Koira – ihmisen paras ystävä

  • 435 852
  • 2 214

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Graingerille voimia. Muistan edelleen noin kymmenen vuotta sitten tapahtuneen dalmatilaisnartun kohtalon. Sai jonkun aivohalvauksen ja rupesi sätkimään vähän helvesti. Siitä sitten kiiren vilkkaa eläinlääkärille ja piikki oli tosi asia. Siitä kaksi kuukautta eteenpäin ja lähti sen veli piikille. Itse olin tuolloin noin pari kymppinen, itku tuli silloin.

Nyt on kotona kaksi vuotias koira, kun siitä jonain päivänä aika jättää, niin itku tulee varmasti.

Olkoon joidenkin mielestä vain koira, mutta perkele, minulle se on aina perheenjäsen.

Kerran vielä, voimia.
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Täältäkin voimia Graingerille. Itselläkin on kaksivuotias koira kuten Oijennuksella enkä kyllä osaisi kuvitella millaista olisi olla ilman koiraa. Itsellä on jo nyt läheinen suhde koiraan ja voin vain kuvitella, mitä se on sillon kun koira on 15 vuotta. Varmasti rankkaa, vaikka en pystykään kuvittelemaan miltä tuntuu menettää jotain yhtä tärkeää. Telkkarista sattui vielä tänään tulemaan Marley and me -elokuva, joka varmasti koskettaa jokaista koiran omistajaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täältäkin voimia Graingerille. Itselläkin on kaksivuotias koira kuten Oijennuksella enkä kyllä osaisi kuvitella millaista olisi olla ilman koiraa. Itsellä on jo nyt läheinen suhde koiraan ja voin vain kuvitella, mitä se on sillon kun koira on 15 vuotta. Varmasti rankkaa, vaikka en pystykään kuvittelemaan miltä tuntuu menettää jotain yhtä tärkeää. Telkkarista sattui vielä tänään tulemaan Marley and me -elokuva, joka varmasti koskettaa jokaista koiran omistajaa.

Mä luulin, että tuon leffan piti olla komedia. Perkele...
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Mä luulin, että tuon leffan piti olla komedia. Perkele...

Komedianahan ne sitä mainostaa, mutta oli lopusta kyllä komedia kaukana, tippa tuli linssiin, kun katto varsinkin, kun oma koira oli vieressä nukkumassa. Koira varmaan kiittää, että leffan loppu oli tollanen, kun sai sen ansiosta rapsutuksia.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tässä on itellä nyt melkoinen ongelma paukahtanut käsiin. Sain tovi sitten tietää isännöitsijältä, että meidän koirat (5kk ja 1,5v) on alkaneet haukkua sisällä poissaollessani, kun useampikin naapuri on asiasta valittanut. Tuolla 5kk ikäisellä on niin karmea ääni ettei mikään ihme jos on valituksia tullutkin. Koiria on nyt koitettu opettaa yksin oloon laittamalla niitä yksin tai yhdessä eri huoneisiin ihmisistä erilleen, mutta tuntuu ettei siitä mitään hyötyä ole ollut vaan koirat haukkuu erittäin paljon poissa ollessa. Nyt jonkin ajan treenaamisen jälkeen ne ei kuitenkaan hauku ollenkaan, kun ne on eri huoneissa ihmisestä. Aluksi oli vikinää ja ulinaa, mutta nyt se on jäänyt jo tosiaan pois. Kuinka ihmeessä tuon haukkumisen sais kitkettyä pois silloin, kun lähden kokonaan talosta pois kun tuo yksinolo treeni ei tunnu auttavan?

Ehkä hieman sekava teksti, mutta jospa siitä selkoa saisi.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Tässä on itellä nyt melkoinen ongelma Kuinka ihmeessä tuon haukkumisen sais kitkettyä pois silloin, kun lähden kokonaan talosta pois kun tuo yksinolo treeni ei tunnu auttavan?

Kerrostalossa meidän pieni bretonimme häiritsi naapurimme vuorotyöläistä elämää sen verran pahasti työpäiviemme aikana että valitusta tuli ja parit laput oveen. Hommasimme sitruunapannan(Innotekin spray collar) ja valitus ainakin loppui siihen. Nykyisessä rivitalossa meidän asunnon molempien puolien asukkaat ovat ihmetelleet että onpa teillä hiljainen koira.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Tässä on itellä nyt melkoinen ongelma paukahtanut käsiin. Sain tovi sitten tietää isännöitsijältä, että meidän koirat (5kk ja 1,5v) on alkaneet haukkua sisällä poissaollessani, kun useampikin naapuri on asiasta valittanut. Tuolla 5kk ikäisellä on niin karmea ääni ettei mikään ihme jos on valituksia tullutkin. Koiria on nyt koitettu opettaa yksin oloon laittamalla niitä yksin tai yhdessä eri huoneisiin ihmisistä erilleen, mutta tuntuu ettei siitä mitään hyötyä ole ollut vaan koirat haukkuu erittäin paljon poissa ollessa. Nyt jonkin ajan treenaamisen jälkeen ne ei kuitenkaan hauku ollenkaan, kun ne on eri huoneissa ihmisestä. Aluksi oli vikinää ja ulinaa, mutta nyt se on jäänyt jo tosiaan pois. Kuinka ihmeessä tuon haukkumisen sais kitkettyä pois silloin, kun lähden kokonaan talosta pois kun tuo yksinolo treeni ei tunnu auttavan?
Oliko vanhempi koira hiljaa ollessaan ainoa ja haukkuongelma on alkanut vasta uuden tulokkaan myötä?

Mielestäni sinun kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin koirakouluttajaan, joka selvittää syyn haukkumiseen. Se voi johtua eroahdistuksesta tai sitten siitä, että joku asia provosoi toisen haukkumaan ja toinen taas innostuu tästä ja seuraa loputon vuorohaukunta. Eroahdistuksesta löytyy paljon tietoa netistä googlettamalla tuolla sanalla. Suosittelen lukemaan näitä juttuja ja vertaamaan niissä kuvattuja oireita koiriesi käytökseen.

Sitruunapantaa olen itsekin käyttänyt aikanaan mäyriksilläni, kun muuton jälkeen innostuivat metelöimään oudossa ympäristössä ja ulkoa kuuluvien rakennustyömaan äänien takia ja vuorotyössä ollut naapuri tuli soittamaan ovikelloa. Tällainen panta on hyvä keino provohaukkumiseen, mutta ahdistuneelle koiralle se ei ole paras tapa torjua haukkua vaan pikemminkin lisärangaistus yksinjäämisen lisäksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Oliko vanhempi koira hiljaa ollessaan ainoa ja haukkuongelma on alkanut vasta uuden tulokkaan myötä?

Mielestäni sinun kannattaisi ottaa yhteyttä johonkin koirakouluttajaan, joka selvittää syyn haukkumiseen. Se voi johtua eroahdistuksesta tai sitten siitä, että joku asia provosoi toisen haukkumaan ja toinen taas innostuu tästä ja seuraa loputon vuorohaukunta. Eroahdistuksesta löytyy paljon tietoa netistä googlettamalla tuolla sanalla. Suosittelen lukemaan näitä juttuja ja vertaamaan niissä kuvattuja oireita koiriesi käytökseen.

Sitruunapantaa olen itsekin käyttänyt aikanaan mäyriksilläni, kun muuton jälkeen innostuivat metelöimään oudossa ympäristössä ja ulkoa kuuluvien rakennustyömaan äänien takia ja vuorotyössä ollut naapuri tuli soittamaan ovikelloa. Tällainen panta on hyvä keino provohaukkumiseen, mutta ahdistuneelle koiralle se ei ole paras tapa torjua haukkua vaan pikemminkin lisärangaistus yksinjäämisen lisäksi.


Koirien pitäminen ihmisten leluina pitäisi kieltää.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kuten myös provokatiivisten ja typerien mielipiteiden kirjoittaminen keskustelupalstalle. T. Päivi Räsänen

Ok, pitäköön koiransa, mutta omilla tonteillaan. Ilman, että harrastukset muuttavat verovaroin kustannetut kevynliikenteenväylät paskaränneiksi.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ok, pitäköön koiransa, mutta omilla tonteillaan. Ilman, että harrastukset muuttavat verovaroin kustannetut kevynliikenteenväylät paskaränneiksi.

Jotta sinä saat sitten vapaasti kusta baari-illan jälkeen pitkin poikin? (tämäkin typerää provosointia)

Tämä on iän ikuista vääntämistä tästä asiasta. Itselläni on koira ja olen samaa mieltä, että paskat pitäisi kerätä pois katujen varsilta. Ei ole kauhean iso homma niitä mukanaan roudata.
Meillä päin kunta on jopa tuonut katujen varsille koiranpaskoja varten omat roskalaatikot, johon niitä voi sitten kesken lenkin jättää.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Vanhempi on ollut hiljaa kutakuinkin aina. Uuden tulokkaan hirveä rääkyminen sai vanhemman ulisemaan, kun uusi pentu ilmaisi ikäväänsä. Tuo vaihe kuitenkin meni ohi melko nopeaa. Tuossa heinäkuun alussa muutimme ja luulimme että eroahdistus olisi ollut ohi. Kävi ilmi, että noin kuukausi sitten nuorempi oli alkanut haukkua ja vanhempaa taitaa ärsyttää se haukkuminen niin sekin rupeaa sitten haukkumaan.

Syyt on siis kohtuu hyvin selvillä, mutta tuo eristäminen ihmisistä ei tunnu auttavan parantamaan tuota eroahdistusta. Voi olla, että pitää ostaa tuollainen spray-panta tuolle nuoremmalle. Jos nuori on hiljaa niin kyllä tuo vanhempikin on. Kuinka hyvin nuo pannat erottaa sen leikkiikö koira vai haukkuuko se ikävää?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jotta sinä saat sitten vapaasti kusta baari-illan jälkeen pitkin poikin? (tämäkin typerää provosointia)

Minä en kuseskele pitkin tienposkia, saati pasko. Kun ihmisen ja eläimen jäljiltä kadulle ilmestyy torttu, niin loppupeleissä se on aivan sama kumman ryppynauha antoi periksi.


Meillä päin kunta on jopa tuonut katujen varsille koiranpaskoja varten omat roskalaatikot, johon niitä voi sitten kesken lenkin jättää.

Verovarojen tuhlausta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Koirien pitäminen ihmisten leluina pitäisi kieltää.

Tämmöistä myöhäisherännäistä aktiivisuutta sitä oikein ilolla tervehtii - löytyi sitten sinullekin viimein ketju, joka inspiroi ja kannustaa kirjoittelemaan. Tosin, tämä ketju on ollut pystyssä vain hieman vähemmän aikaa kuin sinun kirjoitusoikeutesi, mutta, kuten sanoin: "Tervetuloa vain!"

Itse asiasta sen verran, että tämä jokavuotinen koiranpaska-keskustelu käydään yleensä keväällä, joten olet joko hivenen aikaisessa tai myöhässä - arvaa, kumpaa minä veikkaan?

Mielestäni voisit kuitenkin valaista Jatkoajan lukijoita viisaudellasi, millainen koiran-/eläintenpito voisi olla lain sallimaa - ole hyvä, sana on vapaa!
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Itse asiasta sen verran, että tämä jokavuotinen koiranpaska-keskustelu käydään yleensä keväällä, joten olet joko hivenen aikaisessa tai myöhässä - arvaa, kumpaa minä veikkaan?

Minä olen ehkä outo, koska koiranpaskaan astuminen vituttaa ympäri vuoden.

Mielestäni voisit kuitenkin valaista Jatkoajan lukijoita viisaudellasi, millainen koiran-/eläintenpito voisi olla lain sallimaa - ole hyvä, sana on vapaa!

Sellainen, josta ei ole haittaa muille. Niin kauan homma on ok, kun paska pysyy koiran omistajan omalla tontilla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Verovarojen tuhlausta.

Mites sinä? Kuinkahan paljon on verovaroja mennyt hukkaan sinun kanssasi.

Turha pilata hyvää ketjua tuollaisella provosoinnilla. Minä en tämän jälkeen tähän enää lähde.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Minä olen ehkä outo, koska koiranpaskaan astuminen vituttaa ympäri vuoden.
...tai sitten kovin likinäköinen?

...
Sellainen, josta ei ole haittaa muille. Niin kauan homma on ok, kun paska pysyy koiran omistajan omalla tontilla.

Veikkaanpa, etteivät lainlaatijat näe ongelmaa ehkä ihan noin suppeana, viitaten jo nyt voimassaolevaan eläinsuojelulakiin, mutta ainahan sinä toki voit pistää kansalaisaloitteen tulille...

PS. Kannattaa harjoitella vielä noita lainauksia, jos vaikka nää koiranpaskajutut kiinostaisivat enemmänkin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mites sinä? Kuinkahan paljon on verovaroja mennyt hukkaan sinun kanssasi.

24 vuotta ja 7 päivää töissä yksityisellä sektorilla, ilman lomautuksia tai työttömyyttä. Ansiotaso on ollut viimeiset 15 vuotta yli miesten keskiarvon
ja ennen sitä kutakuinkin sama kuin kaikkien palkansaajien ansio. 90-luvun laman aikaan tein kahta duunia (1991-1998), mikä tarkoitti kuudesta kahdeksaan työvuoroa / viikko. Huippuvuosi oli -95 tai -96, jolloin vapaapäiviä oli tasan yksi.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mites muuten onko täällä porukka harrastanut verijälkeä koiriensa kanssa? Itse olen nyt muutamia helppoja jälkiä tehnyt koirani kanssa ja selkeästi tuntuu koira asiasta nauttivan. Jännä myös huomata miten paljon energiaa koiralta menee tuohon verijäljestykseen.

Itselläni ei ole metsästykoiraa ja tämä on ihan pelkkänä harrastuksena sohvaperuna koiralle. Suosittelen tutustumaan aiheeseen ja itsekin voin lisää kertoa, jos jotakuta kiinnostaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
...tai sitten kovin likinäköinen?

Miksi minun tulisi tarkkailla onko kadulla paskaa?


Veikkaanpa, etteivät lainlaatijat näe ongelmaa ehkä ihan noin suppeana, viitaten jo nyt voimassaolevaan eläinsuojelulakiin, mutta ainahan sinä toki voit pistää kansalaisaloitteen tulille...

PS. Kannattaa harjoitella vielä noita lainauksia, jos vaikka nää koiranpaskajutut kiinostaisivat enemmänkin.

Eli, jos lainlaatijat sallivat kaudulle paskantamisen, niin se on sinusta ok.

Sillä ei edelleenkää ole merkitystä, vääntääkö tortun koira, sen omistaja tai tyyppi, jolla ei ole koiraa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Sillä ei edelleenkää ole merkitystä, vääntääkö tortun koira, sen omistaja tai tyyppi, jolla ei ole koiraa.

Ok - no, paskajutut sitten ihan yleensä, mutta niillle sinun pitäisi perustaa ihan oma ketjunsa vaikka malliin: "Koprofiliako perseestä?", kun koiranpaska-ketju taitaa jo ollakin.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ok - no, paskajutut sitten ihan yleensä, mutta niillle sinun pitäisi perustaa ihan oma ketjunsa vaikka malliin: "Koprofiliako perseestä?", kun koiranpaska-ketju taitaa jo ollakin.

Ilmeisesti sinä pidät koiranpaskaa vähemmän pahana kuin ihmisen vastaavaa. Siinä on varmaan vinha perä, joka ei vain ole minulle avautunut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös