Weekend_Warrior
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Raipen SaiPa
Nuoriso on myös todella välinpitämätön maskien suhteen. Isojakin "energiajuomajengejä" näkyy kauppojen pihalla ja eteisessä eikä kellään ole maskia.
Tuskin on edes rajoitus vaan vahvaakin vahvempi suositus: nyt ei ole aika liikkua.Hyvä, että järkeäkin joskus sentään löytyy näihin päätöksiin. Eli termi on nyt sitten muutunut, kuitenkin vielä alkuviikosta puhuttiin nimenomaan ulkonaliikkumiskiellosta. No, samapa tuo rajoitetaan ulkonaliikkumista joka tapauksessa, jos se rajoitus joskus tulee.
Ei puhe ollutkaan merkittävästä tartuntapaikasta, vaan siitä väitteestä, että tauti ei ole levinnyt marketeissa. Joka kylässä on myös urheiluhalli, kuntosali, pubi, lounasravintola ja sen seitsemän muuta paikkaa. Isoa osaa tartunnoista ei saada jäljitettyä mihinkään tiettyyn altistuksen lähteeseen. Osa niistä voi olla marketissa, loput mikä missäkin.Jos marketit olisi merkittävä tartuntapaikka, Suomessa oltaisiin ihan eri lukemissa kuin 700-800 tartuntaa päivässä. Noita marketteja kun on nykyään joka kylässä.
Tästä saa sellaisen kuvan, että olit itsekin siellä, mutta et tarjousten perässä. Oletko siis jollain lailla parempi ihminen kuin ne jotka olivat siellä tarjouksia ostamassa? Tai eihän tällaista itsestäänselvyyttä pitäisi edes kysyä.Cittarissa aivan älytön ryysis. Ilmeisesti kun kauppakeskuksissa ei saa pyöriä, niin ihmiset menevät sitten automarketteihin palloilemaan.
Keskolta surkeaa toimintaa, että tällaisena aikana oikein houkutellaan ihmisiä tarjouskampanjoin ostoksille. Kaikki muut butiikit ovat kiinni, mutta nämä saavat näköjään tehdä mitä tahansa, kunhan muistavat välillä kuuluttaa kahden metrin turvaväleistä.
Näinköhän osa väentungoksesta johtuu uusista rajoitteista? Pienet erikoiskaupat kiinni, mutta ruokaa myyville erioikeus mainostaa vessapaperia ja partakoneenteriä ale-hinnoin. Ei vaikuta kovin reilulta.
Ettei muuten olisi jopa toisinpäin? Etäopetus saa koulun tuntumaan leppoisalta harrastukselta, joten ei se ole ihan niin justiinsa miten ne hommat hoitaa. Samahan se on mennä vaikka Jalmarin luo pelaamaan Pleikkaa ja varsinkin nuorten aikuisten keskuudessa ABC:n parkkikselle polttamaan tupakkia.Koulusululla on myös psykologinen vaikutus. Nuoret eivät rajaa kontaktejaan pätkääkään koska ”koulut auki”. Noin se vain menee.
Eli meille tulee sukupolvi, joka ei osaa lukea, eikä kirjoittaa, jos koulut laitetaan muutamaksi viikoksi kiinni? Kärjistys kyllä, mutta mä en nyt parhaalla tahdollanikaan pysty ymmärtämään tätä, että mikä ihmeen gäppi oppimisessa tulee, ettei sitä pysty mitenkään kuroa umpeen, jos kersat ei ole lähiopetuksessa? Taisin aiemmin kirjoittaa kyllä, että tuntuvat nuoret olevan sekaisin ja ehkä koulujen kiinni laitto ei ole se paras vaihtoehto, mutta vaihtoehdot alkaa loppua.Koulun sulkeminen nyt aiheuttaa niin paljon muita haittoja ja ennen kaikkea estää lapsia oppimasta, että ei kouluja suljeta.
No aika monta asiaa on jo estetty ja pikku hiljaa alkaa suljettavat loppua. Ulkonaliikkumiskieltokin on vakiintunut päivänpoliitiiseen puheenparteen.Kaikkea ei vaan voi estää ja koulun käynti on yksi suurimmista perusoikeuksista, toisin kuin testistä kieltäytyminen rajalla.
Eli kesälomat pitäisi lopettaa, koska tämä Koskela Generation tuhoutuu ja putoaa täysin yhteiskunnasta, kun "eivät saa olla lapsia". Anteeksi vaan, mutta en usko.Lisäksi se koulu voi olla monelle lapselle se ainut paikka missä voi olla lapsi.
Onko jossain päin Suomea todella suljettu pienet erikoiskaupat?Näinköhän osa väentungoksesta johtuu uusista rajoitteista? Pienet erikoiskaupat kiinni, mutta ruokaa myyville erioikeus mainostaa vessapaperia ja partakoneenteriä ale-hinnoin. Ei vaikuta kovin reilulta.
Tämä. Tuus ny itse @Walrus21 kertomaan, miten meni? Ylipäänsä tuntuu, että tässä yhteiskunnassa esiintyy entistä enemmän tätä kyttää ja raportoi touhua. Tämä, jos mikä pistää ainakin itseäni ärsyttämään suunnattomasti.Tästä saa sellaisen kuvan, että olit itsekin siellä, mutta et tarjousten perässä. Oletko siis jollain lailla parempi ihminen kuin ne jotka olivat siellä tarjouksia ostamassa? Tai eihän tällaista itsestäänselvyyttä pitäisi edes kysyä.
Ja on se Cittareilta törkeää myydä tarjoustuotteita ja vielä mainostaa niitä. Moni työtön ja lomautettu kun maksaisi miellellään normihinnan. Tai ehkä kansalaisille pitäisi jakaa kuponkeja joilla jokainen talous saa kerran viikossa ostaa vain paketin jauhoja ja voita. Olisiko se parempi?
Minä minä minä.
Kritisoin Keskoa siitä, että keskellä kovinta tartuntakautta houkutellaan ihmisiä tarjouskampanjoilla ruokakauppoihin. Muu on luovaa tulkintaasi, johon en jaksa ottaa kantaa.Tästä saa sellaisen kuvan, että olit itsekin siellä, mutta et tarjousten perässä. Oletko siis jollain lailla parempi ihminen kuin ne jotka olivat siellä tarjouksia ostamassa? Tai eihän tällaista itsestäänselvyyttä pitäisi edes kysyä.
Minulle riittäisi ihan se, että ruokakauppatoiminta jatkuisi normaalisti. Näin on ollut kaikkina muina lauantaipäivinä, eikä mitään ylisuurta väenpaljoutta ole ollut.Ja on se Cittareilta törkeää myydä tarjoustuotteita ja vielä mainostaa niitä. Moni työtön ja lomautettu kun maksaisi miellellään normihinnan. Tai ehkä kansalaisille pitäisi jakaa kuponkeja joilla jokainen talous saa kerran viikossa ostaa vain paketin jauhoja ja voita. Olisiko se parempi?
Minä minä minä.
Mitä haluat tietää?Tämä. Tuus ny itse @Walrus21 kertomaan, miten meni? Ylipäänsä tuntuu, että tässä yhteiskunnassa esiintyy entistä enemmän tätä kyttää ja raportoi touhua. Tämä, jos mikä pistää ainakin itseäni ärsyttämään suunnattomasti.
Kritisoin Keskoa siitä, että keskellä kovinta tartuntakautta houkutellaan ihmisiä tarjouskampanjoilla ruokakauppoihin. Muu on luovaa tulkintaasi, johon en jaksa ottaa kantaa.
OCD nostaa päätään aina kun tämä mainitaan :) Laumasuojan rajaa ei tiedä kukaan varmuudella. Ainakaan se ei ole 70 % pelkästä aikuisväestöstä l. ~55 % koko väestöstä. Varianttien myötä se lienee edeltäviä arvioita suurempi. Oikeasti toimiakseen kuten termi sisällään pitää, täytyisi suojan olla myös suht tasaisesti jakautunut väestössä = ei voi olla rokottamaton ja kokonaan suojaton ~20 % "klimppi" vajaavaltaisia.Suomen väestöstä on rokotettu nyt yhteen kertaan 10,6 % ja n. 588 000 kun sekä Suomen että EU:n yhtenen tavoite on 70 % joka on laumasuojan kriittinen raja.
Mistä tiedät, että cittarissa oli ryysistä? Eli olitko itse siellä?Mitä haluat tietää?
Kyllä, käyn viikottain ruokakaupassa. Tämä tiedoksi myös nimimerkille @JeffreyMistä tiedät, että cittarissa oli ryysistä? Eli olitko itse siellä?
Jos marketit olisi merkittävä tartuntapaikka, Suomessa oltaisiin ihan eri lukemissa kuin 700-800 tartuntaa päivässä. Noita marketteja kun on nykyään joka kylässä.
Kyllä, käyn viikottain ruokakaupassa. Tämä tiedoksi myös nimimerkille @Jeffrey
Ok. Ja olet ilmeisesti varma, että nuo muut ryysiksessä olevat eivät ole viikottaisia ruokakaupassa kävijöitä? Sai sellaisen vaikutelman alkuperäisestä viestistä, että olisi jotenkin epätavallisen suurta ruuhkaa.Kyllä, käyn viikottain ruokakaupassa. Tämä tiedoksi myös nimimerkille @Jeffrey
Miksi ihmeessä käyt kaupassa tällaisena aikana? Luulisi että viimeistään tämä nuhaflunssa ”korona” laittaisi käyttämään näitä kotiinkuljetuspalveluita.Kyllä, käyn viikottain ruokakaupassa. Tämä tiedoksi myös nimimerkille @Jeffrey
Käyn joka lauantai suunnilleen samaan aikaan, ja nyt oli silmämääräisesti arvioituna 30-40% enemmän väkeä kuin aiemmin.Ok. Ja olet ilmeisesti varma, että nuo muut ryysiksessä olevat eivät ole viikottaisia ruokakaupassa kävijöitä? Sai sellaisen vaikutelman alkuperäisestä viestistä, että olisi jotenkin epätavallisen suurta ruuhkaa.
Kyllä, käyn viikottain ruokakaupassa. Tämä tiedoksi myös nimimerkille @Jeffrey
Lauantaina ruuhka-aikaanhan siellä kannattaa käydä ihmettelemässä, miksi ne muut ovat siellä. Itse käyn mielelläni rauhallisempina aikoina.Käyn joka lauantai suunnilleen samaan aikaan, ja nyt oli silmämääräisesti arvioituna 30-40% enemmän väkeä kuin aiemmin.
En keksi muuta syytä kuin tarjouskampanjan ja/tai uudet sulkutoimet.
Suosituksille/rajoituksille/pakotuksille pitää olla jokin uskottava syy taustalla, muuten niillä ei saavuteta täyttä hyötyä. Selitys, että ei ole haittaakaan on todella huono syy, sama kuin jos tulisi kävelijöille kypäräpakko, koska ei siitä haittaakaan ole. Ei tällaista kukaan noudattaisi. Maskisuositus tai -pakko silloin, kun ei voida huolehtia turvaetäisyyksistä on hyvin perusteltua, mutta nythän maskit ovat taas kaiken tekemisen keskiössä, ja lehdistökin käy ties missä kyttäämässä maskiprosenttia kiinnittämättä huomiota siihen, onko maskeista kussakin tilanteessa mitään oletettua hyötyä.Ihmettelen vähän, että miksi sitä maskipakkoa julkisille paikoille ei ole otettu jo käyttöön. Tuskin siitä haittaakaan on.