Kuinka Liigan ja KHL-Jokereiden suhde tulisi järjestää?

  • 205 612
  • 1 640

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)

Mitenköhän sitten mahtaa olla, jos tuo herrasmiessopimus katsotaan lainvastaiseksi, niin muuttuuko Mestiksen halu rajoittaa Liiga pelaajien pelaaminen Mestiksessä myös laittomaksi? Eikös siellä olla sovittu kanssa jotain, että vain tietty määrä Liiga pelaajia saisi pelaa Mestistä ensi kaudella?

Meinaa jos Mestiksen sopimus on kuitenkin lainmukainen, niin eihän Liigan tarvisi muutakuin muokata sitä palvelemaan omia tarkoituksiaan ja laittaa sitten sellainen pystyyn. Toisaalta jos Mestiksen sopimuskin on selvästi laiton, tulevan päätöksen valossa, niin voiko tässä käydä vielä niin, että vaikka Jokereilla on ollut hyvä tarkoitus, niin lopputulema olisi se, ettei Liiga seurojen lisäksi myöskään Mestis seurat haluaisi tehdä yhteistyötä heidän kanssaan?

Sinällään en usko, että mikään merkittävästi muuttuu, koska Liigan lakimiehillähän on ollut tässä jo pari vuotta aikaa löytää joku uusi ratkaisu, jos herrasmiessopimus tulkitaan lainvastaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
siellä olla sovittu kanssa jotain, että vain tietty määrä Liiga pelaajia saisi pelaa Mestistä ensi kaudella?
Niin ja tuotahan määrää taidettiin pienentää nyt tulevalle kaudelle. Sama pätee Vantaa/Jokerit akselia.

Mahdotonhan näistä on sanoa, mitä tämä tuo tullessaan, mutta itse ainakin näkisin koko kauden kestävät lainat ja harjoitusotteluiden pelaamisen positiivisena asiana kumminkin päin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
mutta itse ainakin näkisin koko kauden kestävät lainat

Siis onko koko kauden lainat muka jossain vaiheessa olleet kiellettyjä? Mulla meinaa olisi (mahdollisesti siis täysin väärä) mielikuva, että nimenomaan koko kauden lainat olisivat olleet sellaisia, jotka Liiga seurat hyväksyisivät jo nykyoloissa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis onko koko kauden lainat muka jossain vaiheessa olleet kiellettyjä? Mulla meinaa olisi (mahdollisesti siis täysin väärä) mielikuva, että nimenomaan koko kauden lainat olisivat olleet sellaisia, jotka Liiga seurat hyväksyisivät jo nykyoloissa.
Itse taas olen aika varma, että ne on kielletty. Muutenhan esim Räsästä olisi kannattanut lainata koko kaudeksi Liigaan kehittymään. Esimerkkejä on lukemattomia.

Jokerit saisi omasta puolestani lopettaa sen ristiretkeilynsä KHL pelleilyn kanssa ja palata kotimaiseen liigaan. Kyllä kotimainen Liiga tarvitsisi Jokereita ja ottaisin riemunkiljahduksin Narrit tänne takaisin.
Tämä keskustelu ei nyt tänne liity ja sitä ei tule ainakaan kolmeen vuoteen tapahtumaan. En ala ketään paimentamaan, mutta meidän puolella on tälle keskustelulle oma ketjunsa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Mahdotonhan näistä on sanoa, mitä tämä tuo tullessaan, mutta itse ainakin näkisin koko kauden kestävät lainat ja harjoitusotteluiden pelaamisen positiivisena asiana kumminkin päin.

Eihän tuo automaattisesti mitään harjoitusotteluita tuo tullessaan. Jos Liiga-joukkueet eivät halua pelata Jokereita vastaan, ei mikään mahti maailmassa siihen voi pakottaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän tuo automaattisesti mitään harjoitusotteluita tuo tullessaan. Jos Liiga-joukkueet eivät halua pelata Jokereita vastaan, ei mikään mahti maailmassa siihen voi pakottaa.
Ei tietenkään. Arvelisin kylläkin Liigajoukkueiden olevan kiinnostunut pelaamaan Jokereita vastaan. Vaikka puhutaankin marginaalisista asioista taloudellisesti, niin luulisi ihmisiä kiinnostavan enemmän TPS - Jokerit kun TPS - Sibir. Näin vertauskuvainnollisesti.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Arvelisin kylläkin Liigajoukkueiden olevan kiinnostunut pelaamaan Jokereita vastaan.

Arvelisin että jos Liiga-joukkueet olisivat kiinnostuneita pelaamaan kilpailevan liigan edustajaa vastaan, ne olisivat tehneet sitä jo viiden vuoden ajan?
 

Ralph

Jäsen
Arvelisin että jos Liiga-joukkueet olisivat kiinnostuneita pelaamaan kilpailevan liigan edustajaa vastaan, ne olisivat tehneet sitä jo viiden vuoden ajan?
Ainakin HPK on pelannut kolmena vuotena putkeen KHL-joukkue Sibiriä vastaan ja aiemmin myös pelin Jokereita vastaan. Joten kyllä kiinnostusta on HPK:lla ainakin. Ja SaiPalla, joka viime kesänä kohtasi Severstalin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pelaavathan Liiga-joukkueet joka kesä harkkapelejä KHL-jengejä vastaan? Vai meneekö multa vaan joku pointti ohi?

Hei, älä viitsi, tätä ollaan jauhettu niin monta kertaa. Jokerit on ainoa Suomessa toimiva KHL-joukkue, kuten hyvin tiedät.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei, älä viitsi, tätä ollaan jauhettu niin monta kertaa. Jokerit on ainoa Suomessa toimiva KHL-joukkue, kuten hyvin tiedät.
Kyllä, mutta kun sanoit, että sitä olisi jo tapahtunut jos se kiinnostaisi Liiga-seuroja. Eihän Liiga-seurat ole saanut pelata Jokereita vastaan?

Noin muuten ymmärrän mitä haet takaa. Mielenkiintoista onkin nähdä, jos "liikenne" vapautuu, niin muuttuvatko asiat mitenkään.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Eihän tuo automaattisesti mitään harjoitusotteluita tuo tullessaan. Jos Liiga-joukkueet eivät halua pelata Jokereita vastaan, ei mikään mahti maailmassa siihen voi pakottaa.

Voisi myös kuvitella, että jos Jokerit toiminnallaan aiheuttaa vielä viisi vuotta lähtemisensä jälkeen ongelmia Liigalle, ettei kauhean hyvää henkeä Jokereita kohtaan löydy Liigasta. Ja vaikka pelaajaliikenne vapautuisi, niin eihän se tosiaan tarkoita vielä pelejä vastakkain. Voisi kuvitella, että esim. Liigan mediasopimuksella, voitaisiin teoriatasolla estää "haitalliset" pelit saman markkina-alueen vierasliiga joukkueita vastaan.

Ja mitä tosiaan tulee sitten pelaajaliikenteeseen, niin jos Mestiksen uudet rajoitteet Liiga pelaajia kohtaan ovat laillisia, niin eihän Liigan tarvitse kuin muokata sitä sopimusta ja pistää oma vastaavanlainen pystyyn. Jos toisaalta sekin on laiton, niin Jokerit voi toiminnallaan aiheuttaa enemmän pahaa verta, kuin hyötyä itselleen ja ensi syksyllä voidaan olla tulehtuneemmassa tilanteessa, kuin viisi vuotta sitten.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No aivan varmasti kiinnostaa osaa Liiga-jengejä treenipelit Jokereita vastaan. Täysin järjenvastaista väittää muuta.

Kuinka suuren todennäköisyyden annat sille, että joku lipeää sovitusta rintamasta, vaikka sopimus todettaisiinkin laittomaksi?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
TPS ja HPK ovat molemmat pelanneet jo Jokereita vastaan.

