Ymmärrät varmasti kuitenkin sen, että yhtälailla minä voin viitata oman lähipiirini tai someverkkoni panikoijiin, toisen pään sisälle tai edes rivien väliin on vaikea päästä. Ehkä lievästi ylimielistä kuitata tämä sitten sillä, että "minä keskustelen vain taudista". No, kuten totesin aiemmin, meillä tuskin on hirveästi erimielisyyttä itse asiasta, kunhan venyttelemme kikkeleitämme.
En minä nyt näe tässä mitään kikkelinvenyttelyä sinun kanssasi olevan, enkä tiedä miksi haluat osoittaa jonkun kaukaa haetun pointin. Voit ihan hyvin käydä läpi viestini tässä ketjussa ja ne yleensä tuovat jotain tietoa tai näkökantaa itse asiaan. Sitten voit verrata niitä onelinereihin, joissa on vittuiltu huolestuneille kirjoituksille ja katsoa noita onelinereita harrastavien nimimerkkien asiasisältöiset viestit ketjussa.
Voit myös aivan vapaasti viitata lähipiirisi ja someverkon panikoijiin ja mielelläni kuulisinkin näistä esimerkkejä. Onko jotain konkreettista vaaraa aiheuttavaa panikointia havaittavissa lähipiirissäsi? Sinulle ei tarvinne perustella miten epidemiaan leväperäisesti suhtautuminen hälläväliä-asenteella on haitallista, erityisesti esimerkiksi sairaanhoitajien toimesta. Siksi otin noita esimerkkejä muualtakin.
Tietysti jos lainaat jotain nimimerkkiä ja puhuttelet tätä suoraan, lienee syytä olettaa ettet tällöin viittaa lähipiiriisi tai muuhun someverkkoosi. Minähän en näin tehnyt tuossa viestissä johon tartuit, vaan lainasin twitteriä ja toivoin että tyhjännauramiset alkaisivat riittää.