Mainos

Kuinka päästä läskeistä eroon?

• 588 667
  • 3 054

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kirotun noutopöydän päähän marssiessa kannattaa ensimmäisenä kiinnittää huomiota lautasen kokoon. Välillä näkee sellaisia tarjoiluvateja, että siihen saa ladottua kahden päivän ruuantarpeen. Matalalla ja leveällä reunuksella olevat ovat pahimpia, kun sinne saa hyvin tavaraa kyytiin. Sitten kun se silmä "syö" vatsan puolesta siinä kauhojen varressa ja mukavannäköisiä tuotteita vielä maistamatta ja lautasellakin on näköjään vielä tilaa.

Oma tapani välttyä moiselta tankkaamiselta on latoa salaatit siihen samalle isolle lautaselle ensin. Tiedän, että monia suorastaan inhottaa sen raikkaan salaatin sekoaminen pääruokien kanssa, mutta kun kauhaisee ensin reilu puolilleen sen lautasen rehua, niin ei sitä pääruokaa sitten mahdukaan kuin sopiva määrä. Samalla tulee sekin efekti, että kasvispuolta tulee syötyä enemmän, kun yleensä noissa salaattilautaset on melko pieniä ja samaa määrää niihin ei millään mahdu kuin ison lautasen puolikkaalle.
Opiskelukaverillani oli tapana ottaa noutopöydässä lämmin ruoka salaattilautaselle ja salaatti isolle lautaselle. Uskoisin että on varsin toimiva tapa eikä gastronominen kliimaksi jää saavuttamatta tillilihan sekoittuessa porkkanaraasteeseen.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Noutopöydät on vähän sellaisia kyllä, että jos annosten koostamisessa on haasteita, ja/tai sinne menee lounaalle liian nälkäsenä heikon tai kokonaan väliin jätetyn aamiaisen vuoksi, niin siellä saattaa tankata moninkertaisen määrän kaloreita kun mitä lounaalla suunnilleen pitäisi.

Mun mielestä painoa pudottava henkilö voisi välttää niitä kokonaan, ja mennä suunniteltujen ruoka-annosten kanssa päivittäin. Sitten kun syöminen ylipäätään on paremmin hallussa annoskokojen kanssa, niin voi miettiä niitä, mutta varsinkin alkuaikoina pysyisin pois noutopöytien äärestä.

4

444

Opiskelukaverillani oli tapana ottaa noutopöydässä lämmin ruoka salaattilautaselle ja salaatti isolle lautaselle. Uskoisin että on varsin toimiva tapa eikä gastronominen kliimaksi jää saavuttamatta tillilihan sekoittuessa porkkanaraasteeseen.
Toinen toimiva taktiikka on käyttää pelkkää pientä lautasta. Ensimmäisellä kierroksella pelkkiä salaattiaineksia. Toisella kierroksella lämpimiä. Kolmatta ei yleensä enää tarvitsekaan, koska syömistahti on myös pysynyt maltillisempana. Itselleni paras taktiikka kuitenkin on jättää buffat väliin. Ei se ruoka niissä niin hyvää ole, että viitsisi maksaa saman hinnan kuin valmiista annoksesta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on ehkä ärsyttäväkin tapa tokaista noutopöytälounaan jälkeen, että "taas selvisin voittajana, ei tullut ähky". Aika harvoin mätän liikaa ruokaa. Enkä tarkoita enemmän kuin jaksan syödä, vaan enemmän kuin haluan syödä. Lihapullapäivinä saattaa joskus karata hiukan lapasesta.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässä dieetissä, jolla itse pudotin 8 kiloa keväällä punnittiin aluksi kaikki ruoka-aineet niin kauan, että sai itselleen selkeän kuvan oikeasta annoskoosta. Tuo oli vhh-tyyppinen jossa yksi annos oli 150g proteiinia ja 40g rasvaa. Marjoja lisäksi 100g päivässä ja hiilarittomia kasviksia (ei hedelmiä tai juureksia) sai syödä ilman rajoja.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle kesäkilot ovat tuntematon käsite. Pelailen golffia n kolme kertaa viikossa koko kesän ja syksyn ja muutenkin aktivoidun kaikennäköiseen höntsäharrasteisiin, niin painosta lähtee joka kesä sellaiset 6-7 kg pois. Valitettavasti talven aikana hiipivät takaisin.

Olen koittanut hiihtää talvisin mutta etelän ladut on mitä on. Ehkä toi pimeä talvi vaan muutenkin ottaa aivoon niin tulee sitten vedettyä ylimääräiset lohturuuat ja bisse liian säännöllisesti.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kroonisesti aliarvostetut painonhallintakeinot (huom. ei laihdutus):

- Säännöllinen unirytmi ja riittävä lepo
- Sosiaaliset suhteet ja aktiivinen elämäntapa
- Alkoholin, tupakan yms. välttely

Tylsää mutta tehokasta. Yleensä keskustelu menee kuitenkin insinööritieteiden tasolle, kun lasketaan kaiken maailman personal trainereiden ohjeistuksella mikroja ja makroja. Sitä jaksetaan ylläpitää se muutama kuukausi, kunnes palataan arkeen ja asetutaan siististi osaksi tilastoja.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kroonisesti aliarvostetut painonhallintakeinot (huom. ei laihdutus):

- Säännöllinen unirytmi ja riittävä lepo
- Sosiaaliset suhteet ja aktiivinen elämäntapa
- Alkoholin, tupakan yms. välttely

Tylsää mutta tehokasta. Yleensä keskustelu menee kuitenkin insinööritieteiden tasolle, kun lasketaan kaiken maailman personal trainereiden ohjeistuksella mikroja ja makroja. Sitä jaksetaan ylläpitää se muutama kuukausi, kunnes palataan arkeen ja asetutaan siististi osaksi tilastoja.

Hyviä pointteja!

Kokonaisvaltainen hyvinvointi on se, mistä kaikki lähtee, ja mikä on kaikista tärkeintä.

Jos sinulla on liikaa kiloja ja haluat muutoksen elämääsi, niin kannattaa miettiä aika syvällisesti, kuinka olet oikeastaan elänyt ja kuinka haluaisit jatkossa elää.

Itse olen käyttänyt Hintsa Performance metodeja hyväksi, kun halusin muutosta elämään.

Ihan aluksi jouduin miettimään kuka minä oikein olen ja mitä haluan olevani vaikkapa 10 vuoden päästä. Teenkö mitään niiden tavoitteiden eteen.

Nyt muutamien kuukausien jälkeen olen virkeämpi kuin koskaan ja paremmassa fyysisessä kunnossa kuin koskaan. Painokin ihan huomaamatta tippunut kolmessa kuukaudessa 10 kg. Eikä todellakaan mitään dieettejä, vaan tasapainoista elämää, jossa olen omistautunut minulle kaikista tärkeimpien asioiden äärelle.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselläni oli tapana syödä iltavuorojen jälkeen vielä melko raskaasti ja tuon kun jätti pois, niin nyt on vähän tullut ihmetelty miksi edes piti syödä töiden jälkeen noin runsaasti.

Sitten pari olutta mässäilyn kylkeen, niin ai että!

Nykyään oluet menee alkoholittomia, koska on tullut ihan ok oluita esim. kukko ipa alkoholiton, josta saa vähän oluen makua suuhun.

Alkoholia menee vain erityisissä tilanteissa.

Ihminen syö kyllä uskomattomasti liikaa ihan vaan tottumusten vuoksi.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pistin "10 kiloa kuukaudessa" -dietin pystyyn, kun treenaamisessakin pitää ottaa vähän enemmän hissukseen tovi. Katotaan kuin äijän käy shokkihoidossa.
Jos sun paino ei ala kolmosella, niin kuulostaa aikamoiselta shokkihoidolta tosiaan...

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Jesse Eats -kanavalla Pynnönen syö kahteen päivään 50000 kcal, jonka seurauksena tullut painon nouseminen ja siitä lähtötilanteeseen palaaminen vei aikaa 3 viikkoa:

Noista tiedoista videolta voi ainakin sen päätellä että tuosta valtavasta määrästä ei varastoidu läskiksi niin suuri osuus kuin tämän ketjun yhdestä päivämässäilyistä viikkoon voisi päätellä.

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Nesteitä nyt ensialkuun sen 3-4 kiloa pojes muutamassa päivässä. Raportoin sitten kuinka käy. Lähtöpaino 104kg.
Mielenkiinnosta kysyn, millä metodilla toteutat ja mikä sinut saa tekemään näin? Miten aiot toimia/syödä kuukauden kuluttua?