Tiedän sen. Ensimmäisellä KHL-kaudella, eikö vain? Vai oliko jo ennen sen alkua?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tiedän sen. Ensimmäisellä KHL-kaudella, eikö vain? Vai oliko jo ennen sen alkua?

No, vastaan itselleni, ennen ensimmäistä kautta. Voin olla väärässä, mutta pitäisin todella yllättävänä, jos nykyisessä tilanteessa Liigan joku osakkaista haluaisi keikuttaa yhteistä venettä yhden treenimatsin takia.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En usko tuon muuttavan mitään, Liiga-seurat jatkavat samaan tapaan eli Jokereiden pelaajia ei oteta lainalle eikä pelaajia jotka saavat monon kuvan persuksille kesken kauden Jokereista oteta Liigaan. Kukaan ei voi kuitenkaan pakottaa seuroja pelaamaan harjoitusmatseja tai palkkaamaan kyseisiä pelaajia tms. Itse olen myös sillä linjalla ettei Liigan ja Jokereiden tule mitään yhteistyötä tehdä, ei se Liigaa auta yhtään ja Jokerit se tässä on joka tuota apua enemmän tarvitsisi. KHL on kilpaileva sarja maan rajojen sisäpuolella.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuosta mieleen, että saakohan seurat sakkorahansa takaisin, jos tämä todetaan laittomaksi? Eikös Ilves ainakin maksanut aika kovat rapsut
 

Since 1931

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Liverpool,sympatiat HIFK (Kom Igen Ilves)
Tuli tuosta mieleen, että saakohan seurat sakkorahansa takaisin, jos tämä todetaan laittomaksi? Eikös Ilves ainakin maksanut aika kovat rapsut

Ilves joutui maksamaan 100k, koska teki sopimuksen Keräsen kanssa.
Toivottavasti saataisiin rahat takaisin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ilves joutui maksamaan 100k, koska teki sopimuksen Keräsen kanssa.
Toivottavasti saataisiin rahat takaisin.

TPS sai 75k sakon pelatusta treenimatsista. Se ainakin vähennettiin TV-sopparin rahoista, joten rahaa ei liikuteltu. Ilveksen tapauksesta en tiedä miten meni käytännössä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En usko tuon muuttavan mitään, Liiga-seurat jatkavat samaan tapaan eli Jokereiden pelaajia ei oteta lainalle eikä pelaajia jotka saavat monon kuvan persuksille kesken kauden Jokereista oteta Liigaan. Kukaan ei voi kuitenkaan pakottaa seuroja pelaamaan harjoitusmatseja tai palkkaamaan kyseisiä pelaajia tms. Itse olen myös sillä linjalla ettei Liigan ja Jokereiden tule mitään yhteistyötä tehdä, ei se Liigaa auta yhtään ja Jokerit se tässä on joka tuota apua enemmän tarvitsisi.
Mulle ei ihan avaudu, että miten se on keneltäkään pois, jos vähälle peliajalle jäänyt Jokereiden pelaaja pääsee pitämään pelivirettä yllä Liigassa. Ja miksi muutaman pelaajan lainaamisen pitäisi jotenkin merkittävästi parantaa Liigaa? Rukatkaa vaikka ensimmäiseksi sitä joukkuemäärää ja otteluiden määrää, niin voidaan puhua sarjan parantamisesta.

KHL on kilpaileva sarja maan rajojen sisäpuolella.
Niin on Mestiskin, ja sieltä voi silti lainata pelaajia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle ei ihan avaudu, että miten se on keneltäkään pois, jos vähälle peliajalle jäänyt Jokereiden pelaaja pääsee pitämään pelivirettä yllä Liigassa. Ja miksi muutaman pelaajan lainaamisen pitäisi jotenkin merkittävästi parantaa Liigaa?

Mututuntumalla sanoisin, ettei ainoallakkaan joukkueella ole kiinnostusta olla mikään Jokereiden farmi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös