Niinno, koronan aikaan silloiset oppositiopuolueet kiljuivat kovempia rajoituksia ja nopeammin...Onneksi Kiuru on oppositiossa, koska muuten olisi erittäin vakava tilanne ja rajoitukset olisivat jo päällä.
Niinno, koronan aikaan silloiset oppositiopuolueet kiljuivat kovempia rajoituksia ja nopeammin...Onneksi Kiuru on oppositiossa, koska muuten olisi erittäin vakava tilanne ja rajoitukset olisivat jo päällä.
Voin vahvistaa.Keskellä kauneinta kesää se tämän vuoden ensimmäinen varsinainen aalto näköjään tuli. Ja nyt syksyn kolkutellessa piakkoin ovella, se näyttää kiihtyvän. Omakohtaiset kuulopuheet kuplasta kertovat, että tautia on reippaanlaisesti liikenteessä. Ja jätevesianalyysikin näyttää kunnon ryöpsähdystä. Edellinen päivitys tuolla on 12.8., joten vaikea sanoa, että onko nousutrendi jatkunut, ja oliko tuolloin tehty mittaus poikkeuksellinen tulos (niitäkin on ollut), vai linjassa kehityksen kanssa...
Koronaviruksen määrä jätevesissä | Koronatilastot Suomi
Koronaviruksen RNA:n määrä Suomen jätevesissä.www.koronatilastot.fi
Piti oikein vilkuilla sairaalatilastoja pitkästä aikaa, kun THL ne tarjoaa kuitenkin varsin selkeässä muodossa. Edellinen päivitys tuolta on kahden viikon takaa, ja tuokin tilasto yleensä on viimeisimmältä kahdelta viikolta aina alakanttiin.
No, ovathan nuo sairaalamäärät nousussa, mutta hyvin maltillisia ovat lukemat. Jätevesianalyysiä kun katsoo, niin sen perusteella suunnilleen samanlainen epidemiatilanne vallitsi hieman ennen viime syksyn "suurta aaltoa", ja silloin sairaalaan joutui noin kolme kertaa nykyistä enemmän potilaita.
Eli jos jotain pitäisi päätellä, niin virus menee aina vaan vähemmän vaaralliseen suuntaan, kun väestön vastustuskyky lisääntyy. Ja todennäköisesti evoluution myötä parhaiten menestyvät ne kannat, jotka aiheuttavat paremmin leviävää ja vähemmän vaarallista ylähengitystietautia.
Näillä kohti syksyä.
Voin vahvistaa.
Pari tuttavaperhettä on heti koulujen alun jälkeen ollut koronassa ja nyt on meidän vuoro.
Vaimo ollut maanantaista saakka koronassa ja vieläkin puolikuntoinen, itsellä taas normaalia flunssaa mikä alkoi oikeastaan toissayönä, tosin testit loppui niin oletan että itselläni on se, tuskin nyt satuin sairastumaan vain samaan aikaan flunssaan. Varsinkin kun normaali flunssaan verrattuna pääkipu on huomattavasti pahempi.
Mutta ei ole kyllä mitään verrattuna ensimmäiseen painokseen, silloin oli aika huono olo.
3-x kertaa tämä on nyt sairastettu ja jokainen on ollut lievempi kuin edellinen. Kop kop.
Mä olen jälleen yhden tehoste rokotteen saanut tossa pari viikkoa sitten, en ole pysynyt laskuissa mukana mut oisko ollut 8. tai 9.rokotus. Sen lisäksi on tuo tauti kertaalleen tullut koettua, jolloin se oli kuin kevyt flunssa jossa yhtenä päivänä oli kuumetta ja kahtena vähän lämpöä ja josta jäi satunnainen parin viikon ajan jatkunut kuiva yskä.
Ei kai noita nyt muut saakaan kuin riskiryhmäläiset.Miksi otat rokotteita? Huvin vuoksiko?
Tän taudin kanssa on nyt elettävä ihan ilman piikkejä jos ei kuulu vakavaan riskiryhmään. Rokote on aina riski.
Miksi otat rokotteita? Huvin vuoksiko?
Tän taudin kanssa on nyt elettävä ihan ilman piikkejä jos ei kuulu vakavaan riskiryhmään. Rokote on aina riski.
Uusi koronavariantti taas liikkeellä. Tuntuu olevan helposti tarttuvaa sorttia.
Tällainen on Covid XEC – Leviää maailmalla
Koronaviruksen uusinta muunnosta on havaittu jo useissa maissa.www.iltalehti.fi
Miksi otat rokotteita? Huvin vuoksiko?
Nyt kun aloin viime kuussa aiemmin saamani nivelpsoriasis-diagnoosin vuoksi sisäisen lääkityksen, niin influenssarokote muuttui jopa aidosti suositelluksi. Koronarokotteesta en itse asiassa edes tiedä varmaksi, että saanko sen. Biologista lääkettä saava kaverini on oikeutettu sellaiseen, mutta itse en sellaista saa, vaan perinteisempää reumalääkettä.
Kuulun riskiryhmään biologisen psorilääkkeeni takia. Ja pienempi riski rokote taitaa olla kuin taudin sairastaminen. Mutta juu kuulun siis siihen pieneen ryhmään joille THL kehottaa ottamaan vuosittaisen tehosterokotteen, vähän samaan tapaan kuin meillä työpaikan vuosittainen influenssa rokote tulee kohta saataville (jonka myös meinaan ottaa kerran influenssa A:n sairastaneena en sitä toistamiseen ainakaan niin rajuna halua saada).Miksi otat rokotteita? Huvin vuoksiko?
. Rokote on aina riski.
Tämä nyt on foliohattuista paskapuhetta, sillä myös sairastaminen on aina riski.
Niin, siis miksi ei suositella alle 65-vuotiaille? Itse olen ymmärtänyt, että tuo suositus on voimassa lähinnä kustannussyistä, koska rokotuksen hyötyä ei nähdä riittävänä, jos on perusterve alle 65-vuotias. Eli ei siksi, että rokotuksesta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Sairastamisen riskit ovat kuitenkin suuremmat kuin rokotuksen tuomat riskit.Luetun ymmärtäminen. Rokotetta ei suositella alle 65-vuotiaille jos ei kuulu riskiryhmään.
Aina täytyy punnita haitat ja hyödyt. Kaikki lääkärit allekirjoittavat tämän.
Niin, siis miksi ei suositella alle 65-vuotiaille? Itse olen ymmärtänyt, että tuo suositus on voimassa lähinnä kustannussyistä, koska rokotuksen hyötyä ei nähdä riittävänä, jos on perusterve alle 65-vuotias.
Silti, suositus ei perustu siihen, että rokotuksesta olisi enemmän haittaa kuin hyötyä.Nämähän maksetaan itse jos näkee tarpeelliseksi rokottautua, ei ole siis siitä kiinni. Suosituksen voi antaa vaikkei yhteiskunta sitä maksa.
Itse olen ottanut kaksi piikkiä ja aikanaan sairastin päälle. Enää en piikkejä ota jos ei satu mitään Armageddon-muunnosta planeetalle muotoutumaan.
Itse tauti ei enää ole normiflunssaa kummempi. Influenssa sitten piirua kovempi koetus jos kohdalle osuu.
Tuo nyt on täysin turhaa yleistystä, että tauti ei olisi normiflunssaa kovempi. Se on ihan tuurista kiinni ja pahemman luokan koronaa on edelleen liikkeellä. Huonolla tuurilla korona on selvästi vakavampi tauti kuin influenssa.