisi. Täytyy jossain vaiheessa miettiä, jos hankkisi jonkun tarkoitukseen sopivan pyörän. Ehkä ensi kesän juttuja sitten n. 20 kg kevyempänä.
Otetaas sit joku järkevä iltapala. Rahkaa, marjoja ja vähän no-added-sugar-mysliä, niin on vähän rouskuteltavaa seassa.
Hybridistrategia on päivän sana tässäkin.
Ei optimi missään, mutta riittävän hyvä kaikkeen.
Kokeilehan joskus myslin sijaan kauraleseitä ja vaikkapa siemeniä. Hunajaa voi vähän laittaa makua tuomaan. Myös pellavarouhe marjajauheilla maustettuna sopii hyvin sekaan.
Cyclocrossatia kannattaa myös kurkata. Käyräsarvisella saa ajoasentoa vaihdeltua enemmän. Renkaiden kuvioinnilla sitten pyörävalinnasta riippumatta hakea myös ajomukavuutta. Itsellä oli aikoinaan hybridissä liki maantiepyörän renkaat alla, kun tuli poljettua lähinnä maantien reunaa. Tarpeen muututtua hommasin paksummat ja karkeammat kuviot.Kuulostaa hyvältä ajatukselta, kun en mä mitään off road -metsähurjastelua haikailekaan, vaan ihan sellasia metsäpolkuja kivineen ja kantoineen lähinnä aattelisin. Pidetään mielessä, kun tulee hankinnat ajankohtaisiksi.
Pitäisi ostaa se puntari niin ei tarvitsisi mutuilla.
Kekkonen muuten kävi joka aamu vaaalla.Tulipa tästä mieleen heittää muutama sana aiheesta...
Vaakaneuroosi
Uskallan väittää, että ne aamut, jotka olen herännyt kotona sängystä ja jättänyt käymättä vaa'alla, ovat yhden käden sormilla laskettavissa viimeisen 12 vuoden aikana. Se alkoi silloin kun edellisen kerran tein elämäntaparemonttia. Seurasin silloin tiiviisti etenemistä ja lopulta ne uuden elämän painolukemat saavutettuanikin, jäi tämä tapa päälle, kun lähdin palauttamaan elämääni vähän huolettomampaa herkuttelua. Ehkä sen takia, että vannoin, etten koskaan enää pulskistuisi, mutta ajattelin kuitenkin painon ylläpidon olevan paljon helpompaa kuin sen pudottaminen. Tarvitaan vain tarkkaa seurantaa. Luotin, että aktiivisella tarkkailulla pystyn huomaamaan nopeasti, kun paino on lähdössä nousuun, ja vetämään homman takaisin raiteille parilla ryhdikkäämmällä päivällä. Kyllä se kauan toimikin, mutta vuosien varrella pikkuhiljaa pääsi se paino nousemaan ja hukassa oli motivaatio taistella vastaan. Ne tais olla ne kuuluisat ruuhkavuodet, kun sai aikaan otteen kirpoamisen.
Vaa'alla käynti on mulla aivan samanlainen automaatio kuin aamukusella käynti. Sen ja kahvinkeiton väliin tämä vaa'alle astuminen yleensä sijoittuukin. Kyllä on niin monta kertaa seisty tuon vehkeen päällä aamulla ja pohdittu syntyjä syviä. Murehdittu sitä painon kertymistä tai iloittu sen vähenemisestä.
Pystyisköhän aamuisin keskittymään mihinkään, jos yrittäis vieroittaa itsensä tästä. Miksei kerran viikossa riittäisi?
Yritän
Mä oon aina tykännyt sanoa, että jos laite on suunniteltu ja toteutettu tarpeeksi laadukkaasti, niin juuri tuon trendin seuraaminen onnistuu riittävällä tarkkuudella. Minä en esim. oleta, että Apple Watch on mitenkään paras mittari treenien tai edes sykkeen mittaamisen kannalta, mutta koska käytän ainoastaan sitä mittarina, niin tarkkuus on riittävä. Saan sillä omasta mielestäni tarpeeksi tasapuolisen näkemyksen siitä, mihin suuntaan ollaan menossa ja treenit ovat omasta mielestäni vertailukelpoisia keskenään.Ihmiset sanovat aina, että painoa on turha punnita päivittäin, kun paino kuitenkin heittelee. Itse olen sitä mieltä, että juuri siitä syystä se nimenomaan kannattaa punnita päivittäin. Silloin näkee, miten se painon trendi muuttuu.
Itse olen nyt reilun kolmen vuoden ajan kirjannut aina kotona ollessani painon, rasvaprosentin, lihasmassan ja sisäelinrasvaluvun ylös. Nämä on mitattu Omronin vaa'alla, jonka pitäisi olla ainakin kohtuu hyvä mittari. Ei se välttämättä kerro noita lukuja (pois lukien paino) oikein, mutta antaa hyvää indikaatiota niiden kehityksestä.
Nämä luvut menevät Google-taulukkoon, joka plottaa kauniit kuvat keskiarvosta. Se motivoi elämään terveellisesti.
Samaa mieltä. Eri päivien välillä voi itselläni olla jopa 2 kg heittoja, riippuen siitä mitä edellisenä iltana on syönyt / juonut. Trendi on kuitenkin se, mitä tulisi tarkastella. Ja siinäkin viikkotaso on mielestäni pienin tarkasteluväli, kuukausitaso on parempi. Ajan mittaan alkaa myös huomata itse, että miten mikäkin nautittu herkku / olut siihen aamupainoon vaikuttaa.Ihmiset sanovat aina, että painoa on turha punnita päivittäin, kun paino kuitenkin heittelee. Itse olen sitä mieltä, että juuri siitä syystä se nimenomaan kannattaa punnita päivittäin. Silloin näkee, miten se painon trendi muuttuu.
Nämä luvut menevät Google-taulukkoon, joka plottaa kauniit kuvat keskiarvosta. Se motivoi elämään terveellisesti.
Ja nykyisin on vaakoja, jotka päivittää sen painon (ja mahdollisesti jotain muitakin lukuja) automaattisesti suoraan älypuhelimen applikaatioon / aktiivisuusrannekkeeseen, josta on helppo seurata trendejä ja muuta mielenkiintoista. Alle satasella saa perusmallit, joissa vain painon seuranta. Kehonkoostumuksen mittaukset ei mielestäni oikein näillä onnistu ja tulokset on vähintäänkin epäluotettavia, joten niistä ominaisuuksista ei välttämättä kannata maksaa. Jos jollain on hyviä kokemuksia ja vertailudataa oikeisiin kk-mittauksiin, niin kiinnostaisi.
Sieltä tulee -1:2 kg.6 aamua takana ilman punnitusta, omituista.
Hermostuneena odotan huomista virallista punnitustani. Taivas varjele, mitä sieltä tulee..
Aika lähelle arvasin, hyvä minä. Hyvin näyttää sinulla projekti etenevän. Mikä sulla on tavoitteena? Olet sen varmaan kertonut, mutta tässäkin ketjussa on nin paljon viestejä, etten jaksa alkaa etsimään.Välipunnitus (7 viikkoa)
paino: 104kg --> 98,1kg (-5,9kg, -1,3kg)
vyötärö: 118cm --> 107cm (-11cm, -1cm)
Aika lähelle arvasin, hyvä minä. Hyvin näyttää sinulla projekti etenevän. Mikä sulla on tavoitteena? Olet sen varmaan kertonut, mutta tässäkin ketjussa on nin paljon viestejä, etten jaksa alkaa etsimään.
Hyvä. Entä onko tavoitteen saavuttamiselle takarajaa vai jatkatko kunnes operaatio on suoritettu?
Ei ole tarkoitus mitenkään pelotella tai manata, mutta kannattaa näitä aamupaineita seurata ja jos näyttää useammin tuollaisia lukemia, niin uniapnean mahdollisuus pitää sulkea pois. Entisellä duunikaverilla paljastui keskivaikea uniapnea juurikin hulvattomista aamuverenpaineista, kun sattumalta mittailtiin niitä työpaikalla olleella mittarilla. Aluksi luultiin, että mittari on sökönä, mutta kävi sitten vielä varuiksi puhumassa asiasta työterveydessä ja sieltä asia lähti purkautumaan. Ja kyseisellä kaverilla ei ollut varsinaisesti edes mitään suoria riskitekijöitä, eli pientä keski-ikäisen miehen "faijavartaloa" lukuunottamatta mikään ei antanut olettaa, että voisi kärsiä uniapneasta.Kummallinen päivä tänään, verenpaine huiteli aamulla ihan ihmeellisissä lukemissa tyyliin 160/110, lenkillä sykkeet semmoisen 15-20 lyöntiä normaalia korkeammat.