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Tarkoitus kisailla alle 105kg vahvamiehissä. Tällä hetkellä aivan liikaa rasvaa, jotta voisin pärjätä. Treenistä tulee kiireiden yms. takia noin kuukauden tauko, joten ajattelin hyödyntää sen nopealla painonpudotuksella. Ajatus on nyt kuitenkin tiputella sinne 90 kg tuntumaan, räjähtävällä lähdöllä sinne päästään nopeammin. Reverse dieetillä sitten kaiketi lähdetään nostamaan kaloreita, eli pikkuhiljaa ylöspäin. Vatanenhan tuon taisi vastaavan toteuttaa. Tubesta löytynee videota.

Glove

Jäsen
Ei ole oikein tämä viikko onnistunut. Tuntimääräisesti olen nukkunut riittävästi, mutta jotenkin on ollut veto poissa ja mitään liikunnallista en ole saanut aikaiseksi. Jospa ensi viikko olisi parempi.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Edistyksen merkkipaaluja

Vielä ei näy edistyminen niin isosti vaa'alla, mutta täytyy huomata niitä muita edistymisen merkkejä, mistä saa hyvää fiilistä.

Peilikuva on muuttunut jo selvästi. Äijä on saanu ryhtiä ja kyllä se maha näyttää kummasti pienemmältä.

Toinen hyvä huomio on se, että ei tee enää niin paljon mieli kaikenlaisia herkkuja. Tekee toki edelleen, mutta ei niin usein ja näiden hetkien ohittaminen on helpompaa. Tänään teki vähä mieli kahvipullaa, mutta muutama mansikka oli ihan tyydyttävä. Eilen teki illalla mieli sipsiä tai pop cornia, mutta otin sitten porkkanoita ja kiinankaalia.

Mutta isoin juttu, minkä toistaiseksi saavutti, niin otinpa kaapista farkut, jotka sinne varmaan joskus 1,5 vuotta sitten hylkäsin ja ostin isommat. No nehän mahtu, ihan mainiosti.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse olen vaihtanut rasvaa lihakseen. Voisi ruveta kävelyä lisäämään vaihteeksi kun se on helppoa ja mukavaa.

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä olen 9.6.2019 alkaen lisännyt valtavasti kävelyä. Toki kävelin sitä ennenkin, mutta edelliset 13 kuukautta tahti on ollut hurja. Tulee käveltyä lähes päivittäin 2,5 tunnin kävelylenkki. Autokin minulla on, mutta nyt ei ole kolmeen viikkoon tullut taas ajeltua sillä ollenkaan, kun kävellen pääsen melkein kaikkialle, mihin tarvitsee. 9.6.2019 oli painoa 103,5 kilogrammaa. Tällä hetkellä on painoa 86 kilogrammaa. Tavoitteena olisi kokeilla, että jos 13.8.2020 paino olisi alle 85 kilogrammaa. Pituutta minulla on 191 cm. Pahimmillaan olen painanut noin 115 kg.

Porvoon uimahalli aukeaa kenties elokuussa, niin sitten siellä pääsee uimaan 2 kilometrin matkaa taas (ehkä). Mitään herkkuja en tällä hetkellä syö ja alkoholia en juo ainakaan ennen 13.8. Hiihto ja tennis kiinnostaisi myös, mutta ei ole tenniskaveria ainakaan lähellä ja hiihtämiseen tarvitsisi lunta ja toisaalta vieressä oleva Kokonniemen laskettelukeskus on mielestäni täynnä himohiihtäjiä. Humla olisi rauhallisempi lenkki, mutta sinne on matkaa. Eikä ole laittaa rahaa uusiin hiihtovarusteisiin juuri nyt.

Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Työ kun on vaihtelevissa kohteissa, niin lounasravintolat on tullut aika tutuiksi vuosien aikana. Joku ehkä pari kuukautta sitten heräsin siihen, että syön ihan liikaa. Tai ongelma oli siinä, että syöminen venyi liian myöhään ja kauheassa nälässä sitten lappaamaan lautasen täyteen ruokaa. Isot kasat perunamuusia tai ranskalaisia, isot kasat lihaa ja jos tarjolla oli pizzaa, niin niitä vielä kyytipojaksi. Sitten vyöryy takaisin työmaalle, väsyttää ja on huono olo. Työ on onneksi sen verta fyysistä, etten hirveästi painoa kerännyt, lähinnä olo oli vastenmielinen. Turvonnut olo ja vitutti koko ajan.

Päätin sitten ruveta täyttämään lautasen salaatilla, ja jättää ne pizzat sekä leivät muille syötäviksi. Eli salaattia on lautasella ylivoimaisesti eniten, muut tulevat sitten ns lisukkeeksi. Helvetin yksinkertainen juttu, mutta valtava muutos omassa olossa. Painoa on lähtenyt 4 kiloa, olo on kevyempi, jaksaa paremmin ja turvotusta ei enää ole. Eikä mulla ole mitään ehdotonta en syö-ruokaa, jos mieli tekee pizzaa niin käyn pizzalla. Mutta enää en jaksa palata tuohon ähky syömiseen, se on nähty ja huonoksi koettu.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kotijumppaa

Olen tässä nyt lenkkeilyn ja järkevän syömisen lisäksi yrittänyt päivittäin venytellä ja tehdä kotona myös kuntopiiriä. Vähän liikkeitä vaihdellen, mutta vatsalihaksia, lankkua, kyykkyjä, haaraperusta ja seinää vasten istumista (mikähän ton oikee nimi on). Vatsalihakset on jotenkin sellanen kulttiliike, jonka tehoon vaan uskoo. Ehkä siksi, kun se liike kohdistuu juuri vatsaan, jonka liikakasvuhan tässä on näkyvin ongelma ollut. Rankka liikehän se taas oudokseltaan ja aloittelin kolmisen viikkoa sitten tekemällä 20 päivässä. Siitä hiljalleen määrää ylöspäin ja pari päivää tehnyt jo 50, saavuttaen nyt kivan rajapyykin, eli 500 vatsalihasliikettä tehtynä! (Kyllä, olen kirjannut ylös tehdyt vatsalihakset)

Muutama päivä sitten kaivoin kaapista vanhat 5 kilon käsipainot ja niillä vähän hauista käännellyt. Ja arvatkaas mitä olen myös tehnyt? Tää on aika paha. Harjoitellut hulavanteen pyöritystä! En oo siis ikinä osannut tuota ennen, mutta nyt saan sen jo oikeasti vähän aikaa pyörimään, ehkä 15-20 sekuntia parhaimmillaan. Kaikkee sitä oppii, kun vanhaks elää...

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jostain luin taannoin, että olisi tehokkaampaa tehdä 20 kyykkyä joka tasa tunti, kuin että tekee pidemmän setin kyykkyjä "kerralla". Onko porukka kokeillut?

Totakin kyllä pitäs kokeilla taas, josta @vastaantulija mainitsi. Eli venyttely. Ei se nyt vaan voi olla vaikeaa... Ihan perus liikkeitäkin on lukuisia. Vaikka 10-15 min / päivä alkuun... Voisi sit ehkä höntsykiekossa päästä jäistäkin ylös omin voimin kun se taas alkaa tossa oletettavasti syyskuun huudeilla.
Mutta kun ei vaan saa sitäkään aikaiseksi.
Tänään tosin tuli käytyä n. 5 km lenkillä. Josko taas huomenna. Illalla tuli vedettyä kyllä "mättöä" että se siitä.
Päivällä noutopöydästä sellainen aika ok annos, kai. Ja jopa suht rauhallisesti vedettynä

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Nesteitä nyt ensialkuun sen 3-4 kiloa pojes muutamassa päivässä. Raportoin sitten kuinka käy. Lähtöpaino 104kg.
3kg lähtenyt nyt viidessä päivässä, eli ne nesteet. Voi olla, että 10kg kuukaudessa tavoitteesta jäädään, mutta kun tavoittelee korkealle, niin likikin on jo hyvä. Mutta notta että on nälkä kokoajan tällä 2000kcal/vrk syömisellä. Ylläpitokalorit itellä siellä 4000kcal korvilla, niin jatkuva nälän tunne.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Välipunnitus (4 viikkoa)

paino: 104kg --> 101,4kg (-2,6kg, -0,4kg)
vyötärö: 118cm --> 110cm (-8cm, -2cm)

Suluissa olevissa luvuissa kokonaismuutos ja muutos viikon takaiseen. Tämän viikon haaste on ollut ehdottomasti töihinpaluu, eli vie aikaa ja energiaa, sekä tuo haasteita syömiseen. Toisaalta rytmittää päivää kyllä ihan siististi, joten tämän pitäisi oikeastaan auttaa tuohon syömisen rytmittämiseen. Aamupalasta olen ainakin pitänyt kiinni.

Ja matka jatkuu..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy