Malmö Redhawks on osa klikkiä joka haluaa tuhota yritykset ja jääkiekon sekä laittaa itsemurhat nousuun! Varmaan kuunnellut jatkoajan talousjaoston sijaan panikoijaproffia ja hölmöyksissään ajattelee että pohjoismaita voisi koskea samat fysiikan lait kuin muutakin maailmaa.
Ote jutusta:
– Joskus sitä kyseenalaistaa, mitä on tekemässä. Koko maailma palaa ja ihmisiä kuolee, ja me taistelemme jatkaaksemme jääkiekon pelaamista, Sylvegård sanoi.
Samaan aikaan täällä kirotaan kun "mummojen pelastamiseksi" (ilmaisu, jolla saa kätevästi osoitettua olevansa lämmin, empaattinen kanssaihminen ja älykäs kuin mikä) suomalainen jääkiekkojoukkue EHKÄ joutuu laittamaan lapun luukulle. Penteleen tuomiopäivänjulistaja Lapa lehtonen ja panikoijaproffat, nyt talous tuhoutuu ja itsemurhat räjähtävät nousuun!
Ja kyllä, hieman tuli kärjistettyä mutta henkilökohtaisesti toisinaan jurppii että aina kun ketjun avaa, äänessä on sama öyhöttäjäkuoro joka on aikapäivää sitten hylännyt pienimmänkin yrityksen järjen ja objektiivisuuden suuntaan. Ja kyllä, varmaan todelliset panikoijat ovat taas niitä jotka pitävät maskia ja turvaväliä - käytännössä siis ovat kauhun vallassa turvavyötä tai heijastinta käyttävien tapaan.
edit:Erityisesti jurppii, että öyhöttäjäosaston hampaisiin joutuvat ne pari nimimerkkiä, jotka toimivat ketjussa järjen ääninä ja jopa näkevät vaivaa valistuneen mielipiteen muodostamiseksi harhojensa aktiivisen vahvistamisen sijaan. Kiitos ja kumarrus @Flonaldo ja @Sistis ja te muut joiden nimi ei tule heti mieleen.
Aloin itse tosissani miettimään, että mikä tässä viestissä sai omatkin karvani pystyyn ja särähti ilkeästi kunnes sen kovan pohdinnan jälkeen oivalsin.
Henkilökohtaisella tasolla minulle on oikeastaan aivan se ja sama vaikka jokainen suomalainen joukkue menisi konkurssiin. Harmittaisiko se? No aivan taatusti ja paljonkin, mutta elämäni jatkuisi varmasti ilman jääkiekkoakin. Se olisi yksi osa elämääni mihin pitäisi etsiä muuta, mutta varmasti siinä onnistuisin... niin jos viimeisenä vuotena olisi ollut sitä muutakin elämää eikä pelkästään rajoituksia. Tällä hetkellä jääkiekko on ainakin itselle ainoa edes vähän normaali asia muistuttamassa elämästä ennen koronaa ja täten sitäkin tärkeämpi kuin aiemmin.
En ala sanomaan, että tämä "mummojen pelastaminen" tulisi nyt lopettaa, mutta niiden pelastaminen ja rajoitukset iskee vain ihmisiin erilaisilla tavoilla, joten toivoisin niihin kohdennuksia. Joillekin rajoituksista ei ole tullut juuri mitään muutosta aikaisempaan elämään, mutta itselläni on mennyt kaikki muut paitsi työt. Et saa harrastaa muuta kuin kävelyä ulkona, et saa kuunnella livemusiikkia, et saa matkustella ulkomaille ja et saa tavata kaveriporukkaasi oluella. Tuohon kun lisätään vielä se jääkiekko lopettaminen niin siinä olikin koko oma elämä töiden ulkopuolella ja siksi ajatus puistattaa.
Tällä hetkellä karrikoidusti saan olla elossa ja maksaa veroja. Mitään valoa tunnelin päässä on turha odottaa, koska sellaisen näkyessä rakennetaan lisää tunnelia tai muurataan suuaukkoa umpeen. Mitään ulospääsyä tähän korona-arkeen ei ole kai hetkeen tulossa ja itse ainakin toivoisin jo pian, että pääsisin taas elämään enkä vain pitämään itseäni hengissä. Lähes vuoden olen ollut epäitsekäs ja ajatellut mummoja, koska on minun vuoro olla itsekäs ja nauttia elämästä edes hieman paremmin kohdistetuilla rajotuksilla?
Itsekkäästi siis alan olemaan tämän viittaamasi "öyhöttäjä" -väen puolella, joten annetaanko kaikkien kukkien kukkia ja jatketaanko keskustelua molemmilta puolilta katsottuna suhteellisen nätisti kuten tähänkin asti?